Coronavirus în România, ambulanță

Noua listă oficială a țărilor pentru care e nevoie de carantină text integral

440
Comitetul Național pentru Situații de Urgență a adoptat HOTĂRÂREA nr. 9 - privind aprobarea listei țărilor/zonelor/teritoriilor cu risc epidemiologic ridicat pentru care se instituie măsura carantinei asupra persoanelor care sosesc în România

BUCUREȘTI, 12 feb – Sputnik. Aseară târziu, CNSU a adoptat HOTĂRÂREA nr. 9 (din 11 februarie 2021) - privind aprobarea listei țărilor/zonelor/teritoriilor cu risc epidemiologic ridicat pentru care se instituie măsura carantinei asupra persoanelor care sosesc în România din aceste zone.

Tot prin Hotărârea nr.9 s-au stabilit regulile de aplicare a măsurii carantinei asupra persoanelor care sosesc din țările/zonele/teritoriile de risc epidemiologic ridicat.

De asemenea, s-a decis și abrogarea unor prevederi ale hotărârilor anterioare ale CNSU.

Iată textul integral al Hotărârii (sursa – Știri oficiale):

HOTĂRÂREA CNSU nr. 9:

Art.1 - Se aprobă lista țărilor/zonelor/teritoriilor de risc epidemiologic ridicat pentru care se instituie măsura carantinei asupra persoanelor care sosesc în România din acestea, prevăzută în anexă la prezenta hotărâre.

Art.2 - (1) La intrarea în România, pentru persoanele care sosesc din țările/zonele/teritoriile de risc epidemiologic ridicat prevăzute la art. (1) și prezintă un document ce atestă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2, efectuat cu cel mult 72 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii), se instituie măsura carantinei la domiciliu sau la locația declarată pentru o perioadă de 10 zile.

(2) Copiii cu vârsta mai mică sau egală de 3 (trei) ani, care sosesc în țară împreună cu persoanele prevăzute la alin. 1, intră în carantină pentru o perioadă similară cu a acestora și sunt exceptați de la obligația prezentării unui document care să ateste rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2.

(3) Rezultatul negativ al testului RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 prevăzut la alin. (1) este prezentat sub forma unui document (în limba oficială a statului respectiv și în limba engleză), în format letric sau electronic, eliberat de laboratoare autorizate, și va conține inclusiv datele de identificare ale persoanelor pentru care a fost efectuat testul.

(4) Pentru persoanele sosite din țările/zonele/teritoriile prevăzute la alin. (1) și care nu prezintă la intrarea în tară un document care să ateste rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2, se instituie măsura carantinei la domiciliu sau la locația declarată pentru o perioadă de 14 zile.

(5) Operatorii economici care efectuează transport internațional, aerian și rutier de persoane, prin curse regulate sau neregulate către România din zonele de risc epidemiologic, prevăzute la alin. (1.), au obligația să interzică îmbarcarea în mijlocul de transport a persoanelor care nu prezintă un document care să ateste:

a) rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2, efectuat cu cel mult 72 de ore înaintea îmbarcării sau,

b) efectuarea vaccinului împotriva virusului SARS-CoV-2 inclusiv celei de a 2-a doze și pentru care au trecut cel puțin 10 zile de la administrarea acesteia până la data îmbarcării sau,

c) faptul că au fost confirmate pozitiv pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 90 de zile anterioare îmbarcării și că au trecut cel puțin 14 zile de la data confirmării până la data îmbarcării. Dovada confirmării se realizează cu documente medicale ca de exemplu: test RT-PCR pozitiv la data diagnosticului, bilet de externare din spital sau test care să dovedească prezența de anticorpi de tip IgG efectuat cu maxim 14 zile anterior intrării în țară, precum și alte documente justificative.

(6) Măsura prevăzută la alin. (1) nu se aplică persoanelor sosite din Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord.

Art.3 - (1) Persoanele sosite din Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord au obligația prezentării la intrarea în țară a certificatului unui test RT-PCR negativ, pentru SARS-CoV-2, efectuat cu cel mult 72 de ore înainte de îmbarcării (pentru cei carecălătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii) și intră în carantină la domiciliu sau la locația declarată pentru o perioadă de 14 zile.

(2) Rezultatul negativ al testului RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 prevăzut la alin. (1) este prezentat sub forma unui document (în limba oficială a statului respectiv și în limba engleză), în format letric sau electronic, eliberat de laboratoare autorizate, și va conține inclusiv datele de identificare ale persoanelor pentru care a fost efectuat testul.

(3) Operatorii economici care efectuează transport internațional, aerian sau rutier de persoane, prin curse regulate sau neregulate către România din Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord au obligația să interzică îmbarcarea în mijlocul de transport a persoanelor care nu prezintă un document care să ateste:

a) rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2, efectuat cu cel mult 72 de ore înaintea îmbarcării sau,

b) efectuarea vaccinului împotriva virusului SARS-CoV-2 inclusiv celei de a 2-a doză și pentru care au trecut cel puțin 10 zile de la administrarea celei de a 2-a doză până la data îmbarcării sau,

c) faptul că au fost confirmate pozitiv pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 90 de zile anterioare îmbarcării și că au trecut cel puțin 14 zile de la data confirmării până la data îmbarcării. Dovada confirmării se realizează cu documente medicale ca de exemplu: test RT-PCR pozitiv la data diagnosticului, bilet de externare din spital sau test care să dovedească prezența de anticorpi de tip IgG efectuat cu maxim 14 zile anterior intrării în țară, precum și alte documente justificative.

(4) Sunt exceptați de la obligația prezentării la îmbarcare a documentelor prevăzute la alin. (3), lit. a), categoriile de persoane prevăzute la art. 4, alin. (1), lit. b), c), e), g) și l), precum și copii cu vârsta mai mică sau egală de 3 (trei) ani.

Art.4 - (1) Sunt exceptate de la măsura carantinei instituită cu privire la persoanele care sosesc din țările/zonele/teritoriile de risc epidemiologic ridicat, cu excepția celor ce sosesc din Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord, următoarele categorii care nu prezintă simptome asociate COVID-19, cu respectarea prevederilor legale în vigoare privind utilizarea materialelor individuale de protecție împotriva COVID-19:

a) persoanele care vin în România din țările/zonele/teritoriile de risc epidemiologic dar care, înaintea sosirii în România au petrecut ultimele 14 zile anterioare, consecutive, într-una sau mai multe țări/zone/teritorii fără risc epidemiologic;

b) conducătorii autovehiculelor de transport marfă cu capacitatea maximă autorizată mai mare de 2,4 tone precum și conducătorii autovehiculelor pentru transport persoane care au mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului;

c) conducătorii auto prevăzuți la lit. b), care se deplasează în interesul desfășurării profesiei din statul de rezidență al acestora într-un alt stat membru al Uniunii Europene sau dintr-un alt stat al Uniunii Europene în statul de rezidență, indiferent dacă deplasarea se face prin mijloace individuale sau în cont propriu;

d) membri ai Parlamentului European, parlamentari şi personal aparținând instituțiilor internaționale, precum și reprezentanți ai României în organisme și organizații internaționale la care statul român este parte;

e) piloții de aeronave şi personalul navigant al acestora, precum și mecanicii de locomotivă şi personalul feroviar;

f) personalul navigant român, maritim şi fluvial care se repatriază prin orice mijloc de transport sau care efectuează schimbul de echipaj la bordul navelor aflate în porturile româneşti, indiferent de pavilionul pe care îl arborează, dacă la intrarea în ţară, precum şi la îmbarcarea/debarcarea de pe navă, prezintă autorităţilor competente „certificatul pentru lucrătorii din sectorul transporturilor internaţionale“, al cărui model este publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria C, nr. 96 I din 24 martie 2020;

g) personalul navigant care debarcă de la bordul navelor de navigaţie interioară, care arborează pavilion român, într-un port românesc, cu condiţia asigurării de către angajatori a certificatului pentru lucrătorii din transportul internaţional şi a echipamentelor individuale de protecţie împotriva COVID-19, pe timpul deplasării de la navă la locaţia unde poate fi contactat în perioada dintre voiajuri;

h) lucrătorii transfrontalieri care intră în România din Ungaria, Bulgaria, Serbia, Ucraina sau Republica Moldova, precum şi cetăţenii români angajaţi ai operatorilor economici din ţările menţionate, care la intrarea în ţară fac dovada raporturilor contractuale cu operatorii economici respectivi;

i) angajaţi ai operatorilor economici din România care efectuează lucrări, conform contractelor încheiate, în afara teritoriului României, la întoarcerea în ţară, dacă dovedesc raporturile contractuale cu beneficiarul din afara teritoriului naţional;

j) reprezentanţii companiilor străine care au filiale/sucursale/reprezentanţe sau agenţii pe teritoriul naţional, dacă la intrarea pe teritoriul României dovedesc raporturile contractuale cu entităţile economice de pe teritoriul naţional;

k) persoanele care intră în România pentru activităţi de utilizare, instalare, punere în funcţiune, mentenanţă, service al echipamentelor şi tehnicii din domeniile medical, ştiinţific, economic, apărare, ordine publică şi securitate naţională, transporturi, precum şi persoanele care desfăşoară activităţi profesionale specifice în domeniile menţionate, dacă dovedesc raporturile contractuale/de colaborare cu beneficiarul/beneficiarii de pe teritoriul României, precum şi inspectorii organismelor internaţionale;

l) membrii misiunilor diplomatice, oficiilor consulare, ai altor reprezentanțe diplomatice acreditate la Bucureşti și posesori de pașapoarte diplomatice, pe bază de reciprocitate, personalul asimilat personalului diplomatic, membrii Corpului Diplomatic şi Consular al României şi posesorii de pașapoarte diplomatice şi de serviciu, precum şi membrii familiilor acestora;

m) angajaţii sistemului naţional de apărare, ordine publică şi securitate naţională care se întorc în România de la activități desfășurate în interes profesional în afara ţării;

n) elevii/studenţii, cetăţeni români sau cetăţeni cu domiciliul sau reşedinţa în afara României, care frecventează cursurile unor instituții de învățământ din România sau din afara țării, fac naveta zilnic către acestea și prezintă documente doveditoare, sau care au de susţinut examene de admitere ori pentru finalizarea studiilor sau care încep studiile în unităţi/instituţii de învăţământ de pe teritoriul ţării ori se deplasează pentru activităţi legate de începerea, organizarea, frecventarea sau finalizarea studiilor, precum și însoțitorii acestora în situația în care sunt minori;

o) membrii delegațiilor sportive internaționale care participă la competiții sportive organizate pe teritoriul României, în condițiile legii, oficialii forurilor sportive internaționale care organizează aceste competiții, arbitrii delegați precum și jurnaliști acreditați la aceste competiții;

p) sportivii români, care își desfășoară activitatea în alte state și care sunt convocați la loturile naționale pentru a reprezenta România la competiții sportive organizate în condițiile legii, membrii delegațiilor sportive românești care se întorc în România de la competiții sportive internaționale, oficialii și arbitrii români care au fost delegați la competițiile internaționale precum și jurnaliști acreditați la aceste competiții;

q) sportivii străini legitimați la cluburile din România care revin pe teritoriul țării ca urmare a participării la o competiție internațională oficială a echipelor lor naționale și urmează a-și relua activitatea sportivă la clubul la care sunt legitimați, cu condiția ca aceștia să aibă încheiat un contract valabil cu un club sportiv din România;

r) persoanele care îşi desfăşoară activitatea în baza unui contract de muncă, în domeniul asistenţei sociale în țările membre ale UE;

s) echipele de filmare care desfășoară activități profesionale pe teritoriul României în baza unui contract sau document doveditor al necesității prezenței în țară, dacă prezintă un test negativ pentru SARS-CoV-2, efectuat cu cel mult 72 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii);

t) persoanele aflate în tranzit, dacă părăsesc România în cel mult 24 de ore de la intrarea pe teritoriul tării;

u) persoanele predate autorităților române în baza Acordurilor de Readmisie, returnate în procedură accelerată;

v) angajații/reprezentanții operatorilor economici din România care efectuează deplasări în afara teritoriului României în scopul negocierii/semnării unor contracte/acorduri comerciale, dacă prezintă un test negativ pentru SARS-CoV-2, efectuat cu cel mult 72 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii), precum și un document justificativ de participare la negociere sau contractul/acordul comercial semnat;

(2) Exceptarea de la măsura carantinei instituită pentru persoanele care sosesc din țările/zonele/teritoriile de risc epidemiologic ridicat, cu excepția celor ce sosesc din Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord se aplică și pentru:

a) persoanele care sosesc în România din țările/zonele/teritoriile de risc epidemiologic ridicat, dacă rămân pe teritoriul național pentru o perioadă mai mică de 3 zile (72 de ore) și prezintă un test negativ pentru SARS-CoV-2, efectuat cu cel mult 72 de ore înaintea intrării pe teritoriul național;

b) persoanele care au fost confirmate pozitiv pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 90 de zile anterioare intrării în țară, fapt dovedit prin documente medicale (test RT-PCR pozitiv la data diagnosticului, bilet de externare din spital sau test care să dovedească prezența de anticorpi de tip IgG efectuat cu maxim 14 zile anterior intrării în țară) sau prin verificarea bazei de date Corona-forms și pentru care au trecut cel puțin 14 zile de la data confirmării până la data intrarea în țară;

c) persoanele care au efectuat vaccinul împotriva virusului SARS-CoV-2 inclusiv cea de a 2-a doze și pentru care au trecut cel puțin 10 zile de la acesteia până la data intrării în România.

(3) Sunt exceptate de la măsura carantinei instituită cu privire la persoanele care sosesc din Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord, doar categoriile prevăzute la alin. (1) lit. b), c), e), f), g), l), t) și alin. (2), lit. b) și c).

(4) Sunt exceptate de la obligația prezentării testului prevăzut la art. 3 alin. (1) categoriile de persoane prevăzute la alin. (1) lit. b), c), e), g), l) și alin. (2), lit. b) și c), precum și copii cu vârsta mai mică sau egală de 3 (trei) ani.

Art.5 - (1) Exceptarea de la măsura carantinei instituită cu privire la persoanele contact direct ale unei persoane confirmate se aplică pentru:

a) persoanele care au fost confirmate pozitiv pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 90 de zile anterioare contactului, fapt dovedit prin documente medicale (test RT-PCR pozitiv la data diagnosticului, bilet de externare din spital sau test care să dovedească prezența de anticorpi de tip IgG) sau prin verificarea bazei de date Corona-forms și pentru care au trecut cel puțin 14 zile de la data confirmării până la data contactului;

b) persoanele care au efectuat vaccinul împotriva virusului SARS-CoV-2 inclusiv cea de a 2-a doză și pentru care au trecut cel puțin 10 zile de la administrarea celei de a 2-a doză până la data contactului direct.

(2) Dovada efectuării vaccinului, inclusiv data administrării celei de a 2-a doze, necesară pentru aplicarea excepțiilor prevăzute în prezenta hotărâre, se realizează prin intermediul documentului emis de unitatea sanitară care l-a administrat, din România sau din afara țării.

Art.6 - Persoanele care sosesc în România din țările/zonele/teritoriile de risc epidemiologic ridicat prevăzute la art. (1), cu excepția celor care sosesc din Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord, și care intră în carantină pentru o perioadă de 14 zile, pot ieși din carantină după a 10 a zi, dacă efectuează un test pentru SARS-CoV-2 în a 8 a zi de carantină, iar rezultatul acestuia este negativ și nu prezintă simptomatologie specifică.

Art.7 - (1) Pentru situații deosebite care vizează participarea la evenimente familiale legate de naștere, căsătorie sau deces, deplasări pentru intervenții/tratamente medicale în cazuri care nu suportă amânare (ex: afecțiuni oncologice, insuficiență renală cronică în program de hemodializă), preschimbare documente de identitate, părăsirea țării, prezentarea la centrul de vaccinare conform programării în vederea vaccinării ș.a., poate fi analizată suspendarea temporara a măsurii de carantină, pe baza documentelor justificative.

(2) Analiza situațiilor prevăzute la alin. (1) este realizată la nivelul centrelor județene de coordonare și conducere a intervenției și, cazurile considerate ca justificate, pot face obiectul suspendării temporare a măsurii de carantină, prin decizie cu caracter individual, emisă de Direcția de Sănătate Publică.

(3) În decizia de suspendare se va menționa, în mod obligatoriu, intervalul de timp pentru care aceasta se aplică și măsurile de prevenire a răspândirii noului coronavirus SARS-CoV-2.

Art.8 - (1) Măsurile prevăzute în prezenta hotărâre, intră în vigoare, pentru țările/zonele/teritoriile aflate pe lista aprobată prin HCNSU nr. 6 din 04.02.2021 și care se regăsesc și în lista prevăzută la art. 1, începând cu data de 13.02.2021, ora 00.00.

(2) Pentru țările nou intrate pe lista aprobată prin prezenta hotărâre, măsurile se aplică începând cu data de 15.02.2021, ora 00.00

Art.9 - Începând cu data prezentei hotărâri se abrogă art. 3 și art. 5 din HCNSU nr. 36 din data de 21.07.2020, cu modificările şi completările ulterioare prin HCNSU nr. 40/13.08.2020, nr. 43/27.08.2020, nr. 45/12.09.2020, nr. 48/08.10.2020, nr. 49/13.10.2020, nr. 54/12.11.2020, nr. 56/04.12.2020 și art. 2 din HCNSU nr. 6 din data de 04.02.2021, cu modificările şi completările ulterioare prin HCNSU nr. 7.

Art.10 - Prezenta hotărâre se comunică tuturor componentelor Sistemului Național de Management al Situațiilor de Urgență, pentru punere în aplicare prin ordine și acte administrative ale conducătorilor acestora.

În continuare prezentăm lista statelor și zonelor pentru care se impune carantina ala revenirea în România.

Anexa La Hotararea CNSU Nr 9 by Victor Ciobanu on Scribd

440
Orașul Soroca în carantină

Hotărârea nr. 47 a CNESP din 26 februarie: Text integral - noi restricții COVID în Moldova

250
Comisia Naţională Extraordinară de Sănătate Publică din Republica Moldova s-a întrunit pe 26 februarie în ședință și a adoptat Hotărârea nr. 47 cu noi restricții COVID-19, constând agravarea rapidă a situaţiei epidemiologice în țară.

Potrivit CNESP, în Republica Moldova, începând cu săptămâna a 3-a din februarie se atestă o creștere esențială a numărului cazurilor noi de îmbolnăviri cu coronavirus și creșterea
ponderii testelor pozitive.

„Zilnic se înregistrează un număr mediu 20 de decese. La data de 25.02.2021 au fost înregistrate 181.886 cazuri de COVID-19, din ele cazuri active – 13.693, incidența în ultimele 14 zile – 351 cazuri la 100 mii persoane, incidența totală – 5.088 cazuri la 100 mii persoane, mortalitatea ultimele 14 zile – 6.8 decese la 100 mii persoane, mortalitatea totală – 109 decese la 100 mii persoane, Rata fatalității în ultimele 14 zile – 2 decese la 100 de cazuri, rata fatalității totală – 2.1 decese la 100 de cazuri. Formele grave reprezintă – 10.1 %, forme medii – 16,2%, forme ușoare și asimptomatici – 73.7%”, precizează Comisia.

Astfel, Comisia Naţională Extraordinară de Sănătate Publică (CNESP) din Republica Moldova s-a întrunit pe 26 februarie în ședință și a adoptat Hotărârea nr. 47 cu noi restricții COVID-19, constând agravarea rapidă a situaţiei epidemiologice în țară.

COVID-19 în Moldova: HOTĂRÂREA nr. 47 din 26 februarie

1. Se instituie, începând cu 5 martie 2021, pe perioada stării de urgență în sănătate publică, obligativitatea prezentării, la trecerea frontierei de stat pe sensul de intrare în Republica Moldova, a rezultatului testului PCR COVID-19 negativ, efectuat cu 72 de ore înainte de intrare. Confirmarea trebuie să fie prezentată în una din limbile română, engleză sau rusă. Excepție de la prevederile acestui punct sunt copiii sub 5 ani și persoanele menționate la pct. 6.1, 6.5, 6.6, 6.8 și 6.12 din Anexa la Hotărârea nr. 42 din 13 ianuarie 2021.

Excepții prevăzute în Anexa la Hotărârea nr. 42 din 13 ianuarie 2021:

  • conducătorii auto şi personalul de deservire a vehiculelor rutiere de transport marfa şi a vehiculelor rutiere de transport de persoane contra cost care au mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului, echipajele şi personalul de deservire ale aeronavelor/navelor şi brigăzile şi personalul de deservire ale garniturilor de tren;
  • persoanele care călătoresc în străinătate în interes profesional şi la revenire în ţară prezintă confirmarea delegării în străinătate din numele persoanei juridice rezidente a Republicii Moldova şi contractul încheiat cu agentul economic din străinătate sau ordin de delegare emis de instituţiile publice ale Republicii Moldova;
  • lucrătorii transfrontalieri care intră în Republica Moldova din România său Ucraina, precum şi cei din Republica Moldova angajaţi ai agenţilor economici din ţările menţionate, care fac dovada raporturilor contractuale cu agenţii economici respectivi;
  • persoanele în tranzit;
  • persoanele care deţin un act confirmativ de administrare a vaccinului anti COVID-19.

1.1. Cetățenii Republicii Moldova care nu vor deține rezultatul testului PCR COVID-19 negativ, efectuat cu 72 de ore înainte de sosire, vor fi obligați să îndeplinească Fișa epidemiologică și să respecte regimul de autoizolare de 14 zile, indiferent de zona din care sosește.

2. Suplimentar măsurilor de prevenire și control al infecției COVID-19 în vigoare, aprobate prin Hotărârile Comisiei naționale extraordinare de sănătate publică nr. 35 din 27 noiembrie 2020 și nr. 45 din 15 februarie 2021 cu modificările ulterioare, se instituie în perioada 1 - 15 martie 2021 inclusiv, pe întreg teritoriul Republicii Moldova, un regim special de activitate.

Munca la distanță

3. Conducătorii entităţilor publice și private vor asigura regim special de lucru, prin atragerea la serviciu a personalului strict necesar pentru asigurarea funcționalității instituției și a personalului activitatea căruia necesită prezența obligatorie la serviciu.

4. Pentru personalul, activitatea căruia nu necesită prezența obligatorie la locul de muncă, se vor asigura condiții de muncă la distanță.

5. Ministerele, Cancelaria de Stat, alte autorități administrative centrale subordonate Guvernului și structurile organizaționale din sfera lor de competentă (autoritățile administrative din subordine, inclusiv serviciile publice desconcentrate și cele aflate în subordine, precum și instituțiile publice, întreprinderile de stat și societățile comerciale cu capital integral sau majoritar public în care ministerul, Cancelaria de Stat sau altă autoritate administrativă centrală are calitatea de fondator) vor organiza desfășurarea activității în regim special de lucru, de la 7:30 până la 16:00 și pauza de masă de la 12.00 până la 12:30.

Învățământul în regim online

6. Se dispune organizarea desfăşurării la distanţă a procesului educațional în cadrul instituţiilor de învăţământ primar, gimnazial, liceal, extraşcolar, profesional tehnic şi superior, în instituțiile publice şi private.

7. Se suspendă, începând cu 27 februarie 2021, organizarea și desfășurarea olimpiadelor școlare la disciplinele de studiu, cu prezenţa fizică a persoanelor.

Alte măsuri - mersul transportului și concertele de Mărțișor

8. Se suspendă desfăşurarea activităţilor teatral-concertistice, cu prezenţa spectatorilor, în incinta instituţiilor teatral-concertistice și a caselor de cultură.

9. Se solicită Comisiei teritoriale extraordinare de sănătate publică a mun. Chișinău stabilirea unui regim restricționat, în zilele de sâmbătă și duminică, de circulație a transportului public în raza municipiului Chișinău.

10. Se prelungește suspendarea acțiunii pct. 7 din Hotărârea nr. 45 din 15 februarie 2021 a Comisiei naționale extraordinare de sănătate publică. În perioada dată se vor aplica prevederile pct. 4.4. din Anexa la Hotărârea nr. 35 din 27 noiembrie 2020, în redacția inițială.

10.1 Autoritățile publice responsabile, în limitele competențelor, vor continua monitorizarea respectării de către persoanele fizice şi persoanele juridice care efectuează activităţi de transport feroviar şi rutier de persoane în trafic local, municipal/raional/interraional, internaţional cât şi activităţi conexe (gări auto/feroviare, staţii de testare auto etc.), a măsurilor de prevenire şi control a infecţiei COVID – 19 prevăzute în punctul 4. din Anexa la Hotărârea nr. 35 din 27 noiembrie 2020 a Comisiei naționale extraordinare de sănătate publică.
10.2. În funcție de nivelul atestat de respectare a măsurilor de prevenire şi control a infecţiei COVID – 19, menționate la pct. 10.1., măsura va fi revizuită.

11. Autoritățile din domeniul ordinii publice vor asigura supravegherea respectării de către persoanele fizice şi juridice a măsurilor de prevenire şi control a infecției COVID-19, în mod special a regimului de autoizolare de 14 zile.

12. Comisiile teritoriale extraordinare de sănătate publică vor asigura revizuirea tuturor hotărârilor/dispoziţiilor aprobate, aducându-le în concordanţă cu hotărîrile Comisiei naţionale extraordinare de sănătate publică a Republicii Moldova.

13. Prevederile punctelor 3 – 12, din prezenta Hotărâre sunt obligatorii pentru autorităţile administraţiei publice centrale şi locale, pentru persoanele fizice şi juridice, indiferent de domeniul de activitate şi forma juridică de organizare, în perioada 1-15 martie 2021 inclusiv, cu excepția punctului 7 care intră în vigoare la 27 februarie 2021.

14. Hotărârile Comisiei naţionale extraordinare de sănătate publică sunt executorii pentru autorităţile administraţiei publice centrale şi locale, pentru persoanele fizice şi juridice, indiferent de domeniul de activitate şi forma juridică de organizare.

15. Se recomandă reprezentanţilor mass-media de a informa publicul despre necesitatea respectării stricte a măsurilor de prevenire şi control a infecţiei COVID-19.

16. Nerespectarea măsurilor de sănătate publică expuse în prezenta Hotărâre constituie pericol pentru sănătatea publică și va servi temei pentru tragere la răspundere contravențională și/sau penală a persoanelor vinovate.

17. Prezenta Hotărâre intră în vigoare din momentul emiterii și se publică pe pagina oficială a Guvernului.

250
Tagurile:
hotărâre, Moldova, Restricții, coronavirus
Тема:
Coronavirus în România, Moldova și în lume

Загрузка...
Klaus Iohannis se vaccinează împotriva COVID-19

Lovitură: Iohannis ”e de acord cu pașaportul de vaccinare”

70
Avocatul Piperea a reacționat după ce președintele Klaus Iohannis a susținut necesitatea unui act la nivelul Uniunii Europene – ”un certificat”

BUCUREȘTI, 27 feb – Sputnik. După cum s-a anunțat, președintele Iohannis, a participat, în perioada 25-26 februarie, la reuniunea extraordinară a Consiliului European - în format de videoconferință.

La reuniune, unul dintre principalele subiecte s-a referit la coordonarea UE în contextul pandemiei de COVID-19 și acțiunea în domeniul sănătății, dar și ”consolidarea rezilienței UE în domeniul sănătății și al managementului crizelor, în perspectiva creării unei Uniuni a Sănătății”.

Și, evident, tema controversată a ”pașaportului de vaccinare”, propus de câteva state, a fost abordată.

Anterior evenimentului, președintele Iohannis s-a referit ca nefiind cazul și momentul pentru așa ceva dar… iată ce a declarat la reuniune.

Cităm de pe site-ul Președinției României:

”Referitor la certificatele de vaccinare, Președintele României s-a pronunțat pentru o abordare coordonată și unitară la nivel european, susținând că certificatul de vaccinare ar trebui utilizat pentru scopuri medicale, iar procesul de identificare a elementelor tehnice pe care să le conțină un certificat la nivel european va trebui să continue”.

Șoc… sau ce? Iohannis vorbește, de fapt, de introducere, ”pas cu pas”, a unui ”certificat la nivel european”, adică a unui pașaport!

Desigur, veți spune, astea sunt speculații jurnalistice. Dar, iată că și ditamai profesorul universitar de Drept, avocatul Gheorghe Piperea, interpretează la fel:

”Ce “surpriză” - Werner este de acord cu pașaportul de vaccinare, chiar dacă pretindea, recent, că nu e de acord”, remarcă Piperea, explicând ironic – ”Ce să îi faci, viața de vătaf e viață de vătaf, mai tre’ să faci și ce spune stăpânul”.

Încă un argument – Iohannis a susținut acest ”certificat la nivel european” în contextul în care a arătat că la nivelul UE, ”nu s-a reușit implementarea unei abordări comune în ceea ce privește unele măsuri luate în pandemie, precum restricțiile impuse, care diferă semnificativ de la un stat membru la altul, în ceea ce privește controlul frontierelor sau asigurarea liberei circulații a mărfurilor și persoanelor”.

Adică un argument pentru a introduce o reglementare la nivel de UE, materializată, desigur, prin acest act – fie el numit ”pașaport”, fie ”certificat la nivel european”.

70
Tagurile:
Klaus Iohannis
Тема:
Coronavirus în România, Moldova și în lume

Загрузка...