"Watson, îți vorbește Bell! Dacă mă auzi, du-te la fereastră și flutură din pălărie." Acum 145 de ani a răsunat această frază - dar nu așa pur și simplu, ci la telefon. Alexander Graham Bell a devenit faimos în întreaga lume ca inventator al acestui dispozitiv magic.
Iar un an mai târziu a apărut prima linie telefonică din lume, ea lega biroul omului de afaceri american Wildes din Boston cu apartamentul său. Încă peste un an, prima centrală telefonică a fost instalată în New Haven.
Raza de acțiune a primului telefon nu depășea 250 de metri, dar și trebuia să strigi din toată vocea pentru a fi auzit la celălalt capăt al firului.
Însă până în prezent privim cu interes și puțină nostalgie fotografiile retro în care apar vechile telefoane.
Tânără în timpul unei convorbiri telefonice, 1905
Primul selector electromagnetic al lui Elmon Brown Strowger
Oameni care cer de mâncare în Cleveland, 1938
Satelit american „Intelsat-1” deasupra aparatelor de telefon, 1965
Немецкая девушка во время использования телефона с междугородной связью, 1957 год
Replica telefonului original al lui Alexander Bell de la Muzeul de Arte și Meserii din Paris
Cântărețul francez Jean Sablon vorbește la telefon cu ascultătorii, 1949
O cameră a hotelului „Gintaras”, 1966
Tunere japoneze la centrală telefonică din Tokyo, 1937
Un soldat pe cămilă care verifica linia telefonică lângă Aden, 1962
Tinere polițiste cu telefonul la Phenian, 1991
Angajată a unei centrale telefonice din Londra în timpul unei demonstrații a muncii cu masca antigaz, 1938
Angajată a centralei telefonice la Vladivostok
Model, lângă o cabină telefonică din Paris, 1969
Oamenii vorbesc în cabine telefonice transparente, Germania, 1959
Acum situația s-a schimbat radical, acestea rar mai pot fi observate de drumuri, iar în curând vor rămâne doar în colecțiile automobilelor de epocă, locul lor fiind ocupat, în special, de automobilele produse în Occident.
Oricum, la vederea unui automobil de marca Jiguli sau Volga, mulți dintre noi devin nostalgici. În perioada sovietică aceste autoturisme erau un lux, iar posesorii lor erau priviți cu invidie de restul cetățenilor. Atunci toți își doreau să aibă în curte o Volgă, un Jiguli sau măcar un Zaporozeț. Astăzi cu ele se mai plimbă unii oameni în etate care nu au bani pentru o mașină nouă sau care, din principiu, nu doresc să renunțe la automobilul tinereții lor.
LADA 2107 (VAZ-2107 «Jiguli ») - Mașină cu tracțiune spate sovietică și rusească, din grupa a II, de clasă mică, cu caroserie de tip sedan, unul dintre ultimele modele „clasice”, produs la SA „Fabrica de Automobile Volga/AutoVAZ” din martie 1982 până în 17 aprilie 2012.
LADA 2107 (VAZ-2107 «Jiguli ») - Mașină cu tracțiune spate sovietică și rusească, din grupa a II, de clasă mică, cu caroserie de tip sedan, unul dintre ultimele modele „clasice”, produs la SA „Fabrica de Automobile Volga/AutoVAZ” din martie 1982 până în 17 aprilie 2012.
LADA 2107 (VAZ-2107 «Jiguli ») - Mașină cu tracțiune spate sovietică și rusească, din grupa a II, de clasă mică, cu caroserie de tip sedan, unul dintre ultimele modele „clasice”, produs la SA „Fabrica de Automobile Volga/AutoVAZ” din martie 1982 până în 17 aprilie 2012.
LADA 2107 (VAZ-2107 «Jiguli ») - Mașină cu tracțiune spate sovietică și rusească, din grupa a II, de clasă mică, cu caroserie de tip sedan, unul dintre ultimele modele „clasice”, produs la SA „Fabrica de Automobile Volga/AutoVAZ” din martie 1982 până în 17 aprilie 2012.
LADA 2107 (VAZ-2107 «Jiguli ») - Mașină cu tracțiune spate sovietică și rusească, din grupa a II, de clasă mică, cu caroserie de tip sedan, unul dintre ultimele modele „clasice”, produs la SA „Fabrica de Automobile Volga/AutoVAZ” din martie 1982 până în 17 aprilie 2012.
VAZ-2104 - a fost lansat la fabrica de Volga în a doua jumătate a anului 1984.
VAZ-2104 - a fost lansat la fabrica de Volga în a doua jumătate a anului 1984.
GAZ-3102 Mașină de clasă medie, sovietică și rusească „Volga”, produsă din 22 decembrie 1981.
VAZ-2105 "Jiguli".
VAZ-2106 ("Jiguli-1600" / "Lada-1600") este o mașină cu tracțiune spate, sovietică și rusească din grupa a III-a, de clasă mică, cu caroserie de tip sedan, care este un upgrade al VAZ-2103 și a fost produs de fabrica de automobile Volga din 1976 până în 2006.
VAZ-2101.
VAZ-2106 ("Jiguli-1600"/"Lada-1600") este o mașină cu tracțiune spate, sovietică și rusească din grupa a III-a, de clasă mică, cu caroserie de tip sedan, care este un upgrade al VAZ-2103 și a fost produs de fabrica de automobile Volga din 1976 până în 2006.
VAZ-2106 ("Jiguli-1600"/"Lada-1600") este o mașină cu tracțiune spate, sovietică și rusească din grupa a III-a, de clasă mică, cu caroserie de tip sedan, care este un upgrade al VAZ-2103 și a fost produs de fabrica de automobile Volga din 1976 până în 2006.
În fiecare primăvară, trandafirii înfloresc în Taif, transformând vastul peisaj deșertic al regatului într-un lan roz parfumat.
Timp de o lună, în aprilie, sunt produse uleiuri esențial care sunt folosite pentru curățarea zidurilor exterioare ale sacrei Kaaba, structura cubică din orașul sfânt Mecca, spre care se îndreaptă spre rugăciune musulmanii din întreaga lume.
Un muncitor de la ferma Bin Salman stă în mijlocul trandafirilor proaspăt culeși din Damascena (Damask). În orașul Taif din vestul saudit, petalele de trandafir sunt folosite la producerea apei de trandafiri și a uleiului. În fiecare primăvară, trandafirii înfloresc în Taif, transformând vastul peisaj deșertic al regatului într-un lan roz parfumat.
Un muncitor de la ferma Bin Salman stă în mijlocul trandafirilor proaspăt culeși din Damascena (Damask). În orașul Taif din vestul saudit, petalele de trandafir sunt folosite la producerea apei de trandafiri și a uleiului. În fiecare primăvară, trandafirii înfloresc în Taif, transformând vastul peisaj deșertic al regatului într-un lan roz parfumat.
Un muncitor de la ferma Bin Salman stă în mijlocul trandafirilor proaspăt culeși din Damascena (Damask). În orașul Taif din vestul saudit, petalele de trandafir sunt folosite la producerea apei de trandafiri și a uleiului. În fiecare primăvară, trandafirii înfloresc în Taif, transformând vastul peisaj deșertic al regatului într-un lan roz parfumat.
Un saudit face o poză cu o livadă de trandafiri la ferma Bin Salman din Taif pe 13 martie 2021.
Un saudit ține o mână de trandafiri Taif, culesi la ferma Bin Salman din Taif pe 13 martie 2021. Ferma familiei este deschisă vizitatorilor și oferă o experiență rurală completă.
Salman, membru al familiei Bin Salman, aruncă trandafiri în aer la ferma familiei din orașul saudit Taif pe 13 martie 2021.
Un muncitor arată o sticlă de ulei de trandafir Taif distilat la ferma Bin Salman din orașul saif Saudi Taif pe 13 martie 2021.
Salman, membru al familiei Bin Salman, aruncă trandafiri în aer la ferma familiei din orașul saudit Taif pe 13 martie 2021.
BUCUREŞTI, 22 apr – Sputnik. „Inspecțiile pentru bune practici clinice sunt efectuate în luna aprilie de către o echipă comună EMA / OMS. Inspecțiile la fața locului pentru bune practici de fabricație se aşteaptă să aibă loc în perioada 10 mai - prima săptămână a lunii iunie, aceste date fiind convenite cu producătorul”, a declarat pentru Sputnik un reprezentant al OMS.
Atât OMS, cât și EMA continuă să primească date de la Gamaleia Center, dezvoltatorul Sputnik V, ceea ce face parte dintr-un proces de revizuire în desfăşurare, a adăugat reprezentantul.
La începutul acestei zile, viceministrul rus de Externe, Sergei Vershinin, a declarat, după o întâlnire cu directorul general al OMS, Tedros Adhanom, că vaccinul Sputnik V poate primi aprobarea Organizației Mondiale a Sănătății în câteva săptămâni după desfăşurarea misiunii OMS, care ar urma să sosească în țară în luna mai.
Sputnik V, primul vaccin împotriva coronavirusului înregistrat din lume, a fost aprobat până acum pentru utilizare de urgență în 60 de țări de pe glob. Potrivit unei analize intermediare din studiul publicat în revista ştiinţifică The Lancet, vaccinul are o eficacitate de 91,6%.