Ceas

Ora de iarnă 2019: cum ne afectează organismul schimbarea

142
(reînnoit 19:49 08.10.2019)
Trecerea la ora de iarnă are, în multe cazuri, efecte asupra organismului nostru, mai ales că unii dintre noi se adaptează mai ușor, în timp ce altora le vine mai greu.

BUCUREȘTI, 8 oct – Sputnik, Georgiana Arsene. Schimbarea orei are o serie de consecințe asupra noastră, pe care nu le conștientizăm de fiecare dată.

Trecerea la ora de iarnă 2019 se face în ultimul week-end din luna octombrie, mai exact în ziua de 27 octombrie 2019.

Pentru cei mai mulți români, schimbarea orei nu le produce nici un disconfort, mai mult, ei nu resimt în vreun fel acest lucru. Cu toate acestea, se pare că organismul se adaptează mai greu când trecem la ora de iarnă.

Potrivit specialiștilor, într-o săptămână, organismul uman se adaptează acestei schimbări, cu condiția să fie respectate orele de somn și de masă. Sportul, de asemenea, are un rol important.

Pe lângă modificările somnului, medicii atrag atenţia că ne putem confrunta cu astenie, vertij, irascibilitate, anxietate, tulburări de concentrare, cefalee sau modificarea apetitului, informează click.ro

De asemenea, putem avea tulburări de ritm cardiac și variații ale tensiunii arteriale. Statisticile medicale au arătat că numărul persoanelor cu probleme cardio-vasculare crește cu aproximativ 60 la sută în prima săptămâna după schimbarea orei, iar numărul apelurilor la pediatri sare de 130 la sută.

Facem precizarea că multe din efectele schimbării orei se produc din pricina modificării rutinei de funcționare a corpului uman. Organismul nostru are o ritmicitate de funcționare cu activitate pe perioada zilei, când este lumină, și somn pe perioada nopții. Această ritmicitate este numită ritm circadian, de 24 de ore.

Efectele orei de iarnă pot fi combătute prin exercițiu fizic zilnic de 30 de minute și plimbări în aer liber, o alimentație bogată în legume și fructe, dar și o hidratare corectă, cu evitarea consumului de cafea sau ceai negru după orele prânzului, crearea unui climat cât mai relaxant în dormitor, care să favorizeze apariția somnului, precum și aerisirea corectă a încăperii, fără lumina ecranului de televizor, laptop etc.

142
Tagurile:
Ora de Iarnă, Schimb de oră

Загрузка...