IPS Teodosie

Replică unui cunoscut preot la atacul contra IPS Teodosie

541
(reînnoit 18:32 17.05.2021)
În urma atacurilor și criticilor aduse IPS Teodosie vine o excelentă replică, potrivită cu epoca „respectării drepturilor”

BUCUREȘTI, 11 mai – Sputnik. Comentariile arhiepiscopului Teodosie bazate pe textele Vechi Testamentare au generat o adevărată furtună în opinia publică. Mai mulți ”apărători ai drepturilor omului”, evident necunoscători ai Scripturii l-au atacat pe înaltul prelat, inclusiv la Consiliul Discriminării. 

Acestora le răspunde inspirat preotul și ziaristul Eugen Tănăsescu, purtător de cuvânt al Arhiepiscopiei Tomisului.

”Ce scandal pentru că IPS Teodosie a citat din Biblie. Dacă se apuca de satiră tip Charlie Hebdo era mai bine???”, scrie Eugen Tănăsescu.

Într-adevăr, preotul punctează excelent – pentru că revista în cauză a jignit în cel mai abject mod cele mai sacre figuri ale religiilor și cele mai înalte valori ale credințelor. Dar, în cazul lor, aceeași zonă progresistă a spus că e ”drept la opinie” și ”libertate a presei”.

Într-un sens apropiat, Eugen Tănăsescu a folosit o un joc de cuvinte: ”"Biserica e Evul Mediu" Așa crede cine trăiește în Evul Media”.

Pe de altă parte, în cazul declarației președintelui CNCD, Tănăsescu comentează: ”Șeful CNCD crede că și preoții trebuie să accepte directivele ideologice ale Statului”  - și apropie atitudinea lui Asztalos Csaba de aceea a unui ”#komisar” – evident, cu referire la comisarii poporului, din perioada de început al URSS.

De fapt, președintele CNCD, Csaba Asztalos, a încercat să nuanțeze ideea verificării reclamațiilor depuse contra IPS Teodosie, dar înțelesul intențiilor sale este oricum ambiguu.

„Ceea ce vom analiza noi în această speță și în oricare alta de acest gen este contextul în care s-a făcut declarația, conținutul, scopul – dacă a fost sau nu o intenție de a aduce o atingere demnității anumitor categorii de persoane – și, desigur, calitatea celui care a făcut declarația, pentru că vorbim despre un formator de opinie, care influențează comportamente din societate”, a declarat Asztalos Csaba, subliniind că ”nu va analiza și nici nu va sancționa ceva ce ar putea fi, în acest caz, o interpretare a credinței”.

Da fapt, IPS Teodosie a explicat, conform Bibliei, de ce nu este discriminatorie interdicția femeilor de a ocupa funcțiile importante în Biserică: ”Ea nu poate fi perpetuu într-o rugăciune, pentru că are condiţia slăbiciunilor sale. Cum să fie discriminare? Aceasta este femeia. Ea a început păcatul”.

”Ea a început păcatul şi iată, se află cu această neputinţă pentru că ne spune Sfântul Ioan Gură de Aur că dacă n-ar fi fost păcatul, nu astfel s-ar fi înmulţit neamul omenesc, ci prin puterea cuvintelor dumnezeieşti care le-a zis înainte de păcat: creşteţi şi vă înmulţiţi şi stăpâniţi Pământul. Ei nu îşi cunoşteau intimităţile înainte de păcat, erau îmbrăcaţi în har strămoşii noştri şi atunci luaţi ceea ce v-am spus, femeii i s-a spus ’În dureri vei naşte fii’. Dacă nu păcătuia, nu ar fi născut în dureri”, a spus IPS Teodosie, Arhiepiscopul Tomisului.
541
Tagurile:
CNCD, Atac, Arhiepiscopul Tomisului, ÎPS Teodosie
Icoana Înălțării Domnului, anul 1543

Înălțarea Domnului: Programul slujbelor de la Catedrala Patriarhală

515
Creștinii ortodocși sărbătoresc, la 40 de zile de la Înviere, în Joia din săptămâna a șasea după Paști, Înălțarea Domnului. Sărbătoarea este cunoscută în popor și sub denumirea de Ispas.

BUCUREȘTI, 9 iun – Sputnik. Înălțarea Domnului se sărbătorește în acest an în data de 10 iunie, la 40 de zile de la Înviere.

Creștinii se salută în această zi cu ”Hristos S-a înălțat!” și ”Adevărat S-a înălțat!”.

Însă ÎPS Bartolomeu Anania spunea, potrivit crestinortodox.ro, că noi folosim acest salut fie din neștiință, fie dintr-un exces de evlavie, pentru că el nu este atestat de Biserică. Și mărturisește că noi sărbătorim Paștile cu aserțiunea ”Hristos a înviat!” la care ni se răspunde cu confirmarea ”Adevărat a înviat!”, pentru că Învierea nu a avut martori, ea a fost receptată cu îndoieli și necredință. Însă, în ceea ce privește Înălțarea Domnului, aceasta a avut martori, ea a fost o despărțire izvorâtoare de lumină. Ucenicii s-au întors în Ierusalim cu bucurie mare.

Sărbătoarea Înălțării a fost proclamată prin lege Ziua Eroilor, ca sărbătoare națională.

Basilica.ro prezintă programul slujbelor oficiate la Catedrala Patriarhală istorică şi Paraclisul Catedralei Naţionale cu ocazia acestei sărbători.

Catedrala Patriarhală - Înălțarea Domnului 2021

Miercuri, 09 iunie

16:00 – Slujba Privegherii
Joi, 10 iunie

07:30 – Miezonoptica şi Acatistul Înălţării Domnului

09:30 – Sfânta Liturghie, succedată de slujba de pomenire pentru eroii neamului

Paraclisul Catedralei Naţionale - Înălțarea Domnului 2021

Miercuri, 09 iunie

18:00 – Slujba Privegherii (Vecernia, Litia şi Utrenia)

Joi, 10 iunie

08:00 – Slujba de sfințire a apei – Aghiasma mică

08:30 – Acatistul Înălţării Domnului

09:30 – Sfânta Liturghie arhierească (oficiată la Altarul de vară)

12:00 – Slujba Parastasului pentru eroi.

Reprezentanții Patriarhiei reamintesc că Înălțarea Domnului – Ziua Eroilor este hramul principal al Catedralei Naționale din Capitală. Lăcaşul de cult este dedicat memoriei tuturor eroilor români.

Ispas sau Înălțarea Domnului 2021: Istoricul sărbătorii

Cea mai veche mențiune despre sărbătoarea Înălțării Domnului o găsim la Eusebiu din Cezareea, în lucrarea "Despre sărbătoarea Paștilor", alcătuită în anul 332. Din această lucrare reiese că Înălțarea Domnului era sărbătorita în acea vreme odată cu Rusaliile, la 50 de zile de la Învierea lui Hristos. Spre sfârșitul secolului al IV-lea, începutul secolului V, sărbătoarea Înălțării s-a despărțit de cea a Pogorârii Sfântului Duh, fiind prăznuită în a 40-a zi după Înviere, data care va rămâne stabilita pentru totdeauna in calendarul bisericesc.

Ispas Înălțarea Domnului 2021: Semnificație teologică

În perioada Penticostarului, de la Învierea Domnului şi până la Cincizecime, ucenicii Domnului au trecut printr-o etapă pregătitoare, în care mintea le-a fost deschisă să înţeleagă Scripturile după care au primit poruncă să meargă să propovăduiască la toate neamurile învăţătura cea nouă a Sfintei Evanghelii. Mântuitorul i-a scos pe ucenici din Ierusalim şi s-au urcat pe muntele Măslinilor. Şi ridicându-Şi mâinile, i-a binecuvântat şi pe când îi binecuvânta S-a înălţat la Cer.

Mântuitorul se înalţă la cer pentru a face posibilă venirea Duhului Sfânt peste apostoli şi formarea Bisericii ca sinaxă a oamenilor plin de Duhul Sfânt. Hristos Domnul, conform cuvintelor sale „iată, Eu cu voi sunt în toate zilele, până la sfârşitul veacului", nu s-a despărţit niciodată de Biserică, ci odată cu Cincizecimea s-a inaugurat prezența lăuntrică, duhovnicească a Domnului Înviat.

Teologia Ortodoxă mărturiseşte că Duhul Sfânt Îl face prezent pe Hristos în Biserică şi în fiecare membru al ei. Acest lucru se întâmplă la fiecare Liturghie, când slujitorul Domnului se roagă lui Dumnezeu Tatăl pentru a trimite Duhul Sfânt peste darurile de pâine şi vin pentru a deveni Trupul şi Sângele Domnului Iisus Hristos.

Înălțarea Domnului sau îndumnezeirea firii omenești

Întruparea, Învierea și Înălțarea Domnului este dovada dragostei nemărginite a lui Dumnezeu față de om și toate au fost făcute pentru îndumnezeirea firii omenești, pentru ridicarea firii umane la slava divină.

Sfântul Grigorie Palama spune că acum nu ne mai tragem numai din primul om, adică din omul pământesc, ci și din Domnul cerului. Si după cum Dumnezeu este ceresc, și noi trebuie să ne facem cerești. Dar pentru a îmbrăca chipul ceresc e nevoie de lepădarea plăcerilor trecătoare. Înălțarea cu trupul la cer este o mărturie a faptului că omul a fost creat pentru veșnicie, căci Fiul nu Se înfățișează Tatălui numai ca Dumnezeu, ci și ca Om.

Prin Înălțarea Sa, Hristos nu arata doar unde trebuie sa ajungă omul, ci se face cale si putere, ca omul sa ajungă la aceasta stare.

Îndemnul ar fi ca să mergem şi noi cu duhul la Muntele Măslinilor, ca să vedem priveliștea cea minunată a înălţării Domnului la Cer şi să ne îndulcim cu sufletele din negrăita şi slăvită înălţare pe care o prăznuim astăzi.

515

Загрузка...
Copii

Stafuri despre creșterea copiilor de la Patriarhul Daniel

137
Preafericirea Sa a vorbit despre anumite lucruri de care părinții trebuie să țină cont în educația copiilor pentru ca micuții să devină ”făclii luminoase ale vieții duhovnicești”. La ce trebuie să fie atenți părinții și cum pot fi feriți copiii de nefericire.

BUCUREȘTI, 1 iun – Sputnik. Ziua Internațională a Copilului este un bun moment de a reflecta asupra felului în care cei mici sunt pregătiți pentru provocările din ce în ce mai mari și mai neobișnuite la care îi va supune viața.

De aceea, este bine de citit câteva sfaturi pe care preafericitul părinte Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române, le-a dat părinților copiilor și care pot constitui un punct de pornire în realizarea unei educații sănătoase.

În primul rând, copiii trebuie educați în duhul Evangheliei iubirii lui Hristos și al valorilor creștine, prin rugăciune și îndemn la viață sfântă și fapte bune, spune Patriarhul Daniel.

În opinia sa, în ziua de azi, cauzele nefericirii copiilor și tinerilor – precum sărăcia, deruta profesională, drogurile, alcoolismul, nesiguranța vieții de mâine, deprimarea etc. – s-au înmulțit într-un mod alarmant.

De aceea, părinții trebuie să sporească atenția și iubirea în lucrarea de creștere și educație a copiilor, ea constituind, de altfel, o nevoie vitală.

Copilul trebuie crescut în credință și în cunoștințele necesare vieții, care îl formează ca pe un viitor cetățean al patriei pământești, dar și ca pe posibil viitor cetățean al patriei cerești.

”Caracterul copiilor nu se formează numai prin vorbe şi sfaturi, ci şi prin viaţa şi exemplul părinţilor. În acest sens, părinţii sunt chemaţi să trăiască adevărata credinţă, prin rugăciune şi fapte bune, şi să cultive iubirea şi dărnicia în familie, după chipul iubirii milostive a Preasfintei Treimi, astfel încât familia să fie mereu izvor de iubire şi de bucurie pentru copii”, a explicat Patriarhul Daniel, potrivit basilica.ro.

Acesta consideră că, prin educaţia creştină, copiii devin ei înşişi făclii luminoase ale vieții duhovnicești, pilde vii și mărturisitori adevărați ai Evangheliei iubirii milostive a lui Hristos pentru toţi oamenii.

În ceea ce privește timpul petrecut cu copiii preșcolari pentru educația religioasă, acesta poate deveni o investiție pe termen lung pentru a face lumea mai bună.

De asemenea, spune Înalt Prea Sfinția Sa, educația creştină a copiilor şi tinerilor nu trebuie limitată la transmiterea de informații intelectuale, ci ea va urmări, în special, formarea moral-spirituală a copiilor și a tinerilor, modelarea caracterului și a personalității lor ”în acord cu idealul Evangheliei iubirii lui Hristos și cu lumina vieţii spirituale a Bisericii”.

137
Tagurile:
Copii, Patriarhul Daniel

Загрузка...
Президент РФ В. Путин

Putin: Știința rusă și-a demonstrat forța prin crearea vaccinului ”Sputnik V”