Andrea Marin cu copilul în brațe

Studiu: De ce este important ca părinţii să-şi îmbrăţişeze cât mai des bebeluşii

(reînnoit 11:19 01.12.2017)
Potrivit unui studiu realizat de cercetători de la Universitatea British Columbia, gesturile fizice dese sau rare de afecţiune şi sprijin din partea părinţilor sau a îngrijitorilor modifică profilul molecular al copiilor

BUCUREŞTI, 30 nov — Sputnik, I.B. Numărul de gesturi fizice de afecţiune şi sprijin din partea părinţilor sau îngrijitorilor poate afecta profilul molecular al copiilor, efect care poate fi detectat patru ani mai tarziu, potrivit unui studiu realizat de cercetători de la Universitatea British Columbia şi de la Institutul de cercetări al BC Children's Hospital, studiu prezentat de Science Daily.

Studiul arată că micuţii care au suferit când erau bebeluşi şi care, în acea perioadă, au avut parte de mai puţine gesturi fizice de afecţiune din partea părinţilor au în celulele lor un profil molecular subdezvoltat pentru vârsta lor — indicând posibilitatea încetinirii dezvoltării lor biologice.

Deși implicațiile asupra dezvoltării copilului și sănătăţii adulților sunt încă analizate, această observaţie se bazează pe un studiu similar realizat în cazul rozătoarelor. Acesta este primul studiu în cazul oamenilor care arată că simplul act al atingerii, la începutul vieții, are consecințe profunde asupra exprimării genetice, consecinţe care îşi pun amprenta asupra întregii vieţi.

În studiu, publicat luna trecută în revista „Development and Psychopathology", au fost implicaţi 94 de copii sănătoși din Columbia Britanică. Cercetătorii de la UBC și de la BC Children's Hospital au cerut părinților copiilor de 5 săptămâni să ţină un jurnal despre comportamentul copiilor lor (legat de somn, agitaţie, plâns, hrană), în care să fie menţionată şi durata îngrijirii care a implicat contactul fizic afectiv cu bebeluşii. Când copiii au atins vârsta de 4 ani şi jumătate, le-a fost prelevat ADN-ul.

Echipa a examinat o modificare biochimică numită metilarea ADN-ului, în care unor părți ale cromozomului li se ataşează molecule mici formate din carbon și hidrogen. Aceste molecule controlează cât de activă este fiecare genă și, astfel, afectează modul în care funcționează celulele.

Gradul de metilare poate fi influențat de condițiile externe, în special în copilărie. Aceste modele epigenetice se schimbă pe măsură ce îmbătrânim.

Oamenii de ştiinţă au descoperit diferențe consistente în nivelul de metilare a genelor între copiii care au primit mai multă afecţiune manifestată prin contact fizic şi cei care au primit mai puţină. Copiii care au trecut prin stări mai multe de nelinişte și au primit puţină susţinere din partea părinţilor manifestată prin gesturi fizice aveau o „vârstă epigenetică" mai mică decât vârsta lor efectivă. Potrivit mai multor studii recente, această discrepanță are legătură cu o stare de sănătate fragilă.

„Ne propunem să urmărim dacă «imaturitatea biologică» pe care am constatat-o la acești copii are implicații generale asupra sănătății lor, în special asupra dezvoltării lor psihice. Dacă cercetările ulterioare vor confirma această observaţie, acest lucru va evidenţia importanţa contactului fizic, mai ales în cazul copiilor agitaţi", a declarat autorul principal al studiului, Sarah Moore, postdoctorand.

profil molecular, efect benefic, îmbrățișări, copii
Important pentru părinţi: cum combatem corect febra la copii. Sfatul medicului
Ronaldo vrea tot atâția copii câte Baloane de Aur
Românii din Italia, motiv de bucurie: bonus substanţial pentru fiecare copil
Trei paşi importanţi pentru prevenirea diabetului la copii
Greşeala pe care o fac părinţii şi educatorii. Ce îi face pe copii nefericiţi
București

S-a decis - Guvernul va aproba noi măsuri de relaxare aplicabile de la 1 iulie

Noile măsuri de relaxare vor fi aprobate mâine, cu aplicare de la 1 iulie, a anunțat premierul Florin Cîțu. Dispar măștile?

BUCUREȘTI, 23 iun – Sputnik. Toată România este ”verde”, iar în această situație Guvernul va aproba joi noi măsuri de relaxare.

Aceste noi măsuri vor fi aplicabile de la 1 iulie, a declarat primul ministru Florin Cîţu la TVR1.

”Noi am prezentat deja aceste măsuri în Hotărârea CNSU, vreau doar să readuc aminte, pentru că am fost prin ţară şi este o întrebare despre târguri şi talciocuri şi aşa mai departe: se redeschid de la 1 iulie, bineînţeles, în funcţie de normele de securitate, de siguranţă, dar se redeschid toate de la 1 iulie”, a declarat Florin Cîțu.

Premierul României a precizat că ”decizia o vom lua joi în şedinţa de guvern”.

O chestiune care rămâne în suspans este portul măștilor la interior. ”Încă nu am primit propuneri în acest sens”, a spus premierul.

”Nu am primit încă o propunere, dacă primesc o propunere şi este bine fundamentată, nu aş avea o problemă cu acest lucru”, a declarat Cîțu, punctând – ”Până la urmă, dacă sunt vaccinate toate persoanele într-un birou, este normal să aibă nişte beneficii dacă s-au vaccinat”.
CNSU, Guvern, Florin Cîţu, România, COVID-19, Restricții, Relaxare

Vaccinul Sputnik V

Expert: Sputnik V protejează cel puțin o jumătate de an

(reînnoit 17:17 22.06.2021)
Vaccinul rusesc Sputnik V oferă o imunitate sigură pentru cel puțin o perioadă de o jumătate de an, a declarat expertul Centrului Gamaleia, Vladimir Gușin.

BUCUREȘTI, 22 iun – Sputnik. Vaccinul Sputnik V oferă o protecție împotriva coronavirusului pentru șase luni, a declarat șeful Laboratorului mecanismelor de variabilitate a populației microorganismelor patogene a Centrului Gamaleia, Vladimir Gușin.

“Dispunem de suficiente date care arată că în decurs de jumătate de an imunitatea la sigur se menține, iar pentru a o actualiza către o nouă ascensiune epidemiologică, e nevoie de o revaccinare”, a declarat expertul într-un interviu oferit canalului YouTube Soloviov LIVE.

Mai devreme, ministrul Sănătății, Mihail Murașko, a declarat că Ministerul Sănătății a elaborate anumite abordări pentru revaccinarea populației de coronavirus: în perioada de vârf, fiecare șase luni, în celelalte perioade – odată pe an.

Vaccinul poate fi administrat în toate regiunile Rusiei. În august 2020, Ministerul Sănătății a înregistrat primul vaccin din lume împotriva COVID-19, dezvoltat de Centrul Gamaleia. Preparatul a primit numele de “Sputnik V”.

Ulterior a apărut vaccinurile EpiVacCorona, a centrului Vector și CoviVac, creat de Centrul Ciumakov al Academiei de Științe. La începutul lui mai a fost înregistrat cel de-al patrulea vaccin – Sputnik Light.

vaccin, Sputnik V
Тема:
Vaccinul Sputnik V
Autorizarea din partea UE a vaccinului rusesc Sputnik V, amânată cu câteva luni
Un nou lot de vaccin "Sputnik V", adus cu avionul la Chișinău
Gamaleia: Sputnik V poate proteja de toate tulpinele cunoscute

Daniel Zamfir

Daniel Zamfir denunță o nouă ”cedare de SUVERANITATE” către străini

(reînnoit 07:57 23.06.2021)
O veste gravă vine de la Parlament – una dintre cele mai controversate legi, care ”permite  vânzarea necondiționată” către străini a trecut tacit! Cine e vinovat

BUCUREȘTI, 23 iul – Sputnik. Senatorul Daniel Zamfir face un anunț grav: în Senat s-a dat curs ”încă unei cedări de SUVERANITATE”.

Senatorul PSD arată că ieri Senatul a luat act că Legea privind vânzarea terenurilor agricole ”a trecut tacit”. Acuzația este gravă – și o vizează pe una dintre cele mai puternice și controversate figuri din PNL, Iulia Scântei.

”Printr-o manevră deja patentată, servitoarea de serviciu, Iulia Scântei, președinta Comisiei Juridice, a refuzat să dezbată în Comisia Juridică legea, deși comisia de agricultură, comisie co-raportoare, respinsese modificările care permiteau vânzarea necondiționata străinilor”, scrie Zamfir.

De fapt, aici este și cheia – articolele care vizează ”vânzarea necondiționată” a terenurilor agricole – România fiind o campioană la acest capitol, după cum menționează mass media.

Zamfir o acuză pe Iulia Scântei că ”acolo unde nu i se repartizează pentru raport proiecte de lege, solicită  Comisia Juridică să fie co-raportoare” și astfel, ”dacă vreun proiect, unde au ei interese, primește un raport negativ - cum e cazul acestei legi – Comisia Juridică nu o mai dezbate ca să treacă tacit în forma  inițiatorului”.

”Notărița milionară, abonată la contractele cu Statul,  continua agresiv să impună interese contrare românilor, în timp ce averea îi creste substanțial în timpul mandatului de senator”, acuză Zamfir, citând presa ieșeană, plină de informații despre senatoarea Iulia Scântei.

Precizăm că, în cazul proiectului legislativ la care se referă Daniel Zamfir, Camera Deputaților este decizională. Dar, așa cum ne amintim, Iohannis și PNL au făcut mare caz de legi care au trecut ”tacit” prin prima cameră sesizată. Acum tac. Oare de ce?

Suveranitate, Daniel Zamfir