Florin Cîțu, Raluca Turcan

Proiect de buget 2021: se pregătesc tăieri masive

358
Guvernul dezbate, astăzi, la Palatul Victoria, proiectul de buget, despre care Dan Barna, vicepremier, spunea că nu mulțumește pe nimeni. Kelemen Hunor afirma că, în 2021, ținta este ca deficitul bugetar să fie în jur de 7-7,1%.

BUCUREȘTI, 10 feb – Sputnik. Bugetul pe anul în curs continuă să încingă spiritele.

Astăzi, 10 februarie 2021, Guvernul s-a renunit la Palatul Victoria ca să dezbată proiectul de buget pe acest an.

Potrivit unor informații pe surse, se anunță tăieri masive de fonduri pentru toate ministerele.

Dcbusiness.ro scrie că, potrivit unor informații neconfirmate, bugetul Casei Naționale de Asigurări de Sănătate și cel al Ministerului Sănătății s-a diminuat, chiar dacă România, ca și restul lumii, se află în plină luptă cu pandemia de coronavirus, iar cadrele medicale nu au primit sumele suplimentare solicitate.

Se pare că diminuarea bugetului de la Sănătate nu este pe placul ministrului Vlad Voiculescu, care ar fi și amenințat că nu îl votează.

Nu este singurul ministru care spune că nu va vota bugetul, nemulțumit de banii pe care i-ar primi instituția la cârma căreia se află.

Reduceri sunt și la ministerul Economiei. Miniștrii USR au dat de înțeles că nici ei nu vor vota proiectul de buget pe 2021, pentru că este auster.

Veniturile bugetarilor vor fi la nivelul din decembrie 2020, iar unele sporuri vor fi tăiate.

De asemenea, voucherele de vacanță nu se vor mai acorda în 2021, iar studenții nu vor mai avea gratuitate la călătoriile cu trenul.

În cursul dimineții de astăzi, vicepremierul Kelemen Hunor afirma că că ținta este ca în 2021 să fie un deficit bugetar de 7-7,1%. El a recunoscut că este o țintă ambițioasă și curajoasă.

Potrivit declarațiilor vicepremierului, în acest an vor avea loc și restructurări în administrația centrală.

Referitor la pensiile speciale, Kelemen Hunor a spus că UDMR este pentru eliminarea acestora.

 

358
Tagurile:
Buget
Tematic
Acum: Florin Cîțu, declarațiile cele mai așteptate despre Buget și banii românilor
”Vom pedepsi pe toți”: Pe ce va cheltui Pentagonul un buget militar record
Vin banii UE: acord pentru buget și planul de relansare
Diana Șoșoacă

Diana Șoșoacă și Dan Chitic aruncă NUCLEARA: opozanții, internați la psihiatrie!

3615
Diana Șoșoacă îl ia la întrebări pe ministrul Justiției pe tema unei practici de- dreptul șocante: internarea forțată de la psihiatrie – care s-ar putea aplica și activiștilor civici care se opun măsurilor din „starea de alertă”

BUCUREȘTI, 5 mart – Sputnik. Avocatul Dan Chitic reacționează după ce senatoarea Diana Șoșoacă a transmis oficial, de la tribuna Parlamentului, o întrebare ministrului Justiției, Stelian Ion, și vicepremierilor Hunor Kelemen și Dan Barna.

”Prietena Diana Iovanovici-Șoșoacă a adresat o întrebare Ministrului # al Justiției prin care încearcă sa elucideze o problema pe care am semnalat-o de ceva vreme: înmulțirea cazurilor de internare în spitale de psihiatrie ca “alternativa” la arestul preventiv... “alternativa” în acele dosare în care orice solicitare de arestare preventivă ar fi respinsă de pe scaun ca absolut nefondată”, scrie Dan Chitic.

Da, ați citit bine – ”internare în spitale de psihiatrie ca “alternativa” la arestul preventiv” acolo unde măsura nu s-ar justifica prin fapte și context!

Și, atenție, pentru că nu e vorba doar de un abuz al magistraților – ci poate avea un caracter politic!

”Aceste măsuri sunt îndeobște luate împotriva persoanelor care formulează plângeri împotriva autorităților sau, mai nou, împotriva celor care se opun categoric măsurilor de “siguranța sanitara””, scrie Dan Chitic.

Șocant, nu? Iată însă că senatoarea Diana Iovanovici Șoșoacă duce această situație la nivel oficial, printr-o Întrebare (parlamentară) adresată, așa cum precizam mai sus, ministrului Justiției și vicepremierilor.

Obiectul întrebării este – ”Măsura de siguranţă provizorie a internării medicale în spitalele de psihiatrie luată de instanțele de judecată în starea de alertă”.

Senatoarea spune clar: ”Asistăm de câteva luni la măsuri adoptate de instanțele de judecată cu privire la înlocuirea închisorii, arestului, cu internarea în spitalele de psihiatrie”.

Și, pe bună dreptate, senatoarea arată că ”este una dintre cele mai mari amenințări la libertatea cetățenilor, raportat la starea de alertă în care ne aflăm, stare care induce ideea de ”noua normalitate””.

Atenție acum:

”S-a ajuns ca aceasta măsură să fie adoptată în cazurile persoanelor care depun în exces plângeri la instituțiile statului,  exercitându-şi, în fapt, un drept constituțional”, spune senatoarea, completând – ”De aici şi până la a interna toți activiştii civici vocali nu mai este decât un pas”.

Sincer, mă întreb cum de această intervenție, dar mai situația sesizată NU a fost preluată de presă? Mai ales că precedentul ar putea să afecteze ulterior orice orientare civico-politică!

Prin demersul oficial, Diana Șoșoacă solicită miniștrilor să răspundă la următoarele șase întrebări, pe care le redăm integral, fără modificări:

1. Măsura provizorie a internării medicale provizorii nevoluntară este noua armă a ”statului de drept” român, împotriva opozanțiilor de orice fel?

2. Cum se poate explica internarea nevoluntară pe termen nelimitat a persoanelor aflate inclusiv în faza de urmărire penală?

3. Care este poziția oficială cu privire la aceste internări nevoluntare pe termen nelimitat folosite de instanțele de judecată de câteva luni?

4. Care sunt criteriile de aplicare a art. 247 și 248 C. Pr. Pen. pe baza cărora cetățeni fără probleme de sănătate sunt internaţi în spitalele de psihiatric pe termen nelimitat?

5. Care sunt criteriile de apreciere a stării psihiatrice de către un judecător, în condiţiile în care nu are studii medicale, astfel încât să distrugă viaţa unui om normal. printr-o internare nevoluntară pe termen nelimitat?

6. Cum se exercită controlul respectării drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale acestor persoane internate nevoluntar pe termen nelimitat astfel încât să existe siguranţa că un om sănătos nu poate fi integrat eronat la categoria de persoană cu probleme psihice?

3615
Tagurile:
Dan Chitic, Diana Șoșoacă

Загрузка...
Marcel Ciolacu

S-a întors roata: PSD se plânge acum de PNL și de USR/PLUS la Bruxelles!

139
Așa cum, mai demult, dreapta se plângea de PSD la Bruxelles, acum e rândul social-democraților să le atragă atenția oficialilor europeni cu privire la politizarea funcțiilor și a finanţării europene în România.

BUCUREȘTI, 4 mar – Sputnik. Președintele PSD Marcel Ciolacu i-a scris preşedintelui Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, și vicepreședintelui CE Frans Timmermans, ca să se plângă de practicile politice ale PNL-ului.

Ciolacu spune în scrisoarea sa către cei doi oficiali europeni că actuala majoritate politică acţionează nedemocratic începând un proces activ de politizare a fondurilor publice, a finanţării europene şi a funcţiilor publice din România.

„Cele trei partide din guvern, cu o majoritate foarte fragilă, nu pot accepta că au pierdut alegerile şi nu pot înţelege că atitudinea lor imorală alimentează doar radicalismul şi opiniile extremiste”, spune preşedintele PSD.

El aminteşte de anexa Guvernului la bugetul de stat prin care au fost alocate sume către administraţiile locale ale celor 3 formaţiuni din coaliţia de guvernare şi despre criticile publice ale premierului Florin Cîţu şi ale ministrului Justiţiei Stelian Ion cu privire la decizia definitivă a Tribunalului Bucureşti de clasare a dosarului 10 august.

”Mai exact, în ultimele câteva săptămâni: Partidele ce formează Coaliţia guvernamentală au aprobat, pentru prima dată  în istoria postdecembristă, un buget fără a accepta niciun amendament propus de parlamentari, aparţinând fie partidelor guvernamentale, fie opoziţiei. Mai mult, nu au existat discuţii cu partenerii sociali, societatea civilă sau autorităţile locale asupra bugetului, în ciuda faptului că a fost prezentat Parlamentului cu o întârziere severă. Majoritatea părţilor interesate şi-au exprimat deja dezaprobarea publică faţă de noul buget. Peste 3500 de amendamente, care indică soluţii financiare clare, au fost respinse într-o manifestare publică a atitudinii nedemocratice”, arată Ciolacu în scrisoarea trimisă la Bruxelles.

Președintele PSD mai arată că Guvernul a adăugat pentru prima dată, în istoria democratică a României, o anexă la buget, care prezintă sume financiare alocate preferenţial judeţelor şi localităţilor conduse de reprezentanţi care aparţin partidelor care formează majoritatea, în ciuda faptului că majoritatea aleşilor locali aparţine partidelor de opoziţie.

”Anexa 7.03 legalizează mita politică din bugetul de stat. Fondurile sunt distribuite pe baza unui algoritm politic corespunzător distribuţiei politice în coaliţie. Şi acest lucru poate fi dovedit prin argumente solide: PNL a primit 52%, USR 35%, în timp ce UDMR 13% şi toate aceste date reflectă distribuţia politică din coaliţia de guvernare”, arată Ciolacu acuzator către actuala guvernare.

Scrisoarea mai acuză puterea că, în ciuda faptului că a planificat un buget cu un deficit de peste 7% şi a împrumutat constant bani pe piaţa internaţională, actualul guvern a decis să aloce zeci de milioane de euro fără niciun criteriu transparent, ci doar în baza intereselor politice.

Dar acuzele PSD merg mai departe și vorbesc de faptul că ”politizarea bugetului de stat este urmată de politizarea fondurilor UE”.

În primul rând, arată Ciolacu, în elaborarea Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă, Guvernul nu s-au angajat într-un dialog deschis cu Parlamentul, cu mediul de afacari, cu organizaţiile sindicale, cu opoziţia sau cu partenerii sociali.

Mai mult, arată PSD, Guvernul actual se concentrează pe politizarea totală a sectorului public.

”Au început prin schimbarea a aproape 1000 de directori de şcoli într-o singură zi cu oameni apropiaţi de partidele lor, au continuat cu politizarea prin OUG a prefecţilor şi intenţionează să politizeze toţi secretarii generali ai autorităţilor locale”, se mai arată în scrisoare.

Mai departe, această politizare este însoţită de un atac public şi radical împotriva Avocatul Poporului, a membrilor Curţii Constituţionale a României şi a membrilor Consiliului Superior al Magistraturii, își continuă Ciolacu observațiile.

Nu în ultimul rând, Ciolacu amintește și de faptul că, în ultimele două zile, actualul prim-ministru şi ministrul Justiţiei au criticat în mod public o decizie definitivă luată de o instanţă de judecată, acesta fiind un amestec extrem de grav în sistemul judiciar românesc.

”Ţara noastră alunecă spre o cale nedemocratică sub o clică de politicieni care au uzurpat puterea din România în ciuda pierderii alegerilor legislative. Ştiu că după greşelile comise în trecut este greu de crezut că lucrurile pot merge chiar mai rău în România, dar, din păcate, acesta este adevărul”, atrage atenția Ciolacu.
139
Tagurile:
Marcel Ciolacu, PSD
Tematic
Tupeu șocant al Ambasadei SUA – confirmă, România e colonie! PSD, AUR și presa NU există!
Daniel Zamfir încearcă să spele fața PSD și a lui Ciolacu după acțiunea Ambasadei SUA
Viorica Dăncilă, declarații ferme despre liderii PSD – Dragnea, Ciolacu, Stănescu
Știrea serii:circul Bugetului s-a încheiat cu o premieră istorică! Mingea e la PSD!
Codrin, fulminant: ”Atâta trădare și fățărnicie ca în Noul PSD Ciolacu nu am văzut!”

Загрузка...
Antonov An-124

An-124 "Ruslan": de ce Rusia vrea reînvie producția gigantului avia

50
Avionul militar de transport greu și pentru distanțe mari An-124 "Ruslan", care de mai bine de 30 de ani rămâne a fi cel mai mare și mai avansat dintre omologii săi seriali din lume.

Avionul militar de transport greu și pentru distanțe mari An-124 "Ruslan", care de mai bine de 30 de ani rămâne a fi cel mai mare și mai avansat dintre omologii săi seriali din lume, poate obține un aspect modernizat și o a doua viață în Rusia.

În data de 2 martie, în timpul unei întâlniri la întreprinderea "Aviastar-SP" din Ulianovsk, ministrului Apărării, Serghei Șoigu, i s-a propus să reînvie producția aeronavei "An-124 Ruslan". Până în 2004, fabrica de avioane din Ulianovsk a produs 36 din 56 de avioane de acest tip, iar în 2020 aici au fost reparate șase avioane An-124. Nivelul tehnologic al întreprinderii face posibilă restabilirea producției seriale a avioanelor "Ruslan" în cel mai scurt timp posibil.

Propunerea producătorilor de avioane din Ulianovsk nu este una ușoară, deoarece mai devreme o astfel de inițiativă a venit mulți ani la rând din partea Ministerului Apărării al Federației Ruse. Dar ceva încurcă acestui proiect în mod constant. Astfel, decizia din 2006 de a relua producția serială a avioanelor "Ruslan" în Ulianovsk, în cooperare cu întreprinderile din Ucraina, a fost anulată, întrucât, timp de 8 ani, partea ucraineană așa și nu a instalat motoarele. Ministerul Industriei și al Comerțului al Federației Ruse a crezut că nu exista o nevoie urgentă de producție a avioanelor An-124, deoarece repararea flotei existente de aeronave "Ruslan" permitea exploatarea acestora până la sfârșitul anilor 2040 (durata de viață este 50000 de ore, 10000 de zboruri sau 45 de ani). Pe de altă parte, aceeași instituție acceptă producerea unei aeronave de transport super-grele rusești similară cu An-124 după 2020. Poate că anume acum se deschid noi perspective pentru avioanele "Ruslan" și pentru aviația militară de transport rusească.

Evenimentele alarmante din ultimii ani din Siria, Nagorno-Karabah și din alte puncte fierbinți ale planetei au demonstrat importanța componentei grele a aviației milatre de transport pentru transferul operav de trupe, arme și mijloace materiale. Permiteți-mi să vă reamintesc că avionul militar de transport de bază "Ruslan" este capabil să transporte 120 tone la o distanță de 4800 km, cu o viteză de 850 km/h (cu o sarcină de 80 de tone, raza maximă de acțiune crește la 7500 km). Omologul american Lockheed C-5 Galaxy este semnificativ inferior în ceea ce privește capacitatea de încărcare. Cu toate acestea, în cadrul Ministerului Apărării al Federației Ruse operează doar aproximativ zece An-124. Noile provocări și amenințări necesită o creștere cantitativă și calitativă a aviației militare de transport.

Pentru prima dată în istorie

Situația politico-militară dificilă persistă în Siria. Situația poate necesita întăriri mobile, de aceea rețeaua de aerodromuri operative ale Forțelor Aerospațiale Ruse se extinde pe solul sirian. Potrivit publicației americane The Drive, lungimea pistei din Hmeimim a fost mărită până la 3,2 km, ceea ce face posibilă primirea avioanelor militare de transport grele și "încărcate" An-124 "Ruslan".

Anterior, aviația militară de transport (inclusiv aeronavele An-124) a transferat prompt din Rusia în Armenia 1960 de militari din contingentul de menținere a păcii din Nagorno-Karabah – cu arme și echipamente standard (90 de transportori blindați, 380 de unități de automobile și echipamente speciale). Astfel de operațiuni ale aviației militare de transport trebuie exercitate în avans, este nevoie de aeronave de rezervă, echipaje, rute și aerodromuri.

În regiunea Breansk, la jumătatea lunii ianuarie, pentru prima dată în istoria Rusiei, au avut loc zboruri comune de instruire ale echipajelor regimentelor de aviație Seșinski și Tver, cu participarea simultană a șase avioane strategice de transport militar An-124-100 "Ruslan". Scopul zborurilor – îmbunătățirea abilităților echipajelor în transferul simultan al personalului unităților militare cu arme standard și echipament militar pe distanțe lungi. Potrivit Ministerului Apărării al Federației Ruse, șase aeronave "Ruslan" pot lua la bord mai mult de 3000 de militari sau până la 48 de vehicule blindate.

Într-o situație de conflict militar neașteptată, trupele, dislocate pe tot teritoriul Federației Ruse, trebuie să acționeze ca un singur organism, să reacționeze prompt la orice schimbare a situației. În acest scop, ar putea fi necesare zeci și sute de avioane ale aviației militare de transport, respectiv, în viitorul apropiat, lucrările la fabrica de avioane din Ulianovsk vor crește cu siguranță.

A doua venire

Avionul An-124-100 "Ruslan" este capabil să ridice în aer peste 120 de tone de marfă (880 de militari echipați sau patru elicoptere Mi-8 sau o rachetă de 18 metri sau 18 de automobile). Pe lângă Ministerul Apărării, alte 20 de astfel de aeronave sunt operate în diferite structuri din Rusia (Compania aeriană de stat "224 FU", compania "Volga – Dnepr"). Pentru comparație, compania ucraineană "Antonov Airlines" are doar 7 astfel de aeronave.

Desigur, numărul vehiculelor grele de tip An-124 în Rusia va crește. Probabil, modernizarea digitală, noile motoare rusești NK-32 sau PD-14, schimbările semnificative ale avionicii și construcția șasiului vor duce la producerea unui avion greu de transport militar sub un nume diferit. De exemplu, NATO numesc de mult timp avioanele An-124 "Condor". Nu există obstacole de netrecut pentru reînvierea producției de avioane militare de transport grele la fabrica din Ulianovsk.

La întreprinderea de stat ucraineană ANTONOV, o astfel de producție este considerată imposibilă fără participarea ucraineană, dar mai devreme Ministerul Industriei și al Comerțului al Federației Ruse a spus că ANTONOV, în calitate de deținător al certificatului pentru aeronava An-124, nu își îndeplinește obligațiile de a menține navigabilitatea aeronavelor din Rusia, respectiv, implicarea industriei rusești este inevitabilă. Nu este primul an în care întreprinderea din Ulianovsk "Aviastar-SP" efectuează întreținerea și modernizarea avioanelor "Ruslan" An-124-100 (versiunea aviației militare de transport) și An-124-100-150 (sarcina maximă – 150 tone) . Încercările de a "privatiza" ideile sovietice de proiectare sunt inutile, iar tezele moderne ale Kievului privind "originea ucraineană" a avioanelor An-124 nu rezistă criticii.

Aeronava An-124 a fost creată în Uniunea Sovietică, în cooperare cu întreprinderile de aviație din Voronej, Ulianovsk, Kiev. A fost adoptat de Armata sovietică în 1991. Inițial, acesta a fost destinat pentru a arunca în aer lansatoarele mobile ale rachetelor balistice intercontinentale, de care Ucraina independentă nu dispune. În Ulianovsk, au fost produse 36 din 56 de avioane "Ruslan" și nu este o întâmplare faptul că An-124 lipsește astăzi din lista celor patru produse ale companiei ucrainene ANTONOV. Starea industriei aeronautice ucrainene permite doar visarea la producția de giganți înaripați. Degradarea tehnologică este un "partener" de încredere al tuturor țărilor din spațiul post-sovietic, care rup unilateral legăturile tradiționale cu Rusia. Apropo, faimosul proiectant sovietic de avioane Oleg Antonov – originar din gubernia Moscova, a studiat la Saratov și Leningrad și și-a început activitatea de proiectare la Moscova. Din 1946, a condus Institutul Siberian de Cercetare în Aviație, care a fost transferat la Kiev în 1952.

50
Tagurile:
An-124 Ruslan, Avion
Tematic
Avion de luptă rusesc, unul dintre cele mai frumoase din lume – site american
Primul avion cu motor electric supraconductor, testat în Rusia - VIDEO
Rusia și Emiratele Arabe Unite vor dezvolta împreună un avion de pasageri hipersonic

Загрузка...