Ludovic Orban, președintele PNL

Orban, dat în vileag, reacții șocante după accidente cu victime: ”Beat mort când a condus”

536
Fost șef al Brigăzii de Poliţie Rutieră a Capitalei: ”Ancheta a fost împiedicată de faptul că cei implicaţi au ascuns informaţii”

BUCUREȘTI, 4 sept – Sputnik. Un adevărat recordman al incidentelor rutiere -  asta se poate spune despre premierul Ludovic Orban citind scurta analiză retrospectivă realizată de jurnalistul Bogdan Tiberiu Iacob.

Astfel, jurnalistul arată că Ludovic Orban a avut numai după revoluție ”cel puțin patru accidente auto”, care s-au petrecut: ”prin 2000, 2003, două în 2007”.

”Inclusiv unul soldat cu deces”, atrage atenția B.T. Iacob, care precizează însă că Orban nu era atunci la volan.

Dar, sunt de menționat două detalii importante: primul – majoritatea au fost cu mașini de serviciu, după cum precizează B.T. Iacob; al doilea detaliu – în acei ani, Orban era cunoscut ca un chefliu și băutor.

Interesant – sau chiar șocant – este cum reacționa Orban în fața presei după aceste incidente. Astfel, după cel din 2007, ”cînd a lovit o fetiță, beat la volan”, scrie Iacob, Orban a declarat  presei, nervos:

”Victima am fost eu şi nu sunt de acord să fiu supus unui linşaj mediatic pentru un fapt banal”, spunea Orban. ”Am vorbit cu premierul (Tăriceanu, n.n.) şi nu mi-a cerut demisia. Nici nu mi-a trecut prin cap să-mi dau demisia. De ce să îmi dau demisia?”.

Precizăm că la vremea respectivă Orban era… ministrul Transporturilor, exact ca Lucian Bode, ”eroul” accidentului de zilele trecute!

Dar, atenție la o reacție față de ideea de ”suspiciune”, cea care avea să devină farul călăuzitor, principiul de acțiune al DNA – Kovesi:

”Ce este asta suspiciune?”, a întrebat iritat Orban, ”și eu bănuiesc că Băsescu era beat mort când a condus maşina personală după ce a stat la şpriţ cu Becali. S-a autosesizat cineva în cazul asta? Vedeţi? Păi, şi atunci să nu se facă vorbire despre faptul că cineva uzează de calităţile oficiale”.

Și, din nou atenție - șeful de atunci al Brigăzii de Poliţie Rutieră a Capitalei, comisar-şef Marian Motoc, a declarat, după cum consemnează jurnalistul, că  ”ancheta a fost împiedicată de faptul că cei implicaţi au ascuns informaţii”.

”Finalmente, cazul a fost mușamalizat grosolan, pe bază de influențe la vîrf și de înțelegeri cu familia victimei”, conchide Bogdan Tiberiu Iacob, întrebându-se, față de similitudinea funcției de atunci a lui Orban, ”cum sa nu fie azi domnul respectiv solidar cu Bode??”.

Această analiză vine pe fondul acuzațiilor mass media că se încearcă o mușamalizare a accidentului în care a fost implicat ministrul Bode.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>> 
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

536
Tagurile:
Ludovic Orban
Cristian Istrate

Tragedia vieții noului ambasador trimis de Iohannis în Rusia

1240
(reînnoit 16:08 19.09.2020)
România a trimis în Rusia un nou ambasador, un diplomat de carieră, apropiat de NATO – mai curând un vector al noului război rece, decât unul care să relanseze relațiile româno-ruse. Un om bine pregătit, dar a cărui viață a fost marcată de o tragedie cumplită.

BUCUREȘTI, 19 sept – Sputnik. După cum s-a anunțat, președintele Iohannis și MAE au decis schimbarea multor  ambasadori ai României. Este vorba de 32 de ambasadori – mulți dintre ei oameni cu mult experiență, dobândită în alte state decât cele în care vor reprezenta România în perioada următoare.

Este și cazul noului ambasador al României la Moscova, Cristian Istrate.

Istrate are 56 de ani, este născut pe  29 aprilie 1964. A absolvit Dreptul în 1987, deci în perioada Ceaușescu, intrând în MAE chiar în 1990, ca ataşat.

Se axează pe probleme de securitate și dezarmare – controlul armamentelor, iar în 1993 – 1994 este director al Direcţiei Controlul Armamentelor şi Dezarmare din  MAE.

Între 1994 și 1999 este adjunct al șefului Delegaţiei României la Conferinţa pentru Dezarmare, Misiunea Permanentă a României, Geneva.

În 1999 – 2000 este director al Direcţiei NATO din MAE, iar între 2000 – 2004 este adjunctul șefului Reprezentanţei Permanente a României la Consiliul Nord-Atlantic de la Bruxelles.

Între 2004 și 2006 funcționează ca Director General pentru Politica de Securitate în cadrul. MAE.

În 2006 se desparte de zona NATO și securitate, fiind trimis la Oslo,  ca ambasador al României în Regatul Norvegiei, post în care rămâne până în 2011.

În 2011 revine în centrala MAE, fiind Director General al Departamentului Afaceri Strategice, funcție pe care o deține până în 2013.

Din 2013 este Ambasador Extraordinar şi Plenipotențiar, șef al Misiunii Permanente a României de la Viena.

Deci, un diplomat experimentat, expert în probleme de securitate, politici și strategii de control al armamentului – dar și un om de maximă încredere al NATO.

Cu alte cuvinte, prin numirea lui Istrate, România nu a dorit să trimită un ambasador dedicat redeschiderii punților economice, de colaborare dincolo de tensiunile internaționale care nu privesc țara noastră și interesele poporului român – ci un expert de elită care să ne înscrie în prima linie a politici NATO față de Rusia.

Pe scurt, România pare a nu alege calea colaborării bilaterale, ci pe ce a noului război rece creat și susținut de NATO.

Dar, cine știe, poate că în ciuda aparențelor și a elementelor care îi definesc cariera, ambasadorul Cristian Istrate va reuși ceea ce nu au făcut predecesorii săi – să asigure o reluare a colaborării și prieteniei tradiționale și benefice dintre România și Rusia.

Să mai menționăm că distinsul ambasador este doctor în drept și are diplome de la alte câteva instituții prestigioase.

***

Așa cum titrez, viața ambasadorului Istrate a fost marcată de o tragedie cumplită, petrecută în 2013. Atunci, mașina în care se aflau ambasadorul și familia sa, a fost izbită de o altă mașină, condusă de o tânără imprudentă care a depășit, fără vizibilitate, intrând pe contrasens și provocând un accident cumplit.

Impactul nimicitor a dus la tragicul deces al fiului cel mare al ambasadorului și la rănirea celorlalți membri ai familiei, toți fiind transportați de urgență la spitalele din Sibiu, județul în care s-a petrecut accidentul. Din păcate, fiul cel mare al ambasadorului, în vârstă de 23 de ani, a fost atât de grav rănit încât a murit la spital. O tragedie care a șocat și îndurerat opinia publică.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

1240
Tagurile:
Ambasador, Rusia
Tematic
Iohannis are un nou favorit de premier: nu e Rareș Bogdan
Nicușor Dan, prins iar în ofsaid! Semnal rău de la Iohannis?
Obsesia Dragnea: Iohannis a gafat sau a mințit presa în față
Iohannis promite autostrăzi cu fonduri europene
Inaugurare electorală cu Iohannis și Orban
Codrin: ”România va fi noua casă luată de Iohannis cu japca”

Загрузка...
Gabriela Firea

Gabi Firea, succes de excepție, lovitură pentru Nicușor Dan

1889
Una dintre cele mai importante promisiuni a fost îndeplinită și concretizată - dar cu o întârziere de care s-ar face vinovat Nicușor Dan, care ar fi susținut anumite interese.

BUCUREȘTI, 19 sept – Sputnik. O promisiune respectată și una dintre frumoasele realizări rutiere din București – așa s-ar putea descrie inaugurarea podului Ciurel – la finalul primului mandat al Gabrielei Firea.

Gabi Firea ținut să asiste și la deschiderea circulației pe porțiunea Podul Ciurel - Nod Virtuții, menționând asta într-o scurtă postare.

”Azi s-a deschis circulația pe podul hobanat (pod susținut cu hobane sau cabluri-tiranți, n.n.), cele 3 pasaje și 9 bretele rutiere care fluidizează traficul spre cartierele Militari, Crângași, Drumul Taberei, Grozăvești-Regie”, care atrage atenția că va continua și cu cea de-a doua etapa a investiției, iar constructorul primei părți (Ciurel) - asocierea Max Boegl, Astaldi Spa și Eurocostrunct Trading 98 ”rămâne în șantier”.

Primarul General spune că este finalizat proiectul tehnic si culoarul de exproprieri – și explică și de ce a durat atât de mult prima parte a investiției. Iar situația este uluitoare – și arată de ce merg atât de greu treburile în capitalismul intereselor personale și de grup, față de perioada socialismului patriotic al lui Niculae Ceaușescu.

14 ani a durat realizarea primei etape din care aproape 10 ani de blocaje prin tribunale – asta este socoteala adevărată, dezvăluită de Firea! Iar motivul… este de-a dreptul pentru procurori:

”În apropierea unui pilon de pod are casa prietenul candidatului Dreptei, co-fondator al Uniunii Salvați Bucureștiul”, dezvăluie Firea, care acuză gruparea lui Nicușor Dan că ”acum, tot ei vin si mint că este “podul care nu duce nicăieri””.

Ori, arată Firea, acum, după ce a finalizat prima etape urmează lucrarea între Șoseaua Virtuții și Centură dar ”s-ar fi putut ca, acum, podul Ciurel să ducă direct în A1, dacă nu erau în București oameni care pretind că salvează orașul dar, de fapt, îl blochează”.

Deci, podul Ciurel, o reușită a administrație Firea – PSD, dar și lovitură pentru Nicușor Dan, care va trebuie să explice aceste acțiuni care ar fi dus la întârzierea lucrărilor.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

1889
Tagurile:
Gabriela Firea, Nicușor Dan
Tematic
Gabriela Firea, acuzație gravă la adresa lui Nelu Tătaru – caz pentru procurori!
Marea realizare de la Metrou – o păcăleală și un atac pregătit la Gabriela Firea?
Ilan Laufer, confirmare fulminantă: ”Firea, următoarea victimă a blatului Ciolacu – Orban”

Загрузка...
Metrou București

VIDEO: EXPLOZIE la METROUL din București - VIDEO

467
(reînnoit 23:16 20.09.2020)
Pe magistrala Berceni – Pipera, la stația de metrou Tineretului a avut loc o explozie – iar pasagerii și cei care așteptau au fost evacuați.

BUCUREȘTI, 20 sept – Sputnik. Un incident grav și neobișnuit a avut loc în această seară în staţia de metrou Tineretului - o explozie la o garnitură de metrou.

Din informațiile transmise până acum nu au fost înregistrate victime. La fața locului a intervenit Serviciul Privat de Pompieri al Metrorex, s-a trimis pentru verificare o autospecială de stingere de la ISUBIF şi o ambulanta SMURD.

Explozia a fost provocată de o problemă tehnică la o şină,  iar din frecarea roților cu porțiunea defectă s-ar fi produs explozia, care a degajat fum puternic.

Pasagerii și cei care așteptau în stația Tineretului au fost evacuaţi, fără a apărea probleme deosebite și nici nu au fost necesare intervenții ale personalului medical de urgență.

 După incident, metroul a circulat pe un singur fir, sensul spre Berceni fiind blocat iar trenurile în sensul Pipera nu au oprit în stația Tineretului.

După ora 22.00, defecţiunea de la Staţia Tineretului a fost remediată, iar traficul a fost reluat pe ambele sensuri la metrou.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

467
Tagurile:
București, metrou
Tematic
Așteptat de ”Ceaușescu”, Teodorovici l-a făcut praf pe ”protestatar” – explozie de furie!
Incendiu puternic în zona Portului Beirut la o lună după explozie
VIDEO: O explozie masivă a zguduit periferia capitalei iordaniene

Загрузка...