Sky News

ONG-urile pro-occidentale atacă DIICOT în cazul SkyNews

98
(reînnoit 15:02 19.08.2016)
Câteva organizații neguvernamentale din domeniul mass-media critică decizia DIICOT de a dispune urmărirea penală a trei jurnaliști de la postul britanic Sky News, care au realizat și difuzat un material fals despre existența unor rețele de traficanți de arme în România.

CHIȘINĂU, 19 aug — Sputnik. Organizațiile ActiveWatch, Centrul Român pentru Jurnalism de Investigație, Centrul pentru Jurnalism Independent, Convenția Organizațiilor de Media critică decizia DIICOT de a dispune urmărirea penală a jurnaliștilor britanici, precum și aplicarea măsurii de arest preventiv pentru românii care au participat la realizarea unui reportaj fals despre o pretinsă existență a unor rețele de traficanți de arme în România.

În opinia celor patru organizații, autoritățile folosesc "în mod abuziv legea pentru a pedepsi disproporționat ceea ce trebuie sancționat cu alte mijloace legale".

"Avertizăm că (…) DIICOT poate pune sub urmărire penală pe orice jurnalist, blogger sau cetățean care critică acțiuni ale autorităților statului în domeniul securității naționale", se arată în comunicatul de presă.

De asemenea, reprezentanții organizațiilor media mai cer autorităților române "să găsească mijloace adecvate de a reacționa la derapajele presei sau față de critici publice și, în cazul de față, să retragă de urgență acuzele penale de comunicare de informații false de natură a afecta siguranța națională".

Centrul Român pentru Jurnalism de Investigație a fost finanțat de FreedomHouse. „Freedom House România" este o filială a fundației americane „Freedom House INC", cu sediul în New York. Pe lista finanțatorilor „Freedom House România" se află Ambasada SUA în România, USAID, U.S. Department of State, dar și „Trust for Civil Society în Central and Eastern Europe", fundațiile lui Soros.

ActiveWatch este finanțată de diverse organizații, printre care și Open Society Institute Budapesta, Open Society Institute Londra (OSI), Open Society Foundations, Fundația pentru o Societate Deschisă, afiliate miliardarului american George Soros.

La 7 iunie, postul de televiziune SkyNews a difuzat un reportaj, realizat în România, în care era prezentată o întrevedere între jurnaliști și un pretins grup de traficanți de arme. În urma investigațiilor Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism (DIICOT), materialul s-a dovedit a fi un fals al jurnaliștilor britanici, realizat cu participarea a trei cetățeni români — un translator și doi vânători.

Procurorii DIICOT i-au pus sub acuzare atât pe cei trei români care apar în materialul Sky News, cât și pe cei trei jurnaliști din echipa Sky News, „pentru comunicarea de informații false de natură a pune în pericol siguranța națională”.

98
Tagurile:
FUndatia Soros, DIICOT, George Soros, Sky News, Trafic de arme, Convenția Organizațiilor de Media, Centrul pentru Jurnalism Independent, Centrul Român pentru Jurnalism de Investigație, ActiveWatch, DIICOT, George Soros, România
Tematic
Trei jurnaliști Sky News vor fi urmăriți penal în România
DIICOT: jurnaliştii Sky News ar putea fi chemaţi la audieri

Загрузка...