Spitalul Județean Suceava

Chirurg Lucian Duță: ”M-am săturat de impostori și slugi!”

591
Scandalul șefului Grupului de Comunicare Strategică, Andi Manciu, îl revoltă pe fostul șef la CNAS – care vorbește și de cazul Baranga, dar și de Raluca Prună sau Ana Birchall

BUCUREȘTI, 13 oct – Sputnik. Remarcabil prin reacții și postările sale ”la obiect”, fostul președinte al Casei Naționale de Asigurări pentru Sănătate, dr. Lucian Duță, chirurg, reacționează după nou scandal iscat în jurul lui Andi Manciu, șeful Grupului de Comunicare Strategică.

După cum a reieșit public aseară, respectivul ocupă o funcție echivalentă cu cea de secretar de stat… fără a avea diplomă de licență! Faptul a fost recunoscut de Manciu – care, de altfel, nici nu afirmase că ar avea, ci a folosit o „scamatorie” – a trecut în CV că ”a urmat studii”.

Ei bine, această ”scamatorie” îl scoate din sărite pe Lucian Duță, care înșiră un adevărat ”pomelnic” al imposturii din zona demnitarilor.

Iată ”lista lui Duță”:

1. Șeful Grupului de Comunicare Strategică (Andi Manciu) NU are diplomă de licență! ”Acum înțeleg de ce merge așa bine cu pandemia!” – comentează dr. Duță.

2. Șeful de la ORNISS (Dan Baranga) ”și-a falsificat până și diploma de BAC pe care oricum o luase la 32 de ani!!!”.

3. Raluca Prună, fostul ministru al justiție de pe vremea lui Cioloș, ”a terminat o amărâtă de facultate la care preda ca profesor individul de la punctul 2!!”.

4. Ana Birchall, fost ministru de justiție în vremea PSD, ”a terminat o altă amărâtă de facultate privată care a fost acreditată după doi ani de când terminase deontoloaga cu buze reci!”, scrie Lucian Duță.

5. ”Eu am învățat 15 ore pe zi că să intru la Facultatea de Medicină unde am studiat șase ani! Și apoi încă cinci ani rezidențiatul! Ca să ajung să fiu condus de scamatorii ăștia!”.

În final, după această listă scurtă, Lucian Duță exclamă: ”Băi nene, NE-AM SĂTURAT DE IMPOSTORI ȘI DE SLUGI!”.

Ce putem spune decât că așteptăm și poziția altor medici referitor la cei desemnați să gestioneze transmiterea mesajelor în pandemie… Deocamdată atât.

591

Această boală poate reduce riscul de infecție cu Covid-19

62
(reînnoit 17:29 22.10.2020)
Este mai puțin probabil ca infecţia cu coronavirusul să afecteze organismul persoanelor care au această boală, a dezvăluit un alergolog și imunolog rus într-un interviu pentru Sputnik, explicând despre ce boală este vorba.

BUCUREŞTI, 22 oct – Sputnik. Alergiile oferă un ușor avantaj persoanelor care suferă de ele, când vine vorba de boli virale precum Covid-19. Deși aceste afecţiuni nu reprezintă o garanție absolută împotriva riscului de a contracta coronavirusul, totuşi, în cazul acestor persoane este mai puţin probabil să se infecteze, a explicat pentru Sputnik, medicul specialist în alergologie și imunologie clinică Alla Rizhikh.

„Persoanele cu alergii suferă în general mai puțin de boli virale, precum și de boli oncologice. Acest lucru se datorează faptului că au dezvoltat o capacitate de reacție crescută, adică au o mulțime de imunoglobuline E (IgE) [în organism]”, a explicat specialista.

Simptomele nu trebuie confundate

Ea adaugă că, în prezent, simptome precum tuse și dificultăți de respirație ne fac să ne gândim la coronavirus. Cu toate acestea, cel puțin alte 25 de boli se manifestă în acest fel, inclusiv alergiile.

De asemenea, medicul a insistat asupra necesității de a fi consultat un specialist pentru a nu fi confundate reacțiile alergice cu coronavirusul.

Este deosebit de important să fiți atenți în această perioadă de toamnă, când mai multe tipuri de alergii se intensifică din cauza prezenței puternice a mucegaiului și a acarienilor de praf, care reprezintă cel mai frecvent tip de alergeni din Europa, provocând rinită și astm, a adăugat medicul.

62
Tagurile:
COVID-19, boală
Tematic
Putin: Medicii ruși au învățat să lupte cu COVID-19
Nelu Tătaru: Nu se impun măsuri suplimentare anti-Covid 19
Iohannis, declarații cruciale în ziua recordului de Covid 19

Загрузка...
La spital

Medic: de ce mor așa mulți români de COVID-19

28
(reînnoit 16:48 22.10.2020)
Șeful Secției de Medicină Internă Spitalul Colentina spune că una din explicații poate fi aceea că pacienții ajung târziu la spital. Există, însă, și poasibilitatea ca bolnavii să ia infecţii nosocomiale din spital.

BUCUREȘTI, 22 oct – Sputnik. Situație îngrijorătoare în spitalele din România, acolo unde 1356 de pacienți s-au infectat cu infecții asociate actului medical în ultimele 7 luni.

Informația apare într-o notă a Autorității Naționale de Management al Calității în Sănătate privind infecțiile raportate oficial de spitale.

Dintre pacienții afectați, 274 erau internați în spitale COVID, 557 în spitale de suport COVID, iar 525 în spitale non-COVID. Nu se precizează în ce fel au afectat infecțiile nosocomiale starea acestor pacienți și nici despre ce spitale este vorba, informează antena3.ro.

Îngrijorător este că și SARS-CoV-2 s-a transformat, în unele situații, în infecție nosocomială, luată din spital. Vorbim, în total, de 211 cazuri, dintre care 110 raportate în spitale non-COVID, 39 în spitale COVID și 62 în spitale de suport COVID - în spitalele COVID și de suport. Există posibilitatea ca persoanele infectate în spital să fi fost cadre medicale.

Luna trecută – septembrie – un număr de 86 de spitale au raportat 522 de cazuri de infecții asociate actului medical. Dintre acestea, 116 au fost clasificate ca infecții asociate actului medical din spitalul raportor, 3 ca infecții din alt spital și una ca infecție asociată actului medical nedeterminată.

Medicul Băicu, șeful Secției de Medicină Internă de la Spitalul Colentina, spital suport COVID, este de părere că pacienții care ajung să fie intubați într-o unitate spitalicească din România mor și din pricina infecțiilor nozocomiale.

“Explicaţia poate fi că pacienţii ajung mai târziu la spital. Poate că nu sunt la fel de bine îngrijiţi, poate iau infecţii nosocomiale din spital. Cred că acestea sunt explicaţiile posibile pentru rata mai mare a mortalităţii în România”, spune medicul.
28
Tagurile:
COVID-19, Morți, Români
Tematic
Renate Weber face praf autoritățile Covid, acuzație extremă!
RO ALERT, folosit pentru anunțuri privind Covid 19
Putin: Medicii ruși au învățat să lupte cu COVID-19

Загрузка...

Vaccinul și maimuțele: fake-ul britanic despre fake-ul rusesc

0
(reînnoit 18:39 22.10.2020)
Presa britanică a acuzat Rusia de răspândirea unor colaje prin care ar încerca să discrediteze vaccinul dezvoltat în Regatul Unit. Ce „dovezi” au prezentat jurnaliștii.

MOSCOVA, 22 oct - Sputnik, Vladimir Kornilov. Presa britanică au scos la iveală o nouă informație despre diversiunea Rusiei împotriva umanității. Timp de câteva zile, acest eveniment a fost o știre centrală în Albion.

Vaccin, imagine simbol
© Sputnik / Николай Хижняк

Gândiți-vă doar câte probleme există acum în Marea Britanie: în țară e o situație pandemică dezastruoasă, mai multe regiuni se pronunță împotriva măsurile restrictive ale guvernului, negocierile cu Uniunea Europeană pe subiectul Brexit au intrat într-un impas, fapt care amenință cu un colaps economic în viitorul apropiat, nivelul de susținere a ideii secesiunii Scoției a ajuns la un nivel înalt, fapt care poate duce la o destrămare a țării. În aceste condiții, pe primele linii ale ziarelor britanice apare principala știre a zilei: “Nebunii Russkies anunță că vaccinul vă transformă într-un cimpanzeu”.

Practic, toate ziarele au publicat niște colaje nostime, în care poza prim-ministrului britanic, Boris Johnson a fost transformată într-un yeti, fiind însoțită de mesajul: “Îmi place vaccinul meu, al omului zăpezilor”. Făcând trimitere la o sursă oarecare, toate aceste instituții de presă au anunțat că astfel de imagini sunt elaborare și răspândite la indicația statului rus sau de oficialități ruse, în calitate de o campanie de dezinformare, în scopul compromiterii viitorul vaccine britanic împotriva coronavirusului, afirmând că aceasta ar transforma oamenii în maimuțe.

Prima sursă este ziarul The Times, care sub forma unor “investigații” a prezentat câteva materiale senzaționale pe acest subiect. Cică, imaginile au fost oferite de o persoană oarecare “implicată în campanie (de dezinformare n.r.), care este îngrijorată de daunele pe care le-ar putea provoca aceasta pentru sănătate”. Acest “anonin îngrijorat” a declarat că are o anumită tangență cu aceste imagini satirice.

Ce legătură are cu toate acestea statul rus? Această întrebare The Times a pus-o, intensigicând intriga. Pe prima pagină aceștia declară: “Nu este clar dacă această tentativă de propagandă a fost autorizată nemijlocit de Kremlin, însă există mărturii că anumiți demnitari ruși sunt implicați în organizarea ei”.

În articol astfel de informații nu sunt atât de categorice: “Campania împotriva studiilor Oxford ar putea fi legată de niște demnitari ruși. (...) Implicarea acestor persoane nu presupune neapărat faptul că Kremlinul a ordonat, aprobat sau știa de această tentativă de propagandă”.

O bună parte a cititorilor ziarului nu a primit un răspuns la princiala intrigă, titrată (că toate acestea le face Rusia) de toate ziarele. În schimb, aceștia au fost îndemnați să acceseze site-ul ziarului pentru asculta un podcast de 40 de minute pe acest subiect, care explică și demonstrează totul în detalii.

Se pare că alte instituții de presă (fie ele britanice sau americane) n-au stat prea mult pe gânduri și s-au încrezut în afirmațiile The Times, că în acel podcast există toate probele ale implicării persoanelor oficiale din Rusia la producerea unor colaje pentru rețele de socializare, care ar discredita vaccinul britanic inexistent. Iată de ce a apărut o serie de articole, în care această “campania rusească” de dezinformare este prezentată aproape ca o parte a “doctrinei militare Gherasimov”. Presa occidentală are o obsesie de a face trimiteri cu orice ocazie la strategia șefului Statului Major al Forțelor Armate al Rusiei, Valeri Gherasimov.

Вакцина против новой коронавирусной инфекции
РФПИ и Центр имени Гамалеи

Însă, dacă ascultăm podcastul celor de la The Times, constatăm: pe parcursul întregii transmisiuni sunt oferite promisiuni că “vom oferi dovezi ale implicării statului rus”. Iar când vine vorba de partea legată de organizatori, se menționează numele lui Kirill Dmitriev, directorul general al Fundației Ruse pentru Investiții Directe. Jurnaliștii ziarului discută cu “kremlinologii” de serviciu despre personalitatea lui Dmitriev, despre fundația lui și chiar dacă a fost la curent Vladimir Putin de declanșarea acestei campanii. De aici se poate presupune că The Times a reușit să descopere o urmă – acei demnitari care stau în spatele caricaturilor cu “yeti Johnson”. Apoi urmează o afirmație trăsnet: “Kirill Dmitriev nu este menționat în mărturiile de care dispunem. Nu există niciun indiciu că acesta este implicat în campania de dezinformare”. Atât. Aici urmele unor “demnitari ruși” misterioși, pe care au promis să le prezinte, dispar. Doar expertul Mark Galeotti, cunoscut prin cărțile sale superficiale despre criminalitatea din Rusia, se dă cu părerea că în spatele campaniei s-ar putea afla niște “duci și baroni de la Kremlin”. Oare asta nu e o “dovadă”?

Urmează o altă știre pe surse: cică, la un oarecare post rus de televiziune au pregătit un fake despre decesul a două persoane în timpul testărilor vaccinului rusesc, însă moartea acestora ar fi ascunsă. Și, cică, acest lucru ar fi o dovadă că vaccinul este bun doar pentru maimuțe, nu pentru oameni. E adevărat că se menționează: “Deocamdată, campania nu a fost lansată. Probabil, s-a considerat că e ceva exagerat chiar și pentru o televiziune rusă”. Adică, acest lucru nu a fost făcut public nicăieri și noi nu știm de unde au scos-o autorii podcastului. Însă, urmează un “fact-checking” din partea The Times, în care „infirmă” știrea senzațională care nu există. E ceva noi în practica jurnalistică – să prezinți publicului un zvon care nu există, iar apoi să-l combați cu furie.

Cu toate acestea, într-adevăr, unul din voluntari, care a participat le testările clinice ale vaccinului companiei britanice AstraZeneca, a decedat în această săptămână în Brazilia. Acest fapt ar putea fi atribuit cu mare greu “dezinformării rusești”.

Astfel, în niciun material nu se prezintă cel puțin o faptă, care ar demonstra o anumită implicare a statului rus, persoanelor oficiale și neoficiale din Rusia în crearea colajelor satirice cu Johnson și COVID. Într-adevăr, internetul e plin cu astfel de imagini. Însă tentativele de a găsi prima sursă duc la primul număr al The Times, unde au fost publicate pentru prima data. Nu știm dacă au fost publicate undeva anterior, însă anume ziarului a lansat distribuirea lor în toată lumea.

Ei ne asigură că aceste colaje au fost publicate în două surse modeste: două britanice și una de la Bruxelles. Însă, putem găsi doar una, legată indirect cu această imagine (cu totul alta), pe site-ul EUReporter. Reiese că principalul distribuitor al astfel de colaje este anume The Times. Chiar dacă am admite că cineva vrea să discrediteze vaccinul britanic, numind-o “de maimuță”, atunci a găsit cel mai eficient și cel mai ieftin mijloc: pur și simplu, a furnizat-o redacției unui ziar britanic, prezentând-o ca “o dovadă a dezinformării rusești”. În continuare, meme au fost redistribuite în tot spațiului virtual. Un efect incredibil. Dacă lucrurile stau așa, atunci anume The Times a devenit un instrument al răspândirii dezinformării (cel mai probabil, deloc rusești).

Chiar în ciuda lipsei oricăror dovezi a implicării în toată această poveste a cuiva din Rusia, observăm o reacție furioasă din partea Londrei. Ministrul Afacerilor Externe al Marii Britanii, Dominic Raab a acuzat Moscova de discreditarea vaccinului celor de la Oxford. Nici nu ne-am mira dacă s-ar ajunge și la sancțiuni. Nici nu mai contează că însuși The Times afirmă că e puțin probabil ca cei de la Kremlin să aibă vreo atribuție la această istorie. Miniștrii britanici nu consideră necesar să citească ceva dincolo de titluri.

Cel mai important este că la întrebarea “de ce Rusia ar avea nevoie de asta?” editorialul ziarului răspunde cu simplitate: este subminată “încrederea globală față de toate vaccinele”. Însă anume Rusiei nu îi convine subminarea încrederii în vaccinare, luând în considerație faptul că este, deocamdată, singura țară din lume care dispune de un vaccin împotriva coronavirusului. Însă, cei din Occident nu sunt interesați de logică în acest caz.

Ambasada Rusiei la Londra a precizat imediat: presupunerile că statul rus ar purta o oarecare propaganda pentru subminarea încrederii în vaccinul britanic, “reprezintă în sine un exemplu de dezinformare”. A se observa, nicio rețea de socializare nu blochează aceste informații senzaționale ale presei britanice, nu declară că acestea “necesită o verificare suplimentară”. Că doar nu este vorba de scrisorile electronice ale lui Hunter Biden, care îl discreditează tatăl lui, candidatul pentru funcția de președinte al SUA. În acest caz, rețelele de socializare au acționat rapid și dur, blocând accesul la New York Post, care a îndrăznit să publice un astfel de material. Linkurile la același ziar, care a preluat “materialul senzațional” despre Rusia, vaccinuri și maimuțe, nimeni nu l-a blocat. Dacă e vorba de ruși, atunci poți publica orice acuzații absurde, fără a le verifica.

Apare o altă întrebare: de ce presa britanică are nevoie de acest scandal? Răspunsul în găsim chiar la începutul articolului. Cel puțin pentru câteva zile, publicului i-a fost distrasă atenția cele mai importante probleme ale țării, fiind direcționată spre maleficii ruși. Atunci când efectul articolului despre “vaccinul de maimuță” va expira, vor putea inventa o nouă “știre senzațională”, pe care o vor scoate pe primele pagini, cum ar fi, despre modul în care rușii au încercat să dea peste cap Olimpiada din 2020, iar serviciile britanice au reușit să dejoace acest complot. Așa își vor asigura câteva zile de scandal. Doar dacă nimeni nu le va cere să prezinte cel puțin un martor sau o probă. Sunt de prisos.

0
Tagurile:
Marea Britanie
Тема:
"Mâna Moscovei", "propaganda rusă"

Загрузка...