Alăptare

Ce produse contribuie la creșterea riscului cancerului mamar

(reînnoit 14:19 08.02.2018)
Savanții unui grup internațional au descoperit ce categorii de produse pot contribui la sporirea riscului de cancer al glandei mamare

BUCUREȘTI, 8 feb — Sputnik. Dieta care conține o cantitate mică de aminoacid asparagină reduce riscul îmbolnăvirii de cancer al glandei mamare, se arată într-un studiu publicat de un grup internațional de cercetători în revista Nature, potrivit EurekAlert.

În experiment au fost utilizați șoareci cu cel mai periculos tip de tumoare, care nu se supune unui tratament hormonal. La un astfel de cancer, celulele maligne nu sintetizează receptori de estrogen și progesteron, precum și proteina membranară HER2, iar acești compuși devin o țintă pentru medicamente.

Cercetătorii au inclus în alimentația rozătoarelor produse bogate în asparagină, ceea ce a provocat creșterea numărului celulelor cancerigene. Când animalele au fost trecute la o dietă cu produse care nu conțin asparagină, administrându-le medicamente, starea șoarecilor s-a îmbunătățit. Studiile ulterioare au arătat că existența acestui ferment în celulele maligne primare contribuie la formarea metastazelor.

O cantitate mare de asparagină se conține în produse lactate, carne de vită, pasăre, pește și fructe de mare. De asemenea, acesta se conține în cartof, boboase, soia,  sparanghel, nuci și semințe. În legume și fructe, dimpotrivă, cantitatea de acestui aminoacid este nesemnificativă, ceea ce le face mai sănătoase.

Cu toate acestea, asparagină joacă un rol esențial în menținerea echilibrul sistemului nervos al omului, prevenind excitarea sau inhibarea prea mare.

cercetătare, asparagină, Dietă, tratament, produse, studiu, cancer
S-a descoperit cauza principală a îmbolnăvirii de cancer
Tragic: Povestea dureroasă a elevului eminent răpus de cancer
AVERTIZARE: Pericolul din tatuaje. Iată de ce rişti să faci cancer
Înspăimântător: "Harta" Moldovei cu cei mai mulţi bolnavi de cancer
Icoana vindecătoare de cancer e în România - mărturii și cazuri miraculoase
Studiu: o băutură alcoolică pe zi crește riscul de cancer de sân
Republica Moldova, şansa copiilor bolnavi de cancer din România. Află de ce...
Planta care vindecă 5 tipuri de cancer. Descoperire uimitoare
AVERTIZARE: Cerneala pentru tatuajele poate cauza CANCER
Test de sânge

Test de sânge revoluționar - va detecta 50 de tipuri de cancer

(reînnoit 23:13 27.11.2020)
Serviciul Național de Sănătate (NHS) din Regatul Unit a anunțat vineri că studiile pentru un test de sânge revoluționar dezvoltat de compania americană Graal, test care ar putea identifica 50 de tipuri de cancer, vor începe în Marea Britanie la mijlocul anului 2021.

BUCUREŞTI, 27 nov – Sputnik. Potrivit declarației NHS, noul test de sânge Galleri, dezvoltat de compania GRAIL, oferă o oportunitate semnificativă de a detecta tipuri de cancere în stadiu incipient printr-un simplu test de sânge. La studiu vor participa 165.000 de pacienți într-un prim acord mondial încheiat de NHS din Marea Britanie, potrivit Sputnik News.

Cercetările preliminare au constatat că testul, care verifică modificările moleculare ale sângelui, poate detecta cancerul de gât, ovarian, pancreatic, de esofag și alte tipuri de cancer dificil de diagnosticat în stadiile incipiente.

„Dacă programul NHS va arăta ca testul funcţionează conform aşteptarilor şi pentru persoanele fără simptome, va fi lansat pentru a deveni disponibil pe scară largă”, a subliniat NHS.

Reacționând la anunț, prim-ministrul britanic Boris Johnson a scris pe Twitter că este o „descoperire extrem de promițătoare care ar putea transforma modul în care diagnosticăm și tratăm cancerul, [o boală] care cauzează prea multe morţi premature”.

​Studiul-pilot va include 140.000 de persoane cu vârste cuprinse între 50 și 79 de ani fără simptome de cancer și alte 25.000 de persoane cu posibile simptome de cancer pentru a-și accelera diagnosticul, iar primele rezultate sunt așteptate până în 2023.

cancer
Modalitate care determină tratamentul împotriva cancerului
Modalitate de a detecta cancerul după ochi
Experți: Aceste lămâi din magazine ne pot îmbolnăvi de cancer
Ruşii: diagnosticarea cancerului cu o picătură de sânge
Aceste două alimente pot cauza cancer - oncolog rus

Pământuyl

VIDEO uluitor cu Pământul, distribuit de un astronaut NASA

(reînnoit 22:12 27.11.2020)
La începutul acestei luni, Crew Dragon, o navă spațială comercială contractată de NASA, dezvoltată de SpaceX, a transportat trei astronauți NASA și un astronaut japonez la Stația Spațială Internațională (ISS).

BUCUREŞTI, 27 nov – Sputnik. Astronautul NASA Victor Glover a distribuit un videoclip care arată o perspectivă asupra Pământului din interiorul cabinei echipajului Crew Dragon.

„Imaginea cu Pământul este mult mai spectaculoasă în realitate”, a scris astronautul la videoclip.

Pe 16 noiembrie, SpaceX a lansat Crew Dragon, o navă spațială comercială contractată de NASA, de la Kennedy Space Center din Florida, pe o rachetă Falcon 9.

​Echipa Crew Dragon îi include pe astronauții americani Michael Hopkins, Victor Glover și Shannon Walker, precum și pe astronautul japonez Soichi Noguchi, potrivit Sputnik News.

Echipajul a ajuns la ISS la 04:01 GMT pe 17 noiembrie și a fost întâmpinat de actualul echipaj al ISS, Expediția 64, compus din comandantul Sergei Rizhikov și inginerul de zbor Sergei Kud-Sverchkov, ambii cosmonauți ruși, și inginerul de zbor Kate Rubins, un astronaut NASA.

NASA