Clotilde Armand

Armand, implicare realistă în problema școlilor

204
(reînnoit 10:10 01.03.2021)
Primarul Sectorului 1 al municipiului București se implică activ în găsirea de soluții pentru unitățile de învățământ supraaglomerate, situație care trebuie rezolvată cât mai rapid, mai ales în actualul context epidemiologic.

BUCUREȘTI, 1 mart – Sputnik. Clotilde Armand, primarul Sectorului 1 al municipiului București, scrie, într-o postare de pe pagina sa de Facebook, că există o mare provocare pentru unitățile de învățământ care sunt tot mai aglomerate și că își dorește ca, în scurt timp, elevii să poată învăța în condiții civilizate.

Problema unităților de învățământ supraaglomerate este una ridicată frecvent de Sputnik, care a subliniat că ea ”vine la pachet” cu alta: vizele de flotant.

Clotilde Armand a reușit să identifice o soluție pentru descongestionarea școlilor. Edilul propune folosirea sediului Institutului de Studii Avansate a Culturii și Civilizației Levantului, condus de fostul președinte al României, Emil Constantinescu – despre care se întreabă, pe bună dreptate, cu ce se ocupă – pentur o unitate de învățământ.

”Ce face această instituție?! Nimeni nu știe. Se știe doar că instituția plătește salarii anuale de peste 500 de mii de euro. Pentru ce?! Să revenim însă la școli. Având în vedere deficitul unităților de învățământ din Sectorul 1, propun să preluăm noi clădirea în care funcționează în prezent Institutul Levantului și să o transformăm într-o școală”, a scris Clotilde Armand.

Edilul spune că aici poate funcționa Școala Pia Brătianu Nr. 2, unde elevii învață în 3 schimburi.

”Trebuie să investim în viitorul copiilor noștri și să lăsăm la o parte sinecurile din trecut”, a explicat edilul Sectorului 1.

Sediul poate fi folosit, de asemenea, pentru a găzdui clase pregătitoare. Copiii mici au nevoie de mișcare. Să nu uităm că, pentru ei, intrarea la școală a însemnat cursuri aproape exclusiv online. Deci o mare parte din aptitudinile și deprinderile pe care ar fi trebuit să le obțină pe parcursul semestrului întâi au rămas ”de recuperat” pe parcurs, mai exact acum, în a doua parte a anului școlar 2020-2021 când, pentru o parte a elevilor, cursurile s-au reluat în format clasic – fizic.

De asemenea, o sală de clasă pregătitoare presupune o altă organizare față de o sală de gimnaziu, spre exemplu.

Prin mutarea unor clase în sediul Institutului Levantului, nivelul de stres și anxietate al copiilor și cadrelor didactice care, acum, sunt obligate să lucreze alături de cei mici în școli supraaglomerate, va scădea simțitor. Calitatea actului didactic va fi îmbunătățită simțitor.

Iată, deci, că, dacă există viziune, implicare, dorință de a veni în sprijinul comunității se poate.

Rămâne de văzut dacă primarul Clotilde Armand își va putea duce la îndeplinire ideea.

Poate, astfel, vom afla și noi, măcar acum, legătura dintre geologul fost președinte al României Emil Constantinescu și problematica Levantului.

Desigur, dacă edilul Armand va intra în posesia luxosului sediu, domnul Constantinescu va putea să-și continue pasiunea cognitivă pentru problematica Levantului în intimitatea propriei biblioteci…

Copiii Sectorului 1, însă, au nevoie de spații unde să învețe carte și unde să se dezvolte armonios.

204
Tagurile:
Clotilde Armand
Grădiniță în București, România

Educatoarele, vizate: Cîmpeanu vrea mai mulți bani

52
Ministrul Educației spune că, pentru preluarea creșelor în sistemul educațional, așa cum prevede Legea Educației, este nevoie de buget aferent alocat la rectificare, costurile estimate pentru ultimele patru luni ale acestui an fiind de 150 de milioane de lei.

BUCUREȘTI, 20 iun – Sputnik. Ministrul Educației Naționale, Sorin Cîmpeanu, spune că Legea Educaţiei Naţionale prevede preluarea creşelor în sistemul de educaţie începând cu luna septembrie a acestui an.

La momentul de față, în România, potrivit declarațiilor demnitarului de la Educație, sunt 22.000 de copii, ”avem 4% din copiii de această vârstă care au la dispoziţie servicii în creşe”.

”Vom vedea dacă suntem pregătiţi, dacă se prorogă sau dacă nu se prorogă preluarea creşelor în sistemul de educaţie de la autorităţile locale. Atunci când se preiau aceste creşe, spre exemplu, la un cost standard definit de 15.000 de lei un copil în creşă, faţă de 7.400 de lei, spre exemplu, un copil în grădiniţă, ar fi vorba de un buget considerabil”, a explicat Sorin Cîmpeanu.

Ministrul Educației susține că acest buget ar acoperi numai lunile septembrie, octombrie, noiembrie și decembrie, adică ultima parte a anului în curs. Pentru ca Ministerul Educaţiei să poată să preia creşele din septembrie, va trebui să aibă şi bugetul aferent la rectificare, în plus.

”Dacă vom creşte de la 22.000 de elevi la 30.000, înseamnă 30.000 ori 15.000, 450 de milioane, având în vedere că sunt doar 4 luni din 12, sunt doar 150 de milioane, anul acesta. Dar anul viitor vor fi 600 de milioane”, a explicat ministrul, potrivit edupedu.ro.

Ministrul Educației susține că instituția pe care o conduce este datoare să asigure resursa umană din crește. Acesta este motivul pentru care demnitarul a solicitat clase noi de educatori puericultori.

”Am spus, începând de anul acesta, în fiecare şcoală de profil se va forma o clasă de educatori puericultori. Statul finanţează, statul are dreptul să îşi definească nevoia şi să solicite acest lucru”, a declarat ministrul.

Demnitarul a apreciat determinarea și eficiența Ministerului Dezvoltării în proiectul privind construcția a 110 creșe noi, prin Programul Național de Redresare și Reziliență.

52
Tagurile:
Sorin Cîmpeanu, Grădiniță
Tematic
Au început înscrierile la grădiniță: ce trebuie să știe educatoarele și părinții
Educatoare, sfaturi pentru părinți: cum se alege grădinița
Grădinițele, vizate: hotărâre de ultim moment, anunțată de ME
Schimbări pentru grădinițe: noul ordin comun al ME și MS

Загрузка...
Declarația de presă comună Bogdan Aurescu – Dmytro Kuleba

România a cerut Ucrainei renunțe la “limba moldovenească”

474
(reînnoit 20:08 19.06.2021)
România cere autorităților ucrainene să renunțe la utilizarea oficială a glotonimului “limba moldovenească”.

BUCUREȘTI, 19 iun – Sputnik. Autoritățile române au cerut din nou Ucrainei să renunțe la utilizarea oficială a denumirii “limbii moldovenești”. O astfel de poziție și-a exprimat ministrul Afacerilor Externe al României, Bogdan Aurescu, în timpul unei întrevederi cu omologul său ucrainean, Dmytro Kuleba, pe marja Forumului de Diplomație de la Antalya.

“Ministrul Bogdan Aurescu a reiterat solicitarea către Ucraina ca, pornind de la recunoașterea identității între limba română și așa-zisa “limbă moldovenească”, confirmată de partea ucraineană în luna aprilie 2021, aceasta să recunoască oficial inexistența „limbii moldovenești””, se menționează într-un comunicat al diplomației române.

În aprilie a acestui an, reprezentanții mai multor localități din sudul Basarabiei au acționat în instanță de judecată ministerul Învățământului al Ucrainei, cerând înlocuirea limbii “moldovenești” cu cea română.

Plângerea împotriva Ministerului Învățământului și Științei din Ucraina, în care se cere revenirea la predarea în limba română, este semnată de Asociația învățătorilor români din regiunea Odesa, precum și de locuitorii raioanelor Tatarbunar, Ismail, Sărata, Reni și altele.

Curții i se solicită obligarea Ministerului Învățământului să reintroducă limba română, una din limbile oficiale din UE, în zece școli generale din regiunea Odesa.

Potrivit noii redacții a legii cu privire la învățământ, școlile cu predare în limbile oficiale ale UE (română, maghiară, poloneză) vor trece la predarea în limba ucraineană începând cu 1 septembrie 2023. În acest fel, școlile cu predare în "limba moldovenească" sunt nevoite să treacă la predarea în limba ucraineană.

474
Tagurile:
Ucraina
Тема:
Ucraina lichidează școlile cu predare în limba română

Загрузка...
Donald Trump

Trump anunță datele viitorului său „turneu de istorie”