Un bătrân

Simptomele timpurii ale demenței pot fi diagnosticate de la 35 de ani neurolog rus

234
(reînnoit 19:45 17.02.2021)
Spre deosebire de Alzheimer, o boală genetică, demența poate fi prevenită deoarece se dezvoltă în funcție de o serie de factori. Ea poate fi diagnosticată de timpuriu, potrivit unui neurolog rus.

BUCUREŞTI, 17 feb – Sputnik. Evidenţiind diferența esențială dintre boala Alzheimer și demență, directorul centrului neurologic rus „Dr. Chakhnovici” a explicat, într-un interviu acordat canalului rus 360, ce trebuie făcut pentru a preveni demența.

„Nu Alzheimer este [o boală] periculoasă, ci demența. Este în principal vasculară, iar numărul acestor cazuri este în creștere, deoarece astăzi nimeni nu vrea să se gândească la sănătatea lui”, a spus specialistul, citat de Sputnik France

Demența este cauzată de întreruperea complianței vasculare, potrivit neurologului. Aceasta depinde de factori precum nivelul colesterolului, vâscozitatea sângelui, precum și metabolismul lipidic și coagulogramă. Dacă există vreo modificăre în aceşti factori, ar trebui consultat un neurolog, potrivit medicului.

Acesta a mai spus că vasele încep să îmbătrânească de la vârsta de 14 ani.

„Iată de ce, în prezent, atunci când factorii ecologici și stresul provoacă probleme, este necesar să se facă aceste analize de la vârsta de 35-40 de ani”, a precizat specialistul.

Neurologul a explicat, de asemenea, că trebuie să acordăm atenţie unor factori precum tensiunea arterială instabilă sau când uităm des unde am pus diferite obiecte.

În ceea ce privește boala Alzheimer, specialistul a subliniat că este o boală genetică. Gena acesteia este moștenită și periculoasă, dar nicio țară din lume încă nu a stabilit cum poate fi prevenită.

234
Tagurile:
demență, Simptome
Tematic
Ingrid Mocanu: Societatea românească e dublu scelerată și suferă de demență generalizată!
Caz unic în Europa: demență ucigașă în Timișoara lui Robu
Cum pot fi reduse riscurile demenței - ce spun oamenii de știință
Testare la coronavirus

Noi reguli COVID-19 de intrare în Moldova din 5 martie - decizia CNESP

1517
Poliția de Frontieră anunță că în urma hotărârii de CNESP, din 5 martie 2021, ora 00:00, sunt stabilite noi reguli regulile de intrare în Republica Moldova, atât pentru conaționali, cât și pentru străini.

CHIȘINĂU, 5 mart - Sputnik. Potrivit Poliției de Frontieră, persoanele care traversează frontiera de stat pe sensul de intrare în Republica Moldova vor completa, în mod obligatoriu, fișa epidemiologică, precum și vor semna declarația pe propria răspundere de a respecta regimul de autoizolare de 14 (paisprezece) zile, în locurile determinate. În cazul minorilor până la 14 ani, fișa epidemiologică și declarația pe propria răspundere este completată şi semnată de reprezentantul legal sau însoțitorul.

Sunt exceptate de măsura de autoizolare următoarele categorii de persoane, în cazul în care nu prezintă semne clinice de infecție respiratorie sau stare febrilă:

1) copiii cu vârsta mai mică sau egală cu 5 ani;

2) persoanele, care dețin rezultatul testului PCR COVID-19 negativ, efectuat cu cel mult 72 ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul Republicii Moldova (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport proprii). Confirmarea trebuie să fie prezentată în una din limbile română, engleză, franceză sau rusă.

3) conducătorii auto şi personalul de deservire a vehiculelor rutiere de transport marfă şi a vehiculelor rutiere de transport de persoane contra cost, care au mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului, echipajele şi personalul de deservire ale aeronavelor/navelor şi brigăzile şi personalul de deservire ale garniturilor de tren.

4) persoanele care călătoresc din motive de sănătate sau umanitar, inclusiv însoțitorul, după caz (cu prezentarea documentelor confirmative).

5) elevii/studenții, care urmează să susțină examene, care merg la studii în unități/instituții de învățământ pe teritoriul Republicii Moldova sau peste hotare, sau care se deplasează pentru activități legate de finalizarea/organizarea/desfăşurarea studiilor, la concursuri sau olimpiade internaționale, cu prezentarea documentelor confirmative. Excepția se aplică şi pentru reprezentantul legal sau însoțitorul desemnat prin declarație de către reprezentantul legal.

6) persoanele care se deplasează în interes profesional, dovedit prin viză, permis de şedere sau un alt document confirmativ, care include invitaţia şi/sau contractul încheiat cu o persoană juridică rezidentă în Republica Moldova.

7) persoanele care călătoresc în străinătate în interes profesional şi la revenire în ţară prezintă confirmarea delegării în străinătate emisă din numele persoanei juridice rezidente a Republicii Moldova în baza invitației sau contractului încheiat cu agentul economic din străinătate sau ordin de delegare emis de instituţiile publice ale Republicii Moldova.

8) lucrătorii transfrontalieri care intră în Republica Moldova din România sau Ucraina, precum şi cei din Republica Moldova angajaţi ai agenţilor economici din ţările menţionate, care fac dovada raporturilor contractuale cu agenţii economici respectivi.

9) posesorii paşapoartelor diplomatice, de serviciu, oficiale şi speciale şi altele asimilate acestora – stabilite conform Anexei nr.2 la Hotărârea Guvernului nr.765 din 18 septembrie 2014, inclusiv membrii familiilor personalului misiunilor diplomatice şi consulare şi organizaţiilor/misiunilor internaţionale acreditate în Republica Moldova şi/ sau personalul implicat în asigurarea ajutorului umanitar.

10) sportivii care se deplasează în scopul participării la competiții sportive internaționale și cantonamente, precum și membrii delegațiilor sportive sau însoțitorii acestora (părinții sau reprezentații legali ai copiilor minori).

11) persoanele în tranzit.

12) persoanele care sunt citate de instanțele de judecată/organele de drept din Republica Moldova, precum și reprezentanții legali ai acestora, dovedit prin documente confirmative în acest sens.

13) persoanele care dețin un act confirmativ de administrare a vaccinului anti COVID-19. Confirmarea trebuie să fie prezentată în una din limbile română, engleză, franceză sau rusă.

14) persoanele, cărora nu li s-a permis intrarea în statul vecin (România sau Ucraina) prin punctele de trecere rutiere sau persoanele cărora nu li s-a autorizat ieșirea din Republica Moldova ori nu li s-a autorizat scoaterea mărfurilor şi a altor bunuri.

Persoanele care se află în regim de autoizolare/carantină pot întrerupe acest regim, după a 10-a zi, dacă efectuează un test PCR COVID-19, iar rezultatul acestuia este negativ.

1517
Tagurile:
Intrare, Restricții, Moldova
Тема:
Coronavirus în România, Moldova și în lume

Загрузка...
Ruslan Baltaga

Medic moldovean, aflat la Londra: Ce spune despre tulpina britanică de COVID

200
Actualmente, medicul și profesorul universitar Ruslan Baltaga se află într-o vizită de lucru în Anglia. Specialistul a vorbit despre starea de spirit a britanicilor, dar și despre noua tulpină de coronavirus provenită din Marea Britanie.
Medic moldovean, aflat la Londra: Ce spune despre tulpina britanică de COVID

Noua tulpină a virusului SARS-CoV-2 apărută în Marea Britanie este mai virulentă și mai agresivă.

Această tulpină are capacitatea de a se răspândi mult mai rapid și declanșează forme mai severe ale bolii.

"Virusul s-a răspândit în toare regiunile din Marea Birtanie. S-a dovedit că este cu 70 procente mai contagios și cu 30 la sută crește probabilitatea dezvoltării unei forme mai grave", a menționat pentru Sputnik Moldova Ruslan Baltaga.

Potrivit medicului, în Marea Britanie populația s-a mobilizat și respectă cu strictețe recomandările specialiștilor. Dirijarea pandemiei și impunerea tuturor restricțiilor a fost efectuată în mare parte de epidemiologi, care au venit cu propuneri și au coordonat măsurile cu autoritățile.

"Marea Britanie a fost într-o situație catastrofală. Spitalele au fost supuse unei presiuni mari, iar măsurile continuă și acum. Treptat acestea vor fi scoase, iar despre o relaxare totală se estimează că ar putea avea loc în iunie-iulie curent, până când întreaga populație adultă va fi vaccinată", a sublinait medicul moldovean.

Marea Britanie a devenit prima ţară din lume care a aprobat folosirea vaccinului anti-COVID dezvoltat de Pfizer/BioNTech pe scară largă. Program național de vaccinare împotriva coronavirusului a demarat în luna decembrie.

Amintim că țara a intrat în lockdown naţional pentru a treia oară la începutul lunii ianuarie, închizând școlile, afacerile neesențiale și limitând circulația și călătoriile.

Mai multe informații aflați din interviul audio atașat.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

200
Тема:
Coronavirus în România, Moldova și în lume
Tematic
Japonia cere Chinei să oprească testarea anală pentru Covid-19 pe cetățenii săi
COVID-19 se retrage: În țările CSI scade numărul de infectări
Prima zi de vaccinare împotriva COVID-19 în Moldova: Cine a fost primul

Загрузка...
Antonov An-124

An-124 "Ruslan": de ce Rusia vrea reînvie producția gigantului avia

28
Avionul militar de transport greu și pentru distanțe mari An-124 "Ruslan", care de mai bine de 30 de ani rămâne a fi cel mai mare și mai avansat dintre omologii săi seriali din lume.

Avionul militar de transport greu și pentru distanțe mari An-124 "Ruslan", care de mai bine de 30 de ani rămâne a fi cel mai mare și mai avansat dintre omologii săi seriali din lume, poate obține un aspect modernizat și o a doua viață în Rusia.

În data de 2 martie, în timpul unei întâlniri la întreprinderea "Aviastar-SP" din Ulianovsk, ministrului Apărării, Serghei Șoigu, i s-a propus să reînvie producția aeronavei "An-124 Ruslan". Până în 2004, fabrica de avioane din Ulianovsk a produs 36 din 56 de avioane de acest tip, iar în 2020 aici au fost reparate șase avioane An-124. Nivelul tehnologic al întreprinderii face posibilă restabilirea producției seriale a avioanelor "Ruslan" în cel mai scurt timp posibil.

Propunerea producătorilor de avioane din Ulianovsk nu este una ușoară, deoarece mai devreme o astfel de inițiativă a venit mulți ani la rând din partea Ministerului Apărării al Federației Ruse. Dar ceva încurcă acestui proiect în mod constant. Astfel, decizia din 2006 de a relua producția serială a avioanelor "Ruslan" în Ulianovsk, în cooperare cu întreprinderile din Ucraina, a fost anulată, întrucât, timp de 8 ani, partea ucraineană așa și nu a instalat motoarele. Ministerul Industriei și al Comerțului al Federației Ruse a crezut că nu exista o nevoie urgentă de producție a avioanelor An-124, deoarece repararea flotei existente de aeronave "Ruslan" permitea exploatarea acestora până la sfârșitul anilor 2040 (durata de viață este 50000 de ore, 10000 de zboruri sau 45 de ani). Pe de altă parte, aceeași instituție acceptă producerea unei aeronave de transport super-grele rusești similară cu An-124 după 2020. Poate că anume acum se deschid noi perspective pentru avioanele "Ruslan" și pentru aviația militară de transport rusească.

Evenimentele alarmante din ultimii ani din Siria, Nagorno-Karabah și din alte puncte fierbinți ale planetei au demonstrat importanța componentei grele a aviației milatre de transport pentru transferul operav de trupe, arme și mijloace materiale. Permiteți-mi să vă reamintesc că avionul militar de transport de bază "Ruslan" este capabil să transporte 120 tone la o distanță de 4800 km, cu o viteză de 850 km/h (cu o sarcină de 80 de tone, raza maximă de acțiune crește la 7500 km). Omologul american Lockheed C-5 Galaxy este semnificativ inferior în ceea ce privește capacitatea de încărcare. Cu toate acestea, în cadrul Ministerului Apărării al Federației Ruse operează doar aproximativ zece An-124. Noile provocări și amenințări necesită o creștere cantitativă și calitativă a aviației militare de transport.

Pentru prima dată în istorie

Situația politico-militară dificilă persistă în Siria. Situația poate necesita întăriri mobile, de aceea rețeaua de aerodromuri operative ale Forțelor Aerospațiale Ruse se extinde pe solul sirian. Potrivit publicației americane The Drive, lungimea pistei din Hmeimim a fost mărită până la 3,2 km, ceea ce face posibilă primirea avioanelor militare de transport grele și "încărcate" An-124 "Ruslan".

Anterior, aviația militară de transport (inclusiv aeronavele An-124) a transferat prompt din Rusia în Armenia 1960 de militari din contingentul de menținere a păcii din Nagorno-Karabah – cu arme și echipamente standard (90 de transportori blindați, 380 de unități de automobile și echipamente speciale). Astfel de operațiuni ale aviației militare de transport trebuie exercitate în avans, este nevoie de aeronave de rezervă, echipaje, rute și aerodromuri.

În regiunea Breansk, la jumătatea lunii ianuarie, pentru prima dată în istoria Rusiei, au avut loc zboruri comune de instruire ale echipajelor regimentelor de aviație Seșinski și Tver, cu participarea simultană a șase avioane strategice de transport militar An-124-100 "Ruslan". Scopul zborurilor – îmbunătățirea abilităților echipajelor în transferul simultan al personalului unităților militare cu arme standard și echipament militar pe distanțe lungi. Potrivit Ministerului Apărării al Federației Ruse, șase aeronave "Ruslan" pot lua la bord mai mult de 3000 de militari sau până la 48 de vehicule blindate.

Într-o situație de conflict militar neașteptată, trupele, dislocate pe tot teritoriul Federației Ruse, trebuie să acționeze ca un singur organism, să reacționeze prompt la orice schimbare a situației. În acest scop, ar putea fi necesare zeci și sute de avioane ale aviației militare de transport, respectiv, în viitorul apropiat, lucrările la fabrica de avioane din Ulianovsk vor crește cu siguranță.

A doua venire

Avionul An-124-100 "Ruslan" este capabil să ridice în aer peste 120 de tone de marfă (880 de militari echipați sau patru elicoptere Mi-8 sau o rachetă de 18 metri sau 18 de automobile). Pe lângă Ministerul Apărării, alte 20 de astfel de aeronave sunt operate în diferite structuri din Rusia (Compania aeriană de stat "224 FU", compania "Volga – Dnepr"). Pentru comparație, compania ucraineană "Antonov Airlines" are doar 7 astfel de aeronave.

Desigur, numărul vehiculelor grele de tip An-124 în Rusia va crește. Probabil, modernizarea digitală, noile motoare rusești NK-32 sau PD-14, schimbările semnificative ale avionicii și construcția șasiului vor duce la producerea unui avion greu de transport militar sub un nume diferit. De exemplu, NATO numesc de mult timp avioanele An-124 "Condor". Nu există obstacole de netrecut pentru reînvierea producției de avioane militare de transport grele la fabrica din Ulianovsk.

La întreprinderea de stat ucraineană ANTONOV, o astfel de producție este considerată imposibilă fără participarea ucraineană, dar mai devreme Ministerul Industriei și al Comerțului al Federației Ruse a spus că ANTONOV, în calitate de deținător al certificatului pentru aeronava An-124, nu își îndeplinește obligațiile de a menține navigabilitatea aeronavelor din Rusia, respectiv, implicarea industriei rusești este inevitabilă. Nu este primul an în care întreprinderea din Ulianovsk "Aviastar-SP" efectuează întreținerea și modernizarea avioanelor "Ruslan" An-124-100 (versiunea aviației militare de transport) și An-124-100-150 (sarcina maximă – 150 tone) . Încercările de a "privatiza" ideile sovietice de proiectare sunt inutile, iar tezele moderne ale Kievului privind "originea ucraineană" a avioanelor An-124 nu rezistă criticii.

Aeronava An-124 a fost creată în Uniunea Sovietică, în cooperare cu întreprinderile de aviație din Voronej, Ulianovsk, Kiev. A fost adoptat de Armata sovietică în 1991. Inițial, acesta a fost destinat pentru a arunca în aer lansatoarele mobile ale rachetelor balistice intercontinentale, de care Ucraina independentă nu dispune. În Ulianovsk, au fost produse 36 din 56 de avioane "Ruslan" și nu este o întâmplare faptul că An-124 lipsește astăzi din lista celor patru produse ale companiei ucrainene ANTONOV. Starea industriei aeronautice ucrainene permite doar visarea la producția de giganți înaripați. Degradarea tehnologică este un "partener" de încredere al tuturor țărilor din spațiul post-sovietic, care rup unilateral legăturile tradiționale cu Rusia. Apropo, faimosul proiectant sovietic de avioane Oleg Antonov – originar din gubernia Moscova, a studiat la Saratov și Leningrad și și-a început activitatea de proiectare la Moscova. Din 1946, a condus Institutul Siberian de Cercetare în Aviație, care a fost transferat la Kiev în 1952.

28
Tagurile:
An-124 Ruslan, Avion
Tematic
Avion de luptă rusesc, unul dintre cele mai frumoase din lume – site american
Primul avion cu motor electric supraconductor, testat în Rusia - VIDEO
Rusia și Emiratele Arabe Unite vor dezvolta împreună un avion de pasageri hipersonic

Загрузка...