Sorin Cîmpeanu

Badea: ”Am sperat voi putea continua la fel și cu domnul ministru Cîmpeanu”

391
Subsecretarul de stat a explicat pentru Agenția de Presă Sputnik o serie de aspecte care au stat la baza demisiei sale de la Ministerul Educației, însă a și clarificat afirmații pe care le-a făcut în presă cu privire la acest subiect.

BUCUREȘTI, 2 mart – Sputnik. Jean Badea, subsecretar de stat în Ministerul Educației, a demisionat din funcția deținută. Acesta a reușit să construiască, în primele trei luni de mandat, proiectul Strategie pentru digitalizarea educației – SmartEdu, alături de 18 companii din domeniul IT și comunicații, plus 24 de organizații non-guvernamentale și câteva  sute de experți.

El susține că faptul că în Programul Național de Redresare și Reziliență se propune o reformă în ceea ce privește digitalizarea educației, iar timp de două luni el nu a fost întrebat, a perceput acest lucru ca pe un mesaj, iar demisia este rezultatul acestui mesaj.

Însă, Badea a făcut, pentru edupedu.ro, o declarație interesantă. El spune că la nivelul conducerii Ministerului Educației, în momentul preluării mandatului, au existat niște priorități ale lui Cîmpeanu legate de nevoia reluării cursurilor și de activitățile remediale, așa că nu a mai existat timpul necesar să se ocupe de strategia de digitalizare.

”Mă gândesc că, probabil, faptul că nu am mai lucrat în trecut cu actualul ministru a făcut să nu beneficiez de aceeași încredere pe care am primit-o din partea doamnei ministru Monica Anisie, încredere care mi-a servit cumva că mână liberă atunci când m-am ocupat de tot ce înseamnă această strategie”, a punctat Badea pentru edupedu.ro.

Cîmpeanu își exprimă disponibilitatea

Contactat de corespondentul Agenției de Presă Sputnik, Jean Badea a explicat afirmația sa cu privire la ”încredere” și dacă accentul nu ar trebui pus, de fapt, pe profesionalism, mai ales că fostul subsecretar de stat este un profesionist.

Și atunci, de ce este nevoie de această ”încredere”, dacă faptele vorbesc de la sine?

Jean Badea spune că el este adeptul lucrului în echipă și că a încercat să demonstreze că poate face profesionist niște lucruri, că poate construi pe baza dialogului – care lui i se pare cel mai important – cu toți cei care sunt relevanți pe un anumit subiect, în cazul de față, digitalizarea.

”Am beneficiat, din partea doamnei ministru Monica Anisie de toată încrederea – poate având în vedere și background-ul pe care îl aveam profesional împreună – am mai lucrat și în alte situații – am sperat că voi putea continua la fel și cu domnul ministru Cîmpeanu în senul în care să beneficiez de aceeași încredere, să continui să coordonez această strategie și să beneficiem cu toții de cele două luni, timp în care se afla în dezbatere publică”, a explicat Jean Badea pentru Agenția de Presă Sputnik.

Acesta spune că ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, și-a exprimat disponibilitatea de a continua lucrul, însă doar după ce rezolvă celelalte urgențe.

Badea a precizat că, în aceste două luni, el ar fi putut duce mai departe proiectul, la fel cum a făcut și în cele trei luni de dinainte.

A fost o rea voință la nivelul conducerii Ministerului Educației?

”Nu cred că a fost rea voință, cel puțin atâta timp cât la nivel declarativ s-a exprimat interesul pentru proiect. Nu știu să vă spun ce a fost… Cert este că, din punctul meu de vedere, cele două luni puteau fi fructificate”, a explicat Badea.

Acesta a spus că, la momentul când Sorin Cîmpeanu a preluat mandatul de ministru al Educației, Badea a mers și i-a prezentat proiectul, planul pe care îl avea. De asemenea, proiectul nu avea cum să-i fie străin ministrului Cîmpeanu, întrucât Strategia pentru digitalizare a beneficiat de o largă mediatizare.

Viziunea prezentă acum în proiect nu este viziunea mea, proprie, a punctat Badea, ci a tuturor specialiștilor pe care a reușit să-i mobilizeze.

Întrebat dacă el crede că o parte din giganții implicați în proiect se vor retrage ca urmare a demisiei sale, Jean Badea a respins ideea.

”Nu cred și nu ar fi normal să se întâmple lucrul acesta, pentru că un proiect de o asemenea anvergură nu trebuie legat de un om sau de o funcție”, a explicat Jean Badea.
391
Tagurile:
Sorin Cîmpeanu, Ministerul Educației

Deputații au adoptat schimbări în Legea Educației Naționale

102
(reînnoit 10:45 22.04.2021)
Miercuri, 21 aprilie 2021, deputații au adoptat o propunere legislativă ce completează Legea Educației Naționale nr. 1/2011, potrivit căreia școlarii din învățământul primar vor beneficia de transport gratuit.

BUCUREȘTI, 22 apr – Sputnik. Schimbări în Legea Educației Naționale nr. 1/2011: deputații au adoptat ieri, 21 aprilie 2021, o propunere legislativă potrivit căreia elevii din învățământul primar vor beneficia de transport specializat de la/ până la unitatea de învățământ.

Cine va suporta toate aceste cheltuieli legate de transportul elevilor din ciclul primar?

Banii vor veni din bugetul de stat, prin transfer. Ei vor fi direcționați către unitățile administrativ-teritoriale.
S-au înregistrat 277 de voturi "pentru", trei "împotrivă" şi 17 abţineri, iar trei deputaţi nu au votat, informează agerpres.ro.

Un amendament la proiect care aparține deputaților Natalia Elena Intotero – PSD și Szabo Odon – UDMR – prevede că în municipii şi oraşe, elevii din învăţământul primar care frecventează cursurile unei unităţi de învăţământ de stat, particulare şi confesionale autorizate/acreditate pot beneficia de transport specializat de tipul curse şcolare, pentru transportul de la/până la unitatea de învăţământ. Acoperirea cheltuielilor pentru transportul specializat se asigura din bugetul de stat, prin transfer, către unităţile administrativ-teritoriale.

Aceste prevederi vor intra în vigoare încă din prima zi a noului an școlar 2022-2023.

102
Tagurile:
legea educației, Deputați

Загрузка...
Школы закрыли на карантин из-за ОРВИ

Expert: ”Nu pot fi tratați profesorii ca și cum ar fi carne de tun”

438
(reînnoit 09:03 22.04.2021)
Eseistul și cercetătorul Mircea Platon susține că măsura evaluării profesorilor de către elevi nu reprezintă altceva decât un nou ghiont dat școlii românești înspre anarho-tiranie și că avem de-a face cu o lume dată peste cap.

BUCUREȘTI, 22 apr – Sputnik. Subiectul evaluării profesorilor de către elevi continuă să stârnească dispute și reacții în spațiul public.

Una dintre acestea vine de la eseistul și cercetătorul Mircea Platon care susține că această măsură este un nou ghiont dat școlii românești înspre anarho-tiranie, înspre zona de instabilitate și negociere continuă care a falimentat sistemul românesc de învățământ.

De asemenea, acesta precizează că, dacă elevii pot răspunde la întrebări de genul ”Profesorul încearcă să educe elevii, nu doar să le predea materia conținută în programă?” sau ”Profesorul adaptează materia predată nivelului și necesităților clasei?” , atunci școlarul poate trece direct la catedră.

În opinia sa, dacă elevii pot da note profesorilor, atunci ar trebui ca și profesorii și părinții să poată evalua, anual, experții care, de trei decenii, la adăpostul anonimatului au făcut ce au vrut din școala românească.

”Nu pot fi tratați profesorii ca și cum ar fi carne de tun, în vreme ce galonații din Cartierul General al școlii românești, diverșii experți, profesori de psiho-fantasme pedagogice și alți importatori de foi de varză expirate să scape neidentificați și fără calificative”, scrie Mircea Platon într-o postare de pe pagina sa de Facebook.

Reamintim că Ministerul Educației va propune, în acest semestru, implementarea metodologiei numai în școlile care doresc aplicarea chestionarului, urmând ca generalizarea procesului să aibă loc din anul școlar următor, ținând cont de feedback-ul rezultat din această pilotare.

Rezultatele validate ale feedback-ului sunt trimise de către diriginte Consiliului de Administrație al unității de învățământ. Consiliul de Administrație va stabili concluzii referitoare la fiecare profesor în parte, iar acest lucru reprezintă o anexă a fișei de evaluare anuală a cadrelor didactice, care va fi publicată pe site-ul unității de învățământ, scrie Sputnik.

438
Tagurile:
profesori

Загрузка...
Sputnik V

OMS anunţă inspecția comună în mai a laboratoarelor unde se fabrică Sputnik V

0
Organizația Mondială a Sănătății (OMS) și Agenția Europeană pentru Medicamente (EMA) vor vizita împreună laboratoarele în care se fabrică vaccinul rusesc Sputnik V împotriva COVID-19, a declarat joi, pentru agenţia Sputnik, un reprezentant al OMS.

BUCUREŞTI, 22 apr – Sputnik. „Inspecțiile pentru bune practici clinice sunt efectuate în luna aprilie de către o echipă comună EMA / OMS. Inspecțiile la fața locului pentru bune practici de fabricație se aşteaptă să aibă loc în perioada 10 mai - prima săptămână a lunii iunie, aceste date fiind convenite cu producătorul”, a declarat pentru Sputnik un reprezentant al OMS.

Atât OMS, cât și EMA continuă să primească date de la Gamaleia Center, dezvoltatorul Sputnik V, ceea ce face parte dintr-un proces de revizuire în desfăşurare, a adăugat reprezentantul.

La începutul acestei zile, viceministrul rus de Externe, Sergei Vershinin, a declarat, după o întâlnire cu directorul general al OMS, Tedros Adhanom, că vaccinul Sputnik V poate primi aprobarea Organizației Mondiale a Sănătății în câteva săptămâni după desfăşurarea misiunii OMS, care ar urma să sosească în țară în luna mai.

Sputnik V, primul vaccin împotriva coronavirusului înregistrat din lume, a fost aprobat până acum pentru utilizare de urgență în 60 de țări de pe glob. Potrivit unei analize intermediare din studiul publicat în revista ştiinţifică The Lancet, vaccinul are o eficacitate de 91,6%.

0
Tagurile:
Sputnik V
Тема:
Vaccinul Sputnik V
Tematic
Noi date: Sputnik V, eficient în proporție de 97,6%
Germania vrea să cumpere vaccinul Sputnik: 30 de milioane de doze numai în această vară
OMS spune când va fi autorizat vaccinul ”Sputnik V”

Загрузка...