Escuela

Uluitor! Ce se află în manualul de Română de-a IX- a de la o editură renumită

961
Neinteligibil, greoi, plin de bâlbâieli. Acesta este un poem pe care elevii de clasa a IX-a trebuie să îl studieze. Nu este un caz singular.

BUCUREŞTI, 13 mart — Sputnik, Georgiana Arsene. „Sssnnnwhufffffl". Nu am apăsat greşit pe taste, ci acesta este un vers din poemul „Cântecul monstrului din Loch Ness" din manualul de Limba şi Literatura Română pentru clasa a IX-a, apărut la Editura Humanitas. Nu este un caz singular.

Pe pagina sa de Facebook, juristul Ştefan Militaru publică o pagină din manualul menţionat anterior, aprobat prin OMECS nr. 3886/2004.

Să nu credeţi că doar primul vers era de neînţeles. Toată poezia este scrisă în aceeaşi manieră.

Nu este de mirare că la finalul liceului ies pe bandă rulantă „genii".

Internauţii s-au arătat de-a dreptul şocaţi de conţinutul manualului.

„Ştie cineva cât costă biletul spre o lume normală? Modernism, da, de acord, însă nu putem folosi modernismul ca scuză pentru vulgaritate! Şi asta într-un manual! Minunat!" a scris o comentatoare pe pagina lui Militaru. 

Problema cu această editură este că face manuale şi pentru ciclul primar, unde se acordă spaţii ample unor scriitori precum Mircea Cărtărescu sau Laura Grunberg, aceasta din urmă ocupând, în manualul de Comunicare în Limba Română pentru clasa a II-a, partea a II-a, deci pentru cel de-al doilea semestru, nu mai puţin de 5 lecţii consecutiv.

Dincolo de faptul că titlul este greu de explicat unor copii de 8, 9 ani, conţinutul nu este prea atractiv.

„Un gând s-a rătăcit într-o parcare. Ultimul lucru pe care şi-l amintea era cum stătea liniştit în capul lui Simon. Băiatul era răcit. Probabil că aşa a fost aruncat în lume", „Poveste cu un gând strănutat (1)", pagina 14, manualul amintit.

Dincolo de faptul că, la răceală, nu gândurile ies la strănut, ci anumite alte… chestii… Dar asta e deja o altă poveste…

Spre finalul semestrului, elevii de clasa a doua sunt provocaţi să facă un joc de imaginaţie. „Poveşti glumeţe", precizează autorii, la pagina 60.

Şi anume, copiii trebuie să schimbe basmul Albă ca Zăpada, aducând personajele în zilele noastre. Tipic american, de altfel, existând o grămadă de filme de duzină pe această idee.

Dar iată ce condiţii sunt puse: împărăteasa este o directoare de companie şi fiica ei vitregă o elevă olimpică. Copiii trebuie să rescrie, în 3-7 propoziţii, începutul basmului, făcând descrierea fizică a personajelor.

În cazul acesta, de ce era nevoie să se spună cu ce se ocupă cele două? De ce mama vitregă nu putea să fie, spre exemplu, vedetă de cinema şi fiica elevă mediocră?

Vă daţi seama ce fel de exerciţiu de imaginaţie le este propus copiilor? Exerciţiul este cuprins la capitolul „Descrierea unei persoane", deci povestea glumeaţă nu este nici pe departe amuzantă.

Mai mult, se poate induce ideea că olimpica e mioapă, prea puţin sociabilă şi deloc preocupată de felul în care arată. Este ceva amuzant aici?

Până una, alta, în şcoli se studiază după aceste manuale. Nu interesează pe nimeni continutul, deşi derapajele sunt evidente…

Manual școlar
© Facebook / Ştefan Militaru
Manual școlar
961
Tagurile:
Limba română, Humanitas, Clasa 9, România
Tematic
Să tot faci manuale! 35.000 lei, maximul pentru un autor acceptat
Se lansează manualul şcolar „Istoria Monarhiei din România"
Școală, profesor

Asalt asupra școlii: profesorii își duc crucea mai departe

84
Din păcate, dascălii tac: știu că nu îi susține nimeni dacă ridică puțin capul din tablete, așa că preferă să rabde și să meargă mai departe.  

Premierul României, Ludovic Orban, ne-a spus, probabil după o gândire îndelungată și o cântărire a situației din țară că tabletele pe care le-au primit elevii ca să facă ore online – bine, acolo unde s-a întâmplat asta – nu sunt ale lor și că, de fapt, statul exercită un control în mod discreționar.

Acesta a cerut autorităților locale și unităților școlare să achiziționeze tablete, pentru că tabletele nu se dau definitiv familiilor.

”Se dau într-o formă de comodat. E posibil ca într-o localitate nivelul de răspândire a virusului să scadă și atunci tabletele pot fi recuperate și pot fi distribuite într-o altă localitate în care crește numărul de infectări și e necesar învățământul online”, a declarat Orban.

Cu alte cuvinte, va fi un adevărat du-te vino cu tabletele. Și dacă ele se strică, pe umerii cui pică răspunderea: pe umerii celui care a semnat inițial contractul? Cum se va face noua distribuție? Se va semna un nou contract de comodat? Dacă situația epidemiologică din localitatea de unde au plecat tabletele se agravează, iar problema se extinde la nivel național, câți copii vor fi efectiv lipsiți de dreptul de a putea învăța?

Nu cumva prin aceste acțiuni se îngrădește au chiar se elimină dreptul copiilor la educație și la instruire?

Acesta ar fi încă un asalt asupra școlii, după o serie întreagă de bâjbâieli și declarații fără acoperire ale ministrului Educației și Cercetării. Timp de câteva luni, de la debutul pandemiei de coronavirus și instituirea stării de urgență în România, Monica Anisie a vorbit despre scenarii la care se lucrează – și pe care nu le-a prezentat niciodată publicului, a dat de înțeles că, după starea de alertă se va putea reveni normal la școală – ceea ce nu s-a întâmplat etc.

De asemenea, Ministerul Educației și Cercetării nu a precizat cum anume se vor derula orele online la clasele primare – în special la clasa pregătitoare și la clasa întâi, acolo unde se pune problema, în special, de adaptare.

Prea multe întrebări au rămas fără răspuns, iar profesorii sunt nevoiți să se descurce așa cum pot.

Cât va mai merge ”și așa” în învățământ?

84
Tagurile:
Profesori, școală

Загрузка...
Monica Cristina Anisie

Orban ia în vizor directorii de școli, pe tema COVID-19

305
Premierul României a vorbit despre tendința crescătoare a numărului de infectări cu noul coronavirus, de aceea a cerut comitetelor județene pentru situații de urgență o intensificare a controalelor pentru respectarea măsurilor. 

BUCUREȘTI, 1 oct – Sputnik. România a depășit, ieri, 2000 de cazuri noi de persoane infectate cu noul coronavirus. În acest context, premierul Ludovic Orban a făcut o serie de declarații.

Acesta a precizat că, în școli și universități, deciziile care se iau la nivelul comitetelor județene pentru situații de urgență trebuie să țină cont cu strictețe de reglementările legale – de hotărâri de Guvern privind starea de alertă și de ordinul comun al ministrului Educației și ministrului Sănătății. Premierul a subliniat că deciziile nu depind ”de bunul plac al unor directori de școli”.

”Ce spune legea, aia trebuie să se aplice”, a punctat Orban.

Acesta a adăugat că a solicitat comitetelor județene să ia decizii de carantinare oriunde situația se impune, fie că vorbim de localități, fie de zone.

După numai două săptămâni de școală, este greu de evaluat răspândirea virusului datorată de începerea anului școlar.

”Eu transmit mesajul asta: copilul este expus celui mai mic risc de infectare a unui copil, în cadrul școlii, în clasă, sub supravegherea profesorului”, a declarat Orban.

În cazul unui adolescent, însă, riscul de infectare este mai mare, acesta fiind mai liber și interacționând fără supravegherea unui adult. Referitor la numărul de cazuri pe populația școlară, chiar cu școlile suspendate sau cu copii în vacanță, numărul de cazuri ca procent a fost în jur de 6,3% pe populație școlară. Premierul a subliniat că, potrivit evaluărilor existente, nu există o creștere semnificativă a procentului de îmbolnăviri pe această categorie de vârstă.

305
Tagurile:
Ludovic Orban, COVID-19, coronavirus, școli
Тема:
Coronavirus în România, Moldova și în lume

Загрузка...