Школы закрыли на карантин из-за ОРВИ

Psihiatru, despre profesorii ajunși la terapie: ”Unii au abandonat”

207
(reînnoit 17:46 20.05.2021)
Maria Cristache a vorbit, în cadrul unui interviu, despre efectele pe care pandemia de coronavirus le-a avut asupra psihicului oamenilor. Elevii și profesorii sunt și ei afectați de schimbările produse în învățământ o dată cu trecererea la școala online.

BUCUREȘTI, 20 mai – Sputnik. Pandemia de coronavirus a afectat mult mai mulți oameni decât s-ar putea creee la prima vedere. Și aceasta pentru că multe ”victime” sunt cele care au suferit psihic, emoțional de pe urma restricțiilor impuse în pandemie sau de pe urma îmbolnăvirii ori a decesului cuiva drag. Nu este mai puțin adevărat că știrile pe care le vedem cu toții la televizor au și ele un puternic impact emoțional.

Cum au fost afectați oamenii de această pandemie și, în special, cum au resimțit elevii și profesorii toate schimbările din ultimul an am aflat de la medicul psihiatru Maria Cristache, care a răspuns mai multor întrebări esențiale în cadrul unui interviu acordat în exclusivitate Agenției de Presă Sputnik.

La nivel mondial, din pricina pandemiei de coronavirus, a crescut numărul persoanelor care au dezvoltat anumite afecțiuni sau la care afecțiunile existente în stare latentă s-au acutizat?

Toată această perioadă pandemică a constituit o încercare extraordinară pentru toată omenirea, atât în plan psihic, cât și din punct de vedere social. Pandemia a adus un cortej de restricții, de frustrări, de stres. Cu toții ne-am resetat existența. Cu cât am putut să ne gestionăm situațiile de viață, sub toate aspectele, atât material, cât și uman, să poți să faci față acestei perioade… O încercare a psihicului, a ceea ce a însemnat ritmul vieții anterioare și trecerea la o nouă condiție… Implicațiile au fost majore. Asemenea experiențe lasă urme pe care știința, neuroștiința zilelor noastre le va semnaliza și vor fi consemnate în patologia noastră, cel puțin psihiatrică, ca tulburări de adaptare de un anumit fel.

Testările în masă ale populației, dacă s-ar face în momentul de față, sunt ferm convinsă că ar aduce conotații pe care viața și experiența anterioară nu le-a probat.

Oamenii nu au cum să nu fie încercați de această traumă, pentur că s-a murit – am văzut persoane dragi, am văzut persoane sănătoase care au trebuit să dea acest tribut perioadei pe care o traversăm.

Am asistat la nivel global la drame care nu au cum să nu ne marcheze.

Care sunt principalele afecțiuni care au cunoscut o creștere în această perioadă?

De la tulburările de stres, traumatice, pentru că sunt traume, în familii, în colectivități, în comunități, care, la un moment dat, am văzut și noi în Italia cum cimitirele nu mai făceau față, vedem India la momentul acesta…

Tulburările de stres, tulburările de adaptare, anxietatea și depresia sunt cele 4 categorii de semne/simptome de tulburări psihice care au înflorit în ultima perioadă.

Copiii, afectați de pandemie

Sunt și copiii afectați de aceste tulburări?

Da. Vedem și noi: chiar dacă s-au reluat cursurile școlii, e un deficit mare în cunoaștere, în comunicare… Dezvoltarea personală sigur a avut de suferit.

Scade și încrederea în sine?

Enorm. Sunt persoane care nu au răbdare să gestioneze, să traverseze această perioadă. Sunt persoane care disperă, sunt persoane care – și așa încercate psihologic de o anumită simptomatologie, chiar și afecțiune anterioară acestei perioade – situația pandemică nu a făcut decât să exacerbeze stresul și noi tensiuni intra psihice, ca să le numesc așa, generic.

Citim în presă despre copii care aleg să își pună capăt zilelor…

Fenomenul suicidului la vârste pe care patologia psihiatrică în ultimul deceniu nu îl sesiza vedem și noi că a căpătat o amploare pentru că e un fenomen general al izolării de părinți – faptul că aceștia trebuie să plece în afară, să lucreze – și copiii rămân la vârste fragede, când au nevoie de afecțiune, de susținere, de înțelegere, de dragostea părintească, în grija altor persoane care nu au timp sau poate nu sunt suficient de dotate și să aibă suficientă aplecare și responsabilitate în creșterea și educarea lor.

Sunt situații dramatice. Mi-a fost dat sî văd la consultații copii care foarte greu au suportat perioada aceasta a izolării de părinți, deoarece crește fenomenul insecurității, al lipsei de încredere, al certitudinii, al sentimentului siguranței, care, independent de vârstă, ne încearcă pe fiecare din noi. 

Ați avut pacienți proveniți din rândul personalului didactic? Ce v-au spus? Cum au resimțit perioada aceasta?

Am văzut și profesori care au abandonat această formă de învățământ, pentru că nu erau abilitați, nu erau pregătiți, nu erau investiți. Experiența ultimului an (predarea online – nota Georgiana Arsene) a însemnat o probă extraordinară atât pentru profesori, cât și pentru elevi. Pe unii i-a făcut să abandoneze, pe alții, să performeze mai puțin. Mi-a fost dat să văd și dascăli care, chiar dacă nu erau tineri, au înțeles importanța și dăruirea pe care dascălii o au vis-a-vis de copiii pe care trebuie să îi instruiască, de copiii cărora nu trebuie să le taie elanul și să-i inspire. 

207
Tagurile:
Examen psihiatric, Profesori
Sorin Cîmpeanu

Cât credeți mai suportă profesorii batjocura, domnule Cîmpeanu?

1054
Am urmărit și eu, ca mulți români, declarația ministrului Educației care ne spunea că profesorii își vor primi banii pentru orele remediale lucrate. Este inadmisibil ca acei oameni să lucreze degeaba, iar de la vârful învățământului să primească numai promisiuni.

Profesorii au început încă din martie 2021 să facă ore remediale, însă Ministerul Educației întârzie să le dea banii.

Asta cu toate că, pentru a nu-i face să renunțe, ministrul Cîmpeanu, dar nu numai, au ieșit cu promisiuni frumoase.

Iar cadrele didactice au continuat munca. O activitate neplătită, dar, la cât scot profesorii bani din buzunar pentru a-și susține activitatea didactică, mai contează?!

Ei bine, aceasta pare a fi și ideea pe care se bazează Cîmpeanu&Co acum, când, iată, s-a ajuns la finalul anului școlar, iar profesorii tot nu și-au primit banii pe orele remediale.

Ministrul Educației a ieșit, recent, la televizor, unde a promis iar că profesorii își vor primi sumele restante. Mai mult, demnitarul a subliniat că întârzierile sunt nepermis de mari.

”În opinia mea, întârzierile au fost nepermis de mari, chiar dacă au existat justificări. Întârzierile sunt inadmisibile, dar, din punct de vedere legal, vă asigur că am făcut toate demersurile pentru ca aceste plăţi să se realizeze în cel mai scurt timp”, a declarat Cîmpeanu.

Ei bine, același Cîmpeanu dădea asigurări ferme că profesorii își vor primi banii înainte de Paște.

“Facem tot posibilul să se plătească orele pe luna martie încă înainte de sărbătorile pascale, astăzi a fost validat proiectul deci de astăzi se pot transmite solicitarea de plată pentru 146.000 de elevi din învățământul primar și gimnazial și 90.000 de elevi din învățământul liceal, care erau oricum cuprinși într-o altă formă de decontarea orelor remediale”, spunea, în aprilie, ministrul Educației.

Evident că nu s-a întâmplat nimic. Și cred că nici acum nu se va întâmpla.

Ca o supremă bătaie de joc, cei din Ministerul Educației pot transmite școlilor să dea profesorilor care au făcut ore remediale câte o adeverință care să le folosească la dosarul pentru gradația de merit și care să ateste, încă o dată, că dascălii au făcut ceea ce se cheamă muncă patriotică, adică voluntariat.

Este inadmisibilă o asemenea umilință. Sindicatele, evident, tac, că nu le privește soarta profesorilor, atâta vreme cât își primesc cotizațiile.

Profesorii tac și ei, pentru că știu că nu-i susține nimeni și pentru că speră că, poate, își vor primi banii.

Iar Ministerul Educației profită din plin de această situație nefericită și promite la nesfârșit că vor fi alocați niște bani pentru care profesorii au muncit.

Și atunci, apare întrebarea legitimă: ”Cât credeți că mai suportă profesorii batjocura, domnule Cîmpeanu?”.

1054
Tagurile:
Sorin Cîmpeanu, Salarii, profesori

Загрузка...
Elevi

Revoltător: părinţii nevaccinaţi, umiliţi: nu au fost lăsaţi la festivităţile de absolvire

170
(reînnoit 17:55 11.06.2021)
Mama unui elev a postat pe Facebook imagini cu ceea ce s-a întâmplat la Școala 11 din Buzău, unde părinţii nevaccinaţi nu au avut voie să participe la festivităţile de absolvire a copiilor lor. Reacţia președintelui Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți.

BUCUREŞTI, 11 iun – Sputnik. La Școala 11 din Buzău părinţilor nevaccinaţi li s-a interzis accesul în curtea şcolii unde a avut loc festivitatea de absolvire a şcolii pentru elevii care au termina clasa a VIII-a, potrivit alephnews.ro.

Părinţii au fost nevoiţi să privească prin gard premierea copiilor, unitatea de învăţământ impunând interdicţia în baza deciziei nr. 580 din 27 mai 2021 a Comitetului Național pentru Situații de Urgență (CNSU). Astfel, pentru a putea participa la eveniment, părinţii ar fi trebuit să prezinte un test negativ pentru infecţia cu coronavirus, să dovedească faptul că s-au vaccinat sau să demonstreze că au trecut prin boală.

Mama unui elev a postat pe Facebook imagini, care au stârnit mai multe reacţii negative.

De asemenea, la scurt timp a reacţionat și președintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți, Iulian Cristache, care a scris că CNSU „s-a jucat cu sentimentele copiilor și ale părinților”, nepermiţând acestora din urmă să ia parte la un eveniment unic din viaţa copiilor lor.

„O umilință marca CNSU. Să le fie rușine…Cădea Cerul dacă CNSU dădea voie părinților. Niște nesimțiți care s-au jucat cu sentimentele copiilor și părinților. Am făcut tot ce a depins de mine: telefoane și mesaje la toți factorii decidenți. Nu am putut rezolva, din păcate! Îmi cer scuze pentru acești papagali… care nu au sentimente pentru copiii noștri. Sunt momente unice (final de cls. 4, 8 și 12), odată în viată le trăiești. Nu le-a păsat…”, a scris pe Facebook Iulian Cristache.

Potrivit hotărârii nr. 580 din 27 mai 2021, care a intrat în vigoare la 1 iunie, „festivitățile organizate în spații deschise, prilejuite de terminarea anului școlar să poată fi desfășurate cu participarea elevilor și personalului didactic, precum și a aparținătorilor, dacă aceștia din urmă sunt persoane vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, ori prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 24 de ore sau se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 90-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2, fapt dovedit prin documente medicale (test RT-PCR pozitiv la data diagnosticului, bilet de externare din spital sau test care să dovedească prezența de anticorpi de tip IgG efectuat cu maxim 14 zile anterior desfășurării activității) în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului educației și ministrului sănătății”.

170
Tagurile:
părinți, Școala
Tematic
Caz tragic: a murit a doua zi după ce a fost vaccinat cu AstraZeneca
Unic în lume: la Obor, în București, se dau mici contra vaccinare!
Vaccinare la Obor contra mici - Român: ”Dacă dădeați bere, era full aici”

Загрузка...
Benjamin Netanyahu

Plecarea lui Netanyahu, sfârşitul unui capitol întunecat în relațiile Israel-Palestina