Lacul lebedelor

Festivalul Baletului Rusesc la București: prim soliști ruși pe scenă românească

140
La Sala Palatului din București se va desfășura, în perioada 25-27 noiembrie 2019, Festivalul Baletului Rusesc, eveniment de excepție pentru iubitorii de balet din România.

BUCUREȘTI, 14 oct – Sputnik, Georgiana Arsene. Timp de trei zile, pe scena Sălii Palatului din Capitală va putea fi urmărit un adevărat regal de balet. Astfel, luni, 25 noiembrie 2019, iubitorii de balet pot urmări ”Spărgătorul de Nuci”, marți, 26 noiembrie 2019 – ”Giselle”, iar miercuri, 27 noiembrie 2019 – ”Lacul Lebedelor”.

Inițial producătorul Festivalului a anunțat ca prim soliști pe balerinii de la Teatrul de Balet al Palatului Kremlin din Moscova, Ekaterina Pervushina și Maxim Afanasyev. O accidentare mai veche l-a făcut pe Afanasyev să abandoneze proiectul astfel că organizatorii ruși ai spectacolului au înlocuit cuplul de prim soliști de la The Kremlin Ballet Theatre cu un cuplu de balerini cel puțin la fel de valoros de la    Teatrul Stanislavsky și Nemirovich-Dancenko din Moscova format din Zhanna Gubanova și Alexey Lyubimov, informează organizatorii, într-un comunicat de presă.

Zhanna Gubanova este prim solist al Teatrului Stanislavsky și Nemirovich-Dancenko din Moscova. A absolvit Kiev State Ballet School în anul 2014 iar din 2016 dansează la Teatrul Stanislavsky din Moscova. A fost remarcată încă din 2013 când a câștigat Medalia de Aur la renumitul festival studențeasc Mikhailovsky Theatre și este considerată una dintre cele mai valoroase balerine din noua generație.

Alexey Lyubimov este balerin principal al Teatrului Stanislavsky și Nemirovich-Dancenko. A absolvit prestigioasa Perm State Ballet School în 1999 iar un an mai târziu s-a alăturat teatrului din Moscova. De atunci dansează rolurile principale din repertoriul teatrului și este nelipsit din turneele internaționale. Este unul dintre coechipierii și partenerii de scenă ai celebrului balerin Sergei Polunin, alături de care a participat la numeroase turnee.  Anul acesta, drept recunoaștere a activității sale artistice, a fost înnobilat ca Artist de Onoare al Federației Ruse.

Celor două vedete de la Teatrul Stanislavsky li s-a alăturat Polina Filippova, solistă  principală la renumitul Teatru Academic de Operă și Balet din Samara iar corpul de balet este format din 30 de balerini ai Teatrului de Operă și Balet Saransk.

Coregrafia festivalului îi aparține  Zinaidei Baturin. Aceasta este solist și coregraf al Teatrului de Balet al Palatului Kremlin din Moscova. Regia și producția festivalului sunt asigurate de regizorul și coregraful Sergey Baturin de la Russian Multimedia  Ballet Theatre din Moscova.

La nivel mondial, Compania RMBT este cunoscută pentru brevetarea și utilizarea decorurilor 3D de teatru și balet. În turneele internaționale organizate de Sergey Baturin au dansat în ultimii ani cele mai mari nume ale baletului rusesc.

Decorurile sunt create prin sisteme multimedia de panouri video, producând o experiență unică spectatorilor, experiență pe care o vor putea trăi acum și spectatorii români care vor participa la Festivalul Baletului Rusesc de la Sala Palatului.

Teatrul Stanislavsky și Nemirovich-Dancenko a fost fondat în 1941 prin fuziunea Teatrului de Operă Stanislavsky (înființat în 1918 ca Opera Studio al Teatrului Balshoi din Moscova) cu Teatrul Muzical Nemirovich-Dancenko (înființat în 1919 sub denumirea de Studio al Teatrului Moscova Art). Compania de balet a fost înființată de către Victorina Kriger, celebra balerină a Teatrului Bolshoi, în anul 1929 sub numele de Moscova Art Ballet, parte a teatrului Nemirovich-Dancenko. În prezent Teatrul SND este al doilea mare teatru după Balshoi și este administrat de Direcția de Cultură a Primăriei din Moscova.

Spectacolele se vor juca la Sala Palatului în regim “sală mică” pentru o calitate ridicată a vizionării. Prețurile sunt cuprinse între 150 lei și 250 lei biletul iar abonamentul pentru cele 3 zile va fi cuprins între 360 lei și 600 lei. Ele pot fi achiziționate de la casa de bilete a Sălii Palatului sau online din rețelele www.eventim.ro, www.blt.ro, www.bilete.ro și www.iabilet.ro .

140
Tagurile:
Festival, festival, Rusia, balet
Тема:
Relațiile româno-ruse (243)
Tematic
La București se sărbătorește Ziua Rusiei
Eveniment istoric: Patriarhul rus vine la București
Patriarhul rus la București: „Semn al deschiderii spre un dialog ruso-român”
Zece români au protestat la ambasada rusă de la București
Bucureşti, expoziţie: Viaţa familiei ultimului ţar al Rusiei, Nicolae al II-lea Romanov
Ioan Aurel Pop, președintele Academiei Române

Ioan Aurel Pop, despre școala online: ”am constatat ușor ineficiența ei”

28
Președintele Academiei Române susține că, de când cu pandemia, ne bâlbâim și în privința educației și contestă ideea unora potrivit căreia lecțiile online ar reprezenta o soluție salvatoare și unică.

BUCUREȘTI, 7 aug – Sputnik. Ioan-Aurel Pop, președintele Academiei Române se întreabă, pe bună dreptate, dacă există viață civilizată și demnă, trăită în comunitate, fără educație. Acesta susține că, de când a început pandemia, ”ne cam bâlbâim și în privința educației și nu este chiar de mirare”.

Școala online, care este, pentru mulți, soluția unică și salvatoare, pentru alții este și aducătoare de profit.

În opinia sa, școala online este doar o soluție de avarie, provizorie, până la depășirea situației. Pop nu neagă însă și aspectele pozitive dobândite de la această experiență.

Cu toate acestea, școala generalizată online nu poate să fie decât temporară, iar aspectul temporar trebuie relevat mereu. Mai mult, susține sursa citată, nu se cuvine să creăm o psihoză din care să reiasă că această criză va însemna de-acum normalitatea.

Și aceasta pentru că a sugera sau a spune direct că școala online sau „hibridă” va fi permanentă de-acum încolo și că această soluție este foarte bună ”înseamnă a semăna vânt”.

”Școala online este alternativa impusă și necesară în acest moment. Am făcut școală în afara școlii din martie 2020 încoace și am constatat ușor ineficiența ei. Dovada cea mai palpabilă este faptul că materia „predată” în acele luni păcătoase nu a devenit materie de examen nicăieri, în nicio împrejurare. Guvernul a făcut bine prevăzând trei „scenarii”, dar deopotrivă guvernul și noi trebuie să tindem spre aplicarea soluției firești”, subliniază președintele Academiei Române.

Acesta subliniază că este nevoie de o structură specială a materiilor pentru perioada de pandemie și că, dacă trebuie redus numărul de ore și chiar de discipline școlare, atunci trebuie procedat în consecință, dar să fie pentru un timp limitat.

Pop este de părere că problemele școlii românești nu constau atât în numărul excesiv de mare de ore pe săptămână, în condițiile în care părinții sunt tot mai ocupați cu serviciul și nu mai sunt dispuși să le lege copiilor lor cheia de gât. Problema reală o constituie supraîncărcarea programelor școlare.

Acesta militează pentru ca școala să se facă în mod clasic, prin interacțiune.  

”Altminteri, pentru oameni, școala trebuie să fie umană, iar pentru roboți, robotizată. Există scenarii ale literaturii de anticipație care păreau de-a dreptul fantastice și care, unele, s-au adeverit. Dacă oamenii vor deveni cândva roboți sau dacă roboții vor domina lumea umană, cu oameni transformați în sclavi, în mecanisme fără voință, educația – câtă va mai fi – se va face, probabil, în chip integral, cu aparate artificiale”, a punctat președintele Academiei Române

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>> 
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

28
Tagurile:
online, școală, Ioan Aurel Pop

Загрузка...
Protest al reprezentanților grădinițelor private

Învățământ preșcolar: cum se aplică la grădinițe cele trei scenarii (DOCUMENT)

858
Începerea noului an școlar se va face, așa după cum a anunțat deja președintele Klaus Iohannis, în limita a trei scenarii posibile, generate de pandemia de coronavirus.

BUCUREȘTI, 7 aug – Sputnik. Profesorii încă nu sunt lămuriți cum anume se va desfășura noul an școlar, în condiții speciale, mai ales că explicațiile primite de la oficialii din Educație sunt, de cele mai multe ori, insuficiente.

Sputnik a intrat în posesia unui document referitor la scenariile pentru școli stabilite în funcție de risc scăzut, mediu, crescut și major.

Astfel, pentru învățământ preșcolar, în cazul scenariului – risc redus - intrarea se va face prin mai multe uși de acces, eșalonat, la intervale orare stabilite în funcție de zone sau de clădiri.

Vor exista trasee prestabilite la intrare și se va păstra distanța de un metru între copii.

În cazul scenariului risc mediu, regulile sunt ca în scenariul anterior.

La cel de – risc crescut - ar putea veni la grădiniță jumătate din efectivul de copii, prin rotație la 1-2 săptămâni.

Scenarii Scoli Confidential by DO on Scribd

Acum se va face triajul epidemiologic la intrarea în unitatea de învățământ. Se impune verificarea stării de sănătate, măsurarea temperaturii, iar prezența persoanelor terțiare în învățământul școlar este interzisă.

În toate scenariile, masca va fi obligatorie numai pentru cadrele didactice.

De asemenea, va exista o sală specială pentru izolarea copiilor care prezintă simptome pe durata programului, până la sosirea părinților.

Nu se acceptă jucăriile de acasă și se încearcă repartizarea individuală a celor din grădiniță, pe cât posibil.

De asemenea, schimbul de obiecte personale este interzis.

În cazul scenariului ultim, se face predarea online.

Vor fi eliminate activitățile care implică formarea unor grupuri care duc la reducerea distanței între copii. Astfel, serbările nu se vor mai desfășura.

În cazul ultimului scenariu, serbările se vor desfășura online.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>> 
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

858
Tagurile:
școală

Загрузка...