Black Friday

Black Friday: cum ne protejăm de ”țepe”

39
(reînnoit 11:49 06.11.2020)
Directorul general al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, Paul Anghel, spune că toți consumatorii trebuie să se informeze cît mai mult despre produsele pe care vor să le achiziționeze în perioada marilor reduceri de prețuri.

BUCUREȘTI, 6 nov – Sputnik. Iubim reducerile, dar știm să beneficiem de ele, fără să ne fie afectate interesele economice? Cum facem față Black Friday?

Iată câteva întrebări la care a răspuns directorul general al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, Paul Anghel. Acesta spune că situația actuală, generată de pandemia de coronavirus, a făcut să se intensifice comerțul online. Mediul virtual expune, însă, consumatorul la riscuri noi.

Tocmai de aceea, consumatorii trebuie să urmărească atent cerinţele privind comanda, livrarea şi transportul cât şi data expedierii produselor. Reducerile mari de preţ, într-o anumită perioadă, sunt binevenite atât pentru consumatori, cât şi pentru operatorii economici.

”Pentru a beneficia de aceste reduceri, fără să le fie afectate interesele economice, consumatorii trebuie să se informeze cât mai complet asupra produselor pe care intenţionează să le achiziţioneze, să fie extrem de vigilenţi şi să acorde maximă atenţie tuturor detaliilor, în special în perioada marilor reduceri de preţuri, cum este Black Friday, care rămâne evenimentul care atrage cei mai mulţi cumpărători în mediul online”, spune Anghel.

Acesta a recomandat verificarea preţurilor prin consultarea site-urilor care afişează preţuri comparative pentru acelaşi produs.

Consumatorul trebuie să ştie că, din momentul în care a primit un produs comandat online, are dreptul să denunțe contractul şi 14 zile pentru a returna produsul, dacă nu este mulţumit de el, fără să invoce vreun motiv. În cazul returnării produsului, consumatorul îşi poate primi suma de la comerciant în termen de 14 zile de la primirea produsului.

De asemenea, magazinul rambursează toate sumele pe care le-a primit drept plată din partea consumatorului, inclusiv, după caz, costurile livrării, fără întârziere nejustificată şi, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului.

39
Tagurile:
Black Friday
Iulian Cristache, președintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți

Cristache, despre un dascăl: ”I-a fost schimbată încadrarea”

27
Liderul Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți – Învățământ Preuniversitar a explicat ce poate face un elev care este agresat în mediul online de către profesor, în timpul orelor de curs și ce urmări pot exista.

BUCUREȘTI, 25 nov – Sputnik. Iulian Cristache, președintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți – Învățământ Preuniversitar a explicat cum poate face un elev dovada că a fost agresat verbal de un cadru didactic în timpul cursurilor online, în condițiile în care nu poate înregistra ora.

Liderul FNAP spune că acesta este și motivul pentru care profesorii se opun înregistrării orelor și că singurul lucru de care te poți folosi este sistemul audierii martorilor.

Însă, nu este voie ca un minor să fie audiat în absența părintelui său.

”De aceea, măcar la nivelul unității de învățământ, aceste lecții trebuiau, cu ajutorul platformei pe care se predau, înregistrate pentru o perioadă scurtă de timp. După o perioadă de 48-72 de ore, dacă nu sunt sesizări, atunci ele să fie șterse automat”, spune Iulian Cristache.

Ilinca Rădoi, elevă în clasa a X-a la Liceul de Artă ”Nicolae Tonitza” din București a vorbit, în cadrul unei conferințe, despre un asemenea exemplu de profesor.

Eleva a precizat că, la liceu, este o profesoară care, încă de la primele ore, nu a fost agreată de elevi. Și aceasta pentru că dascălul era destul de agresiv și în mod direct, și în mod indirect.

De asemenea, eu, în calitate de corespondent al Agenției de Presă Sputnik am primit o sesizare cu privire la un profesor de limba română de la Colegiul ”Emil Racoviță” din București care ar fi avut un comportament total neprofesional cu elevii în timpul orelor online. Mai exact, vorbim despre o reacție total nepotrivită față de un elev care nu înțelesese ceva pe grupul de Whatsapp și, prin urmare, a pus trei semne de întrebare.

Ce este de făcut în asemenea situații?

Iulian Cristache precizează că lucrurile s-ar rezolva foarte ușor dacă părinții ar sesiza conducerea unității de învățământ și dacă ”directorul și-ar face datoria”.

Chiar dacă lecția nu este înregistrată, părintele poate merge la directorul școlii, la sesizarea copilului și conducerea unității de învățământ poate intra pe platforma pe care profesorul își susține orele și poate asista.

”Pentru fapte grave, te poți folosi de înregistrare. Și nici o instanță nu te poate scoate vinovat de așa ceva. Adică pentru a-ți demonstra nevinovăția, eu cred că nici un judecător nu va da o soluție nefavorabilă unui elev care înregistrează un abuz din partea unui profesor. Și este valabilă și reciproca”, a precizat liderul FNAP.

Din păcate, situații de genul celor prezentate mai sus nu sunt singulare, Cristache precizând că a primit numeroase sesizări în acest sens.

Cel mai bine este ca, atunci când apar asemenea probleme, să sesizeze toți părinții, pentru ca, astfel, dascălul să nu mai facă abuzuri.

În acest sens, liderul FNAP spune că a avut o sesizare de la o școală din București despre o profesoară care era și dirigintă.

”I-a fost schimbată încadrarea. Rostul părinților nu este să schimbe încadrarea unui profesor. Este atributul directorului, dar în momentul în care este vorba despre o bătaie de joc, atunci părinții trebuie să acționeze”, a subliniat Iulian Cristache.
27
Tagurile:
dascăl, Iulian Cristache

Загрузка...
Beatrice Mahler, managerul Institutului Marius Nasta

Mahler, ”Marius Nasta”: în noiembrie, morți mulți

21
Medicul spune că situația arătată de cifrele zilnice privind evoluția pandemiei de COVID-19 este una îngrijorătoare, iar mortalitatea este în creștere, inclusiv la pacienții internați. Ce este la Anestezie Terapie Intensivă.

BUCUREȘTI, 25 nov – Sputnik. Situație îngrijorătoare în România, generată de explozia de cazuri noi de îmbolnăviri cu coronavirus.

Medicul Beatrice Mahler, managerul Institutului ”Marius Nasta” din București, se declară îngrijorat de mortalitatea care este în creștere, inclusiv la pacienții internați.

Acest lucru înseamnă că formele care ajung și foarte târziu sunt forme severe, cu mortalitate crescută.

”Vom avea nişte cifre pe mortalitate extrem de mari pentru această lună şi, dacă lucrurile continuă în această direcţie, şi decembrie va fi o lună în care vom plânge mult”, a declarat Beatrice Mahler referitor la necesitatea unei carantinări a Bucureștiului.

Managerul Institutului ”Marius Nasta” a precizat că, la momentul de față, spitalul are 60 de pacienți COVID cu forme severe. Aceștia sunt internați pe secție, fiindcă, deși o mare parte a pacienților ar avea nevoie de terapie intensivă, nu sunt locuri disponibile.

Resursă umană deficitară la ATI

Problema legată de secțiile de Terapie Intensivă din spitalele din România a fost ridicată și de sindicaliștii de la SANITAS care, la protestul din data de 3 noiembrie 2020 din fața Guvernului au adus un pat. Ei au vrut să atragă atenția asupra faptului că situația este gravă și că nu se referă numai la lipsa locurilor de la Terapie Intensivă.

Viorel Hușanu, liderul SANITAS București, a explicat, pentru Agenția de Presă Sputnik, care sunt dificultățile întâlnite la secțiile de Anestezie Terapie Intensivă din România.

Acesta a amintit de o serie de declarații făcute de autoritățile române la finalul lunii octombrie referitoare la suplimentarea numărului de paturi la Anestezie Terapie Intensivă și spune că problema nu este rezolvată.

”Personalul medical nu a fost suplimentat, nu a fost stimulat să vină să muncească la ATI și este în continuare umilit prin neacordarea drepturilor prevăzute în legislație. Degeaba vorbești de paturi când nu asiguri resursa umană”, a precizat Hușanu.
21
Tagurile:
COVID-19, coronavirus
Тема:
Coronavirus în România, Moldova și în lume

Загрузка...
Maia Sandu și Klaus Iohannis

Maia Sandu a anunțat când Klaus Iohannis va vizita Chișinăul

0
Maia Sandu a susținut astăzi o conferință de presă în cadrul căreia a anunțat cu cine se va întâlni imediat după inaugurarea sa în funcția de președinte al țării.

CHIȘINĂU, 25 nov - Sputnik. Maia Sandu a anunțat că imediat ce va prelua funcția de președinte al țării se va întâlni cu președintele României, Klaus Iohannis.

”Vom organiza vizita oficială a președintelui român la Chișinău”, a declarat Maia Sandu.

Ea se va întâlni ulterior și cu președintele Ucrainei, Vladimir Zelenski.

Președintele ales a vorbit despre prioritățile sale în timpul mandatului de șef de stat pe care urmează să-l preia în scurt timp.

Liderul PAS susține că a primit mesaje de felicitare din partea liderilor multor țări - din Ucraina, România, Rusia, SUA și alte state.

Maia Sandu susține că va opta pentru o politică externă echilibrată și își dorește relații bune atât cu Vestul, cât și cu Estul

Amintim că în turul doi al alegerilor prezidențiale Maia Sandu, desemnată de Partidul Acțiune și Solidaritate, a obținut 57,75% din voturi, iar Igor Dodon, desemnat de adunarea cetățenilor – 42,25%. În municipiul Chișinău, Maia Sandu a înregistrat un scor de 59,70%, iar Igor Dodon de – 40,30%.

Moldovenii din străinătate au votat în proporție covârșitoare pentru Maia Sandu – aceasta a acumulat 92,86% din voturi. Turul doi al alegerilor prezidențiale din Moldova a avut loc pe 15 noiembrie. Prezența la vot, potrivit CEC, a fost de puțin peste 1,65 milioane de alegători, ceea ce constituie 52,78% din numărul cetățenilor cu drept de vot.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

0
Tagurile:
Întâlnire, Vladimir Zelenski, Inaugurare, Klaus Iohannis, Maia Sandu

Загрузка...