Gaze de eșapament

Cugetare în scandalul VW: "România nu e țara corupției, ci tărâmul naivității"

173
(reînnoit 14:45 06.11.2018)
Pe marginea scandalului emisiilor Volkswagen, un avocat arată că nemții știu să își apere interesele, iar românii sunt creduli și dovedesc naivitate.

BUCUREȘTI, 6 nov – Sputnik, Daniel George Nistor. VZBV, o asociație pentru protecția consumatorilor din Germania, a dat în judecată Volkswagen, în scandalul Dieselgate, într-un proces colectiv.

În urma acestui proces vor putea profita peste 2 milioane de proprietari de VW, "păcăliți că motorul diesel e mai puțin poluant decât în realitate", scrie avocatul Gheorghe Piperea, pe pagina sa de Facebook. 

Potrivit acestuia, ceea ce se va obține în proces nu este despăgubirea, în sine, ci dreptul la despăgubire.

De la cinstitul și corectul concern german...

Fiecare consumator vizat va putea cere "de la cinstitul și corectul concern german despăgubiri, în procese individuale", precizează Piperea.

Tribunalul va putea, deasemenea, să propună un aranjament financiar direct între consumatori și VW, "de natură a evita ani de procese și milioane de dosare", explică avocatul.

El face o paralelă cu România, unde Volkswagen este o marcă la mare căutare, având în vedere că "pentru români, lucrul german este încă sinonim cu lucrul de calitate, iar neamțul este omul cinstit și corect, prin excelență".

Avocatul spune că "despre ideea de a da în judecată VW în România nici nu merită discutat", în condițiile în care "vânzările de VW diesel au crescut în ultimii ani, dar țară a devenit un parc de vechituri diesel aduse din Germania, unde lumea se descotorosește de ele, în așteptarea momentului în care vor fi interzise".

Avocatul își încheie postarea într-o notă tristă

"Cel mai mare procent de hoție și de înșelătorie nu se află în România. Nu s-a aflat niciodată. Aici nu este țara corupției. Aici este tărâmul naivității și al credulității", scrie Gheorghe Piperea.

Scandal mondial, succes în România

Scandalul emisiilor Volkswagen a început încă de acum trei ani, când Agenția pentru Protecția Mediului a Statelor Unite (EPA) a avertizat producătorul de autoturisme cu privire la programarea frauduloasă a motoarelor diesel TDI produse în intervalul 2009-2015.

Acestea respectau normele de poluare în materie de oxizi de azot (NOx) doar în condiții de laborator, ele depășind de până la 35 de ori limita legală în condiții normale de exploatare.

VW are succes în România, ocupând locul 2 în topul celor mai bine vândute branduri auto, cu 3.752 mașini comercializate în 2017, potrivit Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).

Primele trei poziții în acest clasament sunt deținute de Dacia (29.974 unități comercializate), Volkswagen (9.361), Skoda (8.734).

173
Tagurile:
apărare, interes economic, Volkswagen, Scandal
Tematic
Zăpada îmbâcsită de toxine pe marginea străzilor – un pericol pentru sănătate
Grav! Cum păcălesc autorităţile din Iaşi inspectorii Uniunii Europene
BMW va retrage 12 mii de automobile vândute

Загрузка...