Liviu Pleșoianu

Pleșoianu le cu legea în cap: ALEGERI, NU pe 6 decembrie!

2179
Deputatul Liviu Pleșoianu pune punct discuțiilor și pune legea pe masă – conflictul este fals, pentru că la ora actuală avem o lege care decide când și cum pot fi stabilite alegerile.

BUCUREȘTI, 2 oct – Sputnik. Mai exact – NU obligatoriu pe 6 decembrie, pentru a stabilit Guvernul, prin HG – ci doar dacă vrea și Parlamentul.

De fapt, conflictul privind fixarea alegerilor pe 6 decembrie este unul fals, odată cu Decizia CCR care confirmă constituționalitatea legii prin care Parlamentul  - NU guvernul!  - stabilește data alegerilor.

”După Decizia CCR, Hotărârea Guvernului Orban PICĂ, iar Parlamentul e obligat să stabilească, prin LEGE, o nouă dată pentru alegerile parlamentare!”, scrie Liviu Pleșoianu, punând punct discuțiilor.

Într-adevăr, în actualele condiții, data alegerilor se va stabili de către Parlament, deci prin Lege, Guvernul urmând a stabili prin HG normele de aplicare, în care vor fi stabilite diverse aspecte organizatorice.

Pentru a fi și mai clar, Pleșoianu redă cronologia evoluției acestui act normativ – care la ora actuală este singurul care stabilește CÂND vor fi organizate alegerile parlamentare.

-Pe 27 iulie, Parlamentul a adoptat Legea care prevede stabilirea de către Parlament a datei alegerilor parlamentare.

-Pe 17 august, Iohannis a atacat-o la CCR.

-Pe 3 septembrie, Guvernul a adoptat o hotărâre prin care a stabilit că data alegerilor parlamentare din acest an va fi 6 decembrie.

-Pe 29 septembrie, CCR a respins sesizarea lui Iohannis depusă pe 17 august.

Deci, subliniază Pleșoianu, urmărind această succesiune în timp, ”rezultă fără putință de tăgadă că Decizia CCR înseamnă, în mod obligatoriu, două lucruri”, după cum urmează:

1. ”Hotărârea Guvernului Orban din 3 septembrie e NULĂ! Alegerile NU pot fi desfășurate în data de 6 decembrie! Dacă totuși se desfășoară, acestea vor fi ANULATE în baza oricărei contestații depuse la CCR, având la bază chiar Decizia CCR din 29 septembrie”.

2. ”Parlamentul este obligat să respecte propria LEGE și să stabilească o altă dată a alegerilor”.

Pe de altă parte, promulgarea de către Președinte trebuie făcută imediat după motivarea deciziei CCR. Care nu există încă. Dar, ulterior, apare cuvântul ”imediat”. Ei, aici e problema – ”imediat” poate avea un sens special pentru Iohannis. Deci, e posibil ca legea să fie promulgată… la calende.

Cum îl va obliga Pleșoianu pe Iohannis să traducă ”imediat” prin… imediat? Prin intermediul lui Marcel Ciolacu? Ar fi o chestie…

Dar, în contextul actual, al Pandemiei cu o evoluție periculoasă în România, se pune problema că dincolo de considerentele de natură legală și constituțională, Pleșoianu atrage atenția că:

”Este absolut evident că organizarea alegerilor în 6 decembrie, adică într-o perioadă în care foarte mulți cetățeni români din categoriile de vârstă și sănătate vulnerabile se vor teme să iasă la vot, ar transforma alegerile parlamentare din România în cel mai mare SIMULACRU DE DEMOCRAȚIE din ultimii 30 de ani!”, conchide Pleșoianu.

Așa cum am arătat în alt articol, din informațiile noastre, președintele și PNL vor încerca să impună desfășurarea alegerilor ”prin corespondență” sau online, în condițiile în care controlează STS, ANCOM și Poșta Română. (din greșeală scrisesem „Poșeta” Română, nu ”Poșta” – dar da, controlează și ”Poșeta” română).

2179
Tagurile:
Lege, alegeri, Liviu Pleșoianu
Tematic
Liviu Pleșoianu, reacție fulminantă după alegeri!
Pleșoianu aruncă NUCLEARA despre finanțarea lui Nicușor Dan
Pleșoianu, lovitura zilei contra PNL și USR, e fără replică!
Pleșoianu nimicește PNL - și provocare pentru Zuckerman!
Liviu Pleșoianu îi dă NUCLEARA fatală lui Nicușor Dan!
Șerban Nicolae

Șerban Nicolae: ”Eu țin cu România!”

150
Senatorul Șerban Nicolae a postat pe pagina sa de socializare o explicație amănunțită a situației care l-a determinat să plece din partidul pe care l-a fondat în 1992.

BUCUREȘTI, 22 oct - Sputnik. Senatorul Șerban Nicolae, demisionar din PSD, a anunțat pe pagina sa de facebook că astăzi a fost pus în fața celui mai greu moment din cariera lui politică, acela de a-și da demisia din partidul pe care, împreună cu alți colegi, l-a înființat in 1992.

”Am pierdut multe competiții politice, cu precădere în interiorul propriului partid. Am pierdut și o competiție electorală pentru Parlament, iar pe alte trei le-am câștigat. Niciodată nu mi-am pus problema să plec din partid în funcție de rezultatul competițiilor politice la care particip”, își explică el gestul.

Senatorul arată că este avocat de peste 23 de ani și că nu a avut contracte cu autorități publice sau companii de stat, după cum niciodată nu a candidat la o funcție publică pentru a avea un loc de muncă.

”Am inițiat și susținut legile care impuneau ca rezerva de aur a României să fie ținută în țară, ca participațiile statului în economie, mult diminuate în comparație cu celelate state ale Uniunii Europene, să nu fie înstrăinate, ca scoterea lemnului brut din țară să fie interzisă și sancționată ca infracțiune”, amintește el câteva din activitățile sale parlamentare.

De asemenea, arată senatorul, a susținut proiectele care vizau creșterea veniturilor, stimularea inițiativei private, stoparea exodului de forță de muncă și exploatrea resurselor naturale în interesul prioritar al României, acesta amintind că zeci de legi și mii de texte normative au la bază ideile și munca sa.

”Însă, maxima acuratețe în judecarea activității mele politice o dă reacția adversarilor politici, a celor care își doresc distrugerea PSD. Încrâncenarea, agresivitatea, minciunile (încă mai sunt cetățeni convinși că am fost cândva șofer!) și disperarea cu care am fost atacat și cu care s-a cerut conducerii partidului îndepărtarea mea din funcții și chiar din PSD arată clar de cine s-au temut aceștia cu adevărat. Cine le demască impostura, hoțiile și abuzurile”, atrage el atenția.

Apoi, senatorul arată că senatorii PSD l-au desemnat printr-un vot consistent, după două tururi de scrutin și alegând între patru candidați, drept candidatul PSD la funcția de președinte al Senatului, încă din februarie.

După care, senatorul face marele anunț: acela că va candida pentru un nou mandat de senator, dar de la partidul PER.

”Îi mulțumesc lui Dănuț Pop și colegilor săi din Partidul Ecologist Român pentru că mi-au oferit această posibilitate și au asigurat formalitățile necesare. Pe unii îi cunosc de mai mult timp și împreună am conceput proiectul prin care scoaterea din țară a lemnului brut să fie interzisă pentru zece ani și sancționată ca infracțiune”, își continuă Șerban Nicolae postarea.

El arată că gestul său este o alternativă la listele cu candidați „de import”, la cele cu „implant de celebrități” și la cele care se bazează pe atacul la sacii cu voturi, trimitere atât la PSD, cât și la partidele de dreapta.

”Vreau ca România să fie un stat respectat, modern, european și dat ca bun exemplu, iar poporul român o națiune solidară, cu identitate, demnitate și viitor. Niciodată nu am gândit și nu am acționat altfel. Eu țin cu România!”, își încheie el postarea, atașând la ea o fotografie martor, din aprilie 1992, de la înregistrarea FDSN.

150
Tagurile:
România, Șerban Nicolae
Tematic
Reacții incendiare după eliminarea lui Șerban Nicolae!
Anunț șocant despre Șerban Nicolae - făcut de Ciolacu!
Reacția serii: Șerban Nicolae face ”cel mai dureros anunț”!

Загрузка...
Șerban Nicolae

NUCLEARA: Șerban Nicolae și Pleșoianu candidează!

2182
(reînnoit 17:50 22.10.2020)
Este știrea serii - Șerban Nicolae și Liviu Pleșoianu candidează, dar sub alte culori – iar alături de ei vine un alt nume greu – Aurelian Pavelescu.

BUCUREȘTI, 22 oct – Sputnik. Cei doi parlamentari extrem de apreciați ai PSD au făcut un pas despre care se vorbea în ultimele zile – vor candida sub egida uuni partid mai mic, relativ neutru politic: Partidul Ecologist Român.

Condus cu abilitate de un personaj relativ modest ca prezență și pregătire, Dănuț Pop, PER a devenit în timp un fel de refugiu pentru politicieni nedreptățiți sau excluși din alte partide.

Practic, gruparea are foarte puțin în comun cu ecologia – ci face de mult timp un interesant joc de așteptare, fără a avea rezultate remarcabile - cu câteva excepții, datorare nu partidului, ci personalităților care, așa cum spuneam, și-au găsit aici refugiu. Cazul primarului Gutău de la Vâlcea, de exemplu.

Acum, Șerban Nicolae și LiViu Pleșoianu au preferat această variantă și vor fi pe primele locuri la București, pe lista PER

Astfel, la Senat, pe primul loc va fi Șerban Nicolae, iar pe locul secund Dănuț Pop, președintele PER.

La Camera Deputaților, pe primul loc va fi Liviu Pleșoianu, pe locul doi, atenție – Aurelian Pavelescu!

Situația e destul de complicată, e posibil ca lista să fie contestată – se vorbește deja de un compromis făcut de cei doi, mai ales că în rândurile PER se află și mute personaje ciudate.

2182
Tagurile:
Șerban Nicolae

Загрузка...

Vaccinul și maimuțele: fake-ul britanic despre fake-ul rusesc

0
(reînnoit 18:39 22.10.2020)
Presa britanică a acuzat Rusia de răspândirea unor colaje prin care ar încerca să discrediteze vaccinul dezvoltat în Regatul Unit. Ce „dovezi” au prezentat jurnaliștii.

MOSCOVA, 22 oct - Sputnik, Vladimir Kornilov. Presa britanică au scos la iveală o nouă informație despre diversiunea Rusiei împotriva umanității. Timp de câteva zile, acest eveniment a fost o știre centrală în Albion.

Vaccin, imagine simbol
© Sputnik / Николай Хижняк

Gândiți-vă doar câte probleme există acum în Marea Britanie: în țară e o situație pandemică dezastruoasă, mai multe regiuni se pronunță împotriva măsurile restrictive ale guvernului, negocierile cu Uniunea Europeană pe subiectul Brexit au intrat într-un impas, fapt care amenință cu un colaps economic în viitorul apropiat, nivelul de susținere a ideii secesiunii Scoției a ajuns la un nivel înalt, fapt care poate duce la o destrămare a țării. În aceste condiții, pe primele linii ale ziarelor britanice apare principala știre a zilei: “Nebunii Russkies anunță că vaccinul vă transformă într-un cimpanzeu”.

Practic, toate ziarele au publicat niște colaje nostime, în care poza prim-ministrului britanic, Boris Johnson a fost transformată într-un yeti, fiind însoțită de mesajul: “Îmi place vaccinul meu, al omului zăpezilor”. Făcând trimitere la o sursă oarecare, toate aceste instituții de presă au anunțat că astfel de imagini sunt elaborare și răspândite la indicația statului rus sau de oficialități ruse, în calitate de o campanie de dezinformare, în scopul compromiterii viitorul vaccine britanic împotriva coronavirusului, afirmând că aceasta ar transforma oamenii în maimuțe.

Prima sursă este ziarul The Times, care sub forma unor “investigații” a prezentat câteva materiale senzaționale pe acest subiect. Cică, imaginile au fost oferite de o persoană oarecare “implicată în campanie (de dezinformare n.r.), care este îngrijorată de daunele pe care le-ar putea provoca aceasta pentru sănătate”. Acest “anonin îngrijorat” a declarat că are o anumită tangență cu aceste imagini satirice.

Ce legătură are cu toate acestea statul rus? Această întrebare The Times a pus-o, intensigicând intriga. Pe prima pagină aceștia declară: “Nu este clar dacă această tentativă de propagandă a fost autorizată nemijlocit de Kremlin, însă există mărturii că anumiți demnitari ruși sunt implicați în organizarea ei”.

În articol astfel de informații nu sunt atât de categorice: “Campania împotriva studiilor Oxford ar putea fi legată de niște demnitari ruși. (...) Implicarea acestor persoane nu presupune neapărat faptul că Kremlinul a ordonat, aprobat sau știa de această tentativă de propagandă”.

O bună parte a cititorilor ziarului nu a primit un răspuns la princiala intrigă, titrată (că toate acestea le face Rusia) de toate ziarele. În schimb, aceștia au fost îndemnați să acceseze site-ul ziarului pentru asculta un podcast de 40 de minute pe acest subiect, care explică și demonstrează totul în detalii.

Se pare că alte instituții de presă (fie ele britanice sau americane) n-au stat prea mult pe gânduri și s-au încrezut în afirmațiile The Times, că în acel podcast există toate probele ale implicării persoanelor oficiale din Rusia la producerea unor colaje pentru rețele de socializare, care ar discredita vaccinul britanic inexistent. Iată de ce a apărut o serie de articole, în care această “campania rusească” de dezinformare este prezentată aproape ca o parte a “doctrinei militare Gherasimov”. Presa occidentală are o obsesie de a face trimiteri cu orice ocazie la strategia șefului Statului Major al Forțelor Armate al Rusiei, Valeri Gherasimov.

Вакцина против новой коронавирусной инфекции
РФПИ и Центр имени Гамалеи

Însă, dacă ascultăm podcastul celor de la The Times, constatăm: pe parcursul întregii transmisiuni sunt oferite promisiuni că “vom oferi dovezi ale implicării statului rus”. Iar când vine vorba de partea legată de organizatori, se menționează numele lui Kirill Dmitriev, directorul general al Fundației Ruse pentru Investiții Directe. Jurnaliștii ziarului discută cu “kremlinologii” de serviciu despre personalitatea lui Dmitriev, despre fundația lui și chiar dacă a fost la curent Vladimir Putin de declanșarea acestei campanii. De aici se poate presupune că The Times a reușit să descopere o urmă – acei demnitari care stau în spatele caricaturilor cu “yeti Johnson”. Apoi urmează o afirmație trăsnet: “Kirill Dmitriev nu este menționat în mărturiile de care dispunem. Nu există niciun indiciu că acesta este implicat în campania de dezinformare”. Atât. Aici urmele unor “demnitari ruși” misterioși, pe care au promis să le prezinte, dispar. Doar expertul Mark Galeotti, cunoscut prin cărțile sale superficiale despre criminalitatea din Rusia, se dă cu părerea că în spatele campaniei s-ar putea afla niște “duci și baroni de la Kremlin”. Oare asta nu e o “dovadă”?

Urmează o altă știre pe surse: cică, la un oarecare post rus de televiziune au pregătit un fake despre decesul a două persoane în timpul testărilor vaccinului rusesc, însă moartea acestora ar fi ascunsă. Și, cică, acest lucru ar fi o dovadă că vaccinul este bun doar pentru maimuțe, nu pentru oameni. E adevărat că se menționează: “Deocamdată, campania nu a fost lansată. Probabil, s-a considerat că e ceva exagerat chiar și pentru o televiziune rusă”. Adică, acest lucru nu a fost făcut public nicăieri și noi nu știm de unde au scos-o autorii podcastului. Însă, urmează un “fact-checking” din partea The Times, în care „infirmă” știrea senzațională care nu există. E ceva noi în practica jurnalistică – să prezinți publicului un zvon care nu există, iar apoi să-l combați cu furie.

Cu toate acestea, într-adevăr, unul din voluntari, care a participat le testările clinice ale vaccinului companiei britanice AstraZeneca, a decedat în această săptămână în Brazilia. Acest fapt ar putea fi atribuit cu mare greu “dezinformării rusești”.

Astfel, în niciun material nu se prezintă cel puțin o faptă, care ar demonstra o anumită implicare a statului rus, persoanelor oficiale și neoficiale din Rusia în crearea colajelor satirice cu Johnson și COVID. Într-adevăr, internetul e plin cu astfel de imagini. Însă tentativele de a găsi prima sursă duc la primul număr al The Times, unde au fost publicate pentru prima data. Nu știm dacă au fost publicate undeva anterior, însă anume ziarului a lansat distribuirea lor în toată lumea.

Ei ne asigură că aceste colaje au fost publicate în două surse modeste: două britanice și una de la Bruxelles. Însă, putem găsi doar una, legată indirect cu această imagine (cu totul alta), pe site-ul EUReporter. Reiese că principalul distribuitor al astfel de colaje este anume The Times. Chiar dacă am admite că cineva vrea să discrediteze vaccinul britanic, numind-o “de maimuță”, atunci a găsit cel mai eficient și cel mai ieftin mijloc: pur și simplu, a furnizat-o redacției unui ziar britanic, prezentând-o ca “o dovadă a dezinformării rusești”. În continuare, meme au fost redistribuite în tot spațiului virtual. Un efect incredibil. Dacă lucrurile stau așa, atunci anume The Times a devenit un instrument al răspândirii dezinformării (cel mai probabil, deloc rusești).

Chiar în ciuda lipsei oricăror dovezi a implicării în toată această poveste a cuiva din Rusia, observăm o reacție furioasă din partea Londrei. Ministrul Afacerilor Externe al Marii Britanii, Dominic Raab a acuzat Moscova de discreditarea vaccinului celor de la Oxford. Nici nu ne-am mira dacă s-ar ajunge și la sancțiuni. Nici nu mai contează că însuși The Times afirmă că e puțin probabil ca cei de la Kremlin să aibă vreo atribuție la această istorie. Miniștrii britanici nu consideră necesar să citească ceva dincolo de titluri.

Cel mai important este că la întrebarea “de ce Rusia ar avea nevoie de asta?” editorialul ziarului răspunde cu simplitate: este subminată “încrederea globală față de toate vaccinele”. Însă anume Rusiei nu îi convine subminarea încrederii în vaccinare, luând în considerație faptul că este, deocamdată, singura țară din lume care dispune de un vaccin împotriva coronavirusului. Însă, cei din Occident nu sunt interesați de logică în acest caz.

Ambasada Rusiei la Londra a precizat imediat: presupunerile că statul rus ar purta o oarecare propaganda pentru subminarea încrederii în vaccinul britanic, “reprezintă în sine un exemplu de dezinformare”. A se observa, nicio rețea de socializare nu blochează aceste informații senzaționale ale presei britanice, nu declară că acestea “necesită o verificare suplimentară”. Că doar nu este vorba de scrisorile electronice ale lui Hunter Biden, care îl discreditează tatăl lui, candidatul pentru funcția de președinte al SUA. În acest caz, rețelele de socializare au acționat rapid și dur, blocând accesul la New York Post, care a îndrăznit să publice un astfel de material. Linkurile la același ziar, care a preluat “materialul senzațional” despre Rusia, vaccinuri și maimuțe, nimeni nu l-a blocat. Dacă e vorba de ruși, atunci poți publica orice acuzații absurde, fără a le verifica.

Apare o altă întrebare: de ce presa britanică are nevoie de acest scandal? Răspunsul în găsim chiar la începutul articolului. Cel puțin pentru câteva zile, publicului i-a fost distrasă atenția cele mai importante probleme ale țării, fiind direcționată spre maleficii ruși. Atunci când efectul articolului despre “vaccinul de maimuță” va expira, vor putea inventa o nouă “știre senzațională”, pe care o vor scoate pe primele pagini, cum ar fi, despre modul în care rușii au încercat să dea peste cap Olimpiada din 2020, iar serviciile britanice au reușit să dejoace acest complot. Așa își vor asigura câteva zile de scandal. Doar dacă nimeni nu le va cere să prezinte cel puțin un martor sau o probă. Sunt de prisos.

0
Tagurile:
Marea Britanie
Тема:
"Mâna Moscovei", "propaganda rusă"

Загрузка...