Elevi

Evaluarea Națională la clasa a 4-a: probele încep azi - se trec rezultatele în catalog?

139
Elevii din clasa a patra trec astăzi, 18 mai 2021, prin emoțiile generate de faptul că vor susține prima probă din cadrul Evaluării Naționale, cea de Limba Română. Sunt trecute rezultatele în catalog?

BUCUREȘTI, 18 mai – Sputnik. Calendarul oficial al Evaluărilor Naționale 2021, publicat de Ministerul Educației, prevede că astăzi, 18 mai 2021, încep probele pentru elevii clasei a patra.

Prima probă din cadrul Evaluării Naționale la clasa a patra este cea de Limbă Română, urmând ca mâine, 19 mai, școlarii să susțină testul la Matematică, iar joi, 20 mai 2021, pe cel de Limba Maternă.

Școlarii, dar și părinții lor trebuie să știe – dacă nu își mai amintesc de la Evaluarea Națională pe care aceștia au susținut-o în clasa a doua – că rezultatele probelor nu se trec în catalog și nici nu se fac publice.

Ele se comunică fiecărui părinte în parte de către profesorul pentru învățământ primar.

Scopul evaluării din acest an este acela de a se vedea care este nivelul pierderilor generate de un și ceva de pandemie în care școala online a alternat cu cea în format clasic, fizic – asta în situații fericite, existând, din păcate, și situații în care școlarii nu au avut acces la cursuri, din pricina lipsei dispozitivelor tehnice sau au condițiilor necesare desfășurării orelor online.

Modelele de teste pentru Evaluarea Națională clasa a patra de Ministerul Educației pentru anul 2021 sunt aceleași din 2019. Ele pot fi accesate aici.

Toate probele se desfășoară cu prezență fizică, indiferent de scenariile în care se află unitățile de învățământ. Sălile în care se susţin aceste evaluări sunt, de regulă, cele în care elevii îşi desfăşoară activitatea în mod obişnuit. Acestea sunt adaptate în prealabil, după caz, în funcţie de testul planificat, prin eliminarea oricăror materiale didactice care ar putea influenţa elevii.

Testele sunt elaborate de Centrul Național Pentru Politici și Evaluare în Educație (CNPEE), au un format asemănător cu cel al evaluărilor internaționale și trebuie să aibă un nivel mediu de dificultate. Durata alocată rezolvării acestora este de 30 de minute pentru fiecare test administrat la EN II, respectiv de 60 de minute pentru fiecare test administrat la EN IV și EN VI. Testele sunt evaluate în cadrul unităţii de învăţământ, de către cadrele didactice din respectiva unitate, în termen de cel mult 7 zile de la data susținerii ultimului test, informează Ministerul Educației.

 

 

 

139
Tagurile:
Elevi, Evaluarea Naţională
Grădiniță în București, România

Educatoarele, vizate: Cîmpeanu vrea mai mulți bani

52
Ministrul Educației spune că, pentru preluarea creșelor în sistemul educațional, așa cum prevede Legea Educației, este nevoie de buget aferent alocat la rectificare, costurile estimate pentru ultimele patru luni ale acestui an fiind de 150 de milioane de lei.

BUCUREȘTI, 20 iun – Sputnik. Ministrul Educației Naționale, Sorin Cîmpeanu, spune că Legea Educaţiei Naţionale prevede preluarea creşelor în sistemul de educaţie începând cu luna septembrie a acestui an.

La momentul de față, în România, potrivit declarațiilor demnitarului de la Educație, sunt 22.000 de copii, ”avem 4% din copiii de această vârstă care au la dispoziţie servicii în creşe”.

”Vom vedea dacă suntem pregătiţi, dacă se prorogă sau dacă nu se prorogă preluarea creşelor în sistemul de educaţie de la autorităţile locale. Atunci când se preiau aceste creşe, spre exemplu, la un cost standard definit de 15.000 de lei un copil în creşă, faţă de 7.400 de lei, spre exemplu, un copil în grădiniţă, ar fi vorba de un buget considerabil”, a explicat Sorin Cîmpeanu.

Ministrul Educației susține că acest buget ar acoperi numai lunile septembrie, octombrie, noiembrie și decembrie, adică ultima parte a anului în curs. Pentru ca Ministerul Educaţiei să poată să preia creşele din septembrie, va trebui să aibă şi bugetul aferent la rectificare, în plus.

”Dacă vom creşte de la 22.000 de elevi la 30.000, înseamnă 30.000 ori 15.000, 450 de milioane, având în vedere că sunt doar 4 luni din 12, sunt doar 150 de milioane, anul acesta. Dar anul viitor vor fi 600 de milioane”, a explicat ministrul, potrivit edupedu.ro.

Ministrul Educației susține că instituția pe care o conduce este datoare să asigure resursa umană din crește. Acesta este motivul pentru care demnitarul a solicitat clase noi de educatori puericultori.

”Am spus, începând de anul acesta, în fiecare şcoală de profil se va forma o clasă de educatori puericultori. Statul finanţează, statul are dreptul să îşi definească nevoia şi să solicite acest lucru”, a declarat ministrul.

Demnitarul a apreciat determinarea și eficiența Ministerului Dezvoltării în proiectul privind construcția a 110 creșe noi, prin Programul Național de Redresare și Reziliență.

52
Tagurile:
Sorin Cîmpeanu, Grădiniță
Tematic
Au început înscrierile la grădiniță: ce trebuie să știe educatoarele și părinții
Educatoare, sfaturi pentru părinți: cum se alege grădinița
Grădinițele, vizate: hotărâre de ultim moment, anunțată de ME
Schimbări pentru grădinițe: noul ordin comun al ME și MS

Загрузка...
Declarația de presă comună Bogdan Aurescu – Dmytro Kuleba

România a cerut Ucrainei renunțe la “limba moldovenească”

476
(reînnoit 20:08 19.06.2021)
România cere autorităților ucrainene să renunțe la utilizarea oficială a glotonimului “limba moldovenească”.

BUCUREȘTI, 19 iun – Sputnik. Autoritățile române au cerut din nou Ucrainei să renunțe la utilizarea oficială a denumirii “limbii moldovenești”. O astfel de poziție și-a exprimat ministrul Afacerilor Externe al României, Bogdan Aurescu, în timpul unei întrevederi cu omologul său ucrainean, Dmytro Kuleba, pe marja Forumului de Diplomație de la Antalya.

“Ministrul Bogdan Aurescu a reiterat solicitarea către Ucraina ca, pornind de la recunoașterea identității între limba română și așa-zisa “limbă moldovenească”, confirmată de partea ucraineană în luna aprilie 2021, aceasta să recunoască oficial inexistența „limbii moldovenești””, se menționează într-un comunicat al diplomației române.

În aprilie a acestui an, reprezentanții mai multor localități din sudul Basarabiei au acționat în instanță de judecată ministerul Învățământului al Ucrainei, cerând înlocuirea limbii “moldovenești” cu cea română.

Plângerea împotriva Ministerului Învățământului și Științei din Ucraina, în care se cere revenirea la predarea în limba română, este semnată de Asociația învățătorilor români din regiunea Odesa, precum și de locuitorii raioanelor Tatarbunar, Ismail, Sărata, Reni și altele.

Curții i se solicită obligarea Ministerului Învățământului să reintroducă limba română, una din limbile oficiale din UE, în zece școli generale din regiunea Odesa.

Potrivit noii redacții a legii cu privire la învățământ, școlile cu predare în limbile oficiale ale UE (română, maghiară, poloneză) vor trece la predarea în limba ucraineană începând cu 1 septembrie 2023. În acest fel, școlile cu predare în "limba moldovenească" sunt nevoite să treacă la predarea în limba ucraineană.

476
Tagurile:
Ucraina
Тема:
Ucraina lichidează școlile cu predare în limba română

Загрузка...
Donald Trump

Trump anunță datele viitorului său „turneu de istorie”