Saună și zăpadă

Cum scăpaţi de depresia de iarnă. Sfatul medicilor

289
(reînnoit 19:22 03.12.2018)
Iarna zilele devin mai scurte, iar acest lucru ne afectează organismul. Mulți medici amintesc de problemele care pot apărea și recomandă soluții pentru a evita depresia de iarnă.

BUCUREŞTI, 3 dec – Sputnik, Doina Crainic. Persoanele care trăiesc într-un context în care zilele sunt mai scurte sunt mai des expuse depresiei, ceea ce se explică prin scăderea serotoninei în organism, lămureşte Nana Pogossova, cardiolog și director adjunct general al Centrului Național pentru Cercetări Medicale în Cardiologie al ministerului Sănătății din Rusia, citată de cotidianul Rossiiskaya Gazeta.

Capacitatea lor de lucru este diminuată, oboseala crește, suferă de somnolență sau, dimpotrivă, de insomnie (din cauza perturbării ritmurilor de somn-trezire). Acest lucru provoacă o stare de iritare, reduce imunitatea, crește mortalitatea cauzată de infecțiile virale, de gripă și alte infecții, și deteriorează pielea, unghiile și părul din cauza lipsei vitaminei D. Unele persoane încep să facă abuz de alcool, dar acest lucru nu face decât să le agraveze starea depresivă, adaugă expertul.

În perioadele de nopți lungi se recomandă să se opteze pentru o alimentaţie mai grasă, adică pentru consumul de produse bogate în proteine și grăsimi care aduc multă energie. Dar o astfel de alimentaţie trebuie să fie contrabalansată prin exerciții fizice pentru a evita creșterea în greutate.

Scandinavii și-au dezvoltat propriile metode de combatere a depresiei de iarnă: merg constant la saună, practică sporturi de iarnă, organizează sesiuni de terapie cu lumină, apelând la surse puternice de iluminare artificială. Potrivit lui Yuri Zintchenko, lector la Facultatea de Psihologie a Universității din Lomonosov din Moscova (MGU), expert al Ligii Naționale de Sănătate, astfel de măsuri măresc rezistenţa organismului, dar nu sunt suficiente.

„De aceea este foarte important ca, atunci când observaţi simptome precum o stare de spirit proastă şi scăderea productivităţii în timpul iernii, să căutaţi surse suplimentare de bucurie şi satisfacţie pentru a ajuta corpul să-şi refacă dozele de serotonină. Pentru început este recomandabil să participaţi la activităţi distractive, să sporiţi activitatea motorie, să petreceţi mai mult timp în camere încălzite și să comunicați mai mult cu oameni buni”, a spus Zintchenko.

În perioada când nopțile sunt mai lungi, trebuie acordată o atenție deosebită copiilor și vârstnicilor. Aceasta deoarece ceasul lor biologic este în mod special supus perturbărilor din cauza funcţionării instabile a sistemului hormonal.

În timpul iernii, copiii petrec mai mult timp pe dispozitivele digitale pentru a trăi emoții pozitive. Totuşi, după cum au demonstrat studiile realizate de facultatea de Psihologie a MGU, interesul celor mici pentru realitatea virtuală crește riscul dezvoltării a diferite probleme psihice și comportamentale la copii. De aceea specialiștii oferă acest sfat, care nu este nou, dar a cărui eficienţă a fost dovedită: o plimbare în aer liber este întotdeauna mai benefică decât un joc virtual.

289
Tagurile:
sfaturi, combaterea depresiei, Iarna
Tematic
Munchen: 6 cetățeni străini printre victime. Atacatorul avea o formă de depresie
Ieromonahul Savatie Baștovoi: Sfat practic ca să nu suferi de depresie
Românii se întorc de la muncă din străinătate cu depresii şi boli psihice

Загрузка...