CRH high-speed train leaves the Beijing South Station for Shanghai during a test run on the Beijing-Shanghai high-speed railway in Beijing, China

Trenurile private aleargă elegant printre "cadavrele" CFR-ului

983
(reînnoit 09:23 22.03.2018)
În timp ce compania feroviară de stat se prăbușește, neglijată și prost administrată, firmele particulare încep să atragă călători.

BUCUREȘTI, 22 mart — Sputnik, Daniel George Nistor. Două trenuri private, produse şi operate de o companie românească, circulă din luna decembrie 2017 pe rutele Arad-Bucureşti, respectiv Bucureşti-Braşov.

Transcarpatic, un tren produs la Arad de Astra Vagoane şi operat de Astra Trans Carpatic, face furori printre călătorii care traversează România pe ruta Arad — Timişoara — Craiova — Bucureşti şi retur, scrie Adevarul.ro.

Pus în circulaţie în luna decembrie a anului trecut, Transcarpatic face concurenţă serioasă trenului CFR care circulă pe ruta Timişoara — Bucureşti, punând la dispoziţia călătorilor vagoane de dormit cu toalete şi duşuri proprii. Astfel, trenul are cabine de lux dotate cu două paturi, chiuvetă, duş şi toaletă.

Un drum Timişoara — Bucureşti, la vagonul de dormit cu cabină de lux costă 216 lei, în preţ fiind incluse o cafea, o apă şi un sandwich. Un bilet pe aceeaşi rută, dar într-o cabină cu două paturi, chiuvetă proprie, dar duş şi toaletă la capătul holului costă 196 de lei, în preţ fiind incluse, de asemenea, o apă, o cafea şi un sandwich. Prin comparaţie, un bilet Timişoara — Bucureşti cu trenul CFR, într-un vagon de dormit, fără posibilitatea de a face duş, şi cu toaleta şi chiveta la capătul holului costă 227 de lei. Un bilet la vagon, clasa a doua cu Transcarpatic costă 102 lei, în timp ce acelaşi bilet pentru un tren CFR costă 101 lei.

"În sfârşit mă simt într-un tren normal. E prima dată. Mi se pare super, super fain. Sunt foarte curate", a declarat un tânăr care şi-a cumpărat bilet la cuşetă.

Asta în timp ce compania de stat CFR se prăbușește văzând cu ochii.

Călători care merg în picioare — este incredibil că se mai vând astfel de bilete la tren în 2018. Sute de kilometri de cale ferată scoase din funcțiune, un orar al circulației feroviare tot mai redus. Gări pustii la momente ale zilei când altădată peroanele gemeau. Zeci de mii de muncitori și specialiști dați afară.

Toate astea pentru că "nu sunt bani, bugetul e prea mic, CFR nu e rentabil". Așa ni se spune de câte ori ne întrebăm cum a fost posibil să se ajungă în situația asta.

Raportul pe anul 2016 al Curții de Conturi ne arată și unele dintre cauzele pentru care nu sunt bani.

Citiți aici: Așa au distrus CFR-ul: Bonusuri ilegale pentru șefi, terenuri evaluate la 1 leu >>>

983
Tagurile:
Trenuri private, CFR Călători
Tematic
Ministerul Transporturilor pregăteşte, în secret, spargerea CFR-ului
Trenul de 9 milioane de euro, cumpărat de CFR , care se conduce singur

Загрузка...