Pompierii lucrează la locul exploziei la o rafinărie cehă

Încă doi români morți în explozie, teribil accident industrial - tragedia anului!

168
(reînnoit 10:49 23.03.2018)
Până acum sunt cinci români decedați - autoritățile statului transmit condoleanțe și anunță că asigură tot sprijinul familiilor îndoliate.

BUCUREȘTI, 23 mart — Sputnik, Dragoș Dumitriu. Din păcate, datele de aseară s-au modificat în sens rău. Numărul românilor morți în tragicul incident a crescut la cinci, informează Ministerul Afacerilor Externe.

Preşedintele Iohannis şi premierul Dăncilă au transmis condoleanțe familiilor românilor care și-au pierdut viața în urma exploziei produsă ieri la o rafinărie din Cehia.

Ultimii doi români au fost identificați cu greu printre victime. Autoritățile de la Praga consideră că este cel mai este cel mai grav accident industrial consemnat în Cehia, din 1984 încoace.

MAE anunță și că ambasada României la Praga este pregătită să acorde tot sprijinul necesar familiilor îndoliate.

​Explozia avut loc ieri, la orele prânzului, la rafinăria Unipetrol, situată la circa 50 de km nord de Praga. Directorul uzinei a spus că explozia s-a produs în interiorul unui depozit pentru combustibil şi substanţe chimice. Cu toate acestea, nu s-a ajuns la o concluzie în privința producerii exploziei. Presa cehă afirmă că explozia s-ar fi produs când niște muncitori curăţau o cisternă, aceasta explodând.

​Chiar dacă explozia nu a fost urmată de un incendiu, care ar fi provocat o tragedie în masă, în urma deflagrației au murit şase oameni.

168
Tagurile:
Rafinărie, Unipetrol, Accident industrial, Români morți, Explozie, Synthos, Cehia
Ioan Aurel Pop, președintele Academiei Române

Ioan Aurel Pop, despre școala online: ”am constatat ușor ineficiența ei”

14
Președintele Academiei Române susține că, de când cu pandemia, ne bâlbâim și în privința educației și contestă ideea unora potrivit căreia lecțiile online ar reprezenta o soluție salvatoare și unică.

BUCUREȘTI, 7 aug – Sputnik. Ioan-Aurel Pop, președintele Academiei Române se întreabă, pe bună dreptate, dacă există viață civilizată și demnă, trăită în comunitate, fără educație. Acesta susține că, de când a început pandemia, ”ne cam bâlbâim și în privința educației și nu este chiar de mirare”.

Școala online, care este, pentru mulți, soluția unică și salvatoare, pentru alții este și aducătoare de profit.

În opinia sa, școala online este doar o soluție de avarie, provizorie, până la depășirea situației. Pop nu neagă însă și aspectele pozitive dobândite de la această experiență.

Cu toate acestea, școala generalizată online nu poate să fie decât temporară, iar aspectul temporar trebuie relevat mereu. Mai mult, susține sursa citată, nu se cuvine să creăm o psihoză din care să reiasă că această criză va însemna de-acum normalitatea.

Și aceasta pentru că a sugera sau a spune direct că școala online sau „hibridă” va fi permanentă de-acum încolo și că această soluție este foarte bună ”înseamnă a semăna vânt”.

”Școala online este alternativa impusă și necesară în acest moment. Am făcut școală în afara școlii din martie 2020 încoace și am constatat ușor ineficiența ei. Dovada cea mai palpabilă este faptul că materia „predată” în acele luni păcătoase nu a devenit materie de examen nicăieri, în nicio împrejurare. Guvernul a făcut bine prevăzând trei „scenarii”, dar deopotrivă guvernul și noi trebuie să tindem spre aplicarea soluției firești”, subliniază președintele Academiei Române.

Acesta subliniază că este nevoie de o structură specială a materiilor pentru perioada de pandemie și că, dacă trebuie redus numărul de ore și chiar de discipline școlare, atunci trebuie procedat în consecință, dar să fie pentru un timp limitat.

Pop este de părere că problemele școlii românești nu constau atât în numărul excesiv de mare de ore pe săptămână, în condițiile în care părinții sunt tot mai ocupați cu serviciul și nu mai sunt dispuși să le lege copiilor lor cheia de gât. Problema reală o constituie supraîncărcarea programelor școlare.

Acesta militează pentru ca școala să se facă în mod clasic, prin interacțiune.  

”Altminteri, pentru oameni, școala trebuie să fie umană, iar pentru roboți, robotizată. Există scenarii ale literaturii de anticipație care păreau de-a dreptul fantastice și care, unele, s-au adeverit. Dacă oamenii vor deveni cândva roboți sau dacă roboții vor domina lumea umană, cu oameni transformați în sclavi, în mecanisme fără voință, educația – câtă va mai fi – se va face, probabil, în chip integral, cu aparate artificiale”, a punctat președintele Academiei Române

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>> 
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

14
Tagurile:
online, școală, Ioan Aurel Pop

Загрузка...
Protest al reprezentanților grădinițelor private

Învățământ preșcolar: cum se aplică la grădinițe cele trei scenarii (DOCUMENT)

672
Începerea noului an școlar se va face, așa după cum a anunțat deja președintele Klaus Iohannis, în limita a trei scenarii posibile, generate de pandemia de coronavirus.

BUCUREȘTI, 7 aug – Sputnik. Profesorii încă nu sunt lămuriți cum anume se va desfășura noul an școlar, în condiții speciale, mai ales că explicațiile primite de la oficialii din Educație sunt, de cele mai multe ori, insuficiente.

Sputnik a intrat în posesia unui document referitor la scenariile pentru școli stabilite în funcție de risc scăzut, mediu, crescut și major.

Astfel, pentru învățământ preșcolar, în cazul scenariului – risc redus - intrarea se va face prin mai multe uși de acces, eșalonat, la intervale orare stabilite în funcție de zone sau de clădiri.

Vor exista trasee prestabilite la intrare și se va păstra distanța de un metru între copii.

În cazul scenariului risc mediu, regulile sunt ca în scenariul anterior.

La cel de – risc crescut - ar putea veni la grădiniță jumătate din efectivul de copii, prin rotație la 1-2 săptămâni.

Scenarii Scoli Confidential by DO on Scribd

Acum se va face triajul epidemiologic la intrarea în unitatea de învățământ. Se impune verificarea stării de sănătate, măsurarea temperaturii, iar prezența persoanelor terțiare în învățământul școlar este interzisă.

În toate scenariile, masca va fi obligatorie numai pentru cadrele didactice.

De asemenea, va exista o sală specială pentru izolarea copiilor care prezintă simptome pe durata programului, până la sosirea părinților.

Nu se acceptă jucăriile de acasă și se încearcă repartizarea individuală a celor din grădiniță, pe cât posibil.

De asemenea, schimbul de obiecte personale este interzis.

În cazul scenariului ultim, se face predarea online.

Vor fi eliminate activitățile care implică formarea unor grupuri care duc la reducerea distanței între copii. Astfel, serbările nu se vor mai desfășura.

În cazul ultimului scenariu, serbările se vor desfășura online.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>> 
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

672
Tagurile:
școală

Загрузка...