Lei românești, RONI

Ce bani ASCUND parlamentarii sub falsul “pensiilor speciale”

550
(reînnoit 17:05 16.02.2021)
Actualii parlamentari au tot interesul să ASCUNDĂ un mare adevăr – că propun niște tăieri minore, care să își păstreze VENITURILE lor MARI, mult prea MARI! Dar, iată ce economie s-ar putea face, neîncălcând legea

BUCUREȘTI, 16 feb – Sputnik. Cu sindicatele și pensionarii în stradă, cu probleme bugetare uriașe, cu morții din spitale, cu criza vaccinării (inclusiv de credibilitate), dar și după ce presa a dezvăluit minciunile din Buget - USR și chiar PNL au o problemă ”gravă”:  ”pensiile speciale” ale parlamentarilor!

De mai mult timp tot se pune pe tapet problema ”eliminării” lor, deși chestiunea este un fals grosolan, o minciună și o manipulare! Și, evident, o FUMIGENĂ pentru ca atenția opiniei publice să fie abătută de la problemele reale și grave, cum sunt cele mai sus menționate.

De, fapt, parlamentarii nu primesc ”pensii speciale”, ci este vorba de indemnizații de vârstă, care nu sunt plătite automat, ci NUMAI la cererea foștilor parlamentari – și NUMAI după ce împlinesc vârsta de 65 de ani. Deci, cei care vor să nu le ia, pur și simplu nu depun cerere pentru a beneficia – NU era nevoie de circul demisiei cu câteva zile înaintea mandatului.

Apoi, aceste indemnizații NU sunt plătite din sistemul de pensii, deci NU afectează în vreun fel BASS, iar ele NU se constituie în vreun drept pentru urmașii parlamentarului.

Cuantumul pensiei este, în medie ponderată, de circa 4000 de lei – adică: aproximativ 2600 pentru 1 mandat, circa 5000 pentru 2 mandate și circa 7500 pentru puținii care au avut de la 3 mandate în sus. La ora actuală sunt circa 600 de beneficiari, după 31 de ani de parlamentarism, cifră care se va menține din cauza firescului deces al unor beneficiari.

Per total, suma totală pentru cei 600 de beneficiari cu o medie de 4000 de lei este infimă la nivelul Bugetului sau al bugetului Parlamentului. (Ca un exemplu, prin achitarea datoriei pe care o avea fosta televiziune de la care Rareș Bogdan făcea campanie contra acestor „pensii”, s-ar fi putut plăti toate indemnizațiile de vârstă timp de vreo 15 ani!) 

Apoi, problema este… europeană! În toate statele UE – dar și din afara Uniunii - există o asemenea formă de recompensare a activității parlamentare – muncă de o importanță socială deosebită și care impune multe restricții și responsabilități în perioada mandatului. (Restricții asemănătoare cu cele din Justiție sau Armată în privința obținerii altor venituri).

Inclusiv la nivel Parlamentului European există pensie pentru foștii europarlamentari – plătită din contribuțiile statelor membre – și care, atenție, în cazul decesului fostului europarlamentar – se plătește soțului văduv toată viața, dar și copiilor, până la 26 de ani, dacă urmează studii.

Deci, România s-ar găsi într-o situație unică în UE eliminând aceste indemnizații, care oricum nu aduc vreo pagubă Bugetului – ceea ce duce la concluzia enunțată mai sus: că totul e o minciună și o perdea de fum!

Dar, mai e o problemă: parlamentarii de azi își ascund și își protejează PROPRIILE venituri foarte mari – mult mai mari decât cele ale parlamentarilor care au introdus prevederea europeană a indemnizațiilor de vârstă!

De fapt, parlamentarii care azi cer eliminarea ”pensiilor speciale”, nu vor să se vorbească de veniturile mari pe care EI le încasează acum de la Parlament!

Concret, dacă pe vremea introducerii indemnizațiilor de vârstă, indemnizația parlamentarului era de circa 4200 lei, acum este de 9000 de lei! Suma forfetară, care atunci era de 8000 de lei, acum este de 22.000 lei! Cazarea era 2500 lei, acum este 4000 de lei. Plus altele…

Per total, cu impozite, un parlamentar actual costă statul circa 50.000 lei lunar, de peste două ori mai mult față de perioada în care ”pensiile speciale” au fost introduse!

Întrebare logică – merită ei asta? Nu intru în detalii dar… La vremea introducerii, mandatul 2004-2008 a fost una dintre cele mai grele legislaturi, pentru că a suportat tot greul modificării/armonizării legislației cu cea europeană, România intrând în 2007 în UE. Deci volumul de muncă a fost comparabil doar cu cel al mandatului noii Constituții și intrării în NATO (2000-2004) și cel al Constituantei (1990-1992).

Oare de ce trebuie să aibă parlamentarii de azi aceste venituri uriașe, mai ales că, așa cum a constatat și presa, procesul de legiferare a fost ridicol de mic – iar majoritatea de acum este ”de dreapta”. Păi tocmai ”dreapta” se înghesuie la banii statului?!

Ce ar însemna re(a)ducerea veniturilor la nivelul celor din perioada în care s-au introdus hulitele ”pensii speciale” - adică, reducând la jumătate, deși ar trebui mai mult?

Socoteala e simplă: circa 25.000 lei X peste 500 de parlamentari! Total? De circa 6 ori mai mare decât ”pensiile speciale” actuale!

În afară de asta, indemnizația de vârstă este un model european, pe când cuantumul (nivelul) veniturilor parlamentarilor NU este! Adică fiecare parlament își pune ce nivel venituri (indemnizații, forfetare, diurne etc) consideră și votează, nu există un model UE! Eventual, dacă sunt așa de devotați poporului, parlamentarii ar putea renunța complet la indemnizații – sau trăi pe modelul Ludovic Orban, cu 2000 de lei pe lună de familie, inclusiv întreținere, benzină și cățel!

Concret, păstrând indemnizațiile de vârstă (model UE) și reducând la jumătate veniturile parlamentarilor de azi, s-ar face o economie de CINCI ORI mai mare decât dacă se taie „specialele”, dar se lasă veniturile actuale ale parlamentarilor!

De fapt, asta NU VOR parlamentarii de azi să se știe – această mărire de venituri pe care vor să o ascundă! Și cei din USR, și PNL și PSD Ciolacu și alții!

Așa că lăsați ipocrizia și manipularea și tăiați-vă veniturile nemeritat de mari… la cât ”de dreapta” sunteți… și la cât bateți câmpii în toate direcțiile.

Iar dacă vreți să ajutați Bugetul, pentru că sunt cu adevărat probleme, reduceți-vă indemnizațiile, forfetarele și celelalte încasări – și asta o faceți repede, fără procese, fără contestații la Curtea Constituțională – mai ales o faceți pe pielea voastră! Ce, e ușor să dai zece bice pe spatele altuia – dar să nu cumva să te atingă pe tine cineva?...

550
Tagurile:
Deputați
Tematic
”Transferuri” de ultimă oră în Camera Deputaților! Cine a plecat și UNDE
Deputații, grăbiți să-l lase pe Bănicioiu fără imunitate!
Rușinos: Camera Deputaților a ales ”noaptea, ca hoții”!
Video: Mai mulți deputați s-au îmbrâncit în Parlament
George Simion, AUR

AUR cere libertate religioasă pentru credincioși cu ocazia Sărbătorilor Pascale

113
(reînnoit 17:34 05.03.2021)
Partidul AUR a solicitat Guvernului şi Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă libertate de manifestare pentru credincioși în perioada Sărbătorii Învierii.

BUCUREȘTI, 5 mar – Sputnik. Alianţa pentru Unirea Românilor cere Guvernului și CNSU "corectarea hotărârilor ce impun restricţii de deplasare", în perspectiva zilei de 4 aprilie, când este Paştele catolic şi a zilei de 2 mai - Paştele ortodox.

"În aceste sfinţite nopţi, creştinii îşi doresc să participe la slujba Învierii, urmată de Sfânta Liturghie; prin urmare, este necesară derogarea de la restricţiile de deplasare între orele 23.00 – 5.00, una dintre măsurile impuse de CNSU în data de 6 noiembrie 2020 şi prelungită lună de lună, până la un termen necunoscut", arată partidul AUR într-un comunicat.

Cu această ocazie, AUR a subliniat poziţia sa de respingere a măsurilor luate de Guvern, ”sub patronajul preşedintelui Klaus Iohannis şi la indicaţiile OMS” pentru combaterea epidemiei de SARS-CoV-2, ”măsuri fără temei ştiinţific, arbitrare, disproporţionate şi cu consecinţe dezastruoase", se mai arată în comunicat.

AUR promite că va lupta pe toate căile, în Parlament şi în afara lui, ”ca aberaţia de anul trecut să nu se mai întâmple”.

”Este cea mai importantă sărbătoare a creştinilor, una a bucuriei şi nădejdii, a credinţei depline în Iisus Hristos, a învierii Lui şi a noastre. Cu toate riscurile în faţa întunericului, noi vom merge să luăm Lumina. Le-o vom da şi celor rătăciţi, care ne ţin departe de Biserică şi ne vom ruga ca Bunul Dumnezeu să le deschidă mintea, să le încălzească sufletul şi să le îndrume fapta", a transmis senatorul Claudiu Târziu, copreşedinte AUR, în același comunicat.
113
Tagurile:
Biserică, AUR

Загрузка...
Stelian Ion

Ministrul Justiției se apără în dosarul 10 august

123
(reînnoit 12:42 05.03.2021)
Ministrul Justiției Stelian Ion a cerut astăzi răbdare în cazul 10 august până apare motivarea instanței și a refuzat să dea răspunsuri clare la întrebările presei.

BUCUREȘTI, 5 mar – Sputnik. Ministrul Justiţiei, Stelian Ion, a dat curs astăzi solicitării președintelui Klaus Iohannis de a explica public cum s-a ajuns în situaţia ca dosarul 10 august să fie clasat.

Astfel, ministrul Justiției a cerut în conferința de presă de astăzi răbdare până la apariția motivării, arătând că o parte din dosar a fost disjunsă şi îşi va urma cursul și că, teoretic, orice este posibil.

Totuși, ministrul Justiției a precizat că i se pare prematur să se vorbească despre sesizarea CEDO în acest caz, el spunând că își dorește să se facă lumină, într-un fel sau altul, în România.

"Dacă e vreo aşteptare din partea cuiva să intervină ministrul Justiţiei, nu se poate întâmpla şi e bine că e aşa”, a mai afirmat ministrul, făcând aluzie la solicitarea lui Iohannis.

”Eu voi încerca să dau lămuriri cu privire la acest dosar, dar nu vă așteptați să facem lumină astăzi. E un dosar în curs de soluționare”, a spus Stelian Ion, care a amintit că el a fost prezent în Piața Victoriei în acele momente.

”Până nu vedem motivarea nu putem avea o imagine de ansamblu cât de cât clară din punct de vedere al anchetei. Solicitarea mea pentru toată lumea este să avem răbdare să vedem motivarea instanței. Cert e că dosarul 10 august nu se termină aici”, a promis ministrul.

”Potrivit legii, ministrul Justiției nu poate interveni. Ar fi foarte grav să se întâmple așa și ar fi foarte grav să se poată așa ceva. Dacă există vreo așteptare din partea cuiva să intervin în acest dosar, le spun clar că nu se poate întâmpla.  Altfel, am avea o reîntoarcere în vremuri pe care nu ni le amintim cu plăcere. Răspunsurile trebuie să vină exclusiv din partea sistemului judiciar”, a precizat ministrul, punându-i în gardă pe politicienii care au cerut intervenții în acest dosar.

Ministrul a promis de asemenea că va face o solicitare de control, pentru că multe dosare s-au împotmolit de-a lungul anilor, iarl în urma controlului va propune Parlamentului remedii legislative.

Dar ministrul Justiției  ținut să precizeze că președintele nu este responsabil în vreun fel, nici direct, nici indirect, de situația creată și a refuzat să comenteze acuzațiile asociațiilor de magistrați care au indicat o responsabilitate a președintelui Iohannis prin numirile pe care le-a făcut.

”Dacă voi concluziona că o anumită persoană e responsabilă pentru dosarul 10 august, o voi face în scris și o voi face către organele care au competențe, de exemplu Inspecția Judiciară”, s-a scuzat ministrul.

El i-a sfătuit pe judecători și procurorii să se simtă independenți indiferent de vacarmul din societate, să se concentreze și să nu țină cont de chestiunile externe.

123
Tagurile:
10 august 2018, Ministrul Justiţiei
Tematic
Lovitură pentru #REZIST: decizie finală despre 10 august!
Ce se va petrece pe 10 august – organizatorul spune tot - NU s-a mai auzit așa ceva!
Românii din Franţa: această măsură va fi obligatorie de pe 10 august – unde se va aplica

Загрузка...

CNSU, undă verde pentru elevii din ani terminali

0
În seara zilei de astăzi, 5 martie 2021, Comitetul Național pentru Situații de Urgență a adoptat o hotărâre ce vizează elevii din anii terminali ai ciclurilor de învățământ. Despre ce este vorba.

BUCUREȘTI, 5 mart – Sputnik. Comitetul Național pentru Situații de Urgență a adoptat o hotărâre potrivit căreia se abilitează Ministerul Educației și Cercetării și Ministerul Sănătății în vederea modificării Ordinului comun nr. 3235/93/04.02.2021 pentru aprobarea măsurilor de organizare a activității în cadrul unităților/instituțiilor de învățământ în condiții de siguranță epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARSCoV-2.

El se modifică în sensul participării fizice la cursuri a elevilor din clasele a VIII-a, a XII-a, a XIII-a și a celor din anii terminali din învățământul profesional și postliceal, indiferent de scenariul în care se află localitatea, dar fără a depăși rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile de 6/1.000 de locuitori.

În cursul zilei de astăzi, 5 martie 2021, Iulian Cristache, președintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți – Învățământ Preuniversitar – anunța, referitor la dorința Ministerului Educației de a continua școala față în față, în scenariul roșu, și pentru anii terminali, că Federația este de acord cu acest punct de vedere dacă ceilalți ani de studiu rămân online. 

Dacă se dorește neapărat prezența copiilor din preșcolar și primar, atunci este obligatorie posibilitatea opțiunii familiei.

”Faptul că vorbim de o rată a incidenței mai mare de 3 la mie – teoretic, în realitate este mult mai mare – riscurile sunt crescute”, a scris Iulian Cristache pe Facebook.

Reamintim că municipiul București a intrat din nou în scenariul roșu, după ce rata de incidență COVID a urcat la 3,5, potrivit datelor făcute publice de Grupul de Comunicare Strategică.

0

Загрузка...