Pericol de contaminare

Gripa: cine este în pericol mai mare de a o contracta

(reînnoit 14:59 10.01.2019)
Cercetătorii caută, de multă vreme, să identifice factorii de risc.

BUCUREȘTI, 10 ian - Sputnik. Recent oamenii de știința au stabilit că organismul uman se opune eficient acelor tipuri de gripă pe care le-a suportat în copilărie, de asemenea s-a constatat că dieta poate schimba mult evoluția bolii.

Un grup de biologi de la Universitatea Michigan, SUA, monitorizând pe parcursul a doi ani starea de sănătate a unui contingent de 500 de familii, au constatat că mai există un factor important și anume - microflora prezentă în căile respiratorii superioare.

De exemplu, bacteriile din familiile Alloprevotella și Prevotella sporeau riscul de îmbolnăvire, pe când microbul Bacteroides vulgatus producea un efect contrariu.

Microorganismele cu ”viză de reședință” în cavitatea nazală și faringe produc un efect permanent asupra imunității congenitale și adaptive, determinând reacția la infecții, au presupus biologii americani în studiul publicat de revista PLoS One.

”Descoperirea are un potențial enorm, dar deocamdată suntem departe de intervenții arbitrare în microfloră și de crearea ”pastilelor bacteriale”, a spus Betsy Foxman, membru al echipei de cercetători.

Dar, potrivit ei, mișcarea în această direcție a și început.

studiu, probabilitate, contaminare, gripa