Врач смотрит на рентген снимки мозга. Архивное фото

Consecință periculoasă a accidentului vascular cerebral

79
Depresia poate fi un factor de risc pentru accidentul vascular cerebral, acest lucru a fost deja dovedit, anunță Nicolai Shamalov, neurologul șef al Departamentului de Sănătate din Moscova.

BUCUREȘTI, 23 oct - Sputnik. Depresia se dezvoltă la persoanele care au suferit un accident vascular cerebral în 40-70% din cazuri și pot interfera cu reabilitarea eficientă, anunță Nicolai Shamalov, neurolog șef netitular al Departamentului de Sănătate din Moscova, director al Institutului de cercetare a bolilor cerebrovasculare și accident vascular cerebral de la Centrul Federal pentru Creier și Neurotehnologie din FMBA din Rusia,

"Pe de o parte, depresia poate fi un factor de risc pentru accidentul vascular cerebral, acest lucru a fost deja dovedit. Pe de altă parte, depresia foarte des, de la 40 la 70%, se dezvoltă la pacienții cu accident vascular cerebral. Prin urmare, există chiar conceptul de" depresie post-accident vascular cerebral ", aceasta este o problemă foarte gravă dacă nu te ocupi de ea, atunci limitează procesul de reabilitare și nu permite lucrul normal cu pacientul ", a spus Shamalov la o conferință de presă programată să coincidă cu Ziua Mondială a AVC.

Potrivit acestuia, în legătură cu posibilitatea dezvoltării depresiei în structura unei echipe multidisciplinare, dacă vorbim despre un proces de reabilitare bine stabilit, ar trebui inclus un psiholog și un psihiatru care va corecta tulburarea depresivă.

79
Tagurile:
accident vascular cerebral
Școală

Spiegel avertizează asupra unei „generații pierdute” din cauza Covid-19

548
Din cauza pandemiei Covid-19, decalajul global în educație crește prăpastia dintre clasele privilegiate și cele mai sărace. Spiegel consideră că vine o generație „pierdută” și explică de ce.

Criza de sănătate provocată de coronavirus riscă să creeze o „generație pierdută”, întrucât milioane de copii nu mai au acces normal la educație. Și ei vor trebui să „plătească datoria pandemiei”, scrie revista germană Spiegel.

Într-adevăr, potrivit unui raport al Băncii Mondiale din iunie, pierderea veniturilor generației actuale de școlari se va ridica la 10 000 de miliarde de dolari dacă școlile lumii nu se redeschid rapid.

În Germania, instituțiile de învățământ au fost închise de luni de zile, iar în unele țări mai puțin dezvoltate nu s-au deschis de un an. În consecință, tinerii își pierd posibilitatea de a scăpa de sărăcie și de a-și putea modela viața, regretă mass-media citată.

Astfel, conform datelor UNESCO publicate în august anul trecut, 24 de milioane de copii nu se vor întoarce niciodată la școală, deoarece au devenit esențiali pentru familiile lor în lupta zilnică pentru supraviețuire. „Majoritatea studenților cu risc, 5,9 milioane, trăiesc în Asia de Sud și de Vest; 5,3 milioane se află în Africa subsahariană ", se spune în raport.

Amenințarea nemulțumirii

Pe lângă crearea unor dificultăți economice, acest decalaj global în educație aprofundează decalajul deja existent între clasele privilegiate și cei care nu își pot permite o educație mai bună, menționează Spiegel.

Mai rău, experții consideră nemulțumirea crescândă ca o cauză potențială a viitoarelor conflicte, creșterea migrației și creșterea extremismului, subliniază sursa geramnă.

Katrin Kuntz, redactor la departamentul internațional al ziarului, a vorbit cu experți în educație despre consecințele închiderii școlilor. Potrivit acesteia, este încă posibil să se evite sosirea unei generații pierdute.

„Pentru a face acest lucru, guvernele trebuie să aleagă să investească în cei mai tineri. Și nu ar trebui să piardă deloc timpul".

O criză alarmantă

Fondul Monetar Internațional este, de asemenea, îngrijorat de criza economică cauzată de pandemie.

„Estimăm că până la sfârșitul anului 2022, venitul cumulat pe cap de locuitor va fi cu 13% mai mic decât proiecțiile dinaintea crizei în economiile avansate, comparativ cu 18% pentru țările cu venituri mici și 22% pentru țările emergente și în curs de dezvoltare din lume, cu excepția Chinei”, a menționat într-o postare de blog, din 24 februarie, Kristalina Georgieva, director general al FMI.

Confruntată cu această situație gravă, Save the Children, o organizație caritabilă din Londra, a apelat la donatori la mijlocul lunii ianuarie pentru a ajuta guvernele să trimită copiii din țările sărace înapoi la școli. Conform calculelor ONG-ului, pentru a proteja viitorul celor mai marginalizați este nevoie de puțin peste 50 de miliarde USD, sau 370 USD (aproximativ 300 EUR) per elev.

548
Tagurile:
Restricții, coronavirus, Educație, școală, Studii, generație, COVID-19, Pandemie
Тема:
Coronavirus în România, Moldova și în lume

Загрузка...
Vaccină Johnson & Johnson

SUA au autorizat vaccinul cu doză unică Johnson & Johnson

98
(reînnoit 09:28 28.02.2021)
Statele Unite au acordat, sâmbătă, autorizație de urgență pentru vaccinul anti Covid-19 al Johnson & Johnson pentru persoanele cu vârsta de 18 ani și peste, a declarat Agenția Statelor Unite pentru Medicamente (FDA).

Acest vaccin cu doză unică numit Janssen Covid-19, care poate fi păstrat la temperatura frigiderului, se alătură celor de la Pfizer / BioNTech și Moderna în campania masivă de vaccinare din Statele Unite, unde pandemia a provocat peste 500 000 de decese.

După ce a studiat în detaliu datele din studiile clinice, efectuate pe mai mult de 43 000 de persoane, un comitet de experți a recomandat vineri comercializarea acestui vaccin.

100 de milioane de doze către luna iulie

Cel puțin trei milioane de doze ale produsul „J&J” sunt pregătite pentru a fi distribuite deja de săptămâna viitoare, potrivit guvernului SUA. Johnson & Johnson s-a angajat să livreze 100 de milioane către Statele Unite până la sfârșitul lunii iunie.

În total, peste 72 de milioane de injectări au fost deja efectuate în această țară, cea mai afectată de pandemie în valoare absolută.

98
Tagurile:
Johnson & Johnson, vaccin, SUA
Тема:
Coronavirus în România, Moldova și în lume

Загрузка...
Clotilde Armand

Armand, implicare realistă în problema școlilor

0
(reînnoit 09:20 01.03.2021)
Primarul Sectorului 1 al municipiului București se implică activ în găsirea de soluții pentru unitățile de învățământ supraaglomerate, situație care trebuie rezolvată cât mai rapid, mai ales în actualul context epidemiologic.

BUCUREȘTI, 1 mart – Sputnik. Clotilde Armand, primarul Sectorului 1 al municipiului București, scrie, într-o postare de pe pagina sa de Facebook, că există o mare provocare pentru unitățile de învățământ care sunt tot mai aglomerate și că își dorește ca, în scurt timp, elevii să poată învăța în condiții civilizate.

Problema unităților de învățământ supraaglomerate este una ridicată frecvent de Sputnik, care a subliniat că ea ”vine la pachet” cu alta: vizele de flotant.

Clotilde Armand a reușit să identifice o soluție pentru descongestionarea școlilor. Edilul propune folosirea sediului Institutului de Studii Avansate a Culturii și Civilizației Levantului, condus de fostul președinte al României, Emil Constantinescu – despre care se întreabă, pe bună dreptate, cu ce se ocupă – pentur o unitate de învățământ.

”Ce face această instituție?! Nimeni nu știe. Se știe doar că instituția plătește salarii anuale de peste 500 de mii de euro. Pentru ce?! Să revenim însă la școli. Având în vedere deficitul unităților de învățământ din Sectorul 1, propun să preluăm noi clădirea în care funcționează în prezent Institutul Levantului și să o transformăm într-o școală”, a scris Clotilde Armand.

Edilul spune că aici poate funcționa Școala Pia Brătianu Nr. 2, unde elevii învață în 3 schimburi.

”Trebuie să investim în viitorul copiilor noștri și să lăsăm la o parte sinecurile din trecut”, a explicat edilul Sectorului 1.

Sediul poate fi folosit, de asemenea, pentru a găzdui clase pregătitoare. Copiii mici au nevoie de mișcare. Să nu uităm că, pentru ei, intrarea la școală a însemnat cursuri aproape exclusiv online. Deci o mare parte din aptitudinile și deprinderile pe care ar fi trebuit să le obțină pe parcursul semestrului întâi au rămas ”de recuperat” pe parcurs, mai exact acum, în a doua parte a anului școlar 2020-2021 când, pentru o parte a elevilor, cursurile s-au reluat în format clasic – fizic.

De asemenea, o sală de clasă pregătitoare presupune o altă organizare față de o sală de gimnaziu, spre exemplu.

Prin mutarea unor clase în sediul Institutului Levantului, nivelul de stres și anxietate al copiilor și cadrelor didactice care, acum, sunt obligate să lucreze alături de cei mici în școli supraaglomerate, va scădea simțitor. Calitatea actului didactic va fi îmbunătățită simțitor.

Iată, deci, că, dacă există viziune, implicare, dorință de a veni în sprijinul comunității se poate.

Rămâne de văzut dacă primarul Clotilde Armand își va putea duce la îndeplinire ideea.

Poate, astfel, vom afla și noi, măcar acum, legătura dintre geologul fost președinte al României Emil Constantinescu și problematica Levantului.

Desigur, dacă edilul Armand va intra în posesia luxosului sediu, domnul Constantinescu va putea să-și continue pasiunea cognitivă pentru problematica Levantului în intimitatea propriei biblioteci…

Copiii Sectorului 1, însă, au nevoie de spații unde să învețe carte și unde să se dezvolte armonios.

0
Tagurile:
Clotilde Armand

Загрузка...