Premierul României, Vasilica-Viorica Dăncilă

Acum: Cutremur uriaș în România Viorica Dăncilă este în fruntea pregătirilor - VIDEO

(reînnoit 14:59 13.10.2018)
Precizări extrem de importante ale secretarului de stat Raed Arafat, prezența premierului Viorica Dăncilă poate duce la adoptarea de măsuri concrete

BUCUREȘTI, 13 oct, Sputnik, Dragoș Dumitriu. Cutremur cu magnitudinea de 7.5 pe scara Richter în România — o știre înspăimântătoare! Dar, din fericire, nu este ceva real, cel puțin deocamdată, ci un exercițiu de mare amploare care are loc la această oră sun conducerea secretarului de stat Raed Arafat.

Exercițiul are loc la nivel național, iar cu această ocazie a fost activat Centrul Național de Coordonare și Conducere a Intervenției, situat în localitatea ilfoveană Ciolpani.

Exercițiul „SEISM 2018" presupune intervenția după cutremur cu magnitudinea de 7.5 pe scara Richter, a început la ora 9.00 și aplică în teren "Concepția naționale de răspuns post-seism".

La exercițiu participă, în stare de alertă, toate unitățile subordonate ale IGSU, iar echipaje de pompieri din țară se deplasează spre București.

La orele prânzului a sosit la Ciolpani și Premierul României pentru a partica la ședința Comitetului National pentru Situații Speciale de Urgență.

Precizăm că Raed Arafat a lansat în prealabil un Apel în care explică despre ce este vorba și cere populației să nu se panicheze.

"Nu avem informaţii când apare un cutremur", transmite Ararfat. "Nimeni să nu se panicheze că noi facem exerciţiile acestea, cândva poate să apară ceva, iar Bucureştiul este o zonă care este supusă riscului seismic".

Îi asigur pe toţi că faptul că facem un exerciţiu nu înseamnă că mâine va fi un cutremur, a subliniat Raed Arafat.

Exercițiul este și o recapitulare a "sfaturilor care sunt date", precizează Arafat, "cum să reacţioneze în cazul unui cutremur, să intre pe aplicaţia DSU sau pe portalul fiipregătit.ro şi să verifice filmele şi indicaţiile".

"Şi pentru populaţie acest exerciţiu poate să ajute la o recapitulare a modului de reacţie", spune Arafat, menționând un aspect important: "Ştim cu toţii că Centrul vechi este o vulnerabilitate mai mare în Bucureşti", chestiune pe care ar fi bine să o înțeleagă și Primăria Capitalei, adăugăm noi. Să menționăm că exercițiul are loc sub monitorizarea Comisiei Europene și a NATO.

Prezența premierului în cadrul exercițiului poate duce la un rezultat concret — măsuri pentru sprijinirea directă a celor care doresc să îți consolideze locuințele, dar nu au suficiente mijloace financiare.

Viorica Dăncilă
Viorica Dăncila: Am votat pentru valorile în care eu cred
Dăncilă dă bani, poți primi până la 60.000 de lei. Vezi unde te încadrezi
Cel mai mare succes al Guvernului Dăncilă. Toți românii câștigă - analiză
Nou scandal la Bruxelles. Membru PSD atacă Guvernul Dăncilă de față cu oficialii
Veste bună de la Dăncilă: Guvernul dă bani tuturor românilor... care sunt "cuminți"
SONDAJ: De acord cu atitudinea și discursul Vioricăi Dăncilă în Parlamentul European?
Viorica Dăncilă o desființează pe Macovei! Surpriză însă - iată cine a promovat-o!...
Viorica Dăncilă revine - rafale nimicitoare pentru atacatorii României! Sunt praf!
În timp ce Dăncilă se lupta cu Europa, Parlamentul a făcut o manevră dubioasă!

A fost identificat mecanismul ce distruge celulele creierului în cazul bolii Parkinson

(reînnoit 20:03 06.07.2020)
Cercetătorii suedezi au identificat mecanismul care permite urmărirea proceselor celulare și cu ajutorul lor au văzut cum proteina alfa sinucleină, numită și proteina Parkinson, distruge membranele celulare, ceea ce duce la moartea celulelor creierului.

BUCUREȘTI, 06 iul Sputnik. Oamenii de știință suedezi au dezvoltat o nouă metodă pentru vizualizare a proceselor celulare și cu ajutorul căreia au reuşit să observe cum proteina alfa sinucleină, numită și proteina Parkinson, distruge membranele celulare, ceea ce duce la moartea celulelor creierului. Rezultatele studiului au fost publicate în revista Proceedings of the National Academy of Sciences, transmite RIA.

Boala Parkinson este o afecțiune incurabilă în care neuronii - celulele nervoase - sunt distruse treptat, iar funcțiile creierului sunt afectate.

La pacienții cu sindromul Parkinson, în creier sunt prezente grupuri de alfa-sinucleină,

„La pacienţii cu sindromul Parkinson în creier există o acumulare de alfa sinucleină – “proteina Parkinson”. Oamenii de știință au sugerat că amiloizii alfa-sinucleinici afectează mitocondriile - stațiile energetice ale celulelor creierului, însă mecanismul acestei afecțiuni nu era cunoscut.

Amiloidele reprezintă grupuri de proteine ​​colectate în fibre lungi, cu o structură bine ordonată. Formarea lor stă la baza multor afecțiuni neurodegenerative, în special, pot distruge membranele mitocondriale.

Pentru a înțelege mecanismul molecular al degenerării neuronale, biologilor de la Universitatea Chalmers din Tehnologia din Suedia a recurs la o nouă metodă, care permite studierea cantități minuscule de molecule biologice, fără utilizarea markerilor fluorescenți, care adesea influenţează reacțiile observate, mai ales atunci când se lucrează cu proteine ​​mici, cum ar fi alfa sinucleină.

Pentru a imita membranele găsite în celule, cercetătorii au folosit capsule lipidice asemănătoare membranelor - organele mici intracelulare, cum ar fi veziculele. Unele dintre vezicule sunt compuse din lipide, care se găsesc adesea în veziculele sinaptice, în timp ce altele conțin lipide asociate cu membranele mitocondriale.

Biologii au descoperit că, factorul decisiv este componența lipidă a membrane - proteina Parkinson se alipește cu ambele tipuri de bule, dar apar schimbări ale structurii doar în mitocondriile asemănătoare, ce sau deformat asimetric si din ele s-a scurs componența.

"Am dezvoltat o metodă suficient de sensibilă care ne permite să observăm cum interacționează sinucleina alfa cu veziculele model individuale. În studiul nostru, am observat că alfa sinucleina se leagă și distruge membranele asemănătoare mitocondriilor, dar nu afectează membranele veziculelor asemănătoare sinapticului." spune unuia dintre autorii studiului prezentat, într-un comunicat de presă al universității, Pernilla Wittung-Stafshede, profesor de biologie chimică, „Diferențele chimice dintre cele două lipide folosite sunt foarte mici, dar am observat în continuare că sinucleina alfa a acționat asupra anumitor vezicule în mod diferit ".

Metoda dezvoltată de autori a făcut posibilă observarea procesului de deteriorare care are loc la concentrații nanomolare foarte mici de alfa sinucleină, în care substanța este prezentă doar sub formă de monomeri - proteine ​​neagregate.

"O concentrație atât de scăzută de proteine ​​era dificil de studiat înainte", continuă Wittung-Staffed. "Reacțiile descoperite pot contribui decisiv la lupta împotriva bolii".

În următoarea etapă, cercetătorii intenționează să studieze mutațiile alfa-sinucleine asociate cu boala Parkinson și să afle detaliile veziculelor lipidice care sunt mai asemănătoare cu membranele celulare.

„De asemenea, vrem să facem o analiză cantitativă pentru a înțelege la un nivel mecanism modul în care proteinele individuale care se colectează pe suprafața membranei pot fi dăunătoare”, spune un alt autor al studiului, profesor al Departamentului de Fizică, Fredrik Höök.

Oamenii de știință cred că compoziția chimică a lipidelor nu este singurul factor determinant. În opinia lor, ar trebui să existe și diferențe macroscopice între cele două tipuri de membrane.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>

maladia parkinson
Pentru părinți: dependența de smartphone provoacă "dezechilibre" în creier
Alertă la cel mai mare spital de copii din țară: medici, depistați cu coronavirus
Studiu alarmant: Modificările chimice în creier produse de dependența de telefon
Să-i zici din vioară când ești operat pe creier? Inimaginabil, dar posibil. VIDEO
Tătaru, scandal monstru: a numit în fruntea unui mare spital… un patron de pompe funebre!

Gabriela Firea și Marcel Ciolacu

După lovitura de la Negoiță, Ciolacu ia încă o palmă… dar Firea primește o veste bună!

Marcel Ciolacu pare a se încurca în ițele jocului său, iar scadența este aproape. E o lecție pentru liderul PSD – iată ce înseamnă să ții cont doar de câștigul aparent, în voturi, și nu de caracterul personajului.

BUCUREȘTI, 6 iul – Sputnik, Dragoș Dumitriu. Primarul sectorul 3, Liviu Negoiță, i-a dat o lovitură dură lui Marcel Ciolacu, anunțând că nu va candida pentru PSD, că nu mai reprezentat de PSD. Lovitura este grea și jignitoare pentru Ciolacu, care efectiv s-a umilit în fața lui Negoiță, un personaj controversat, chiar dacă deocamdată domină sectorul 3.

Ori, asta e o lecție pentru Marcel Ciolacu – ce înseamnă să ții cont doar de câștigul aparent, în voturi, și nu de caracterul omului. Românii au o vorbă, pe care ar fi bine să o învețe și politicienii de azi: „De cât cu prostu la câștig, mai bine cu deșteptul la pagubă”. De fapt, ce a câștigat PSD cu Negoiță? Cât Troia din calul de lemn.

Problema gravă era pentru Firea și PSD dacă Negoiță intra la PNL și începea o campanie rusă pentru capitală, pentru contracandidatul Gabrielei Firea. Întrebat, Negoiță nu a dorit să răspundă.

Câteva ore mai târziu, o lămurire a venit de la președintele Pro Romania, Victor Ponta, care i-a declarat susținere fără rezerve lui Robert Negoiță.

”În 2012 l-am sprijinit pe Robert Negoiță pentru funcția de Primar al Sectorului 3 - si Bucureștiul a câștigat poate cel mai bun Primar de Sector din ultimii 30 de ani! În 2020 PSD pierde un primar extraordinar de bun - dar bucureștenii pot să câștige din nou un edil competent și eficient! Succes Robert!”, a scris Ponta pe pagina sa de Facebook.

Mesajul lui Ponta este încă o palmă pentru Ciolacu; un aliat susține demersul care l-a jignit  pe liderul PSD! De ce a făcut Ponta asta?... Lovitura e dublă – cu caracterul său ciudat i-a mai dat o palmă lui Ciolacu, dar, în același timp, îi dă o veste bună Gabrielei Firea.

”Negoiță va candida independent” – asta spune, de fapt, mesajul lui Ponta, pentru că altfel, dacă ar fi avut informații că primarul seva înscrie în PNL nu putea da un mesaj de susținere! Asta îi transmite Ponta Gabrielei Firea – de care îl leagă mai multe… fire decât de echipa lui Ciolacu.

Marcel Ciolacu pare a se încurca în ițele jocului său, iar scadența este aproape. Pe de altă parte, Gabi Firea și Victor Ponta sunt lideri ambițioși, inteligenți, experimentați și bine susținuți… și mai au o ”calitate”: nu suportă să aibă șef. Deci, mutarea de azi a lui Ponta sigur îi dă frisoane lui Ciolacu – așa cum pentru Gabi Firea e nu numai o veste bună – ci poate că un semnal politic. Inclusiv pentru PSD.

O simplă întrebare: oare cine ar fi mai folositor electoral pentru Gabi Firea la București – PSD cu Ciolacu, sau PSD+Pro, cu Teodorovici și Ponta?

Vom discuta în curând și despre echipele celor două ”tabere” – Ciolacu și Teodorovici.

Gabriela Firea, Marcel Ciolacu, Ionuț Negoiță
Ciolacu, discurs excepțional: ”Se strânge lațul, Iohannis e la fel de vinovat ca Orban”
Sondaj de ultimă oră – surpriză! Ce mai zice Ciolacu acum? Probleme mari!
Ciolacu, acuzație violentă: ”Plagiat, amatorism şi hoţie!”
Teodorovici nu iartă pe nimeni: nici pe Orban, nici pe Ciolacu!
Victorie uriașă pentru Dăncilă! Liberalii sunt praf, ca și unii din jurul lui Ciolacu
”Mămăliga a explodat” - Ciolacu: ”Mincinos patologic, Președintele să recunoască eșecul!”

A l'intérieur de la basilique Sainte-Sophie

Rusia: intențiile Turciei privind Hagia Sophia, „o amenințare” pentru civilizația creștină

(reînnoit 20:04 06.07.2020)
După ce președintele Turciei a propus transformarea Hagiei Sophia, de origine creștină, într-o moschee, Rusia și-a exprimat îngrijorarea, considerând acest proiect ca fiind o ameninţare la adresa „civilizației creștine”.

BUCUREŞTI, 6 iul – Sputnik, Doina Crainic. Autoritățile ruse și Biserica Ortodoxă şi-au exprimat luni (6 iulie) îngrijorarea cu privire la intenţia președintelui Turciei, Recep Tayyip Erdogan, de a converti fosta Hagia Sophia din Istanbul într-o moschee.

Patriarhul Rusiei Kirill a spus într-o declarație că este „profund îngrijorat” cu privire la o posibilă schimbare a statutului „unuia dintre cele mai măreţe monumente ale culturii creștine”, „deosebit de drag Bisericii Ruse”, moştenitoare a tradițiilor bizantine, potrivit Sputnik France

„Orice încercare de a umili sau a călca moștenirea spirituală milenară a Bisericii din Constantinopol este percepută de poporul rus – anterior, precum şi astăzi - cu amărăciune și indignare”, a avertizat patriarhul Moscovei.

„Valoare sacră”

„O amenințare la adresa Hagia Sophia este o amenințare la adresa întregii civilizații creștine și, prin urmare, la adresa spiritualităţii și istoriei noastre”, a adăugat patriarhul, cerând guvernului turc să „fie atent”.

Purtătorul de cuvânt al Kremlinului, Dmitri Peskov, şi-a exprimat „speranța că Ankara va lua în considerare statutul Hagiei Sophia ca proprietate a patrimoniului mondial”. Acesta a mai spus că Hagia Sophia are „o valoare sacră” pentru ruși.

De asemenea, viceministrul rus pentru Afaceri Externe, Serghei Verchinin, a cerut Ankarei să „țină seama de importanța globală” a bazilicii bizantine antice.

Cea mai înaltă instanță administrativă din Turcia a examinat joi solicitarea privind transformarea fostei Hagia Sophia într-o moschee, măsură solicitată de președintele Recep Tayyip Erdogan, cu riscul creării de tensiuni în relaţiile cu mai multe țări.

Un monument arhitectonic important construit în secolul al 6-lea de bizantini, care îşi încoronau împărații acolo, Hagia Sophia constituie un patrimoniu mondial UNESCO și una dintre principalele atracții turistice din Istanbul.

Convertită într-o moschee după cucerirea Constantinopolului de către otomani în 1453, Hagia Sophia a fost transformată în muzeu în 1935 de către liderul tinerei Republici Turce, Mustafa Kemal, nerăbdător să „o ofere omenirii”.

Civilizație, Rusia, Turcia