Dacian Cioloș

Dacian Cioloș, făcut de doi bani în public… de o negustoreasă din Iași! - VIDEO

(reînnoit 17:32 10.10.2018)
Contactul cu lumea reală l-a pus într-o situație jenantă pe ”premierul de la Bruxelles”, trimis la plimbare de o ieșeancă ocupată cu treburi serioase, nu cu politica

BUCUREȘTI, 10 oct, Sputnik, Evan Răutu. Presa a consemnat cum favoritul Bruxelles-ului, Dacian Cioloș a fost luat la rost și trimis la plimbare de o femeie, într-un magazin. Cioloș ar fi încercat să facă propagandă proiectului său politic "România Împreună" și a intrat în magazin însoțit de presă.

Însă o femeie politicoasă dar fermă, managerul magazinului, l-a luat la rost pe Cioloș, cerându-i să înceteze fiindcă "pierde clienți din cauza lui".

"Gata! Că îmi pierd timpul meu și pierd și  clienți", i-a spus negustoreasa de la obraz cînd a realizat că Dacian Cioloș vrea să facă propagandă politică.

"Știm când ați fost și la conducere", a ţinut să îi amintească vânzătoarea lui Cioloş care vorbea de nevoie de oameni noi în politică.

Întâmplarea a avut loc la Iași, fiind filmată de Iași1.ro, reluat de B1TV.

Magazin, video, Mişcarea România Împreună, Dacian Cioloş, Bruxelles, Iași, România
Atac la unificarea naționaliștilor cu implicarea României. Tăriceanu îl acuză pe Cioloș
A uitat? Acuzat la vremea lui, Cioloș o lovește fix la fel pe Dăncilă
Cioloș, dat în vileag, nu are replică - relația cu o controversată doamnă ministru PSD
Cioloș, gogomănie mai mare ca a lui Dăncilă! Gafă colosală! VIDEO
Roșia Montană. Cioloș și Ivașcu:"Avem legi". România poate pierde $4,4 miliarde
Teodorovici îl atacă pe Cioloș cu dovezi de la Comisia Europeană
Dacian Cioloș, acuzat de furt: vom face uz de toate mijloacele legale
"Revoluție DNA" pe pagina lui Cioloș: "Blocate instituțiile cu mașini, buldozere..."
Mircea Badea -declarații tari despre Dacian Cioloș și „Colectiv”
Dacian Cioloș și soția sa, implicați într-un accident auto
Comentator politic: „Proiectul Cioloș a fost unul ratat și antinațional"
Jurnalist român: Cioloș a săvârșit o infracțiune
Cioloș nu mai vrea tehnocrație și intră în PNL după alegeri
Cioloș îndeamnă electoratul român să voteze două partide
Ponta dezvăluie pe cine vrea Alina Gorghiu în locul lui Cioloș

A fost identificat mecanismul ce distruge celulele creierului în cazul bolii Parkinson

(reînnoit 20:03 06.07.2020)
Cercetătorii suedezi au identificat mecanismul care permite urmărirea proceselor celulare și cu ajutorul lor au văzut cum proteina alfa sinucleină, numită și proteina Parkinson, distruge membranele celulare, ceea ce duce la moartea celulelor creierului.

BUCUREȘTI, 06 iul Sputnik. Oamenii de știință suedezi au dezvoltat o nouă metodă pentru vizualizare a proceselor celulare și cu ajutorul căreia au reuşit să observe cum proteina alfa sinucleină, numită și proteina Parkinson, distruge membranele celulare, ceea ce duce la moartea celulelor creierului. Rezultatele studiului au fost publicate în revista Proceedings of the National Academy of Sciences, transmite RIA.

Boala Parkinson este o afecțiune incurabilă în care neuronii - celulele nervoase - sunt distruse treptat, iar funcțiile creierului sunt afectate.

La pacienții cu sindromul Parkinson, în creier sunt prezente grupuri de alfa-sinucleină,

„La pacienţii cu sindromul Parkinson în creier există o acumulare de alfa sinucleină – “proteina Parkinson”. Oamenii de știință au sugerat că amiloizii alfa-sinucleinici afectează mitocondriile - stațiile energetice ale celulelor creierului, însă mecanismul acestei afecțiuni nu era cunoscut.

Amiloidele reprezintă grupuri de proteine ​​colectate în fibre lungi, cu o structură bine ordonată. Formarea lor stă la baza multor afecțiuni neurodegenerative, în special, pot distruge membranele mitocondriale.

Pentru a înțelege mecanismul molecular al degenerării neuronale, biologilor de la Universitatea Chalmers din Tehnologia din Suedia a recurs la o nouă metodă, care permite studierea cantități minuscule de molecule biologice, fără utilizarea markerilor fluorescenți, care adesea influenţează reacțiile observate, mai ales atunci când se lucrează cu proteine ​​mici, cum ar fi alfa sinucleină.

Pentru a imita membranele găsite în celule, cercetătorii au folosit capsule lipidice asemănătoare membranelor - organele mici intracelulare, cum ar fi veziculele. Unele dintre vezicule sunt compuse din lipide, care se găsesc adesea în veziculele sinaptice, în timp ce altele conțin lipide asociate cu membranele mitocondriale.

Biologii au descoperit că, factorul decisiv este componența lipidă a membrane - proteina Parkinson se alipește cu ambele tipuri de bule, dar apar schimbări ale structurii doar în mitocondriile asemănătoare, ce sau deformat asimetric si din ele s-a scurs componența.

"Am dezvoltat o metodă suficient de sensibilă care ne permite să observăm cum interacționează sinucleina alfa cu veziculele model individuale. În studiul nostru, am observat că alfa sinucleina se leagă și distruge membranele asemănătoare mitocondriilor, dar nu afectează membranele veziculelor asemănătoare sinapticului." spune unuia dintre autorii studiului prezentat, într-un comunicat de presă al universității, Pernilla Wittung-Stafshede, profesor de biologie chimică, „Diferențele chimice dintre cele două lipide folosite sunt foarte mici, dar am observat în continuare că sinucleina alfa a acționat asupra anumitor vezicule în mod diferit ".

Metoda dezvoltată de autori a făcut posibilă observarea procesului de deteriorare care are loc la concentrații nanomolare foarte mici de alfa sinucleină, în care substanța este prezentă doar sub formă de monomeri - proteine ​​neagregate.

"O concentrație atât de scăzută de proteine ​​era dificil de studiat înainte", continuă Wittung-Staffed. "Reacțiile descoperite pot contribui decisiv la lupta împotriva bolii".

În următoarea etapă, cercetătorii intenționează să studieze mutațiile alfa-sinucleine asociate cu boala Parkinson și să afle detaliile veziculelor lipidice care sunt mai asemănătoare cu membranele celulare.

„De asemenea, vrem să facem o analiză cantitativă pentru a înțelege la un nivel mecanism modul în care proteinele individuale care se colectează pe suprafața membranei pot fi dăunătoare”, spune un alt autor al studiului, profesor al Departamentului de Fizică, Fredrik Höök.

Oamenii de știință cred că compoziția chimică a lipidelor nu este singurul factor determinant. În opinia lor, ar trebui să existe și diferențe macroscopice între cele două tipuri de membrane.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

maladia parkinson
Pentru părinți: dependența de smartphone provoacă "dezechilibre" în creier
Alertă la cel mai mare spital de copii din țară: medici, depistați cu coronavirus
Studiu alarmant: Modificările chimice în creier produse de dependența de telefon
Să-i zici din vioară când ești operat pe creier? Inimaginabil, dar posibil. VIDEO
Tătaru, scandal monstru: a numit în fruntea unui mare spital… un patron de pompe funebre!

Gabriela Firea și Marcel Ciolacu

După lovitura de la Negoiță, Ciolacu ia încă o palmă… dar Firea primește o veste bună!

Marcel Ciolacu pare a se încurca în ițele jocului său, iar scadența este aproape. E o lecție pentru liderul PSD – iată ce înseamnă să ții cont doar de câștigul aparent, în voturi, și nu de caracterul personajului.

BUCUREȘTI, 6 iul – Sputnik, Dragoș Dumitriu. Primarul sectorul 3, Liviu Negoiță, i-a dat o lovitură dură lui Marcel Ciolacu, anunțând că nu va candida pentru PSD, că nu mai reprezentat de PSD. Lovitura este grea și jignitoare pentru Ciolacu, care efectiv s-a umilit în fața lui Negoiță, un personaj controversat, chiar dacă deocamdată domină sectorul 3.

Ori, asta e o lecție pentru Marcel Ciolacu – ce înseamnă să ții cont doar de câștigul aparent, în voturi, și nu de caracterul omului. Românii au o vorbă, pe care ar fi bine să o învețe și politicienii de azi: „De cât cu prostu la câștig, mai bine cu deșteptul la pagubă”. De fapt, ce a câștigat PSD cu Negoiță? Cât Troia din calul de lemn.

Problema gravă era pentru Firea și PSD dacă Negoiță intra la PNL și începea o campanie rusă pentru capitală, pentru contracandidatul Gabrielei Firea. Întrebat, Negoiță nu a dorit să răspundă.

Câteva ore mai târziu, o lămurire a venit de la președintele Pro Romania, Victor Ponta, care i-a declarat susținere fără rezerve lui Robert Negoiță.

”În 2012 l-am sprijinit pe Robert Negoiță pentru funcția de Primar al Sectorului 3 - si Bucureștiul a câștigat poate cel mai bun Primar de Sector din ultimii 30 de ani! În 2020 PSD pierde un primar extraordinar de bun - dar bucureștenii pot să câștige din nou un edil competent și eficient! Succes Robert!”, a scris Ponta pe pagina sa de Facebook.

Mesajul lui Ponta este încă o palmă pentru Ciolacu; un aliat susține demersul care l-a jignit  pe liderul PSD! De ce a făcut Ponta asta?... Lovitura e dublă – cu caracterul său ciudat i-a mai dat o palmă lui Ciolacu, dar, în același timp, îi dă o veste bună Gabrielei Firea.

”Negoiță va candida independent” – asta spune, de fapt, mesajul lui Ponta, pentru că altfel, dacă ar fi avut informații că primarul seva înscrie în PNL nu putea da un mesaj de susținere! Asta îi transmite Ponta Gabrielei Firea – de care îl leagă mai multe… fire decât de echipa lui Ciolacu.

Marcel Ciolacu pare a se încurca în ițele jocului său, iar scadența este aproape. Pe de altă parte, Gabi Firea și Victor Ponta sunt lideri ambițioși, inteligenți, experimentați și bine susținuți… și mai au o ”calitate”: nu suportă să aibă șef. Deci, mutarea de azi a lui Ponta sigur îi dă frisoane lui Ciolacu – așa cum pentru Gabi Firea e nu numai o veste bună – ci poate că un semnal politic. Inclusiv pentru PSD.

O simplă întrebare: oare cine ar fi mai folositor electoral pentru Gabi Firea la București – PSD cu Ciolacu, sau PSD+Pro, cu Teodorovici și Ponta?

Vom discuta în curând și despre echipele celor două ”tabere” – Ciolacu și Teodorovici.

Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

Gabriela Firea, Marcel Ciolacu, Ionuț Negoiță
Ciolacu, discurs excepțional: ”Se strânge lațul, Iohannis e la fel de vinovat ca Orban”
Sondaj de ultimă oră – surpriză! Ce mai zice Ciolacu acum? Probleme mari!
Ciolacu, acuzație violentă: ”Plagiat, amatorism şi hoţie!”
Teodorovici nu iartă pe nimeni: nici pe Orban, nici pe Ciolacu!
Victorie uriașă pentru Dăncilă! Liberalii sunt praf, ca și unii din jurul lui Ciolacu
”Mămăliga a explodat” - Ciolacu: ”Mincinos patologic, Președintele să recunoască eșecul!”