Preotul Mihail Milea

Preot Mihail Milea: ”Ora de religie, un fel de abecedar”

352
(reînnoit 15:20 22.02.2021)
Cea mai importantă disciplină – așa definește părintele Mihail Milea ora de religie, subliniind că, spre deosebire de România, sunt state europene, cum ar fi Germania sau Elveția, unde elevii fac chiar câte două ore de religie.

BUCUREȘTI, 22 feb – Sputnik. Ora de religie în școli – un subiect controversat și mereu actual, însă niciodată epuizat: așa se poate defini tema care împarte părinții în mai multe tabere.

Preot profesor doctor Mihail Milea a explicat, exclusiv pentru Agenția de Presă Sputnik, importanța orei de religie și de ce părinții nu ar trebui să se împotrivească.

În opinia sa, religia este, în primul rând, un factor de cultură. Dacă mergem într-un muzeu, 80% dintre obiecte sunt de natură religioasă.

”Religia este disciplina care ne învață să fim oameni, să fim buni, înțelegători. Ea se bazează pe niște valori morale de milenii care au fost experimentate pe oameni și au dat rezultate. (…) Religia este relația omului cu Dumnezeu: îți dă putere, demnitate, cunoaștere, speranță… Ora de religie este un fel de abecedar”, a explicat părintele Mihail Milea.

Ce se întâmplă dacă ora de religie va fi scoasă din programa școlară aflați din materialul video de mai jos.

352
Tagurile:
Sputnik, Interviu, preot, Educaţie, Școală, Religie

Biserica Ortodoxă a Ciprului a cerut retragerea piesei „El Diablo” de la Eurovision

192
Biserica Ortodoxă a Ciprului a cerut retragerea piesei „El Diablo” din concursul Eurovision de anul acesta, acuzând faptul că promovează venerarea diavolului.

BRUXELLES, 3 mar – Sputnik. Biserica Ortodoxă a Ciprului a ceurt retragerea piesei „El Diablo” de la Eurovision, arătând că aceasta face de râs fundația morală a țării pe plan internațional prin promovarea „venerării diavolului”.

Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe a Ciprului a afirmat într-un comunicat de presă că melodia „laudă practic supunerea fatalistă a oamenilor în fața autorității diavolului” și a îndemnat televiziunea publică aleagă o piesă care să „exprime istoria, culturile, tradițiile și revendicările noastre”.

Piesa aleasă pentru a reprezenta Cipru la Eurovision a stârnit controverse puternice în Cipru. Melodia, intitulată "El Diablo" şi interpretată de cântăreaţa greacă Elena Tsagrinou, a fost difuzată săptămâna trecută pentru prima dată în Cipru, ducând la critici dure.

De asemenea, a existat un apel anonim care ameninţa cu "incendierea clădirii" televiziunii publice CyBC care a difuzat melodia, în semn de protest.

Și sindicatul profesorilor de educaţie religioasă din licee a dat publicităţii un comunicat prin care solicită televiziunii publice din Cipru să renunţe la melodie, arătând că interpreta melodiei "l-a lăudat pe Satana, şi-a dedicat lui viaţa şi l-a iubit".

CyBC a răspuns atacurilor explicând că piesa a fost înţeleasă greşit şi că este inspirată din "lupta eternă dintre bine şi rău", dar criticii melodiei subliniază că versurile sale spun, de exemplu, că „mi-am dat inima diavolului ... fiindcă îmi spune că sunt îngerul lui”, fiind pline de asemenea conotații sataniste.

Andreas Frongos, directorul televiziunii publice, a insistat însă că melodia nu va fi retrasă și că organizația sa nu a intenționat să jignească simțămintele religioase ale nimănui, încercând să justifice melodia ca fiind o metaforă.

Biserica respinge „interpretarea metaforică” a versurilor despre care spune că sunt provocatoare și inacceptabile „și reprezintă o subcultură teribilistă în contradicție totală cu valorile poporului nostru și cu tradițiile noastre grecești și ortodoxe”.

Biserica Ortodoxă afirmă de asemenea că a primit un „val de reacții din partea a mii” de persoane care și-au exprimat „dezamăgirea justificată” în legătură cu melodia, multe din acestea venind din partea unor „muzicieni respectați”.

Nu este prima controversă de la Eurovision. În 2014, concursul a fost câștigat de așa numita ”femeie cu barbă”, cu nume de scena Conchita Wurst, iar Eurovisionul s-a ”remarcat” de multe ori prin promovarea unor personaje și practici controversate, fiind o platformă nu doar pentru ideologia de gen și transsexuală, ci, mai nou, și pentru încurajarea satanismului.

192
Tagurile:
Cipru, Eurovision

Загрузка...
Arhiepiscopul Tomisului, ÎPS Teodosie

Arhiepiscopul Tomisului un mesaj ferm: ”Bisericile nu se vor mai închide!”

2503
Înalt Prea Sfințitul Teodosie, arhiepiscopul Tomisului, a transmis public că se va opune închiderii bisericilor dacă autoritățile vor mai încerca acest gen de restricții și anul acesta.

BUCUREȘTI, 2 mar – Sputnik. Înalt Prea Sfințitul Teodosie, arhiepiscopul Tomisului, a luat atitudine într-o intervenție la România TV împotriva restricțiilor anti-religioase și le-a transmis autorităților că nu va accepta închiderea bisericilor.

“Nu putem fi convinși, suntem foarte exacți în ceea ce știm. În caz de o nouă restricție nu poate fi restricționată Biserica. OSCE a arătat abuzurile pe care le-a făcut autoritățile în România, cele mai aspre restricții, după ce au criticat acest abuz. Nu poate fi închisă biserica decât printr-o lege organică, nu printr-un ordin al unor autorități temporare”, a declarat arhiepiscopul.

El a spus răspicat că, de aceea, Biserica nu se va mai închide, fiind o discriminare totală dacă nu sunt primiți credincioșii să participe la sfintele slujbe.

”Dacă și cei de la OSCE, care nu sunt cu religia, dar sunt cu libertatea, ne dau dreptate să venim în Biserică, să ne facem sărbătorile, le vom face. Am repetat asta și o mai spun, Bisericile nu se vor mai închide! Și nu trebuie să se închidă. Este dreptul nostru și al credincioșilor!”, a spus prelatul la aceeași emisiune tv.

El a insistat că autoritățile nu au ce să facă. Și mascații dacă vin, au și ei o credință și au un respect față de semenii lor, a adăugat arhiepiscopul.

”De aceea, trebuie să fim dârji, dacă este perioadă de mucenicie ca în timpul împăraților romani persecutori, acceptăm mucenicia, dar nu închidem biserica. Eu cred că vor face și alții un pas în față și chiar dacă nu vor face, conștiința de păstor îmi spune să mă expun eu dacă ceilalți nu o vor face și voi fi singur”, s-a arătat ÎPS Teodosie dispus să meargă până la capăt pentru a-și apăra credința.

Mântuitorul Hristos s-a jertfit, dar ne-a chemat și pe noi la jertfă, păstorul trebuie să își apere oile sale cu prețul vieții sale. În fiecare zi trebuie să fim dispuși la sacrificiul suprem, orice creștin și orice slujitor, pentru credință facem orice, a mai spus arhiepiscopul Tomisului, arătând că Biserica nu va mai accepta închiderea lăcașurilor de cult ca în 2020.

2503
Tagurile:
Arhiepiscopul Tomisului, ÎPS Teodosie

Загрузка...
Antonov An-124

An-124 "Ruslan": de ce Rusia vrea reînvie producția gigantului avia

14
Avionul militar de transport greu și pentru distanțe mari An-124 "Ruslan", care de mai bine de 30 de ani rămâne a fi cel mai mare și mai avansat dintre omologii săi seriali din lume.

Avionul militar de transport greu și pentru distanțe mari An-124 "Ruslan", care de mai bine de 30 de ani rămâne a fi cel mai mare și mai avansat dintre omologii săi seriali din lume, poate obține un aspect modernizat și o a doua viață în Rusia.

În data de 2 martie, în timpul unei întâlniri la întreprinderea "Aviastar-SP" din Ulianovsk, ministrului Apărării, Serghei Șoigu, i s-a propus să reînvie producția aeronavei "An-124 Ruslan". Până în 2004, fabrica de avioane din Ulianovsk a produs 36 din 56 de avioane de acest tip, iar în 2020 aici au fost reparate șase avioane An-124. Nivelul tehnologic al întreprinderii face posibilă restabilirea producției seriale a avioanelor "Ruslan" în cel mai scurt timp posibil.

Propunerea producătorilor de avioane din Ulianovsk nu este una ușoară, deoarece mai devreme o astfel de inițiativă a venit mulți ani la rând din partea Ministerului Apărării al Federației Ruse. Dar ceva încurcă acestui proiect în mod constant. Astfel, decizia din 2006 de a relua producția serială a avioanelor "Ruslan" în Ulianovsk, în cooperare cu întreprinderile din Ucraina, a fost anulată, întrucât, timp de 8 ani, partea ucraineană așa și nu a instalat motoarele. Ministerul Industriei și al Comerțului al Federației Ruse a crezut că nu exista o nevoie urgentă de producție a avioanelor An-124, deoarece repararea flotei existente de aeronave "Ruslan" permitea exploatarea acestora până la sfârșitul anilor 2040 (durata de viață este 50000 de ore, 10000 de zboruri sau 45 de ani). Pe de altă parte, aceeași instituție acceptă producerea unei aeronave de transport super-grele rusești similară cu An-124 după 2020. Poate că anume acum se deschid noi perspective pentru avioanele "Ruslan" și pentru aviația militară de transport rusească.

Evenimentele alarmante din ultimii ani din Siria, Nagorno-Karabah și din alte puncte fierbinți ale planetei au demonstrat importanța componentei grele a aviației milatre de transport pentru transferul operav de trupe, arme și mijloace materiale. Permiteți-mi să vă reamintesc că avionul militar de transport de bază "Ruslan" este capabil să transporte 120 tone la o distanță de 4800 km, cu o viteză de 850 km/h (cu o sarcină de 80 de tone, raza maximă de acțiune crește la 7500 km). Omologul american Lockheed C-5 Galaxy este semnificativ inferior în ceea ce privește capacitatea de încărcare. Cu toate acestea, în cadrul Ministerului Apărării al Federației Ruse operează doar aproximativ zece An-124. Noile provocări și amenințări necesită o creștere cantitativă și calitativă a aviației militare de transport.

Pentru prima dată în istorie

Situația politico-militară dificilă persistă în Siria. Situația poate necesita întăriri mobile, de aceea rețeaua de aerodromuri operative ale Forțelor Aerospațiale Ruse se extinde pe solul sirian. Potrivit publicației americane The Drive, lungimea pistei din Hmeimim a fost mărită până la 3,2 km, ceea ce face posibilă primirea avioanelor militare de transport grele și "încărcate" An-124 "Ruslan".

Anterior, aviația militară de transport (inclusiv aeronavele An-124) a transferat prompt din Rusia în Armenia 1960 de militari din contingentul de menținere a păcii din Nagorno-Karabah – cu arme și echipamente standard (90 de transportori blindați, 380 de unități de automobile și echipamente speciale). Astfel de operațiuni ale aviației militare de transport trebuie exercitate în avans, este nevoie de aeronave de rezervă, echipaje, rute și aerodromuri.

În regiunea Breansk, la jumătatea lunii ianuarie, pentru prima dată în istoria Rusiei, au avut loc zboruri comune de instruire ale echipajelor regimentelor de aviație Seșinski și Tver, cu participarea simultană a șase avioane strategice de transport militar An-124-100 "Ruslan". Scopul zborurilor – îmbunătățirea abilităților echipajelor în transferul simultan al personalului unităților militare cu arme standard și echipament militar pe distanțe lungi. Potrivit Ministerului Apărării al Federației Ruse, șase aeronave "Ruslan" pot lua la bord mai mult de 3000 de militari sau până la 48 de vehicule blindate.

Într-o situație de conflict militar neașteptată, trupele, dislocate pe tot teritoriul Federației Ruse, trebuie să acționeze ca un singur organism, să reacționeze prompt la orice schimbare a situației. În acest scop, ar putea fi necesare zeci și sute de avioane ale aviației militare de transport, respectiv, în viitorul apropiat, lucrările la fabrica de avioane din Ulianovsk vor crește cu siguranță.

A doua venire

Avionul An-124-100 "Ruslan" este capabil să ridice în aer peste 120 de tone de marfă (880 de militari echipați sau patru elicoptere Mi-8 sau o rachetă de 18 metri sau 18 de automobile). Pe lângă Ministerul Apărării, alte 20 de astfel de aeronave sunt operate în diferite structuri din Rusia (Compania aeriană de stat "224 FU", compania "Volga – Dnepr"). Pentru comparație, compania ucraineană "Antonov Airlines" are doar 7 astfel de aeronave.

Desigur, numărul vehiculelor grele de tip An-124 în Rusia va crește. Probabil, modernizarea digitală, noile motoare rusești NK-32 sau PD-14, schimbările semnificative ale avionicii și construcția șasiului vor duce la producerea unui avion greu de transport militar sub un nume diferit. De exemplu, NATO numesc de mult timp avioanele An-124 "Condor". Nu există obstacole de netrecut pentru reînvierea producției de avioane militare de transport grele la fabrica din Ulianovsk.

La întreprinderea de stat ucraineană ANTONOV, o astfel de producție este considerată imposibilă fără participarea ucraineană, dar mai devreme Ministerul Industriei și al Comerțului al Federației Ruse a spus că ANTONOV, în calitate de deținător al certificatului pentru aeronava An-124, nu își îndeplinește obligațiile de a menține navigabilitatea aeronavelor din Rusia, respectiv, implicarea industriei rusești este inevitabilă. Nu este primul an în care întreprinderea din Ulianovsk "Aviastar-SP" efectuează întreținerea și modernizarea avioanelor "Ruslan" An-124-100 (versiunea aviației militare de transport) și An-124-100-150 (sarcina maximă – 150 tone) . Încercările de a "privatiza" ideile sovietice de proiectare sunt inutile, iar tezele moderne ale Kievului privind "originea ucraineană" a avioanelor An-124 nu rezistă criticii.

Aeronava An-124 a fost creată în Uniunea Sovietică, în cooperare cu întreprinderile de aviație din Voronej, Ulianovsk, Kiev. A fost adoptat de Armata sovietică în 1991. Inițial, acesta a fost destinat pentru a arunca în aer lansatoarele mobile ale rachetelor balistice intercontinentale, de care Ucraina independentă nu dispune. În Ulianovsk, au fost produse 36 din 56 de avioane "Ruslan" și nu este o întâmplare faptul că An-124 lipsește astăzi din lista celor patru produse ale companiei ucrainene ANTONOV. Starea industriei aeronautice ucrainene permite doar visarea la producția de giganți înaripați. Degradarea tehnologică este un "partener" de încredere al tuturor țărilor din spațiul post-sovietic, care rup unilateral legăturile tradiționale cu Rusia. Apropo, faimosul proiectant sovietic de avioane Oleg Antonov – originar din gubernia Moscova, a studiat la Saratov și Leningrad și și-a început activitatea de proiectare la Moscova. Din 1946, a condus Institutul Siberian de Cercetare în Aviație, care a fost transferat la Kiev în 1952.

14
Tagurile:
An-124 Ruslan, Avion
Tematic
Avion de luptă rusesc, unul dintre cele mai frumoase din lume – site american
Primul avion cu motor electric supraconductor, testat în Rusia - VIDEO
Rusia și Emiratele Arabe Unite vor dezvolta împreună un avion de pasageri hipersonic

Загрузка...