facebook, cenzură

Incident cu un celebru deputat - se impune o autoritate națională pentru Facebook

(reînnoit 21:23 11.10.2018)
O inițiativă cetățenească pentru o autoritate națională care să reglementeze activitatea ”mediilor de socializare” – când intră în incidență cu persoane de pe teritoriul României

BUCUREȘTI, 11 oct, Sputnik, Dragoș Dumitriu. Nu mai există limite — unul dintre cei mai activi parlamentari români, Liviu Pleșoianu, a fost victima unei măsuri radicale luate de cea mai cunoscută rețea de socializare, Facebook. Măsura de blocare a contului nu are la bază vreo faptă de-a deputatului — de fapt, nu se știe de ce i s-a interzis folosirea acestui mijloc de exprimare, pentru că deciziile luate de Facebook nu sunt urmate de vreo motivare.

Practic, Facebook este singura afacere — fiindcă e o afacere — care funcționează la nivel internațional într-un asemenea regim: FB își face propriile reguli, care nu respectă principiile universale ale oricărei reglementări care vizează impactul public: predictibilitatea și accesibilitatea. Da, există niște reglementări la nivel european, dar cele două principii nu sunt respectate, iar utilizatorul onest nu este protejat în nici un fel! Cel puțin utilizatorul român.

Mai precis, un exemplu concret este al celui care se trezește penalizat fără posibilitatea de a afla de ce sau de a avea vreo șansă să se apere.

În plus, așa cum scrie și Liviu Pleșoianu, s-au constat măsuri punitive luate contra unor persoane care se exprimă într-un anume sens politic — de obicei din zona care nu agreează "political correcteness", zona din care provin (neo)progresismul, libertatea extinsă, propaganda LGBT etc.

"Contul meu a fost blocat pentru 30 de zile, așa cum au fost blocate zeci de alte conturi ale celor care s-au exprimat în favoarea referendumului", constată Liviu Pleșoianu. De fapt, conturile multor personalități care s-au exprimat în alt sens decât al "political correcteness" au fost blocați: Mirel Curea, Constantin Gheorghe, Patrick Andre de Hillerin, Iulian Capsali etc. etc.

În schimb, mesaje care promovează insulte grotești, atitudini imorale sau chiar infracționale, ei bine acelea nu sunt sancționate!

Pentru corectitudine, menționez că anul trecut au fost blocate conturi ale unor utilizatori care promovau protestele antiguvernamentale — dar, spre deosebire de cei menționați anterior, de data asta e vorba de mesaje incitatoare la revoltă — de fapt, la demersuri dincolo de lege.

Și ajungem la un punct esențial: prin Facebook s-au organizat manifestații ilegale, s-au făcut adevărate campanii de incitare la violență, sau campanii de distrugere a imaginii unor persoane (publice), unele chiar la cel mai înalt nivel de decizie în România.

Страница социальной сети Фейсбук на компьютере, планшете, айфоне
© Sputnik / Наталья Селиверстова

În plus, Facebook a devenit un mediu care afectează grav starea morală a societății, fiind permis un limbaj injurios în cele mai grave forme — plus amenințări de cele mai oribile feluri.

În aceste condiții se pune următoarea întrebare: odată ce Facebook și celelalte rețele de socializare devin cel mai important mijloc de comunicare, dar mai ales de influențare a opinie publice, cu accente de (de)formare a caracterului la cei tineri, nu ar fi normal să existe o instituție care să reglementeze funcționarea acestui "mediu virtual de socializare"?

Sigur, se va aduce argumentul "libertății de exprimare", sau a "libertății totale a internetului". Bun, dar din exemplele de mai sus vedem că însuși Facebook nu respectă această libertate — ci ia măsuri restrictive — fără nicio explicație clară! Păi și atunci, statul în care Facebook câștigă sume imense, nu e normal să reglementeze — cel puțin în sensul protejării cetățenilor?

Poate ar trebui adus în discuție și cazul Cambridge Analytica, sau altele de spionaj — ca să ne dăm mai bine seama de necesitatea ca statul român să ia măsuri pentru protecția cetățenilor.

În concluzie, cred că ar trebui demarată o inițiativă cetățenească pentru o lege de creare a unei autorități naționale care să aibă ca obiect de activitate reglementarea și supravegherea activității acestor sisteme internaționale — când intră în incidență cu persoane de pe teritoriul României.

Da, am legat această idee de cazul lui Liviu Pleșoianu, dar ea este importantă pentru enorm de multele situații anormale legate de aceste "medii de socializare".

deputat, Cenzură, Facebook, PSD, Liviu Pleșoianu, România
Тема:
Facebook (54)
Julian Assange: Iată ce riscă copiii tăi dacă le tapezi numele și fotografiile pe Facebook
În Suedia un “meme” publicat pe Facebook a fost calificat drept „sexist”
Moscova: Facebook se transformă într-un instrument al serviciilor SUA
Celebră avocată, hărţuită pe Facebook şi ameninţată: „Asemenea mesaje primesc"
Îngrijorări la ONU față de cenzura practicată de Facebook
Accident mortal: Erau LIVE pe Facebook - "Pune-ţi centura că începe aventura! Să mor eu!"
Români şi polonezi, pârâţi poliţiei britanice pentru fotografiile de pe Facebook
Facebook pune "de 3 ori România" pe tava afaceriștilor din țară
Exploziv! ONG-urile care i-au scris lui Iohannis sunt... pagini de Facebook!
Protest ciudat pe Facebook: „Ne-am săturat! Vrem educaţie!"
Şoferul microbuzului în care au murit 9 români era Live pe Facebook
La 80 de ani, face bani cu Facebook-ul. „Pun poze şi filmuleţe ca să-i conving"
Zece lucruri pe care să nu le postați pe Facebook pentru a nu fi victima infractorilor
Sunt oare Google și Facebook instrumente de manipulare politică
Tudor Chirilă, mesaj furibund pe Facebook. Cere mobilizare generală

A fost identificat mecanismul ce distruge celulele creierului în cazul bolii Parkinson

(reînnoit 20:03 06.07.2020)
Cercetătorii suedezi au identificat mecanismul care permite urmărirea proceselor celulare și cu ajutorul lor au văzut cum proteina alfa sinucleină, numită și proteina Parkinson, distruge membranele celulare, ceea ce duce la moartea celulelor creierului.

BUCUREȘTI, 06 iul Sputnik. Oamenii de știință suedezi au dezvoltat o nouă metodă pentru vizualizare a proceselor celulare și cu ajutorul căreia au reuşit să observe cum proteina alfa sinucleină, numită și proteina Parkinson, distruge membranele celulare, ceea ce duce la moartea celulelor creierului. Rezultatele studiului au fost publicate în revista Proceedings of the National Academy of Sciences, transmite RIA.

Boala Parkinson este o afecțiune incurabilă în care neuronii - celulele nervoase - sunt distruse treptat, iar funcțiile creierului sunt afectate.

La pacienții cu sindromul Parkinson, în creier sunt prezente grupuri de alfa-sinucleină,

„La pacienţii cu sindromul Parkinson în creier există o acumulare de alfa sinucleină – “proteina Parkinson”. Oamenii de știință au sugerat că amiloizii alfa-sinucleinici afectează mitocondriile - stațiile energetice ale celulelor creierului, însă mecanismul acestei afecțiuni nu era cunoscut.

Amiloidele reprezintă grupuri de proteine ​​colectate în fibre lungi, cu o structură bine ordonată. Formarea lor stă la baza multor afecțiuni neurodegenerative, în special, pot distruge membranele mitocondriale.

Pentru a înțelege mecanismul molecular al degenerării neuronale, biologilor de la Universitatea Chalmers din Tehnologia din Suedia a recurs la o nouă metodă, care permite studierea cantități minuscule de molecule biologice, fără utilizarea markerilor fluorescenți, care adesea influenţează reacțiile observate, mai ales atunci când se lucrează cu proteine ​​mici, cum ar fi alfa sinucleină.

Pentru a imita membranele găsite în celule, cercetătorii au folosit capsule lipidice asemănătoare membranelor - organele mici intracelulare, cum ar fi veziculele. Unele dintre vezicule sunt compuse din lipide, care se găsesc adesea în veziculele sinaptice, în timp ce altele conțin lipide asociate cu membranele mitocondriale.

Biologii au descoperit că, factorul decisiv este componența lipidă a membrane - proteina Parkinson se alipește cu ambele tipuri de bule, dar apar schimbări ale structurii doar în mitocondriile asemănătoare, ce sau deformat asimetric si din ele s-a scurs componența.

"Am dezvoltat o metodă suficient de sensibilă care ne permite să observăm cum interacționează sinucleina alfa cu veziculele model individuale. În studiul nostru, am observat că alfa sinucleina se leagă și distruge membranele asemănătoare mitocondriilor, dar nu afectează membranele veziculelor asemănătoare sinapticului." spune unuia dintre autorii studiului prezentat, într-un comunicat de presă al universității, Pernilla Wittung-Stafshede, profesor de biologie chimică, „Diferențele chimice dintre cele două lipide folosite sunt foarte mici, dar am observat în continuare că sinucleina alfa a acționat asupra anumitor vezicule în mod diferit ".

Metoda dezvoltată de autori a făcut posibilă observarea procesului de deteriorare care are loc la concentrații nanomolare foarte mici de alfa sinucleină, în care substanța este prezentă doar sub formă de monomeri - proteine ​​neagregate.

"O concentrație atât de scăzută de proteine ​​era dificil de studiat înainte", continuă Wittung-Staffed. "Reacțiile descoperite pot contribui decisiv la lupta împotriva bolii".

În următoarea etapă, cercetătorii intenționează să studieze mutațiile alfa-sinucleine asociate cu boala Parkinson și să afle detaliile veziculelor lipidice care sunt mai asemănătoare cu membranele celulare.

„De asemenea, vrem să facem o analiză cantitativă pentru a înțelege la un nivel mecanism modul în care proteinele individuale care se colectează pe suprafața membranei pot fi dăunătoare”, spune un alt autor al studiului, profesor al Departamentului de Fizică, Fredrik Höök.

Oamenii de știință cred că compoziția chimică a lipidelor nu este singurul factor determinant. În opinia lor, ar trebui să existe și diferențe macroscopice între cele două tipuri de membrane.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>

maladia parkinson
Pentru părinți: dependența de smartphone provoacă "dezechilibre" în creier
Alertă la cel mai mare spital de copii din țară: medici, depistați cu coronavirus
Studiu alarmant: Modificările chimice în creier produse de dependența de telefon
Să-i zici din vioară când ești operat pe creier? Inimaginabil, dar posibil. VIDEO
Tătaru, scandal monstru: a numit în fruntea unui mare spital… un patron de pompe funebre!

Gabriela Firea și Marcel Ciolacu

După lovitura de la Negoiță, Ciolacu ia încă o palmă… dar Firea primește o veste bună!

Marcel Ciolacu pare a se încurca în ițele jocului său, iar scadența este aproape. E o lecție pentru liderul PSD – iată ce înseamnă să ții cont doar de câștigul aparent, în voturi, și nu de caracterul personajului.

BUCUREȘTI, 6 iul – Sputnik, Dragoș Dumitriu. Primarul sectorul 3, Liviu Negoiță, i-a dat o lovitură dură lui Marcel Ciolacu, anunțând că nu va candida pentru PSD, că nu mai reprezentat de PSD. Lovitura este grea și jignitoare pentru Ciolacu, care efectiv s-a umilit în fața lui Negoiță, un personaj controversat, chiar dacă deocamdată domină sectorul 3.

Ori, asta e o lecție pentru Marcel Ciolacu – ce înseamnă să ții cont doar de câștigul aparent, în voturi, și nu de caracterul omului. Românii au o vorbă, pe care ar fi bine să o învețe și politicienii de azi: „De cât cu prostu la câștig, mai bine cu deșteptul la pagubă”. De fapt, ce a câștigat PSD cu Negoiță? Cât Troia din calul de lemn.

Problema gravă era pentru Firea și PSD dacă Negoiță intra la PNL și începea o campanie rusă pentru capitală, pentru contracandidatul Gabrielei Firea. Întrebat, Negoiță nu a dorit să răspundă.

Câteva ore mai târziu, o lămurire a venit de la președintele Pro Romania, Victor Ponta, care i-a declarat susținere fără rezerve lui Robert Negoiță.

”În 2012 l-am sprijinit pe Robert Negoiță pentru funcția de Primar al Sectorului 3 - si Bucureștiul a câștigat poate cel mai bun Primar de Sector din ultimii 30 de ani! În 2020 PSD pierde un primar extraordinar de bun - dar bucureștenii pot să câștige din nou un edil competent și eficient! Succes Robert!”, a scris Ponta pe pagina sa de Facebook.

Mesajul lui Ponta este încă o palmă pentru Ciolacu; un aliat susține demersul care l-a jignit  pe liderul PSD! De ce a făcut Ponta asta?... Lovitura e dublă – cu caracterul său ciudat i-a mai dat o palmă lui Ciolacu, dar, în același timp, îi dă o veste bună Gabrielei Firea.

”Negoiță va candida independent” – asta spune, de fapt, mesajul lui Ponta, pentru că altfel, dacă ar fi avut informații că primarul seva înscrie în PNL nu putea da un mesaj de susținere! Asta îi transmite Ponta Gabrielei Firea – de care îl leagă mai multe… fire decât de echipa lui Ciolacu.

Marcel Ciolacu pare a se încurca în ițele jocului său, iar scadența este aproape. Pe de altă parte, Gabi Firea și Victor Ponta sunt lideri ambițioși, inteligenți, experimentați și bine susținuți… și mai au o ”calitate”: nu suportă să aibă șef. Deci, mutarea de azi a lui Ponta sigur îi dă frisoane lui Ciolacu – așa cum pentru Gabi Firea e nu numai o veste bună – ci poate că un semnal politic. Inclusiv pentru PSD.

O simplă întrebare: oare cine ar fi mai folositor electoral pentru Gabi Firea la București – PSD cu Ciolacu, sau PSD+Pro, cu Teodorovici și Ponta?

Vom discuta în curând și despre echipele celor două ”tabere” – Ciolacu și Teodorovici.

Gabriela Firea, Marcel Ciolacu, Ionuț Negoiță
Ciolacu, discurs excepțional: ”Se strânge lațul, Iohannis e la fel de vinovat ca Orban”
Sondaj de ultimă oră – surpriză! Ce mai zice Ciolacu acum? Probleme mari!
Ciolacu, acuzație violentă: ”Plagiat, amatorism şi hoţie!”
Teodorovici nu iartă pe nimeni: nici pe Orban, nici pe Ciolacu!
Victorie uriașă pentru Dăncilă! Liberalii sunt praf, ca și unii din jurul lui Ciolacu
”Mămăliga a explodat” - Ciolacu: ”Mincinos patologic, Președintele să recunoască eșecul!”

Canalul Dunăre - Marea Neagră

Portul Ismail vrea lanseze curse navale de pasageri spre România

(reînnoit 20:04 06.07.2020)
Portul ucrainean din Ismail vrea să lanseze curse regulate de pasageri pe Dunăre spre Tulcea, România.

BUCUREŞTI, 6 iul – Sputnik. Administraţia portului Ismail poartă negocieri cu antrenprenorii locali pentru organizarea unor curse regulate de pasageri pe Dunăre pe ruta Ismail – Tulcea, a anunţat serviciul de presă al portului.

Totodată, la iniţiativa administraţiei portuare, în reţele de socializare a fost efectuat un sondaj pentru a afla în ce măsură va fi solicitată ruta Ismail – Tulcea printre locuitorii oraşului.

“Acum se poartă discuţii cu una din structurile comerciale, care deţine câteva unităţi de vase de tonaj mic, despre organizarea transportului de pasageri spre România”, se menţioneaza în comunicatul portului.

De asemenea Ismailul mizează pe contractarea unui grant care va permite consiliului orăşenesc să realizeze proiectul “CBConnect-Trans – dezvoltarea comunicării intermodulare transfrontaliere”, care presupune construcţia unor parcări pentru navele cu tonaj mic în portul Ismail.

România, Dunărea, Ucraina
Moarte la Dunăre: sute de mii de deșeuri radioactive
Cum ar putea arăta uniunea flotelor României și Ucrainei?
Serbia, lecție dată României – ne ia de sub nas șansa de a deveni un stat-cheie