Familie

5 metode de a creşte un copil rezistent emoţional. Sfaturi de la psihologi

1357
(reînnoit 18:55 21.03.2018)
Cum îi ajutăm pe copiii noştri să treacă mai uşor peste dificultăţile şi situaţiile stresante ale copilăriei şi adolescenţei, dobândind rezistenţă emoţională.

BUCUREŞTI, 21 mart — Sputnik, Doina Crainic. Pentru a creşte copii rezistenţi emoţional, părinţii trebuie să urmeze câteva reguli de bază, pe care le recomandă psihologii.

Iată câteva metode pe care este recomandabil să le aplicaţi, potrivit readersdigest.com, pentru a vă forma copii rezistenţi emoţional:

Fă-ți timp pentru a-ţi asculta copilul

Atunci când părinții îşi rezervă timp pentru a-şi asculta copiii, arătându-le că le acceptă sentimentele şi că îi înţeleg, îi ajută astfel să devină mai rezistenţi emoţional. „Copiii sunt mai dispuşi să ne asculte atunci când îi ascultăm", spune dr. Kenneth Barish, profesor clinic de psihologie la Weill Cornell Medical College. Acesta recomandă să ne rezervăm măcar 10 minute la sfârșitul fiecărei zile doar pentru a vorbi cu cei mici. „Întrebați-i despre îngrijorările lor, despre neînţelegerile pe care le-au avut cu prietenii și soluţionaţi orice probleme și neînțelegeri pe care le pot avea şi care pot cauza tulburare". Ascultându-l, îl ajuţi să pună în context şi să atenueze dificultăţile, iar atunci când găsim o soluţie la conflict şi neînțelegeri, sentimentele negative nu se vor dezvolta, explică Barish.

Implică-l în procesul de rezolvare a problemelor

Atunci când acţionează ca „părinţi-elicopter" (părinţi care supraveghează şi protejează excesiv copilul), aceștia merg până la a face temele în locul copilului și a le finaliza proiectele pe care le au de făcut pentru şcoală. „Faptul de a-ţi angaja copilului [făcându-l să se implice singur] este alternativa la metoda de educaţie de tip «elicopter»", arată Barish. Atunci copilul tău are o problemă, întreabă-l ce poate face pentru a o rezolva. „Părinții sunt adesea preocupaţi de ceea ce pot face ei pentru a rezolva problema. Faptul de a-i implica pe copiii înşişi schimbă situaţia, îi încurajează pe aceştia să găsească o soluţie și, în acelaşi timp, le formează abilități de rezolvare a problemelor", subliniază psihologul.

Nu îl răsfăţa peste măsură

Faptul de a-i oferi prea mult copilului tău poate avea efecte dăunătoare asupra acestuia. Cercetările arată că atunci când copiii răsfăţaţi, cărora li se oferă uşor tot ce vor, devin adulți, le pot fi afectate abilitățile lor de bază, stima de sine, încrederea, principiile morale și emoțiile. Unii cercetători cred că faptul a-i răsfăţa pe cei mici prea mult este o formă de neglijare a copilului deoarece îl împiedică pe acesta să învețe abilități necesare în viaţă. „Copiii trebuie să învețe principiul de a obţine prin efort. Văd copii care nu depun efort la școală, şi, cu toate acestea, obțin lucruri exagerat de scumpe", observă Kenneth Barish. Alternativa este, potrivit psihologului, de a-i învăța pe copii că nu pot primi tot timpul ceea ce vor. „Atunci când vor ceva, trebuie să-l merite", mai spune Barish.

Învaţă-l să îi ajute pe alții

Copil, mamă, poliție
© Sputnik / Владимир Горовых
A curăţa zăpada de pe aleea vecinului sau a dona alimente la un centru pentru nevoiaşi — iată activităţi care-l vor învăţa pe copil să îngrijească şi să ajute alţi oameni, ceea ce constituie o parte a procesului creşterii sale ca om. Cercetările arată că este benefic pentru cei mici să primească ajutor de la alţi copii. „Elevii de clasa a treia îşi pot face timp să le citească copiilor de grădiniță", spune Barish. Acest lucru îi învață că au ceva de oferit și le formează un sentiment realist al respectului de sine. De asemenea, serviciile în folosul comunității sunt importante. „Se pot implica în activităţi în folosul comunității, nu doar fiindcă acest lucru «dă bine» la admiterea la un liceu, ci pentru că o modalitate reală de a-i ajuta pe alții este importantă în formarea respectului de sine și a maturităţii emoționale", explică psihologul.

Învaţă-l să îşi asume riscuri rezonabile

Lynn Lyons, asistent social clinic și psihoterapeut din Concord, New Hampshire, a mărturisit că a observat o mulțime de părinți care încearcă să elimine orice risc din viața copilului lor, însă studiile arată că copiii părinților anxioşi prezintă un risc crescut de a dezvolta anxietate. „Dacă vrei să le formezi copiilor rezistenţă emoțională, trebuie să fii receptiv la ceea ce îți spune să faci instictul de părinte iubitor", spune Lyon. Cea mai bună atitudine în acest sens este de a le permite copiilor să treacă prin experiențe incomode și apoi să îi învăţaţi ce să facă cu sentimentele pe care le au. De exemplu, când fiul tău aruncă mingea în câmpul stâng, iar echipa pierde jocul, nu poți face nimic pentru a schimba situaţia, spune Lyons. „Trebuie să îi învățați că sentimentele dispar în timp. De asemenea, trebuie să înțeleagă că, atunci când joci un joc în care există un copil care câștigă și unul care pierde, atunci când intri în joc, trebuie să fii capabil să gestionezi ambele consecințe", arată Lyons.

1357
Tagurile:
rezistent emoțional, sfaturi, creștere, copil
Tematic
Atenţie, părinţi! De ce nu sunt bune jucăriile electronice pentru copiii voştri
Cum poţi fi un părinte mai bun în 2018. Iată 5 metode simple
Greşeala frecventă pe care o fac părinţii iarna. Atenţionarea pediatrului
Atenţie, părinţi: pericolul neașteptat din sucul de fructe pentru copii
Pentru părinți: dependența de smartphone provoacă "dezechilibre" în creier
Iulian Cristache

Cristache, către profesori: ”Schimbarea trebuie înceapă cu dumneavoastră”

28
(reînnoit 16:59 12.07.2020)
Președintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți se declară nedumerit de faptul că profesorii preferă să își discute nemulțumirile și să își prezinte ideile legate de sistemul de educație în circuit închis, în mediul online.

BUCUREȘTI, 12 iul – Sputnik, Georgiana Arsene. Iulian Cristache, președintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți spune că pe pagina sa de Facebook s-a creat o adevărată rețea de comunicare la tot ceea ce înseamnă educație.

Astfel, părinți, profesori și elevi, cu toții au idei, păreri pro și contra, adică, mai pe scurt spus, cu toții știu ce trebuie făcut pentru binele sistemului de învățământ din România.

Însă, Cristache se arată nedumerit de faptul că, deși toți profesorii știu despre lacunele sistemului, ce trebuie făcut pentru a ieși din această stare de mediocritate, situația rămâne albastră.

Dascălii își spun ideile doar pe rețea, nu le pun în practică în sala de curs, consiliu profesoral, comisii de specialitate sau Consiliu de Administrație.

”Vedeti dumneavoastră, doamnelor și domnilor profesori? Schimbarea trebuie să înceapă, în primul rând, cu dumneavoastră. Nu mai acceptați compromisurile, nu mai acceptați presiunile care au efecte negative, nu mai acceptați intervențiile părinților, fără o justificare bazată pe adevăr, nu mai acceptați ceea ce nu e conform. E așa de greu?”, le-a transmis Cristache.

Acesta recunoaște că și părinții trebuie să ”umble” la mentalitate, la principii și alte asemenea, însă, dacă profesorii vor acționa în sensul menționat mai sus, lucrurile se vor așeza pe o fundație sănătoasă.
Cristache a adăugat că puterea este tot în mâinile profesorilor, indiferent de legislatie, clasa politică și alte interferente.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>> 
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

28
Tagurile:
schimbare, Profesori, Iulian Cristache

Загрузка...
Violeta Alexandru

Alexandru ”pune tunurile” pe inspectorii de muncă - ce spune despre munca la negru

27
(reînnoit 16:56 12.07.2020)
Ministrul Muncii și Protecției Sociale a avut o ieșire foarte dură și profesionistă la adresa inspectorilor de muncă, cerându-le să abandoneze vechile practici și să se pună în slujba cetățeanului și a legii.

BUCUREȘTI, 12 iul – Sputnik, Georgiana Arsene. Șefii Inspectoratelor Teritoriale de Muncă au fost luați în vizor de ministrul Muncii și Protecției Sociale, Violeta Alexandru. Demnitarul le-a cerut ferm să iasă din birouri și să plece în teren alături de echipele de control.

”Aş vrea ca toţi inspectorii şefi să fie cu echipele lor pe teren. Daţi un exemplu personal, mergeţi cu aceste echipe, mergeţi în vizite neanunţate, în sensul în care vă cer să terminaţi cu practicile de sunat pe telefon şi atenţionat persoana la care vă duceţi în control. Vă rog să înceteze orice fel de practică despre care am cunoştinţe că se mai întâmplă în inspectoratele teritoriale de muncă şi să vă asumaţi responsabil rolul pe care îl aveţi, şi anume pe de o parte de educare şi pe de altă parte de sancţionare, acolo unde se impune”, a spus Violeta Alexandru.

Demnitarul a adăugat că s-a terminat cu activitatea obscură în care numai câțiva știu care sunt rezultatele activității Inspecției Muncii și că acestea trebuie să fie cunoscute de toți cetățenii României.

Mai mult, le-a cerut șefilor, inspectorilor șefi din teritoriu să arate că le pasă. Cu alte cuvinte, dacă, în drumul lor, văd un șantier unde se lucrează fără echipament de protecție, spre exemplu, să se dea jos din mașinile lor luxoase și să se implice, să facă activitatea pentru care sunt plătiți.

Cazurile de muncă la negru vor trebui să fie mult mai bine gestionate.

”Dacă au semnale de la oameni că există muncă nedeclarată sau că lucrează în condiţii primare, în sensul că nu li se asigură o stare minimală, decentă, pentru desfăşurarea activităţii, să le pese”, a adăugat demnitarul.

Sursa citată a adăugat că, dacă vede că apelul lansat nu este receptat, vor fi luate niște decizii radicale pentru că, poate este nevoie de o resetare a instituției per ansamblu.

De asemenea, Alexandru le-a cerut inspectorilor de muncă să fie mai fermi în acțiunile lor.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>> 
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

27
Tagurile:
Muncă, Violeta Alexandru

Загрузка...