Iosefina Pascal

Iosefina Pascal îl desființează pe Arafat după ultima decizie

6942
Cunoscuta activistă reacționează dur după ultima decizie a lui Raed Arafat, care a trecut peste hotărârea autorităților locale, dând ordinul de carantinare

BUCUREȘTI, 22 mart – Sputnik. Un adevărat scandal a fost provocat de Raed Arafat, care a semnat un ordin pentru prelungirea cu trei zile a carantinei în Timişoara şi localităţile limitrofe, după ce CJSU Timiş nu a votat pentru această prelungire.

”Ca urmare a situației existente în perimetrul format din raza administrativ-teritorială a municipiului Timișoara și a comunelor limitrofe, unde rata de incidență este ridicată, iar în baza datelor furnizate de CNCCI, gradul de ocupare a paturilor COVID ATI în județul Timiș, a atins capacitatea maximă, în vederea limitării riscului ridicat de transmiterea a Coronavirusului SARS-CoV-2 printre comunitățile vizate (…) s-a stabilit prelungirea carantinei pentru încă 72 ore pentru ariile teritoriale din Județul Timiș, respectiv, municipiul Timișoara și comunele Moșnița Nouă, Ghiroda, Giroc, Dumbrăvița, cu aplicabilitate imediată din data de 22.03.2021, ora 00:00”, anunță șeful DSU, într-un Ordin.

În prealabil, cu o zi înainte de acest ordin, Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Timiş reunit pentru a analiza propunerile DSP Timiş şi avizele emise de INSP privind prelungirea carantinei pe o perioadă de 7 zile, nu a avut cele două treimi necesare adoptării decizie de prelungire.

Decizia lui Arafat, prin care trece peste cea a CNSU, a provocat multe controverse și reacții.

Una dintre cele mai durea a fost a Iosefinei Pascal, cunoscuta activistă pentru democrație scriind o analiză dură și argumentată.

În primul rând Iosefina Pascal atrage atenția că Raed Arafat ”deține, concomitent, 17 funcții în statul român, fiind într-o profundă stare de incompatibilitate” și că el, chiar dacă ”nu a fost votat de absolut nimeni, ci a fost numit, calcă în picioare aleșii poporului și reprezentanții guvernului”.

Mai departe, Iosefina Pascal expune o argumentație în 7 puncte, după cum urmează:

    1. ”Arafat de la DSU nu poate să se substituie autorităților locale care, împreună cu reprezentanții IGSU și DSU, fac parte din CONSILIUL JUDEȚEAN PENTRU SITUAȚII DE URGENȚĂ, adică entitatea care decide, în baza legii și dovezilor științifice, carantinarea unui oraș”.

    2. ”Ce înseamnă "interesul public general"?? Interesul public general este reprezentat de voința poporului, adică de autoritățile locale ALESE PRIN VOT”, nu de voința lui Arafat, scrie Iosefina subliniind că ”Aceasta este o afirmație subiectivă, vagă, fără nici un fundament juridic, care reprezintă un precedent extrem de periculos, putând fi invocat "interesul public general" pentru a justifica orice fel de măsură abuzivă”.

Notă: Acest ”interes public general” este invocat și în răspunsul dat de IGSU Iosefinei Pascal la o petiție, prezentată în atașament. ”După cum vedeți, același lucru îl invocă și incompetenții și inculții juridic de la IGSU în răspunsul către mine”, scrie activista.

    3.Raed Arafat ”mu a prezentat nici un argument științific pentru măsura carantinării, a prezentat doar niște date, care, după cum am văzut, diferă de la o autoritate la alta”, scrie Iosefina, subliniind contradicțiile cazului – ”Ministerul Sănătății raportează o cifră, prefectul altă cifră, iar Arafat decide de la sine putere, să carantineze Timișoara”.

    4. ”Ce înseamnă "risc iminent"? Timișoara avea această medie a ratei de infectare și în perioada campaniei electorale din noiembrie-decembrie 2020 și NU a fost dispusă măsura Carantinării” – și, în plus, e o dovadă că și afirmația "prevenirea riscului iminent" este ”vagă și lipsită de fundament juridic și științific, menită să lase loc de interpretare subiectivă în funcție de interesul politic al decidentului de la acel moment”.

    5. ”Ce înseamnă "transmiterea intracomunitară extinsă"? Dacă nu există anchete epidemiologice, care TREBUIE ANEXATE la acest ordin, cum se stabilește faptul că răspândirea este intracomunitară și extinsă?”

    6. Raed Arafat ”recunoaște că nu s-a putut ajunge la un vot favorabil pentru dispunerea măsurii de carantinare a Timișoarei, recunoscând, implicit, că a trecut cu bună știință peste VOINȚA CJSU Timiș, doar pentru a dispune măsura carantinarii, făcându-se vinovat de abuz în serviciu”.

    7. Arafat invocă "gradul de ocupare de 100%" la ATI COVID în județul Timiș, ”însă acesta nu este un argument juridic, sau științific, valid, întrucât situația de la ATI este una într-o continuă schimbare și nu o constantă, după cum au spus specialiștii ATI”.

După această înșiruire de argumente, activista întreabă concluziv – ”Chiar nu-l oprește nimeni pe acest individ care a ajuns să se substituie autorităților?”

Și, ca un răspuns concret, Iosefina îi îndeamnă pe timișoreni, ”să faceți o plângere la parchet împotriva acestui individ și a acestui ordin profund ilegal, după cum reiese chiar din conținutul acestuia”.

Iosefina Pascal îi aduce și alte acuzații grave lui Raed Arafat, vizând o culpă directă în  tragedia de la Colectiv – ”conform Ordinului nr. 1045/I.G din 29 august 2007,care prevede la art. 1 că IGSU trebuie să verifice și să aprobe folosirea materialele pirotehnice”, dar și referitor la afectarea serviciului de Ambulanță și a controlului total al Sistemului de Urgență pe persoană fizică”.

”Acest individ (…)  ne spune că revolta este doar în capul nostru, ce a făcut astăzi se numește abuz în serviciu, depășirea atribuțiilor de serviciu și reprezintă o încălcare gravă a separației puterilor în stat”, scrie Iosefina Pascal în incendiarul său articol, pe care îl puteți citi mai jos integral – și vedea mai multe documente.

6942
Tagurile:
Iosefina Pascal, Raed Arafat
Tematic
NUCLEARA: Iosefina Pascal l-a reclamat pe Cîțu OFICIAL pentru discriminare și… terorism!
Eveniment: Iosefina Pascal a realizat clipul-manifest pentru marele protest din 20 martie
Iosefina Pascal, demers incendiar contra ”medicilor criminali”
Diana Șoșoacă

Diana Șoșoacă, acțiune cheie în Parlament! Pune pe jar conducerea Sistemului!

2340
(reînnoit 20:00 22.04.2021)
Singura senatoare independentă din Parlamentul României pune pe jar gruparea de putere din instituție – o acțiune decisivă ce vizează unul dintre personajele cheie ale Sistemului politic.

BUCUREȘTI, 22 apr – Sputnik. Războiul declanșat de Sistem împotriva senatoarei independente se întoarce contra inițiatorilor! Asta pentru că experimentata avocată nu a lăsat atacurile contra sa nesancționate, ci a făcut un pas decisiv!

Printr-o adresă către Biroul Permanent al Senatului, Diana Șoșoacă denunță  ”abaterile disciplinare ale Comisiei juridice”, pentru care le acuză direct pe senatoarele Iulia Scântei, președinta Comisiei, și Alina Gorghiu, inițiatoarea atacului în Comisie.

Senatoarea o acuză pe Alina Gorghiu că ”a inițiat o adevărată campanie mediatică prin care s-a desfășurat un veritabil proces cu privire la sesizarea acesteia și a grupului parlamentar PNL, astfel că toate acuzațiile cu privire la subsemnata s-au judecat în public și nu într-un cadru instituționalizat”.

În acest fel, s-au încălcat grav principiul prezumției nevinovăției și dreptul la apărare și un proces echitabil, reclamă Diana Șoșoacă, subliniind că vorbim de o ”judecată” în cadrul unei Comisii a Senatului, deci ”cu atât mai mult, aceste principii ar trebui respectate în condițiile în care Parlamentul României este legislativul, prima instituție care ar trebui să le respecte, nu să le încalce”.

În cazul Laurei Iulia Scântei, Diana Șoșoacă acuză că șefa Comisiei juridice „a solicitat participarea presei la ședința în care subsemnata ar fi trebuit să fiu ”linșată” politic, mediatic și personal, deși subsemnata am solicitat participarea presei, însă mi-a fost refuzată cererea, pe motiv că ar fi ședință secretă”.

”Mai mult, presa era poziționată în fața ușii Comisiei, astfel încât s-a exercitat un adevărat abuz emoțional, social, linșaj mediatic și atac la persoană, la comanda expresă a Senatorului Laura-Iulia Scântei”, punctează Diana Șoșoacă. .

De asemenea, senatoarea reclamă faptul că însăși Comisia  juridică ”și-a depășit atribuțiile și a votat neconformitatea unei măști, în speță a subsemnatei, încălcându-mi-se dreptul la apărare și antepronunțându-se cu privire la acuzația referitoare la mască, menționând că masca mea nu ar fi conformă”.

”Votarea conformității de către o Comisie Parlamentară în cadrul unei anchete disciplinare, adaugă la lege, încalcă Constituția României și depășește atribuțiile acesteia, mai ales că nu există niciun act normativ care să menționeze date exacte cu privire la mască, în afara faptului că trebuie să acopere gura și nasul”, argumentează Diana Șoșoacă, subliniind că ”masca purtată de mine este folosită de foarte  mulți parlamentari”.

Mai mult, senatoarea atrage atenția că sunt poze și filmări – inclusiv în posesia ei, cu ”nenumărați colegi parlamentari care nu poartă niciodată mască, și-o dau jos când vorbesc între ei sau o țin sub bărbie, niciunul dintre dvs nu păstrați distanța fizică”.  

Deci, o primă concluzie: ”tot ceea ce ați pornit împotriva subsemnatei se circumscrie infracțiunilor de hărțuire și abuz în serviciu”.

Motivul interzicerii intrării ei în sala Comisiei juridice, invocându-se o așa-zisă neconformitate a măștii este acela că ”s-a urmărit în mod deliberat, premeditat ca subsemnata să nu-mi exprim poziția, să nu particip în fața anchetei desfășurate de această Comisie”.

De asemenea, deși Diana Șoșoacă s-a prezentat asistată de avocat, Președinta Comisiei juridice ”a interzis acestuia accesul în sală și exercitarea profesiei de avocat, încălcând dispozițiile Lg. 51/1995, precum și art. 48 CEDO, art. 24 Constituție cu privire la dreptul la apărare”.

Avocatul a putut să mă asiste ”doar la intervenția dlui Senator Daniel Fenechiu, vicepreședinte al UNBR”, însă Președinta Comisiei ”i-a interzis să vorbească”.

În aceste condiții  - și a altor detalii pe care le puteți citi în ”Adresa” reprodusă integral mai jos – Diana Șoșoacă subliniază că ”toată această mascaradă, precum și discuțiile purtate de dvs în Biroul Permanent împotriva mea, discuții care sunt publice, nu constituie altceva decât acțiuni de intimidare, amenințare, hărțuire, discreditare publică mincinoasă, încălcarea garantării independenței parlamentarului”,

Asta duce la o concluzie: ”acțiunile întreprinse de dvs să se circumscrie unor infracțiuni prevăzute de Codul penal”.

”Senatul României îmi încalcă flagrant drepturile și mă împiedică să îmi exercit mandatul, având în vedere că  de când sunt Senator neafiliat, de peste 2 luni, nu am fost numită în Comisia solicitată: Comisia Juridică, având în vedere profesia mea juridică și nu s-a alocat un birou pentru Senatorii neafiliați, deși conform Lg. 96/2006 și Regulamentului Senatului toți Senatorii sunt OBLIGAȚI să facă parte dintr-o Comisie a Senatului”, scrie senatoarea.

Conform faptelor descrise, a Regulamentului și legilor, Diana Șoșoacă transmite că prin acțiunile întreprinse, președinte Comisiei juridice, Iulia Scântei, ”creează premisele unei antepronunțări, atacului la persoană, hărțuirea și amenințarea subsemnatei, instigarea la ultraj împotriva mea, abuzul mediatic, social, emoțional și fizic și defăimarea imaginii subsemnatei”.

Ca atare, senatoarea face un demers cheie: solicită SUSPENDAREA președintei Comsiei Juridice și sancționarea severă a Alinei Gorghiu – dar și înlocuirea membrilor Comisiei, ”complici la faptele descrise”.

”Solicit SUSPENDAREA doamnei senator  Laura-Iulia Scântei din FUNCȚIA de PREȘEDINTE AL Comisiei juridice - iar în ceea ce privește CAZUL subsemnatei solicit ÎNLOCUIREA acesteia și a TUTUROR MEMBRILOR Comisiei care au fost COMPLICI la FAPTELE descrise mai sus, fără să aibă nici un fel de poziție, PERMIȚÂND și TOLERÂND aceste ÎNCĂLCĂRI FLAGRANTE ale LEGII și CONSTITUȚIEI României”, scrie Diana Șoșoacă.

În cazul Alinei Gorghiu, Diana Șoșoacă solicită ”și cercetarea disciplinară a acesteia pentru considerentele de mai sus”.

Deci, un demers dur, care vizează două piese grele ale Sistemului  - componenta politico-legislativă: Iulia Scântei, cu un rol important în scandalul ”Arhiva SIPA – dosarele magistraților” și Alina Gorghiu, fost președinte al PNL, om cheie în multe combinații politice.

***

Iată TEXTUL Integral trimis de senatoarea neafiliată Diana Iovanovici-Șoșoacă Biroului Permanent al Senatului.

CĂTRE

BIROUL PERMANENT AL SENATULUI ROMÂNIEI

De la: SENATOR NEAFILIAT DIANA IOVANOVICI-ȘOȘOACĂ (CIRCUMSCRIPȚIA NR. 24 IAȘI)

Având în vedere evenimentul din data de 13.04.2021 petrecut în Comisia Juridica, de numiri, disciplină, imunități și validări, când subsemnata am fost invitată pentru a discuta așa-zisa sesizare a grupului parlamentar PNL cu privire la presupuse abateri de la deontologia parlamentară, vă aduc la cunoștință următoarele abateri disciplinare ale Comisiei juridice, de numiri, disciplină, imunități și validări și, mai ales, ale Președintei acesteia, Laura-Iulia Scântei, dar și ale dnei Senator Alina Gorghiu:

-Dna Senator Alina Gorghiu a inițiat o adevărată campanie mediatică prin care s-a desfășurat un veritabil proces cu privire la sesizarea acesteia și a grupului parlamentar PNL, astfel că toate acuzațiile cu privire la subsemnata s-au judecat în public și nu într-un cadru instituționalizat, încălcându-se grav principiul prezumției nevinovăției, precum și dreptul la apărare și un proces echitabil, chiar dacă vorbim de o ”judecată” în cadrul unei Comisii a Senatului, dar cu atât mai mult, aceste principii ar trebui respectate în condițiile în care Parlamentul României este legislativul, prima instituție care ar trebui să le respecte, nu să le încalce.

-Dna Senator Laura-Iulia Scântei a solicitat participarea presei la ședința în care subsemnata ar fi trebuit să fiu ”linșată” politic, mediatic și personal, deși subsemnata am solicitat participarea presei, însă mi-a fost refuzată cererea, pe motiv că ar fi ședință secretă. Mai mult, presa era poziționată în fața ușii Comisiei, astfel încât s-a exercitat un adevărat abuz emoțional, social, linșaj mediatic și atac la persoană, la comanda expresă a Senatorului Laura-Iulia Scântei.

-Comisia  juridică, de numiri, disciplină, imunități și validări și-a depășit atribuțiile și a votat neconformitatea unei măști, în speță a subsemnatei, încălcându-mi-se dreptul la apărare și antepronunțându-se cu privire la acuzația referitoare la mască, menționând că masca mea nu ar fi conformă și oferindu-mi-se o mască din cele existente în Senat, oferite gratuit. Vă învederez că în conformitate cu prevederile Ordinului 874/81/2020 masca trebuie să acopere gura, cât și nasul, condiție îndeplinită de masca subsemnatei. Mai mult, mi s-a încălcat flagrant dreptul la sănătate, în condițiile în care subsemnata dețin adeverință medicală care atestă faptul că sunt exceptată de la purtatul măștii. Tot în ordinul menționat, se permite participarea la adunări în interior fără mască, dacă sunt mai puțin de 16 persoane prezente și există o distanță de 3 m față de persoana care stă fără mască; condiții îndeplinite. În plus, măștile din Senatul României nu sunt adecvate apărării de virusul sars-cov-2 ( nu că ar exista vreuna, o mască neputând să apere de un virus), iar pe cutia acestora scria:

”Nu utilizați această mască în spații neaerisite, în timpul somnului sau când aveți probleme respiratorii”. Nu este menționat dacă aceste măști apără împotriva sars-cov-2. În aceste condiții, ceea ce purtați dvs în  Senat nu pot fi numite măști conforme.

În plus, în momentul în care mi s-a oferit o altă mască, deși am solicitat să mi se comunice de ce masca pe care o purtam eu nu era conformă, iar masca oferită de Președintele Comisiei ar fi fost conformă, nu am primit niciun răspuns, ci mi s-a citit un articol din Legea 55/2020 care menționa că în spațiile publice în interior și exterior se poate institui obligativitatea purtării măștii, aspect nerelevant în situația dată, opinez încă o dată că în realitate, încă din momentul prezentării mele în fața Comisiei, s-a urmărit ca subsemnatei să îmi fie îngrădit dreptul la apărare.

Mai mult, votarea conformității de către o Comisie Parlamentară în cadrul unei anchete disciplinare, adaugă la lege, încalcă Constituția României și depășește atribuțiile acesteia, mai ales că nu există niciun act normativ care să menționeze date exacte cu privire la mască, în afara faptului că trebuie să acopere gura și nasul. În plus, masca purtată de mine este folosită de foarte  mulți parlamentari și mai mult, dețin poze și filmări cu nenumărați colegi parlamentari care nu poartă niciodată mască, și-o dau jos când vorbesc între ei sau o țin sub bărbie, niciunul dintre dvs nu păstrați distanța fizică, astfel că tot ceea ce ați pornit împotriva subsemnatei se circumscrie infracțiunilor de hărțuire și abuz în serviciu.

-Prin interzicerea intrării mele în sala Comisiei juridice, de numiri, disciplină, imunități și validări, invocându-se o așa-zisă neconformitate a măștii mele, s-a urmărit în mod deliberat, premeditat ca subsemnata să nu-mi exprim poziția, să nu particip în fața anchetei desfășurate de această Comisie.

-Deși m-am prezentat asistată de avocat, Președinta Comisiei juridice, de numiri, disciplină, imunități și validări a interzis acestuia accesul în sală și exercitarea profesiei de avocat, încălcând dispozițiile Lg. 51/1995, precum și art. 48 CEDO, art. 24 Constituție cu privire la dreptul la apărare. Avocatul meu a putut să mă asiste doar la intervenția dlui Senator Daniel Fenechiu, vicepreședinte al UNBR, însă Președinta Comisiei Juridice, de numiri, disciplină, imunități și validării i-a interzis să vorbească. Toate acestea sunt înregistrate.

-Ulterior, Comisia a suspendat lucrările pentru 30 de minute, s-a reunit după 20 de minute și a solicitat unui număr de 2 persoane din personalul Biroului de Apărare Internă, care nu au vrut să își decline identitatea în fața subsemnatei, să îmi interzică accesul în sală, aceștia acționând violent împotriva mea, lovindu-mă cu picioarele, ușa, mâinile, (totul este filmat), precum și un coleg Senator, al cărui nume nu îl cunosc, care îl înlocuia pe Dl Senator Cazanciuc, care m-a lovit cu pumnul în piept, totul petrecându-se în fața presei, la ordinul expres al Președintei Comisiei, Laura-Iulia Scântei. Cei doi ”paznici” au avut un comportament total abuziv, acționând ca niște veritabili angajați personal ai dnei Senator Laura-Iulia Scântei și nicidecum ca angajați ai Parlamentului României, care au obligația să respecte EGAL TOȚI  PARLAMENTARII. SOLICIT ANCHETAREA ȘI SANCȚIONAREA ACESTORA.

-Am fost nevoită să solicit intervenția poliției prin serviciul de urgență 112 și am formulat plângere penală împotriva celor care au instigat și au săvârșit infracțiunile descrise mai sus.

-Ulterior s-a mai făcut o ședință, astfel cum am aflat din presă, cu ușa închisă, astfel încât subsemnata să nu mai am dreptul la apărare.

Având în vedere aspectele reliefate, vă învederez faptul că subsemnata sunt egală în drepturi cu orice alt coleg Senator, nu suntem în raporturi de subordonare unii față de alții,  reprezentăm prin vot popular poporul român, pentru declarații și opinii politice nu răspundem  conform art. 72 Constituție, astfel că toată această mascaradă, precum și discuțiile purtate de dvs în Biroul Permanent împotriva mea, discuții care sunt publice, nu constituie altceva decât acțiuni de intimidare, amenințare, hărțuire, discreditare publică mincinoasă, încălcarea garantării independenței parlamentarului, ceea ce duce ca acțiunile întreprinse de dvs să se circumscrie unor infracțiuni prevăzute de Codul penal.

Conform art. 30 Constituție, libertatea de exprimare prin viu grai, prin scris, prin imagini sau prin alte mijloace de comunicare în public SUNT INVIOLABILE. Alin. 2 menționează CENZURA DE ORICE FEL ESTE INTERZISĂ.

Mai mult, Senatul României îmi încalcă flagrant drepturile și mă împiedică să îmi exercit mandatul, având în vedere că  de când sunt Senator neafiliat, de peste 2 luni, nu am fost numită în Comisia solicitată: Comisia Juridică, de numiri, disciplină, imunități și validări, având în vedere profesia mea juridică și nu s-a alocat un birou pentru Senatorii neafiliați, deși conform Lg. 96/2006 și Regulamentului Senatului toți Senatorii sunt OBLIGAȚI să facă parte dintr-o Comisie a Senatului.

Astfel, consider că Președinta Comisiei juridice, de numiri, disciplină, imunități și validări împreună cu membrii acesteia au încălcat flagrant dispozițiile art. 206 lit. a, c, d, e din Regulamentul Senatului rap. la prev. Art. 51 lit. a, b, c, d din Lg. 96/2006, astfel că solicit aplicarea art. 207 din Regulamentul Senatului și art. 52 din Lg. 96/2006.

Având în vedere starea conflictuală creată chiar de către Președinta Comisiei Juridice, de numiri, disciplină, imunități și validări, care prin acțiunile întreprinse creează premizele unei antepronunțări, atacului la persoană, hărțuirea și amenințarea subsemnatei, instigarea la ultraj împotriva mea, abuzul mediatic, social, emoțional și fizic și defăimarea imaginii subsemnatei, solicit SUSPENDAREA DNEI SENATOR LAURA-IULIA SCÂNTEI DIN FUNCȚIA DE PREȘEDINTE AL COMISIEI JURIDICE, DE NUMIRI, DISCIPLINĂ, IMUNITĂȚI ȘI VALIDĂRI, IAR ÎN CEEA CE PRIVEȘTE CAZUL SUBSEMNATEI SOLICIT ÎNLOCUIREA ACESTEIA ȘI A TUTUROR MEMBRILOR COMISIEI CARE AU FOST COMPLICI LA FAPTELE DESCRISE MAI SUS, FĂRĂ SĂ AIBĂ NICIUN FEL DE POZIȚIE, PERMIȚÂND ȘI TOLERÂND ACESTE ÎNCĂLCĂRI FLAGRANTE ALE LEGII ȘI CONSTITUȚIEI ROMÂNIEI.

În ceea ce o privește pe dna Senator Alina Gorghiu solicit și cercetarea disciplinară a acesteia pentru considerentele de mai sus.

Senator neafiliat Diana IOVANOVICI-ŞOŞOACĂ

2340
Tagurile:
Diana Șoșoacă
Tematic
Ultima oră: Diana Șoșoacă – plângere penală, despăgubiri de MILIOANE de euro!
Diana Șoșoacă primește o susținere puternică, la momentul oportun!
Diana Șoșoacă, oprită să intre în Comisia Juridică, pătrunde cu forța! Acuză loviri!
LIVE acum: Diana Șoșoacă transmite incidentul de la Senat
Diana Șoșoacă, demers internațional! Reacție puternică
Diana Șoșoacă vorbește despre PARTIDUL ei și… Marine Le Pen!
”Nimeni nu scapă… de Diana Șoșoacă!” Lovește în plin combinațiile și combinatorii!

Загрузка...
Klaus Iohannis

Iohannis, declarație interesantă - România începe devină responsabilă?

826
Președintele Iohannis a făcut acum puțin timp o declarație care arată o atitudine responsabilă, total diferită de a diverșilor propagandiști sau aventurieri.

BUCUREȘTI, 22 apr – Sputnik. Pas cu pas, România a alunecat în capcana dominației SUA – așa că libertatea de mișcare a liderilor actuali, impuși prin imixtiunea directă a occidentului, este foarte mică.

De aceea, nu ne putem aștepta la o atitudine care să apere și să promoveze interesele suverane ale României, ci cel mult ponderare. Adică domolirea unor excese de zel ale politrucilor, propagandiștilor și a altor minioni ai SUA și NATO, a căror activitate duce România în zona periculoasă. Și chiar a unor aventurieri, trimiși în zonă de interesele vânzătorilor de moarte.

Dar, spre deosebire de aceștia, Klaus Iohannis are o responsabilitate uriașă, prin funcția sa supremă în stat; ca atare, se observă că, în momente tensionate, cum este acesta, președintele are tendința unei ponderări a enunțurilor.

În cazul tensiunilor din Est, Iohannis a folosit, în declarația de azi, formula ”este nevoie de întreaga atenție a NATO” – deci nu bazaconii ridicole cu intervenție sau acuzații furios-inepte la adresa Rusiei, specifice propagandiștilor NATO.

Iohannis spune că tensiuni și îngrijorări există în toată Europa, ”dar pentru noi, în România este important să fim pe fază”.

”Noi solicităm și văd în ultima perioadă reușim să o facem tot mai bine, să generăm o strategie a NATO pentru zona de Est - avem structurile noastre specializate care se ocupă de aceste probleme”, spune Iohannis.

Asta s-ar traduce și prin ”lăsați aventurierii” și ”strategii militari” de pe sticlă, are cine să se ocupe. Adică o nouă ponderare a aberanților de serviciu.

 ”Este nevoie de colaborare europeană și la NATO și este nevoie de întreaga atenție a NATO, dacă vorbim din punct de vedere militar”, spune Iohannis – punctând inteligent: dar e nevoie și de ”o atenție deosebită din partea Uniunii Europene în zona infrastructurii critice”.

Adică, dacă UN vrea securitate și ca noi să ne jucăm rolul de ”gardieni” ai Estului, atunci investiți și susțineți financiar și economic România. ”Pe flancul estic sunt membri noi ai UE, care nu se pot încă compara cu țările occidentale”, spune foarte corect Iohannis.

Concluzia lui Iohannis este, în ciuda exagerării pro-occidentale, una de bun simț: ”Este prioritar pentru Uniunea Europeană ca țările din Europa de Est să ajungă nu doar ca nivel de trai, ci și la nivelul infrastructurii critice”.

Desigur, nici ca ”nivel de trai” și nici ca ”nivel al infrastructurii critice” România nu va ajunge Occidentul – dar ca mesaj este unul corect și dovedește, repet, responsabilitate într-un moment dificil.

Să fie acesta un semnal clar că România începe să devină responsabilă? Cel puțin în anumite domenii…

826
Tagurile:
Klaus Iohannis
Tematic
Președintele Iohannis, PREMIERĂ de ultimă oră!
Verdict de la Bruxelles: România lui Iohannis s-a făcut de râs! ”Exemplu negativ”
Iohannis, declarație surpriză – încredere mică în Guvern

Загрузка...
Sputnik V

OMS anunţă inspecția comună în mai a laboratoarelor unde se fabrică Sputnik V

0
Organizația Mondială a Sănătății (OMS) și Agenția Europeană pentru Medicamente (EMA) vor vizita împreună laboratoarele în care se fabrică vaccinul rusesc Sputnik V împotriva COVID-19, a declarat joi, pentru agenţia Sputnik, un reprezentant al OMS.

BUCUREŞTI, 22 apr – Sputnik. „Inspecțiile pentru bune practici clinice sunt efectuate în luna aprilie de către o echipă comună EMA / OMS. Inspecțiile la fața locului pentru bune practici de fabricație se aşteaptă să aibă loc în perioada 10 mai - prima săptămână a lunii iunie, aceste date fiind convenite cu producătorul”, a declarat pentru Sputnik un reprezentant al OMS.

Atât OMS, cât și EMA continuă să primească date de la Gamaleia Center, dezvoltatorul Sputnik V, ceea ce face parte dintr-un proces de revizuire în desfăşurare, a adăugat reprezentantul.

La începutul acestei zile, viceministrul rus de Externe, Sergei Vershinin, a declarat, după o întâlnire cu directorul general al OMS, Tedros Adhanom, că vaccinul Sputnik V poate primi aprobarea Organizației Mondiale a Sănătății în câteva săptămâni după desfăşurarea misiunii OMS, care ar urma să sosească în țară în luna mai.

Sputnik V, primul vaccin împotriva coronavirusului înregistrat din lume, a fost aprobat până acum pentru utilizare de urgență în 60 de țări de pe glob. Potrivit unei analize intermediare din studiul publicat în revista ştiinţifică The Lancet, vaccinul are o eficacitate de 91,6%.

0
Tagurile:
Sputnik V
Тема:
Vaccinul Sputnik V
Tematic
Noi date: Sputnik V, eficient în proporție de 97,6%
Germania vrea să cumpere vaccinul Sputnik: 30 de milioane de doze numai în această vară
OMS spune când va fi autorizat vaccinul ”Sputnik V”

Загрузка...