Sorin Cîmpeanu

Cîmpeanu, către profesori: ”Vreți ascundem sub preș?”

2814
(reînnoit 17:48 15.04.2021)
Ministrul Educației vine cu noi declarații referitoare la vaccinarea profesorilor, mai nuanțate decât cele de zilele trecute, când învinovățea părinții de presiuni. Despre ce este vorba.

BUCUREȘTI, 15 apr – Sputnik. Recentele declarații ale ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu, potrivit cărora părinții ar face presiuni ca profesorii nevaccinați să nu vină la ore fizic ci să predea online au tensionat și mai mult situația din sistemul de învățământ.

Demnitarul a ieșit și a făcut noi precizări cu privire la acest subiect, cu prilejul unei conferințe din cadrul campaniei ”Vaccinare și testare pentru învățare”, susținută de Inspectoratul Școlar al Municipiului București la Colegiul Național ”Mihai Viteazul”.

Ministrul a precizat că, la întrebările și presiunile părinților, le-a explicat că sunt situații diferite, existând cadre didactice care au interdicție medicală pentru vaccinare.

”Au zis ”bun, atunci pot să predea online acei profesori care nu sunt vaccinați”. Am spus că din această perspectivă, pot avea dreptate. Am adăugat faptul că există dreptul de confidențialitate asupra unui act medical, există foarte multe lucruri de luat în discuție, dar este o ipoteză. Vreți să ascundem sub preș? Eu nu vreau să ascund sub preș faptul că am fost contactat de părinți”, a declarat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.

Secretarul general al Federației Sindicatelor Libere din Învățământ, Cornelia Popa-Stavri, l-a întrebat pe Cîmpeanu dacă, nu cumva, este vorba despre discriminare.

Demnitarul a subliniat că susține total vaccinarea, că ar trebui să se vaccineze atât părinții, cât și profesorii. De asemenea, acesta a susținut că vaccinarea este un act voluntar, dar că este singurul act care poate stopa pandemia.

2814
Tagurile:
vaccinare, profesori, Sorin Cîmpeanu
Tematic
Cîmpeanu, afirmații fără susținere? Induce voit profesorii în eroare?
Iohannis și Cîmpeanu, reacție despre reluarea cursurilor: uluitor, pur și simplu!
Cîmpeanu, despre examenele naționale: e bătut în cuie!
Școală

Criteriile de acordare a gradațiilor de merit în 2021

44
Ordinul și Metodologia privind acordarea gradației de merit au fost publicate în Monitorul Oficial, împreună cu graficul desfăurării concursului pentru acordarea acestor gradații de merit, sesiunea 2021.

BUCUREȘTI, 10 mai – Sputnik. Profesorii care doresc să îi depună dosarele în vederea obținerii gradațiilor de merit trebuie să știe că ordiul și metodologia privind acordarea gradației de merit au fost deja publicate în Monitorul Oficial.

Prin acest act normativ se aprobă Metodologia şi criteriile privind acordarea gradaţiei de merit personalului didactic din învăţământul preuniversitar de stat în sesiunea 2021, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. 

La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului educației și cercetării nr. 3.307/2020 pentru aprobarea Metodologiei și criteriilor privind acordarea gradației de merit personalului didactic din învățământul preuniversitar de stat în sesiunea 2020, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 158 din 27 februarie 2020, cu modificările ulterioare.

Criterii pentru acordarea gradaţiei de merit

Art. 6, alin. (1) prevede că, pentru acordarea gradaţiei de merit, inspectoratul şcolar evaluează activitatea candidaţilor înscrişi, inclusă în fişa de (auto)evaluare, susţinută prin documente doveditoare, din perioada 1 septembrie 2015 - 31 august 2020 sau pentru perioadele corespunzătoare conform art. 5 alin. (3).

Examen
© Sputnik / Александр Кряжев

Această fișă, în baza căreia se realizează (auto)evaluarea se elaborează ţinându-se seama de criteriile generale care trebuie îndeplinite de candidat, pe baza fişelor sintetice de (auto)evaluare prezentate în anexele nr. 6 - 10.

Pentru personalul didactic de predare şi personalul didactic de conducere, îndrumare şi control, criteriile generale pe care candidatul trebuie să le îndeplinească sunt:

1. Criteriul activităţilor complexe cu valoare instructiv-educativă;

2. Criteriul privind performanţe deosebite în inovarea didactică/management educațional;

3. Criteriul privind activităţile extracurriculare şi implicarea în proiecte (inclusiv proiecte cu finanţare europeană nerambursabilă: Erasmus+, POSDRU, POCU, transfrontaliere, Banca Mondială şi altele similare)/programe de formare profesională;

4. Criteriul privind contribuţia la dezvoltarea instituţională.

Punctajul se aplică în mod unitar pentru toate funcţiile didactice, respectându-se criteriile/subcriteriile şi punctajele maxime, acolo unde acestea sunt menţionate în fişele sintetice de (auto)evaluare prezentate în anexele nr. 6 - 10.

În baza punctajelor, stabilite în mod unitar, se elaborează câte o grilă de evaluare specifică fiecărei categorii de candidaţi: a) educatori/institutori/profesori pentru învăţământul preşcolar;

b) învăţători/institutori/profesori pentru învăţământul primar;

c) profesori;

d) maiştri-instructori/profesori pentru instruire practică;

e) cadre didactice din învăţământul vocaţional, din cluburile sportive şcolare, palatele şi cluburile copiilor şi elevilor;

f) cadre didactice din învăţământul special;

g) cadre didactice din centrele judeţene de resurse şi de asistenţă educaţională/Centrului Municipiului Bucureşti de Resurse şi Asistenţă Educaţională;

h) personal didactic de conducere, îndrumare şi control;

i) personal didactic auxiliar.

De asemenea, se elaborează grile de evaluare distincte pentru fiecare funcţie didactică auxiliară prevăzută în Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, Legea-cadru nr. 153/2017 şi Ordinul ministrului educaţiei naţionale şi al ministrului muncii şi justiţiei sociale nr. 3058/943/2018 privind reglementarea funcţiilor cu statut de personal didactic auxiliar care nu se regăsesc în anexa I Familia ocupaţională de funcţii bugetare "Învăţământ" la Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice.

La rândul lor, inspectoratele şcolare pot elabora şi aplica proceduri specifice privind organizarea şi desfăşurarea activităţilor din etapele concursului, cu respectarea strictă a prevederilor prezentei metodologii.

Defalcarea punctajului maxim şi elaborarea grilei specifice de evaluare sunt de competenţa comisiei paritare de la nivelul inspectoratului şcolar. În cadrul criteriilor generale prevăzute la art. 6, subcriteriilor şi punctajelor maxime prevăzute în fişele sintetice de (auto)evaluare prezentate în anexele nr. 6 - 10, comisia paritară poate stabili şi alte activităţi - de exemplu: activitatea dovedită în calitate de coordonator al claselor bilingve, activitatea dovedită în calitate de profesor documentarist, profesor de discipline nonlingvistice în liceele cu secţii bilingve francofone, activitatea sindicală etc.

Pentru acordarea gradaţiei de merit este necesar un punctaj de minimum 75 puncte, se arată în Ordinul ministrului educației nr. 3.749/2021 pentru aprobarea Metodologiei și criteriilor privind acordarea gradației de merit personalului didactic din învățământul preuniversitar de stat în sesiunea 2021.

44
Tematic
Ultima oră: MEC, despre înscrierea la pregătitoare și gradațiile de merit
Gradație de merit 2020: schimbări majore, anunțate de MEC
Calendarul concursurilor pentru gradația de merit. Schimbări importante

Загрузка...
Elevi

Cristache cărțile pe față: se mai revine sau nu fizic la școală?

117
(reînnoit 12:18 07.05.2021)
Președintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți a vorbit despre feedback-ul primit de la părinți și chiar de la profesori după aceste prime două zile de școală, subliniind că toți copiii s-au săturat de stat acasă.

BUCUREȘTI, 7 mai – Sputnik. Miercuri, 5 mai 2021, s-au reluat cursurile, după o vacanță de primăvară destul de lungă, de o lună de zile.

Care este atmosfera după această perioadă de stat acasă și ce spun părinții și profesorii despre faptul că încă se fac ore online am aflat de la președintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți – Învățământ Preuniversitar Iulian Cristache, care a explicat situația, într-o discuție telefonică purtată cu corespondentul Sputnik România.

”În general, părinții și copiii s-au săturat de stat acasă. Chiar dacă sunt tabere pe rețelele de socializare, sunt părinți care sunt porniți și cred că dacă le-aș întreba copiii, în familie, cred că. nu ar fi de acord cu ei. Dar asta e, asta înseamnă democrație. Asta nu înseamnă că Ministerul Educației nu trebuie să vină cu o politică și care să încurajeze întoarcerea la școală, bineînțeles ținând cont de toate regulile igienico-sanitare pe care trebuie să le respectăm la nivelul unităților de învățământ”, a subliniat Iulian Cristache.

Acesta a adăugat că, potrivit sondajelor realizate încă de anul trecut, părinții spun, în mare măsură, că au încredere în condițiile igienico-sanitare din unitățile de învățământ.

În ceea ce privește distanțarea fizică, Cristache recunoaște că ea nu poate fi respectată nici de adulți, nici de copii. Acesta a dat ca exemplu faptul că distanțarea fizică nu se respectă nici în mijloacele de transport în comun, nici la locul de muncă.

Se va mai reveni fizic la coală în acest an, exceptând, desigur, grădinițele și clasele care deja fac ore în format fizic?

Preedintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți a explicat că Ministerul Educației a calculat foarte bine procesul venirii copiilor la școală și că decizia ca elevii din ciclul primar să facă ore în format clasic ss-a luat ținându-se seama de faptul că părinții lor riscau să își piardă locurile de muncă.

Nu aveau cu cine lăsa copiii, sunt familii monoparentale care nu puteau obține nici măcar indemnizația, fiindcă aceasta se obține în momentul în care se decretează scenariul roșu.

Sunt șanse să revină toți copiii la școală, în format fizic, până la finalul anului școlar 2020-2021?

”Teoretic da, practic, nu. Și nici eu parcă nu m-aș grăbi cu elevii de clasele V-VII și IX-XI, pentru că mai mult s-ar crea vâlvă. După două săptămâni se face analiza, probabil că analiza va dura cel puțin o săptămână, pe urmă, discuții la nivelul celor două ministere (Ministerul Educației și Ministerul Sănătății – nota Georgiana Arsene) deci ne apropiem de sfârșitul lunii mai. Pentru trei săptămâni sau patru săptămâni să creezi o undă de șoc sau de discuții contradictorii între cele două Ministere nu cred că merită și cred că va trebui să ne pregătim pentru noul an școlar foarte bine”, a declarat Iulian Cristache.

117
Tagurile:
Școală
Tematic
Românii din regiunea Odesa cer în instanță revenirea la limba română în școli
Grădinițe și școli închise: dă statul părinților bani pentru bone?
Ultima oră: indiferent de scenariu, aceste școli vor funcționa cu prezență fizică

Загрузка...
Dr. Monica Pop

Monica Pop: „A condiţiona accesul la spectacole de certificatul de vaccinare este un abuz”

0
(reînnoit 20:00 10.05.2021)
Cunoscutul medic Monica Pop a declarat într-o emisiune că faptul de a nu se permite accesul la spectacole decât persoanelor care prezintă un certificat de vaccinare sau un test negativ constituie un abuz.

BUCUREŞTI, 10 mai – Sputnik. Dr. Monica Pop a spus, într-o emisiune la România TV, că vaccinul nu oferă protecţie 100%, astfel că persoanele vaccinate pot fi purtătoare ale virusului şi îl pot transmite mai departe. În opinia sa, condiţionarea accesului la spectacole de prezentarea unui certificat de vaccinare sau a unui test negativ constituie un abuz.

„La biserică nu sunt oameni la fel de mulţi ca la un spectacol? La biserică nu se cere certificat de vaccinare, dar la spectacol da. Vaccinul te ajută să nu faci o formă gravă, dar boala tot o poţi face. Cu ce ajută că într-o sală de spectacol intră cineva care este vaccinat şi totuşi este purtător de virus şi îl transmite?”, a spus medicul în emisiunea realizată de Simona Gheorghe la România TV

De asemenea, ea a mai spus că este inadmisibil că oamenii trebuie să plătească din buzunarul lor pentru a se testa dacă vor să meargă la un spectacol.

„Cum e posibil ca într-o ţară în care oamenii plătesc asigurări de sănătate, testele să fie plătite? În toate ţările testarea este gratuită. Oamenii ar trebui să aibă dreptul să facă o dată pe săptămână sau o dată la două luni un test gratuit”, a subliniat Monica Pop.
0
Tagurile:
Adina Monica Popescu
Tematic
Monica Pop dezvăluie trucul prin care românii sunt manipulați
Monica Pop denunță cea mai mare greșeală din Pandemie – ”E un fel de GENOCID!”
Monica Pop: ”Efectiv, cred că se apropie o revoluție!”
Nou scandal cu Voiculescu! Monica Pop: ”E un demon, duşmanul poporului!”
Monica Pop nu mai suportă: ”LĂSAȚI OAMENII SĂ TRAIASCĂ!”

Загрузка...