Viforniță

Avertizare meteo: Cod portocaliu de ger, viscol puternic şi polei

82
(reînnoit 10:49 10.01.2017)
Administrația Națională de Meteorologie a emis o avertizare de cod galben de ninsori şi o avertizare de cod portocaliu de ger, viscol puternic şi polei. Judeţele afectate.

BUCUREŞTI, 10 ian — Sputnik. Astăzi în mai multe zone din România se menţine avertizarea de cod portocaliu de ger persistent, astfel, în Oltenia, Muntenia, Dobrogea, Moldova, Transilvania şi în Maramureş, gerul se va intensifica, anunţă ANM.

Minimele vor fi cuprinse, în general, între —29 şi —15 grade, iar maximele între —15 şi —10 grade.

ANM mai transmite că în intervalul 10 ianuarie, ora 21 — 11 ianuarie, ora 21, va fi cod galben de ninsori moderate cantitativ şi local viscolite.

Aria ninsorilor se va extinde dinspre extremitatea sud-estică şi va cuprinde treptat jumătatea de est a ţării. În cea mai mare parte a Munteniei şi a Moldovei, în zona Carpaţilor de Curbură şi temporar în Dobrogea vor fi ninsori moderate cantitativ, iar vântul va avea intensificări cu viteze de 50…60 km/h, viscolind şi spulberând zăpada. Unele intensificări ale vântului vor fi şi în Oltenia, spulberând trecător zăpada.

De asemenea, mai multe judeţe se vor afla sub avertizare de cod portocaliu de viscol puternic şi polei în următoarele intervale: în perioada 10 ianuarie, ora 22 — 11 ianuarie, ora 08, în judeţele Constanţa şi Tulcea vor fi intervale cu rafale de 70…80 km/h, ninsori puternic viscolite, dar şi precipitaţii mixte ce vor depune polei.

În intervalul 10 ianuarie, ora 23 — 11 ianuarie, ora 15, în judeţele Călăraşi, Ialomiţa, Brăila, Buzău şi Vrancea, temporar, viscolul va fi puternic, viteza vântului va atinge 70…80 km/h, troienind zăpada şi reducând vizibilitatea sub 50 m.

82
Tagurile:
Ger, Cod portocaliu, Frig, Călăraşi, Ialomiţa, Constanţa, Dobrogea, Tulcea, Vrancea, Buzău, România
Тема:
Prognoza meteo (377)
Tematic
METEO: cât timp se va menține vremea geroasă
 Voitures à Paris

Milioane de mașini ar putea fi în curând interzise circulației în marile orașe din Franța

31
(reînnoit 09:44 13.04.2021)
Guvernul francez intenționează să creeze zone cu emisii reduse în toate aglomerările țării până în 2024. Prin interzicerea circulației vehiculelor poluante, în special pe motorină, proiectul ar fi benefic pentru calitatea aerului în zonele metropolitane.

Ministrul francez al Tranziției Ecologice, Barbara Pompili, a anunțat săptămâna trecută la BFM TV că Legea privind clima și reziliența ar trebui să abordeze calitatea aerului și că una dintre măsurile importante va fi pusă în aplicare până în 2024 în 45 de zone cu emisii reduse ( zones à faibles émissions - ZFE), inclusiv 10 în 2021.

ZFE-urile prevăd interzicerea accesului la o aglomerare urbană de peste 150 000 de locuitori la cele mai poluante vehicule. Clasificarea mașinilor se va face în conformitate cu sistemul public Crit'Air (anunțat la 2 iunie 2015 de Ségolène Royal, pe atunci ministru al Ecologiei al lui François Hollande, al cărui decret va fi publicat în Monitorul Oficial din 21 iunie 2016), care face posibilă comanda de la stat, sub forma unei etichete autoadezive, a unui certificat care să indice nivelul de poluare al unui vehicul. Certificatul Crit'Air nu este obligatoriu pe toate teritoriile Franței, dar va fi esențial pentru toate vehiculele care doresc să circule în ZPE.

Parisul în capul listei

Trei ZFE-uri au fost deja create în aglomerările din Paris, Lyon și Grenoble, cărora li se vor alătura în 2021 Aix-Marseille-Provence, Nice-Côte d'Azur, Toulon-Provence-Méditerranée, Toulouse, Montpellier-Méditerranée, Strasbourg și Rouen -Normandy. Până în 2024, Franța ar trebui să aibă 45 de ZFE-uri.

Prin aplicarea schemei naționale de autocolante Crit'Air, autoritățile locale vor avea dreptul să își stabilească propriul program de restricții, atât permanent, cât și ad hoc.

Capitala Franței este liderul în dezvoltarea ZFE-ului său. Din 2016, Parisul a continuat să instituie interdicții permanente pentru circulație care afectează în prezent „fără autocolante”, vehiculele înmatriculate înainte de 1997 și toate cele pe motorină cu fabricație înainte de 2006 la Crit'Air 5 și Crit'Air 4. În iunie, aceste restricții vor fi extinse la Grand Paris, delimitat de A86 (nu este inclus). Conform calendarului, metropola pariziană intenționează să excludă și în zonele Crit'Air 3 și Crit'Air 2, respectiv în 2022 și 2024.

Aceste eforturi restrictive vizează inversarea situației legate de poluarea aerului în Parisul, care e puternic afectat. Într-un studiu privind mortalitatea prin poluarea aerului, publicat acum câteva luni în Lancet Planetary Health, capitala Franței se numără printre primele 10 orașe europene cu cel mai ridicat nivel de decese din cauza dioxidului de azot.

„În termen de patru ani, vom reduce poluarea aerului, de exemplu la Paris, cu 40%. Acest lucru va permite în cele din urmă oamenilor să nu mai sufere de boli bronșice. Există 48 000 de oameni care mor în fiecare an din cauza poluării aerului, este a doua formă de moarte care poate fi evitată în Franța”, a declarat Barbara Pompili la BFM TV.

ZFE-urile din Lyon și Grenoble nu au implementat încă restricții împotriva persoanelor fizice. Într-adevăr, pentru moment sunt vizate doar vehiculele destinate transportului de mărfuri, vehiculelor comerciale și vehiculelor grele.

​Numărul de mașini afectate, ajutor și sancțiuni

Motoarele diesel sunt cele mai vizate de ZFE-uri. Dacă punerea în aplicare a inițiativei este în plină desfășurare, autoturismele care funcționează pe bază de motorină ar putea fi complet scoase din circulație la Paris după 2024 și apoi în alte zone urbane.

Potrivit revistei Automobile care citează date din grupul AAA Data, intenția Legii privind clima și reziliența de a interzice Crit'Air 3 din 2025 ar afecta 43% din flota de vehicule din 2020, adică puțin peste 17 milioane de vehicule.

Luând în considerare factorul de schimbare demografică a flotei, site-ul Autoactu estimează că prin interzicerea autocolantelor Crit'Air 3 și anterioare din 2025, vor fi afectate 11,9 milioane de vehicule (9,2 milioane pe bază de motorină și 2,7 milioane de vehicule pe benzină), sau 28,5% din cele 41,7 milioane de vehicule de pasageri înmatriculate acum în Franța.

Având în vedere numărul impresionant de mașini afectate, guvernul oferă numeroase ajutoare șoferilor pentru schimbarea vehiculelor. BFM TV relatează că, în funcție de condițiile de venit ale solicitantului, bonusurile și primele de conversie pot face posibilă obținerea a până la 19 000 de euro subvenție pentru cumpărarea unei mașini noi sau second hand.

În cele din urmă, pentru a descuraja proprietarii de autoturisme scoase din trafic în ciuda restricțiilor impuse în ZFE-uri, sunt prevăzute amenzi forfetare de 68 de euro pentru mașini și două roți și 135 de euro pentru vehicule grele, autobuze și autocare.

31
Tagurile:
Paris, Motorină, Diesel, Mașini, Circulație, Franța

Загрузка...
Raed Arafat

Scandalul Babeș: Arafat, încurcătură mare în date! Ungureanu în vileag ce nu s-a spus!

231
Iosefina Pascal scoate în evidență greșelile. Raed Arafat încurcă date și ies la iveală neconcordanțe. Se aplică rețeta clasică: morții de la Babeș urmează să fie îngropați… într-o anchetă!

BUCUREȘTI, 13 apr – Sputnik. Noaptea trecută a avut loc o nouă tragedie, soldată cu trei morți – de data asta la spitalul ”Victor Babeș” din Capitală. Unele surse vorbesc chiar de 5 decedați.

Motivul – defecțiunea la aparate de oxigen ale secției ATI mobilă din curtea spitalului. Nu se știe cine se face vinovat, nici măcar cel care răspunde de domeniul Sănătății, ministrul USR Vlad Voiculescu, nu își asumă responsabilitatea. În fapt NU își asumă NICIO responsabilitate în acest caz.

Mai mult, Voiculescu, care a fost la un pas de demitere (conform mai multor surse mass media) nici măcar NU a ieșit în fața presei să explice ce s-a întâmplat – și cum s-a ajuns la noua tragedie. 

A făcut-o în schimb Raed Arafat, care a făcut față unui tir de întrebări ale presei. Dar, cu toate că șeful ISU și-a păstrat calmul, a expus mai multe date care ridică semne de întrebare.

Astfel, prima și cea mai importantă se referă la ora la care ar fi acut loc defecțiunea mortală, o creștere bruscă a presiunii, la peste 6 bari. ”Deci asta explică clar urgenţa care a apărut”, spune Arafat, arătând că asta s-a petrecut la ora 16.25!

Bomba vine de la deputatul Emanuel Ungureanu, care a fost anunțat după ora 15! Deci cu o oră înainte de cea anunțată de Arafat! Ungureanu susține că a primit un mesaj în jurul orei 15 că sunt probleme cu oxigenul la spitalul Babeș!

”Eu am aflat acum vreo șase ore, de la rudele unui aparținător”, a declarat Emanuel Ungureanu în emisiunea lui Victor Ciutacu, la RTV.

Ori, chiar dacă Ungureanu este cel mai implicat parlamentar în problemele de Sănătate, cum e posibil ca șeful IGSU să anunțe ora defecțiunii… mai târziu decât semnalul primit de deputat?!

”Personal, am aflat după orele 17,00”, spune Raed Arafat. Ministrul l-ar fi sunat după ora 18. Totuși, Vlad Voiculescu ar fi ajuns și el acolo pe la ora 17! Dar Raed Arafat nu știa asta!...

Presei nu i se comunică nimic – poate din teamă față de protestatari sau de Diana Șoșoacă?

Cert este că presa e informată abia după ora 20 – dar numai pe surse! IGSU și ministerul Sănătății au comunicat oficial abia după ora 21.

Va fi o anchetă – e concluzia conferinței lui Arafat – deci se aplică metoda clasică, a ”îngropării” scandalului și, din păcate, a morților, într-o anchetă.

Totuși, primul indiciu duce la o pistă… politică! Firma care furnizează oxigenul ar avea iz politic - ar aparține fostului ministru liberal al Finanțelor, Sebastian Vlădescu. Un fost ministru conectat, prin fostul său fin și… ”șogor”, Cristian Boureanu, la domeniul Sănătății.

Iosefina Pascal a realizat un montaj din care rezultă alte bâlbe și declarații șocante ale lui Raed Arafat, încolțit puternic de ziariști.

 

Și iată și emisiunea lui Victor Ciutacu – ”Punctul culminant” – de la RTV.  

231
Tagurile:
Raed Arafat, Spitalul Victor Babeș

Загрузка...