BUCUREȘTI, 5 apr – Sputnik, Georgiana Arsene. Bucureștenii primesc vești rele chiar de la prefectul Capitalei. Acesta a precizat că, în această săptămână, se va întâlni cu reprezentanții magazinelor pentru a stabili dacă se ia în calcul sau nu schimbarea programului de închidere a supermarket-urilor și dacă se vor lua măsuri suplimentare în contextul în care presiunea pe spitale ar putea duce acolo.
Noile restricții impuse în Capitală – închiderea magazinelor la ora 18.00 a dus la formarea unor cozi uriașe și la aglomerări în aceste zile.
Spre exemplu, pentru marile magazine, s-a luat măsura complementară de a asigura cei 7 metri pătrați pe fiecare client.
Prefectul a punctat că a văzut că în ultima perioadă sunt mai multe cazuri grave, sunt oameni care trebuie internați și îngrijiți.
”De aceea presiunea pe spitale este unul dintre factorii care poate să determine luarea de măsuri suplimentare chiar dacă rata de infectare scade. Dar să sperăm că nu va fi cazul”, a declarat Alin Stoica, potrivit antena3.ro.
Reamintim că ieri, 4 aprilie 2021, Alin Stoica a precizat că discuția pe care urmează să o aibă cu marii retaileri și cu magazinele mici are drept scop constatarea comportamentului clienților. În funcție de aceste analize, se vor lua măsuri.
”Avem informații că la închiderea programului există tendința de a se aglomera. Există tipul acela de comportament de cumpărător de weekend”, a explicat Alin Stoica, potrivit Sputnik.
BUCUREŞTI, 22 apr – Sputnik. „Inspecțiile pentru bune practici clinice sunt efectuate în luna aprilie de către o echipă comună EMA / OMS. Inspecțiile la fața locului pentru bune practici de fabricație se aşteaptă să aibă loc în perioada 10 mai - prima săptămână a lunii iunie, aceste date fiind convenite cu producătorul”, a declarat pentru Sputnik un reprezentant al OMS.
Atât OMS, cât și EMA continuă să primească date de la Gamaleia Center, dezvoltatorul Sputnik V, ceea ce face parte dintr-un proces de revizuire în desfăşurare, a adăugat reprezentantul.
La începutul acestei zile, viceministrul rus de Externe, Sergei Vershinin, a declarat, după o întâlnire cu directorul general al OMS, Tedros Adhanom, că vaccinul Sputnik V poate primi aprobarea Organizației Mondiale a Sănătății în câteva săptămâni după desfăşurarea misiunii OMS, care ar urma să sosească în țară în luna mai.
Sputnik V, primul vaccin împotriva coronavirusului înregistrat din lume, a fost aprobat până acum pentru utilizare de urgență în 60 de țări de pe glob. Potrivit unei analize intermediare din studiul publicat în revista ştiinţifică The Lancet, vaccinul are o eficacitate de 91,6%.
BUCUREŞTI, 22 apr – Sputnik. Tehnologia care ar putea permite omului să fuzioneze cu computerul prin implantarea unui cip în creier ar putea da naștere la o nouă serie de probleme, unele dintre acestea fiind legate de confidențialitate, potrivit Daily Mail.
Potrivit ziarului, dezvoltatorii acestei tehnologii, precum Elon Musk cu proiectul său Neuralink, ar trebui să îşi asume „mari responsabilități”.
„În cazul în care o utilizare pe scară largă ne va lega de cloud, nu ca terapie, și se va ajunge la fuzionarea oamenilor cu AI, modelul economic va fi să ne vindem datele”, a spus dr. Susan Schneider, director fondator al Center for the Future Mind. „Cele mai multe gânduri ale noastre interioare ar putea fi vândute celui mai mare ofertant. De asemenea, vom avea nevoie de un abonament pe care să îl plătim? Ce se va întâmpla dacă puterile străine se vor ocupa de gândurile noastre?”, se întreabă aceasta.
De asemenea, ea s-a întrebat ce s-ar întâmpla dacă o persoană îşi va încărca amintirile în cloud și apoi va fi incapabilă să plătească taxele de întreținere.
Schneider a subliniat, de asemenea, planurile dezvăluite de CEO-ul Facebook, Mark Zuckerberg, în 2019, când a vorbit despre un dispozitiv portabil capabil să citească gândurile oamenilor și să traducă semnalele cerebrale pentru mașini. Acesta a spus atunci că „scopul este să controlezi [cu gândurile] ceva în realitatea virtuală sau augmentată”.
„Pot să-mi imaginez Facebook «recoltând» cele mai multe gânduri interioare ale noastre pentru a face oamenii dependenți de platforma lor. Este vorba despre ceea ce se întâmplă în mintea noastră și de marketing cu ceea ce se întâmplă acolo”, a avertizat Schneider, citată de Sputnik News.