Ceai verde

Ceaiul verde, transformat într-o armă puternică împotriva cancerului

(reînnoit 15:39 21.05.2018)

BUCUREȘTI, 21 mai — Sputnik. Extractul de ceai verde a ajutat oamenii de știință să creeze nanoparticule capabile să distrugă practic toate celulele canceroase din plămânii umani când sunt iluminate cu un laser, potrivit unui articol publicat în revista ACS Applied Nano Materials.

„Următorul nostru pas — să sporim amploarea experimentelor. Ne propunem să verificăm dacă putem utiliza punctele cuantice pentru a obține o "fotografie„ a celulelor canceroase, și sperăm să înțelegem modul în care acestea sunt conectate și penetrează în interiorul lor", — a declarat Sudhagar Pitchaymutu (Sudhagar Pitchaimuthu) de la Universitatea din Swansea (Marea Britanie).

În ultimii ani, oamenii de știință au creat mai multe metode fundamentale noi de tratare a cancerului, bazate pe diferite nanoparticule organice sau anorganice. In unele cazuri, nanoparticulele însele oferă un mijloc de îndepărtare a tumorii, acționând ca un fel de „țintă", care sunt induse sau celule ale sistemului imunitar, sau radiație laser ce încălzește particulele și celula de combustie.

Spital
© Sputnik / Aleksei Babushkin

După cum explică oamenii de știință, diametrul unei nanoparticule afectează în mod direct capacitatea sa dăunătoare — cu cât mai multe bucăți de metal sau alte elemente, cu atât mai multe celule vor distruge. În unele cazuri, acesta este un minus — fragmentele mari vor ucide nu numai celule canceroase, dar și cele sănătoase.

La rândul său, după cum notează Pitchaymutu „producerea" nanoparticulelor de dimensiuni mici este o sarcină foarte dificilă, deoarece stabilitatea lor este redusă în mod semnificativ odată cu descreșterea dimensiunii.

În ultimii ani, oamenii de știință au descoperit câteva zeci de substanțe care pot rezolva această problemă, stabilizând și legând nanoparticule. Toate acestea au un dezavantaj comun — sunt extrem de toxice și pot provoca moartea masivă a oricăror celule singure. Acest lucru nu le permite să le folosim în practica medicală.

Chimiștii britanici au găsit o soluție la această problemă prin învățarea de a dezvolta nanoparticule speciale capabile să ucidă aproape toate celulele canceroase în interiorul extractului de ceai verde.

După cum remarcă oamenii de știință, ei au atras atenția asupra faptului că mulți microbi și celule vegetale pot sintetiza nanoparticule naturale folosind diverse substanțe capabile să formeze filme subțiri pe suprafața lichidului. Ghidați de această idee, oamenii de știință au colectat puncte cuantice utilizând extractele celulelor acestor organisme și și-au verificat activitatea pe colonii de bacterii și celule canceroase.

Aceste experimente au arătat că extractul de ceai poate fi folosit pentru a asambla nanoparticule foarte mici din cadmiu si sulf, amestecând doar trei componente — sulfatul de cadmiu, sulfura de sodiu si extractul de ceai. La câteva ore după amestecarea lor, în interiorul acestui amestec apar un număr mare de particule, de dimensiuni mai mari de câțiva nanometri.

Ele sunt așa-numitele "nanopuncte cuantice" — structuri speciale capabile să absoarbă lumina și să genereze noi tipuri de unde electromagnetice. Dacă punctele cuantice se află în interiorul celulelor, ele pot produce un număr mare de molecule agresive care le distrug din interior.

Nanopunctele, create de Pitchaymuth și colegii săi, au distrus aproximativ 80% din celulele canceroase pulmonare, în culturi din care biologii și-au verificat acțiunea, în timp ce "evidențiază" tumoarea și ajută oamenii de știință să-și determine poziția. Un rezultat similar, după cum notează chimistul, deschide calea pentru utilizarea ceaiului verde pentru producerea de medicamente împotriva cancerului.

efecte curative, ceai verde
Sputnik V

În Muntenegru a ajuns prima partidă Sputnik V din Rusia

În Muntenegru a ajuns prima partidă a vaccinului rusesc Sputnik V. Mai devreme, republica obținuse preparatul rusesc din Serbia.

BUCUREȘTI, 25 feb – Sputnik. Prima partidă a vaccinului rusesc Sputnik V a ajuns joi din Rusia în Muntenegru, anunță guvernul țării.

Вакцина против новой коронавирусной инфекции впервые в мире зарегистрирована в России 11 августа
РФПИ и Центр имени Гамалеи

Din Rusia, în Muntenegru a sosit o partidă de cinci mii de doze ale vaccinului Sputnik V, a anunțat cabinetul de miniștri într-o postare pe Twitter, specificând că e prima partidă primită în urma unei înțelegeri cu partea rusă. Pe 23 februarie, ministrul Sănătății al Muntenegrului, Jelena Borovinić Bojović, și-a administrat primul component al vaccinului de producție rusească, oferit de către autoritățile din Serbia. Joi, ministrul Sănătății a întâmpinat aeroport preparatul de imunizare din Rusia.

În mesajul guvernului Muntenegrului se menționează că în următoarele zile din Beijing în Podgorica vor pleca 30 mii de doze ale vaccinului chinez Sinopharm.

Pe 20 februarie, în Muntenegru a demarat campania de vaccinare cu preparatul Sputnik V, obținut din Serbia, după ce premierul Serbiei, Ana Brnabić, a transmis personal autorităților muntenegrene 2 mii de doze ale preparatului de producție rusească.

Reprezentanții Ministerului Sănătății din Muntenegru au declarat agenției RIA Novosti că poartă negocieri cu reprezentanții guvernului rus și Centrul Gamaleia cu privire la livrările Sputnik V din Rusia. Mai devreme, autoritatea de reglementare a medicamentelor a aprobat importul vaccinului rusesc.

vaccin, Sputnik V
Тема:
Vaccinul Sputnik V
Ce cantitate a vaccinului „Sputnik V” vor produce în comun Rusia și Iran
În San Marino a ajuns prima partidă a vaccinului Sputnik V
O altă țară din America de Sud aprobă vaccinul rusesc Sputnik V
O partidă a vaccinului Sputnik V a ajuns în Ungaria
Vaccinul ”Sputnik V”, și mai accesibil: Cât costă acum

Vaccinare în România

Coronavirus în România, 25 februarie: 3.923 cazuri noi

Reprezentanții Grupului de Comunicare Strategică informează care este situația infectărilor cu noul coronavirus pe teritoriul României până astăzi, 25 februarie 2021.

BUCUREȘTI, 25 feb – Sputnik. Autoritățile informează că, până astăzi, 25 februarie, pe teritoriul României, au fost confirmate 791.971 de cazuri de persoane infectate cu noul coronavirus (COVID – 19), iar 733.616 pacienți au fost declarați vindecați.

În urma testelor efectuate la nivel național, față de ultima raportare, au fost înregistrate 3.923 cazuri noi de persoane infectate cu SARS – CoV – 2 (COVID – 19), acestea fiind cazuri care nu au mai avut anterior un test pozitiv.

Până astăzi, 20.167 de persoane diagnosticate cu infecție cu SARS – CoV – 2 au decedat.

În ultimele 24 de ore, de ieri dimineață de la ora 10.00 și până astăzi, la aceeași oră, au fost raportate 81 de decese - 39 bărbați și 42 femei, ale unor pacienți infectați cu noul coronavirus, internați în spitalele din Alba, Arad, Bacău, Bihor, Bistrița-Năsăud, Brăila, Botoșani, Brașov, Caraș-Severin, Călărași, Dâmbovița, Galați, Gorj, Hunedoara, Iași, Maramureș, Mehedinți, Mureș, Neamț, Prahova, Sălaj, Satu Mare, Sibiu, Suceava, Timiș, Vaslui, Vrancea, Ilfov și București.

Dintre acestea, 3 decese au fost înregistrate la categoria de vârstă 40-49 de ani, 6 decese la categoria de vârstă 50-59 ani, 21 decese la categoria de vârstă 60-69 ani, 30 decese la categoria de vârstă 70-79 ani și 21 decese la categoria de peste 80 de ani.

Majoritatea deceselor înregistrate – 77 - sunt ale unor pacienți care au prezentat comorbidități, 3 pacienți decedați nu au prezentat comorbidități, iar pentru 1 pacient decedat nu au fost raportate comorbidități până în prezent.

În unitățile sanitare de profil, numărul total de persoane internate cu COVID-19 este de 7.640. Dintre acestea, 985 sunt internate la Anestezie Terapie Intensivă.

Până la această dată, la nivel național, au fost prelucrate 5.959.349 teste RT-PCR și 279.446 de teste rapide antigenice. În ultimele 24 de ore au fost efectuate 28.141 de teste RT-PCR (18.390 în baza definiției de caz și a protocolului medical și 9.751 la cerere) și 8.706 teste rapide antigenice.

Pe teritoriul României, 38.907 persoane confirmate cu infecție cu noul coronavirus sunt în izolare la domiciliu, iar 10.850 de persoane se află în izolare instituționalizată. De asemenea, 52.541 de persoane se află în carantină la domiciliu, iar în carantină instituționalizată se află 133 de persoane.

În ultimele 24 de ore, au fost înregistrate 3.044 de apeluri la numărul unic de urgență 112 și 606 la linia TELVERDE - 0800 800 358, deschisă special pentru informarea cetățenilor.

Polițiștii și jandarmii au aplicat, ieri 24 februarie 2021, ca urmare a încălcării prevederilor Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, 5.231 de sancţiuni contravenţionale, în valoare de 1.142.509 lei.

Prin structurile abilitate ale Poliției, au fost întocmite, ieri, 2 dosare penale pentru zădărnicirea combaterii bolilor, faptă prevăzută și pedepsită de art. 352 Cod Penal.

Autoritățile reamintesc cetățenilor că Ministerul Afacerilor Interne a operaționalizat, începând cu data de 04.07.2020, o linie TELVERDE (0800800165) la care pot fi sesizate încălcări ale normelor de protecție sanitară.

Apelurile sunt preluate de un dispecerat, în sistem integrat, și repartizate structurilor teritoriale pentru verificarea aspectelor sesizate.

Referitor la situația cetățenilor români aflați în alte state, 19.362 de cetățeni români au fost confirmați ca fiind infectați cu SARS – CoV – 2 (coronavirus): 2.539 în Italia, 12.667 în Spania (**), 195 în Marea Britanie, 125 în Franța, 3.116 în Germania,  93 în Grecia, 49 în Danemarca, 37 în Ungaria, 28 în Olanda, 2 în Namibia, 4 în SUA, 7 în Suedia,  137 în Austria, 22 în Belgia, 6 în Japonia, 2 în Indonezia, 43 în Elveția, 3 în Turcia, 2 în Islanda, 2 în Belarus, 5 în Bulgaria, 12 în Cipru, 2 în India, 2 în Ucraina, 8 în Emiratele Arabe Unite, 13 în Republica Moldova, 3 în Muntenegru, 218 în Irlanda, 2 în Singapore, 3 în Tunisia  și câte unul în Argentina, Luxemburg, Malta, Brazilia, Kazakhstan, Republica Congo, Qatar, Vatican, Portugalia, Egipt, Pakistan, Iran, Slovenia, Federația Rusă și Croația. De la începutul epidemiei de COVID-19 (coronavirus) și până la acest moment, 179 de cetățeni români aflați în străinătate, 34 în Italia, 19 în Franța, 43 în Marea Britanie, 53 în Spania, 14 în Germania, 2 în Belgia, 3 în Suedia, 4 în Irlanda, 2 în Elveția, unul în SUA, unul în Brazilia, unul în Republica Congo, unul în Grecia și unul în Iran, au decedat.

Dintre cetățenii români confirmați cu infecție cu noul coronavirus, 798 au fost declarați vindecați: 677 în Germania, 90 în Grecia, 18 în Franța, 6 în Japonia, 2 în Indonezia, 2 în Namibia, unul în Luxemburg, unul în Tunisia și unul în Argentina.

Reprezentanții GCS subliniază că aceste date sunt obținute de misiunile diplomatice și oficiile consulare ale României în străinătate, fie de la autoritățile competente din statele de reședință, în măsura în care aceste date fac obiectul comunicării publice, fie în mod direct de la cetățenii români din străinătate.

Diferențele față de ziua precedentă referitoare la numărul de cetățeni români infectați, respectiv decedați, sunt rezultatul comunicării recente, de către autoritățile spaniole, a unor date centralizate și actualizate către Ambasada României la Madrid cu privire la cetățenii români infectați cu virusul SARS-CoV-2, respectiv cetățeni români decedați ca urmare a infectării cu acest virus în Regatul Spaniei în perioada 1 martie 2020 - 15 februarie 2021.

COVID-19, românia
3500 de români infectați după vaccinarea anti Covid
Rusia înregistrează primul test din lume pentru mutaţia britanică a Covid-19
Medic, despre impactul COVID asupra sistemului nervos

В России сегодня презентовали международный проект Бессмертная память

“Memoria nemuritoare”: În Rusia a fost prezentat un nou proiect

(reînnoit 19:50 25.02.2021)
În centrul de presă al grupului media „Rossiya Segodnya” de la Moscova s-a desfășurat o masă rotundă în format de videoconferință, dedicată prezentării unui nou proiect.

CHIȘINĂU, 25 feb – Sputnik. Conferința video “Genocidul nazist: noi documente și materiale” a reunit participanți din Rusia, Letonia, Kazahstan și Tadjikistan, raportori ai Adunării popoarelor din Eurasia și experți ai proiectului multimedia al agenției RIA Novosti “Nürnberg. Începutul păcii”.

Subiectul central al discuțiilor a constituit prezentarea proiectului internațional al adunării – “Memoria nemuritoare”, sarcina căreia este identificarea și digitalizarea unei cantități mari de date din arhivele străine, care arată proporțiile crimelor naziștilor împotriva cetățenilor sovietici. De asemenea, proiectul va include și materialele făcute publice după încheierea Tribunalului de la Nürnberg, primul din istorie care a recunoscut agresiunea drept cea mai gravă crimă și a prezentat opiniei publice crimele naziștilor împotriva păcii și umanității, transmite RIA Novosti.

Andrei Beliyaninov, secretarul general al Adunării popoarelor Eurasiei: “Societatea civilă din Rusia și restul lumii se alătură tot mai activ păstrării memoriei istorice. Activitatea Comitetului organizatoric internațional a proiectului “Memoria nemuritoare” de păstrare a patrimoniului istoric al Marelui Război pentru Apărarea Patriei și al Celui De-Al Doilea Război Mondial răspunde în același timp intereselor Rusiei și tuturor statelor – învingătoare și aliate. Existența unei cereri pentru o astfel de structură civică devine tot mai evidentă, dacă luăm în considerație campania propagandistică antirusă fără precedent, declanșată în ultimii ani. În toată lumea devine tot mai dificilă să organizăm și să desfășurăm evenimente legate de comemorarea chiar și a unor evenimente care sunt lipsite de orice ambiguitate în conținutul lor ideologic, cum ar fi înfrângerea fascismului de către Uniunea Sovietică și țările din coaliția antihitleristă. O sarcină importantă a comitetului internațional organizator al proiectului “Memoria nemuritoare” este crearea unei bănci digitale comune a documentelor cu privire la crimele naziste, precum și crearea unor dosare ale naziștilor și complicilor lor, care au comis crime împotriva păcii și umanității. Această sarcină științifică și organizatorică onorabilă cade pe umerii generației actuale. Îndeplinirea ei va contribui la restabilirea dreptății istorice și va deveni o barieră sigură în fața celor care încearcă să rescrie istoria, să reabiliteze nazismul și să ponegrească marea victorie a poporului sovietic și a tuturor țărilor și popoarelor, a învingătorilor nazismului”.

De asemenea, în cadrul mesei rotunde au fost prezentat și proiectul transmedia istoric al RIA Novosti – “Nürnberg. Începutul păcii”, lansat în anul aniversării a 75-a de la principalul proces de judecată al secolului XX. În cadrul acestui proiect, pe portalul nuremberg.media și în rețele de socializare sunt publicate materiale dedicate Tribunalului de la Nürnberg, în limba rusă, germană, franceză și engleză.

Proiectul oferă cititorilor mărturii de arhivă și muzeistice unice, fotografii, desene, cronici video, care oferă un prilej de a simți acest proiect zi de zi. La baza proiectului se află mărturiile de la persoana întâi, obținute de autori din arhivele rusești și străine. Acestea vor fi suplimentate e expoziții, podcasturi, discuții publice, spectacole. O parte indispensabilă a proiectului va deveni și o reconstrucție VR unică a istoriilor principalilor inculpați ai tribunalului.

“Problema documentelor care dezvăluie crimele nazismului este una centrală în cadrul proiectului. Petrecem mult timp în arhive, lucrăm cu materialele publicate – foto, video, sunet, manuscrise dactilografiate. În centrul materialelor noastre se află întotdeauna un document. Sunt niște mărturii atât de puternice, încât uneori chiar și cei mai căliți colegi simt niște dificultăți emoționale în timp ce lucrează cu tema dată. Iată de ce acordăm o mare atenție acestei activități importante de căutare și digitalizare a documentelor, legate de crimele împotriva populației civile a URSS, - abia urmează să studiem acest strat al memoriei istorice”, a menționat coordonatorul proiectului, jurnalistul și scriitorul Natalia Osipova.

Participanții la masa rotunda au convenit asupra publicării unei selecții de material a proiectului “Memoria nemuritoare” despre crimele naziștilor împotriva cetățenilor sovietici pe portalul nuremberg.media.

Adunarea popoarelor Eurasiai este o organizație neguvernamentală internațională, ai cărui scop este formarea unui model civic integrationist în numele consolidării păcii și armoniei prin dezvoltarea cooperării multilaterale și a diplomației civice (populare) în spațiul eurasiatic. În prezent, aceasta cuprinde reprezentanți ai peste 43 de state. Adunarea a încheiat 107 de acorduri de parteneriat în domeniul culturii, antreprenoriatului, dezvoltării relațiilor integraționiste între popoarelor Eurasiei și a diplomației populare.

Proiectul “Nürnberg. Începutul păcii” se desfășoară cu sprijinul partenerilor generali media: posturile de televiziune Rossiya 24 și Moskva 24, portalul de știri Vesti.ru, postul de radio Vesti FM, site-ul Komsomolskaia Pravda. Parteneri media a proiectului sunt postul de radio Mayak, postul de radio Radio Rossiya, cinematograful online tvzavr, Muzeul de Stat de Istorie, Muzeul Evreiesc și centrul de toleranță.

Rossiya Segodnya