Grădiniță

Înscrierea la grădiniță în 2021: ce transmite Ministerul Educației

1330
Potrivit adresei nr. 28269 din data de 27 aprilie 2021 a Ministerului Educației, înscrierile la grădiniță încep în ultima zi a lunii mai, iar reînscrierile pentru copiii ce frecventează grădinița încep în data de 17 mai 2021. Cum pot trimite părinții documentele.

BUCUREȘTI, 29 apr – Sputnik. Părinții care au copii mici trebuie să știe că, potrivit unei adrese a Ministerului Educației, înscrierile la grădiniță în acest an încep în data de 31 mai 2021.

Reînscrierile se vor face începând cu data de 17 mai 2021.

În ceea ce privește înscrierea în unitatea de învățământ preșcolar, părinții pot comunica instituției datele necesare – privind solicitantul, privind copilul și cele referitoare la opțiunile exprimate – și prin intermediul fax-ului, poștei electronice sau chiar telefonic. Datele vor fi introduse în aplicația informatică specifică.

Fiecare grădiniță va stabili un program al înscrierilor și al reînscrierilor care va fi afișat la loc vizibil în așa fel încât părinții să fie informați. Programul va fi afișat și pe site-ul unității de învățământ.

Etapa de validare afișelor și de completare a dosarelor cu documentele necesare se va desfășura la momentul comunicării de către unitatea de învățământ, pe zile și intervale orare, în ordinea în care cererile au fost introduse în aplicație, cu respectarea tuturor măsurilor de protecție. Comunicarea va fi postată atât pe site-ul unității de învățământ, cât și la avizier, informează edupedu.ro.

Referitor la ocuparea locurilor libere, după finalizarea etapei de reînscriere, se va face în ordinea descrescătoare a grupelor de vârstă.

În situația în care într-o unitate de învățământ numărul cererilor de înscrierea copiilor învățământul preșcolar, primită de la părinți, este mai mare decât numărul de locuri libere, vor fi aplicate, succesiv, criterii de departajare generale și criterii de departajare specifice.

Vorbim despre următoarele criterii generale de departajare care prevăd existența unui document care dovedește că:

  • este orfan de ambii părinți (situația copilului care provine de la o casă de copii/un centru de plasament/plasament familial se asimilează situației copilului orfan de ambii părinți);
  • este orfan de un singur părinte;
  • are un frate sau o soră înmatriculat/înmatriculate în anul școlar următor în unitatea de învățământ respectivă.

De asemenea, un alt document care poate constitui criteriu de departajare este cel eliberat de medicul specialist/certificat de orientare școlară și profesională/certificat de încadrare în grad de handicap a copilului.

Dacă numărul cererilor de înscriere primite de la părinți depășește numărul de locuri libere, repartizarea copiilor se face în ordinea descrescătoare a numărului de criterii generale de departajare cumulate de către fiecare copil, respectiv: se repartizează la început copiii care îndeplinesc trei dintre criteriile menționate anterior, apoi copiii care îndeplinesc două dintre criterii și, în final copiii care îndeplinesc doar unul dintre criteriile menționate.

Ministerul Educației transmite că aceste criterii specifice de departajare sunt elaborate din fiecare unitate de învățământ preșcolar sau cu grupa de preșcolari sunt aprobate de Consiliul de administrație al acesteia și avizate de către Consiliul consilierul juridic al Inspectoratului școlar județean al Municipiului București până la data de 28 mai 2021.

”Criteriile specifice de departajare sunt aplicate după epuizarea departajări pe baza criteriilor generale de mai sus. Pentru criteriile specifice stabilite, unitatea de învățământ va indica documentele doveditoare pe care părintele trebuie să le depună în momentul completării sau validării cererii-tip de înscriere. Aceste criterii nu pot fi discriminatorii și nu pot include existența unor liste de preînscrieri, organizate în afară calendarului procesului de înscriere în învățământul preșcolar”, potrivit notei de la minister.

Fiecare unitate de învățământ va posta următoarele informații: cele referitoare la capacitatea instituției, numărul de locuri aprobat prin planul de școlarizare pentru anul școlar 2021 – 2022 pe grupe de vârstă: mică, mijlocie, mare, precum și criteriile generale și criteriile specifice pentru înscrierea copiilor.

1330
Tagurile:
2021, Grădinițe, Înscriere
Elevi

Cristache cărțile pe față: se mai revine sau nu fizic la școală?

116
(reînnoit 12:18 07.05.2021)
Președintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți a vorbit despre feedback-ul primit de la părinți și chiar de la profesori după aceste prime două zile de școală, subliniind că toți copiii s-au săturat de stat acasă.

BUCUREȘTI, 7 mai – Sputnik. Miercuri, 5 mai 2021, s-au reluat cursurile, după o vacanță de primăvară destul de lungă, de o lună de zile.

Care este atmosfera după această perioadă de stat acasă și ce spun părinții și profesorii despre faptul că încă se fac ore online am aflat de la președintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți – Învățământ Preuniversitar Iulian Cristache, care a explicat situația, într-o discuție telefonică purtată cu corespondentul Sputnik România.

”În general, părinții și copiii s-au săturat de stat acasă. Chiar dacă sunt tabere pe rețelele de socializare, sunt părinți care sunt porniți și cred că dacă le-aș întreba copiii, în familie, cred că. nu ar fi de acord cu ei. Dar asta e, asta înseamnă democrație. Asta nu înseamnă că Ministerul Educației nu trebuie să vină cu o politică și care să încurajeze întoarcerea la școală, bineînțeles ținând cont de toate regulile igienico-sanitare pe care trebuie să le respectăm la nivelul unităților de învățământ”, a subliniat Iulian Cristache.

Acesta a adăugat că, potrivit sondajelor realizate încă de anul trecut, părinții spun, în mare măsură, că au încredere în condițiile igienico-sanitare din unitățile de învățământ.

În ceea ce privește distanțarea fizică, Cristache recunoaște că ea nu poate fi respectată nici de adulți, nici de copii. Acesta a dat ca exemplu faptul că distanțarea fizică nu se respectă nici în mijloacele de transport în comun, nici la locul de muncă.

Se va mai reveni fizic la coală în acest an, exceptând, desigur, grădinițele și clasele care deja fac ore în format fizic?

Preedintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți a explicat că Ministerul Educației a calculat foarte bine procesul venirii copiilor la școală și că decizia ca elevii din ciclul primar să facă ore în format clasic ss-a luat ținându-se seama de faptul că părinții lor riscau să își piardă locurile de muncă.

Nu aveau cu cine lăsa copiii, sunt familii monoparentale care nu puteau obține nici măcar indemnizația, fiindcă aceasta se obține în momentul în care se decretează scenariul roșu.

Sunt șanse să revină toți copiii la școală, în format fizic, până la finalul anului școlar 2020-2021?

”Teoretic da, practic, nu. Și nici eu parcă nu m-aș grăbi cu elevii de clasele V-VII și IX-XI, pentru că mai mult s-ar crea vâlvă. După două săptămâni se face analiza, probabil că analiza va dura cel puțin o săptămână, pe urmă, discuții la nivelul celor două ministere (Ministerul Educației și Ministerul Sănătății – nota Georgiana Arsene) deci ne apropiem de sfârșitul lunii mai. Pentru trei săptămâni sau patru săptămâni să creezi o undă de șoc sau de discuții contradictorii între cele două Ministere nu cred că merită și cred că va trebui să ne pregătim pentru noul an școlar foarte bine”, a declarat Iulian Cristache.

116
Tagurile:
Școală
Tematic
Românii din regiunea Odesa cer în instanță revenirea la limba română în școli
Grădinițe și școli închise: dă statul părinților bani pentru bone?
Ultima oră: indiferent de scenariu, aceste școli vor funcționa cu prezență fizică

Загрузка...
Sorin Cîmpeanu

Cîmpeanu, profesorii și sindromul ”gazetei imperialiste”

433
Ministrul Educației a anunțat, recent, că speră ca în două săptămâni, elevii să poată merge fizic la ore. Este, însă, o cursă contra timp și este evident că acest lucru nu va fi posibil.

Revenirea copiilor fizic la ore a devenit subiectul principal de discuție al miniștrilor Educației din România. De altfel, pandemia asta pare să le fi venit mănușă. Problemele majore ale sistemului de educație au trecut în plan secund, undeva, în umbră, nu mai vorbește nimeni despre ele și par că nici nu există.

În schimb, în fiecare intervenție pe care ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, o are la televiziune, ne tot vorbește despre revenirea copiilor în format fizic la școală.

Recent, Sorin Cîmpeanu, a spus că speră ca în două săptămâni, toți elevii să poată veni fizic la clase.

Anul trecut, cred că tot prin luna mai – sau aprilie, fostul ministru al Educației, Monica Anisie, dădea asigurări că se lucrează la scenarii – care nu au fost niciodată făcute publice, dar, cine știe, or fi clasificate și le vom afla peste 50 de ani – și că se va reveni în bănci. A ieșit public președintele României Klaus Iohannis și a pus capăt acestei sarabande a declarațiilor fără acoperire.

Acum, Sorin Cîmpeanu iese și ne spune că, în scurt timp, se va putea merge la școală. Asta ar venit cam în săptămâna 17-23 mai 2021.

La jumătatea lunii iunie se intră în vacanța de vară.

Însă nu aici este problema. Ministrul Sănătății, Ioana Mihăilă, spune că elevii au revenit prea devreme în bănci și că ei trebuiau să se întoarcă în clase numai atunci când incidența cazurilor de COVID-19 era una extrem de scăzută.

Deci, practic, aflăm că nu se va întâmpla nimic după aceste două săptămâni.

Ministrul Cîmpeanu nu este la prima declarație fără acoperire. După ce, o vacanță întreagă, ne-a tot vorbit de utilizarea testelor de salivă, a ieșit public și a anunțat renunțarea la ele.

Lipsa de consecvență va avea urmări tragice pentru sistemul de învățământ, și așa ros de probleme ca un organism aflat în plin proces de deteriorare. Atitudinea de tip ”gazetă imperialistă” afișată de Sorin Cîmpeanu nu face decât să arate că, la nivelul ministerului Educației, nu există un plan clar de trecere prin criză.

433
Tagurile:
Sorin Cîmpeanu

Загрузка...
Mitingul cadrelor medicale la București, sindicatul Sanitas

VIDEO: Mărturii din pandemie: români închiși la locul de muncă

0
(reînnoit 17:51 09.05.2021)
Alexandru Giulea, lider SANITAS al angajaților din asistență socială Sector 2 București, a făcut, exclusiv pentru Agenția Sputnik, mărturii cutremurătoare despre perioada de carantină din 2020. Nimeni nu credea că e posibil.

BUCUREȘTI, 9 mai – Sputnik. Perioada de carantină din 2020, de la debutul pandemiei de coronavirus, a lăsat urme imposibil de șters în mintea și în sufletul angajaților de la asistență socială, care au fost pur și simplu arestați la locul de muncă.

Șeful Centrului de Recuperare și Reabilitare Neuropsihiatrică nr. 1 și președinte SANITAS al organizației de aici, Alexandru Giulea, a declarat, pentru Agenția de Presă Sputnik, că totul a început într-o noapte de joi, când s-a dat celebra Ordonanță militară nr. 8 prin care se spunea că asistența socială, centrele rezidențiale – adulți și copii - vor fi izolați.

Alexandru Giulea spune, însă, că mai potrivit este termenul de ”arestați” și că oamenii din sistem au trăit nu doar numeroae drame, ci și batjocură din partea autorităților care au profitat de pe urma muncii lor, însă nu le-au plătit orele suplimentare.

Din materialul video de mai jos veți afla amănunte de-a dreptul cutremurătoare despre familii greu încercate, despre oameni care și-au lăsat copiii fie cu rude, fie singuri.

Este lumea asistenței sociale, despre care se vorbește prea puțin sau deloc, însă care este, mai mult decât ne putem imagina, o lume complexă, vie, cu o componentă sufletească uriașă.

0
Tagurile:
români, SANITAS

Загрузка...