Foto: Nu doar niște ruine - patrimoniul istoric al lumii pe uscat și în mare

130
(reînnoit 18:43 31.03.2021)
  • Atlit Yam este un sat antic neolitic scufundat, la coasta Atlit, Israel. Datează cu anii 6900 - 6300 înainte de Hristos.
  • Ruinele vechi ale morii de vânt din Golful Mirabello din Creta
  • Statui egiptene antice ridicate la suprafață din orașul egiptean Heracleion, ajuns sub apă acum o mie de ani în urma unui cutremur de pământ.
  • Plaja Pounta
  • Hakewill. Un turnei prin insula Jamaica. Farfurie
  • Ruinele porții Greyfriars, Dunwich, Suffolk.
  • Coasta insulelor Britanice în Spurn Pont, ridingul de Est al Yorkshire, Anglia
  • Rămășițe scufundate ale nimfeului împăratului Claudius. Parcul Arheologic Subacvatic din Baiae.
  • Linia de coastă Dover, Kent
  • Orașul scufundat din Kekova. Turcia
În seria de imagini, selectată de Heritage daily, au fost incluse poze și imagini grafice ale localităților unde se află orașe antice și obiecte istorice scufundate.

Ce secrete ne ascund ruinele edificiilor antice, câte povești fascinante ne pot transmite statuele și orașele ajunse sub apă?

Spre exemplu, Atlit Yam. E o așezare din epoca neolitului, aflată în golful Atlit, la țărmul Camel, pe teritoriul actual al Israelului, care ocupa cândva un teritoriu de 40 de mii de metri pătrați, cuprinzând case patrulatere, vetre, fântâni și un cerc de piatră, care datează cu aproximativ anul 7000 înaintea lui Hristos. Potrivit cercetătorilor Institutului Național Italian de Geofizică și Vulcanologie din Pisa, așezarea a fost inundată din cauza prăbușirii vulcanice a versantului estic al Muntelui Etna, care a provocat un tsunami.

Pe insula Creta s-au păstrat rămășițele orașului antic doric Olus. Acesta se află pe ambele părți ale istmului care leagă peninsula Spinalonga de continent în orașul modern Elounda. Cele mai recente mărturii ale existenței așezării se referă la secolul VIII înainte de Hristos. Savanții presupun că orașul a plecat sub apă aproximativ în secolul II după Hristos, din cauza unei mișcări tectonice, provocate de un cutremur puternic.

Ce credeți despre “portul patimilor” – un oraș roman inundat parțial Baiae? Acesta este așezat pe malul Golful Napoli în actuala comună Bacoli din Italia. Cele mai recente mențiuni ale orașului se referă la anul 178 înaintea lui Hristos. Așezarea s-a transformat într-o stațiune balneară romană, care și-a creat o reputație a modului de viață hedonist. Și acest oraș a devenit victima activității vulcanice: în secolul VIII după Hristos, relieful din jurul golfului Pozzuoli s-a schimbat într-atât, încât localitatea a ajuns sub apă.

Aceste și alte secrete ne pot fi descoperite nu doar de ruine – marile artefacte ale vechilor civilizații. Mai multe detalii, în galeria noastră foto.

130

Nostalgii pe drumuri: Automobile sovietice - Câte au mai rămas

169
  • Советские автомобили в Кишиневе
  • Советские автомобили в Кишиневе
  • Советские автомобили в Кишиневе
  • Советские автомобили в Кишиневе
  • Советские автомобили в Кишиневе
  • Советские автомобили в Кишиневе
  • Советские автомобили в Кишиневе
  • Советские автомобили в Кишиневе
  • Советские автомобили в Кишиневе
  • Советские автомобили в Кишиневе
  • Советские автомобили в Кишиневе
  • Советские автомобили в Кишиневе
  • Советские автомобили в Кишиневе
Încă acum două decenii, automobilele de producție sovietică erau cele care "dominau" străzile din orașele și satele Republicii Moldova.

Acum situația s-a schimbat radical, acestea rar mai pot fi observate de drumuri, iar în curând vor rămâne doar în colecțiile automobilelor de epocă, locul lor fiind ocupat, în special, de automobilele produse în Occident.

Oricum, la vederea unui automobil de marca Jiguli sau Volga, mulți dintre noi devin nostalgici. În perioada sovietică aceste autoturisme erau un lux, iar posesorii lor erau priviți cu invidie de restul cetățenilor. Atunci toți își doreau să aibă în curte o Volgă, un Jiguli sau măcar un Zaporozeț. Astăzi cu ele se mai plimbă unii oameni în etate care nu au bani pentru o mașină nouă sau care, din principiu, nu doresc să renunțe la automobilul tinereții lor.

169
  • Советские автомобили в Кишиневе
    © Sputnik / Mihai Caraus

    LADA 2107 (VAZ-2107 «Jiguli ») - Mașină cu tracțiune spate sovietică și rusească, din grupa a II, de clasă mică, cu caroserie de tip sedan, unul dintre ultimele modele „clasice”, produs la SA „Fabrica de Automobile Volga/AutoVAZ” din martie 1982 până în 17 aprilie 2012.

  • Советские автомобили в Кишиневе
    © Sputnik / Mihai Caraus

    LADA 2107 (VAZ-2107 «Jiguli ») - Mașină cu tracțiune spate sovietică și rusească, din grupa a II, de clasă mică, cu caroserie de tip sedan, unul dintre ultimele modele „clasice”, produs la SA „Fabrica de Automobile Volga/AutoVAZ” din martie 1982 până în 17 aprilie 2012.

  • Советские автомобили в Кишиневе
    © Sputnik / Mihai Caraus

    LADA 2107 (VAZ-2107 «Jiguli ») - Mașină cu tracțiune spate sovietică și rusească, din grupa a II, de clasă mică, cu caroserie de tip sedan, unul dintre ultimele modele „clasice”, produs la SA „Fabrica de Automobile Volga/AutoVAZ” din martie 1982 până în 17 aprilie 2012.

  • Советские автомобили в Кишиневе
    © Sputnik / Mihai Caraus

    LADA 2107 (VAZ-2107 «Jiguli ») - Mașină cu tracțiune spate sovietică și rusească, din grupa a II, de clasă mică, cu caroserie de tip sedan, unul dintre ultimele modele „clasice”, produs la SA „Fabrica de Automobile Volga/AutoVAZ” din martie 1982 până în 17 aprilie 2012.

  • Советские автомобили в Кишиневе
    © Sputnik / Mihai Caraus

    LADA 2107 (VAZ-2107 «Jiguli ») - Mașină cu tracțiune spate sovietică și rusească, din grupa a II, de clasă mică, cu caroserie de tip sedan, unul dintre ultimele modele „clasice”, produs la SA „Fabrica de Automobile Volga/AutoVAZ” din martie 1982 până în 17 aprilie 2012.

  • Советские автомобили в Кишиневе
    © Sputnik / Mihai Caraus

    VAZ-2104 - a fost lansat la fabrica de Volga în a doua jumătate a anului 1984.

  • Советские автомобили в Кишиневе
    © Sputnik / Mihai Caraus

    VAZ-2104 - a fost lansat la fabrica de Volga în a doua jumătate a anului 1984.

  • Советские автомобили в Кишиневе
    © Sputnik / Mihai Caraus

    GAZ-3102 Mașină de clasă medie, sovietică și rusească „Volga”, produsă din 22 decembrie 1981.

  • Советские автомобили в Кишиневе
    © Sputnik / Mihai Caraus

    VAZ-2105 "Jiguli".

  • Советские автомобили в Кишиневе
    © Sputnik / Mihai Caraus

    VAZ-2106 ("Jiguli-1600" / "Lada-1600") este o mașină cu tracțiune spate, sovietică și rusească din grupa a III-a, de clasă mică, cu caroserie de tip sedan, care este un upgrade al VAZ-2103 și a fost produs de fabrica de automobile Volga din 1976 până în 2006.

  • Советские автомобили в Кишиневе
    © Sputnik / Mihai Caraus

    VAZ-2101.

  • Советские автомобили в Кишиневе
    © Sputnik / Mihai Caraus

    VAZ-2106 ("Jiguli-1600"/"Lada-1600") este o mașină cu tracțiune spate, sovietică și rusească din grupa a III-a, de clasă mică, cu caroserie de tip sedan, care este un upgrade al VAZ-2103 și a fost produs de fabrica de automobile Volga din 1976 până în 2006.

  • Советские автомобили в Кишиневе
    © Sputnik / Mihai Caraus

    VAZ-2106 ("Jiguli-1600"/"Lada-1600") este o mașină cu tracțiune spate, sovietică și rusească din grupa a III-a, de clasă mică, cu caroserie de tip sedan, care este un upgrade al VAZ-2103 și a fost produs de fabrica de automobile Volga din 1976 până în 2006.

Tagurile:
Automobile

Загрузка...

Lanurile de trandafiri în Arabia Saudită - galerie foto

232
Un muncitor de la ferma Bin Salman stă în mijlocul trandafirilor proaspăt culeși din Damascena (Damask). În orașul Taif din vestul saudit, petalele de trandafir sunt folosite la producerea apei de trandafiri și a uleiului.

În fiecare primăvară, trandafirii înfloresc în Taif, transformând vastul peisaj deșertic al regatului într-un lan roz parfumat.

Timp de o lună, în aprilie, sunt produse uleiuri esențial care sunt folosite pentru curățarea zidurilor exterioare ale sacrei Kaaba, structura cubică din orașul sfânt Mecca, spre care se îndreaptă spre rugăciune musulmanii din întreaga lume.

232
  • © AFP 2021 / Fayez Nureldine

    Un muncitor de la ferma Bin Salman stă în mijlocul trandafirilor proaspăt culeși din Damascena (Damask). În orașul Taif din vestul saudit, petalele de trandafir sunt folosite la producerea apei de trandafiri și a uleiului. În fiecare primăvară, trandafirii înfloresc în Taif, transformând vastul peisaj deșertic al regatului într-un lan roz parfumat.

  • © AFP 2021 / Fayez Nureldine

    Un muncitor de la ferma Bin Salman stă în mijlocul trandafirilor proaspăt culeși din Damascena (Damask). În orașul Taif din vestul saudit, petalele de trandafir sunt folosite la producerea apei de trandafiri și a uleiului. În fiecare primăvară, trandafirii înfloresc în Taif, transformând vastul peisaj deșertic al regatului într-un lan roz parfumat.

  • © AFP 2021 / Fayez Nureldine

    Un muncitor de la ferma Bin Salman stă în mijlocul trandafirilor proaspăt culeși din Damascena (Damask). În orașul Taif din vestul saudit, petalele de trandafir sunt folosite la producerea apei de trandafiri și a uleiului. În fiecare primăvară, trandafirii înfloresc în Taif, transformând vastul peisaj deșertic al regatului într-un lan roz parfumat.

  • © AFP 2021 / Amer HilabiI

    Un saudit face o poză cu o livadă de trandafiri la ferma Bin Salman din Taif pe 13 martie 2021.

  • © AFP 2021 / Amer Hilabi

    Un saudit ține o mână de trandafiri Taif, culesi la ferma Bin Salman din Taif pe 13 martie 2021. Ferma familiei este deschisă vizitatorilor și oferă o experiență rurală completă.

  • © AFP 2021 / Amer Hilabi

    Salman, membru al familiei Bin Salman, aruncă trandafiri în aer la ferma familiei din orașul saudit Taif pe 13 martie 2021.

  • © AFP 2021 / Amer Hilabi

    Un muncitor arată o sticlă de ulei de trandafir Taif distilat la ferma Bin Salman din orașul saif Saudi Taif pe 13 martie 2021.

  • © AFP 2021 / Fayez Nureldine

    Salman, membru al familiei Bin Salman, aruncă trandafiri în aer la ferma familiei din orașul saudit Taif pe 13 martie 2021.


Загрузка...
Sputnik V

OMS anunţă inspecția comună în mai a laboratoarelor unde se fabrică Sputnik V

0
Organizația Mondială a Sănătății (OMS) și Agenția Europeană pentru Medicamente (EMA) vor vizita împreună laboratoarele în care se fabrică vaccinul rusesc Sputnik V împotriva COVID-19, a declarat joi, pentru agenţia Sputnik, un reprezentant al OMS.

BUCUREŞTI, 22 apr – Sputnik. „Inspecțiile pentru bune practici clinice sunt efectuate în luna aprilie de către o echipă comună EMA / OMS. Inspecțiile la fața locului pentru bune practici de fabricație se aşteaptă să aibă loc în perioada 10 mai - prima săptămână a lunii iunie, aceste date fiind convenite cu producătorul”, a declarat pentru Sputnik un reprezentant al OMS.

Atât OMS, cât și EMA continuă să primească date de la Gamaleia Center, dezvoltatorul Sputnik V, ceea ce face parte dintr-un proces de revizuire în desfăşurare, a adăugat reprezentantul.

La începutul acestei zile, viceministrul rus de Externe, Sergei Vershinin, a declarat, după o întâlnire cu directorul general al OMS, Tedros Adhanom, că vaccinul Sputnik V poate primi aprobarea Organizației Mondiale a Sănătății în câteva săptămâni după desfăşurarea misiunii OMS, care ar urma să sosească în țară în luna mai.

Sputnik V, primul vaccin împotriva coronavirusului înregistrat din lume, a fost aprobat până acum pentru utilizare de urgență în 60 de țări de pe glob. Potrivit unei analize intermediare din studiul publicat în revista ştiinţifică The Lancet, vaccinul are o eficacitate de 91,6%.

0
Tagurile:
Sputnik V
Тема:
Vaccinul Sputnik V
Tematic
Noi date: Sputnik V, eficient în proporție de 97,6%
Germania vrea să cumpere vaccinul Sputnik: 30 de milioane de doze numai în această vară
OMS spune când va fi autorizat vaccinul ”Sputnik V”

Загрузка...