Golgota, locul răstignirii lui Iisus Hristos

Calendar Ortodox: Înălțarea Sfintei Cruci - istorie și semnificație

61
Creștinii ortodocși sărbătoresc astăzi Înălțarea sfintei Cruci. Sfinții Părinți au instituit post negru pentru această zi, în amintirea patimilor și răstignirii lui Iisus Hristos.

În fiecare an, la data de 14/27 septembrie, creștinii ortodocși sărbătoresc Înălțarea Sfintei Cruci. În această zi, Biserica a rânduit post negru, în amintirea patimilor și răstignirii Mântuitorului Iisus Hristos.

Istorie și semnificație

În anul 335 a fost găsită Crucea pe care a fost răstignit Iisus Hristos și în această zi episcopul Macarie al Ierusalimului a înălțat-o solemn în fața poporului. Totodată, în anul 629, Sfânta Cruce a fost adusă de la perșii păgâni pe vremea împăratului bizantin Heraclius, și a fost depusă în biserica Sfântului Mormânt din Ierusalim.

Datorită poruncii împărătesei Elena, mama Sfântului Împărat Constantin, a fost aflată Sfânta Cruce. Pe Golgota au fost găsite cele trei cruci pe care a fost răstignit Hristos și cei doi tâlhari. Pentru a determina care este crucea pe care a fost răstignit Iisus, Patriarhul Macarie a poruncit să fie atinsă pe rând cu aceste cruci o femeie care murise. Atunci când a a fost atinsă cu cea de-a treia cruce, femeia a înviat. Patriarhul Macarie, după această minune, a poruncit înălțarea Sfintei Cruci la un loc ridicat, pentru ca să fie văzută de tot poporul.

Mai târziu, împăratul persan Hosroe a cucerit Ierusalimul și a luat Crucea Domnului în Persia unde s-a aflat timp de 14 ani. Împăratul Heraclie este cel care a readus Sfânta Cruce în Ierusalim.

Obiceiuri populare precum culesul viilor, strângerea nucilor sau aducerea ramurilor de alun nu au nimic în comun cu Sfânta Tradiție.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>> 
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

61
Ioan Aurel Pop, președintele Academiei Române

Președintele Academiei Române: Școala despărțită complet de Biserică este una fără reper

321
Academia Română și Asociația pentru Protecția Consumatorilor au luat atitudine împotriva tehnologiei 5G, prima avertizând asupra pericolelor acestei tehnologii, iar cea de-a doua acționând Guvernul în judecată pe această temă

BUCUREȘTI, 28 aug - Sputnik. Președintele Academiei Române, istoricul Ioan-Aurel Pop, a arătat legătura care trebuie să existe între Biserică și școală într-o emisiune a televiziunii online Prodocens Media.

Academicianul crede că școala trebuie să îmbine dobândirea de cunoștințe cu formarea de atitudini și valori, iar pentru acestea din urmă rolul crucial le revine familiei și Bisericii.

 „La noi, la români, familia a fost formată de obicei din părinți, dar și din bunici. Părinții i-au învățat aspecte practice pe copii,… iar bunicii i-au învățat partea spirituală. De multe ori copiii învățau dragostea de Biserică și de Dumnezeu prin mijlocirea bunicilor”, a declarat academicianul.

El a amintit de valorile pe care le predau bunicii și despre rolul lor în familie, menționând că și el a învățat să se roage de la bunici.

„Bunicii au știut să ne spună care sunt valorile perpetue. De ce trebuie să avem și curaj și semeție de-a lungul vieții, dar și smerenie. Astăzi se vorbește foarte puțin despre smerenie”, a observat academicianul.

El a arătat că distincția între bine și rău e foarte important să fie învățată în familie, familia fiind prima școală.

”Dumnezeu a lăsat lumea în această formă, în care familia mică sau lărgită e prima școală pe care copiii o văd, o înțeleg. Și prin jocurile copilăriei se face educație”, a explicat Ioan-Aurel Pop.

Academicianul a vorbit apoi despre școală și profesori, arătând că meseria de profesor e una din cele mai delicate din această lume, iar misiunea dascălului este de a transmite valori și virtuți.

„Orice profesor care-și îndeplinește corect misiunea de profesor, indiferent că predă educație fizică sau matematică, face educație. Și educația înseamnă tocmai transmiterea acestor valori”, a arătat academicianul.

El a indicat și câteva valori care se transmit prin școală: dorința de a face bine și de a distinge binele de rău sau ideea solidarității între oameni.

”Ne-am obișnuit mai mult în ultima vreme cu lupta între oameni, cu critica exacerbată. Or, profesorii transmit acest simț de echilibru, și valorile morale pe care părinții și bunicii le-au sădit inițial trebuie continuate prin școală”, a arătat el felul în care școala trebuie să continue sădirea valorilor învățate de acasă.

Rolul Bisericii în educație

Aici apare și rolul Bisericii, în opinia academicianului, care a arătat că în cadrul creștinismului, virtuțile se transmit de 2.000 de ani încoace și prin intermediul Bisericii, subliniind însă că ele trebuie transmise și prin intermediul Școlii”, pentru că virtuțile și valorile sunt esențiale pentru speranța din suflete.

Ioan-Aurel Pop a amintit apoi despre handicapul universal impus o dată cu Marea Revoluție Franceză, și anume laicizarea, care a încercat să despartă complet sau aproape complet Școala de Biserică, deși, a făcut el referire la istorie, dacă ne uităm în trecut, nu există Școală fără Biserică.

„Credința creștină a fost un far pentru omenire în ultimele două milenii. Și nu avem nici un motiv să credem că societatea s-ar fi putut dezvolta la nivelul de astăzi fără existența acestei educații din familie care a fost continuată de Școală. Școala despărțită complet de Biserică este una fără reper”, a insistat președintele Academiei Române.

De altfel, academicianul a explicat că religia este o disciplină care te învață în primul rând valorile morale ale societății, motiv pentru care, la fel ca și Patriarhul României, Președintele Academiei crede că materia școlară religie trebuie să rămână în trunchiul comun al programei școlare.

El a oferit și câteva soluții simple pentru îmbunătățirea educației copiilor: părinții să petreacă mai mult timp cu copiii, iar profesorii să fie mai mult valorizați în societate, așa cum erau cândva.

Dar e importantă și schimbarea de atitudine în  copiii: „Dacă noi reușim să inoculăm în sufletul tinerilor cultul muncii și ideea că, fără școală, nu putem reuși în viață, atunci nu este nimic pierdut”, a adăugat academicianul.

În spiritul altor declarații anterioare, Ioan-Aurel Pop i-a îndemnat pe români să nu se teamă să își cunoască specificul și identitatea. C

”Ca eu să pot înțelege omenirea, cred că trebuie să înțeleg mai întâi grupul din care m-am format și să-l iubesc. Și, iubind această patrie și acest popor, cu siguranță îmi voi putea revărsa dragostea asupra tuturor celorlalte popoare și asupra întregii omeniri”, și-a încheiat el pledoaria pentru educație.
321
Tagurile:
Biserica, Academia Română
Tematic
Rebecca Rudolf, singurul elev român admis la Academia de Balet Vaganova – Sankt Petersburg
Înscriere Academia de Poliție 2020-2021: numărul locurilor disponibile
Academia Română atrage atenția asupra pericolelor cu care se confruntă România
Demers împotriva 5G de la Academia Română și Asociația pentru Protecția Consumatorilor

Загрузка...
Sfântul Sinod al BOR, 24 mai 2018

Scrisoarea Patriarhului către Anisie: de ce este necesară religia în școli

218
(reînnoit 19:02 19.08.2020)
Patriarhul României i-a adresat o scrisoare ministrului Educației, Monica Anisie, cu privire la disciplina școlară religie, solicitând ca religia să aibă parte de aceeași grilă de evaluare ca și celelalte materii și arătând utilitatea orelor de religie.

BUCUREȘTI, 19 aug - Sputnik. Patriarhul Daniel i-a spus Monicăi Anisie, într-o scrisoare adresată ministrului Educației, că evaluarea face parte din specificul oricărei materii şcolare, fiind aşadar necesară şi la ora de Religie.

”Lipsa evaluării elevilor la ora de Religie sau găsirea unor soluţii alternative la notă constituie un afront adus statutului acesteia ca disciplină şcolară”, se arată în scrisoarea Patriarhului Daniel.

Preafericitul Daniel combate în scrisoarea sa varianta 1 din Planul-cadru pentru învățământul gimnazial, cea care propune ca evaluarea la disciplinele școlare Educație artistică (plastică/muzicală), Religie, Educație fizică și sport să se realizeze în mod diferit de celelalte discipline din trunchiul comun, prin calificative, sub pretextul că „aceste discipline se bazează pe predispoziții native, aptitudini, înclinații, având un caracter vocațional explicit”.

Potrivit scrisorii Patriarhului, acest argument invocat în Varianta 1 este eronat din punctul de vedere al științelor educației pentru că predispozițiile native pot fi specifice oricărui domeniu de studiu (de exemplu, predispoziția pentru studiul matematicii, predispoziția pentru studiul științelor experimentale etc.).

Pe de altă parte, se arată în scrisoare, evaluarea face parte din specificul oricărei materii şcolare, aşadar este necesară şi la ora de Religie.

”Lipsa evaluării elevilor la ora de Religie sau găsirea unor soluţii alternative la notă constituie un afront adus statutului acesteia ca disciplină şcolară. Nota funcţionează ca un stimulent al învăţării atât în sens pozitiv („învăţ ca să iau o notă mare”), cât şi negativ („dacă nu mi se pun note, de ce să mai învăţ?”). Corelat cu acest rol de motivare, nota este apreciată de elevi şi profesori ca un barometru al strădaniei elevilor. Efortul depus de elevi în acumularea de cunoştinţe şi în formarea de atitudini şi conduite moral-religioase se cere răsplătit şi valorizat”, arată Patriarhul Daniel.

Scrisoare subliniază astfel importanța prezenței disciplinei școlare Religie în trunchiul comun, în Planurile-cadru pentru învățământul primar, gimnazial și liceal.

În acest sens, Patriarhul precizează faptul că tinerii și copiii au dreptul constituțional de a participa la orele de Religie, drept redobândit prin jertfa tinerilor care au mărturisit în decembrie 1989 că „există Dumnezeu”, prin aceasta revenindu-se la tradiţia sănătoasă a poporului român, eminamente religios: Statul asigură libertatea învățământului religios, potrivit cerințelor specifice fiecărui cult.

În afară de argumentele legale, prezentate pe larg în scrisoare, Patriarhul mai arată că religia este singura disciplină școlară care a fost validată de majoritatea covârșitoare a părinților (peste 93% dintre părinți și-au exprimat deja dorința ca elevii să participe la orele de Religie, conform solicitărilor scrise și înregistrate în Sistemul Informatic Integrat al Învăţământului din România).

”Religia constituie parte integrantă şi definitorie a culturii europene. Fără cunoştinţele referitoare la aceasta nu putem înţelege istoria şi cultura acestui continent. De aceea, în aproape toate ţările europene, Religia se predă în cadrul sistemului de învăţământ public”, se mai spune în scrisoare. De asemenea, valorile oferite de educaţia religioasă sunt reper spiritual esenţial şi liant existenţial între toate cunoştinţele dobândite prin studiul celorlalte discipline școlare.

Patriarhul argumentează, în plus, că predarea Religiei în Şcoală are valenţe educaţionale profunde, prin rolul ei formativ în viaţa copiilor și a tinerilor, demonstrat şi de studiile educaţionale şi sociologice în domeniu. El amintește faptul că Ora de Religie contribuie la reducerea efectelor negative ale crizei contemporane de identitate şi de orientare, întrucât propune modele viabile de bunătate, sfinţenie și conviețuire umană, iar educația religioasă contribuie la depășirea ignoranței religioase, care poate favoriza atitudini ideologice de intoleranţă.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

218
Tagurile:
școli, Religie, Monica Anisie, Patriarhul Daniel
Tematic
Mesaj puternic: Patriarhul Daniel, despre renașterea vieții de la sat - să ne mobilizăm
Patriarhul Daniel: Dacă vom continua cu avorturile, vom pieri ca popor
Patriarhul Daniel, anunț pentru toți profesorii – ce se întâmplă cu școlile

Загрузка...
Супермаркет

Alimentele de calitate slabă cresc mortalitatea cu 7%

0
(reînnoit 18:40 20.09.2020)
Un studiu francez realizat pe baza datelor colectate în 10 țări europene de la peste 500.000 de participanți cu vârsta de peste 17 ani a confirmat că există o mortalitate mai mare în cazul consumului de produse alimentare de calitate slabă.

BUCUREŞTI, 20 sept – Sputnik. O echipă de cercetători de la Institutul Național de Sănătate și Cercetare Medicală (INSERM), Institutul Național de Cercetare în domeniul Agriculturii, Alimentației și Mediului (INRAE), Conservatorul Național de Arte și Profesii (CNAM) și Sorbonne Paris Nord au dezvăluit că consumul de alimente de proastă calitate creşte mortalitatea. Acest nou studiu a fost publicat pe 16 septembrie în British medical journal.

Mortalitate în creștere

„Oamenii care consumă alimente de o calitate nutrițională mai slabă vor avea o mortalitate crescută de aproximativ 7%”, a explicat, la Radio Europa 1, Mélanie Deschazaux, cercetător INSERM.

Cercetătorii au ajuns la această concluzie după cercetări efectuate pe 500.000 de persoane din 10 țări europene, timp de 17 ani.

Cercetătorii au analizat alimentaţia acestora în funcție de scorul nutrițional, un logo prezent tot mai des pe ambalajele alimentare, care clasifică produsele de la A la D, printr-un logo colorat în verde, portocaliu sau roșu, potrivit Sputnik France. Apoi aceştia au comparat aceste diete cu sănătatea consumatorilor.

Potrivit cercetătoarei Deschazaux, alimentele cu cea mai slabă clasificare sunt cele bogate în sare, zahăr, acizi grași saturați și, prin urmare, destul de sărace în fibre, fructe și legume sau proteine.

În ceea ce privește produsele clasificate cu portocaliu, dar mai ales în roșu, acestea ar putea provoca apariția cancerului și a bolilor cronice.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

0
Tagurile:
produse
Tematic
Marea Britanie interzice antenele 5G produse de Huawei
Opt produse care te feresc de cancer - detalii
Produse periculoase pentru slăbit

Загрузка...