Școală

Spiegel avertizează asupra unei „generații pierdute” din cauza Covid-19

993
Din cauza pandemiei Covid-19, decalajul global în educație crește prăpastia dintre clasele privilegiate și cele mai sărace. Spiegel consideră că vine o generație „pierdută” și explică de ce.

Criza de sănătate provocată de coronavirus riscă să creeze o „generație pierdută”, întrucât milioane de copii nu mai au acces normal la educație. Și ei vor trebui să „plătească datoria pandemiei”, scrie revista germană Spiegel.

Într-adevăr, potrivit unui raport al Băncii Mondiale din iunie, pierderea veniturilor generației actuale de școlari se va ridica la 10 000 de miliarde de dolari dacă școlile lumii nu se redeschid rapid.

În Germania, instituțiile de învățământ au fost închise de luni de zile, iar în unele țări mai puțin dezvoltate nu s-au deschis de un an. În consecință, tinerii își pierd posibilitatea de a scăpa de sărăcie și de a-și putea modela viața, regretă mass-media citată.

Astfel, conform datelor UNESCO publicate în august anul trecut, 24 de milioane de copii nu se vor întoarce niciodată la școală, deoarece au devenit esențiali pentru familiile lor în lupta zilnică pentru supraviețuire. „Majoritatea studenților cu risc, 5,9 milioane, trăiesc în Asia de Sud și de Vest; 5,3 milioane se află în Africa subsahariană ", se spune în raport.

Amenințarea nemulțumirii

Pe lângă crearea unor dificultăți economice, acest decalaj global în educație aprofundează decalajul deja existent între clasele privilegiate și cei care nu își pot permite o educație mai bună, menționează Spiegel.

Mai rău, experții consideră nemulțumirea crescândă ca o cauză potențială a viitoarelor conflicte, creșterea migrației și creșterea extremismului, subliniază sursa geramnă.

Katrin Kuntz, redactor la departamentul internațional al ziarului, a vorbit cu experți în educație despre consecințele închiderii școlilor. Potrivit acesteia, este încă posibil să se evite sosirea unei generații pierdute.

„Pentru a face acest lucru, guvernele trebuie să aleagă să investească în cei mai tineri. Și nu ar trebui să piardă deloc timpul".

O criză alarmantă

Fondul Monetar Internațional este, de asemenea, îngrijorat de criza economică cauzată de pandemie.

„Estimăm că până la sfârșitul anului 2022, venitul cumulat pe cap de locuitor va fi cu 13% mai mic decât proiecțiile dinaintea crizei în economiile avansate, comparativ cu 18% pentru țările cu venituri mici și 22% pentru țările emergente și în curs de dezvoltare din lume, cu excepția Chinei”, a menționat într-o postare de blog, din 24 februarie, Kristalina Georgieva, director general al FMI.

Confruntată cu această situație gravă, Save the Children, o organizație caritabilă din Londra, a apelat la donatori la mijlocul lunii ianuarie pentru a ajuta guvernele să trimită copiii din țările sărace înapoi la școli. Conform calculelor ONG-ului, pentru a proteja viitorul celor mai marginalizați este nevoie de puțin peste 50 de miliarde USD, sau 370 USD (aproximativ 300 EUR) per elev.

993
Tagurile:
Restricții, coronavirus, Educație, școală, Studii, generație, COVID-19, Pandemie
Тема:
Coronavirus în România, Moldova și în lume (1754)
Profesor

Atenție, profesori! Veți putea fi sancționați conform legii!

1056
Profesorii vor fi evaluați de elevi prin intermediul unor fișe de feedback semestrial, care se completează în ultima săptămână a fiecăruie semestru. Profesorii vor fi sancționați dacă, prin orice mijloace, vor încerca să constrângă școlarii.

BUCUREȘTI, 21 apr – Sputnik. Metodologia evaluării profesorilor de către elevi, care este, la ora actuală, încă în lucru, prevede că evaluarea se va face semestrial. Mai exact, elevii vor completa, în ultima săptămână a fiecărui semestru, o fișă de feedback semestrial.

Chestionarul va fi distribuit și completat de elevii de gimnaziu și de liceu. Nu se trece numele copilului și nici alt semn care ar putea duce la aflarea identității acestuia.

Fișele respective sunt distribuite mai departe chiar profesorilor vizați pentru ca aceștia să elaboreze și să prezinte elevilor, în prima săptămână din semestrul următor, propunerile de îmbunătățire a activității sale la clasă, în funcție de rezultatele validate ale feedback-ului primit, scrie edupedu.ro.

Rezultatele validate ale feedback-ului sunt trimise de către diriginte Consiliului de Administrație al unității de învățământ. Consiliul de Administrație va stabili concluzii referitoare la fiecare profesor în parte, iar acest lucru reprezintă o anexă a fișei de evaluare anuală a cadrelor didactice, care va fi publicată pe site-ul unității de învățământ.

De asemenea, potrivit metodologiei, este interzisă constrângerea/sancționarea elevilor atât în timpul procesului de acordare a feedback-ului semestrial, cât și în urma acestuia, în baza opiniilor exprimate de către elevi.

Mai exact, cadrele didactice care, într-un fel sau altul, vor încerca că îi constrângă ori să îi sancționeze pe elevi în acest sens vor fi sancționați conform Legii Educației.

Sancțiunile disciplinare care se pot aplica, în raport cu gravitatea abaterilor, sunt:

  • a) observație scrisă;
  • b) avertisment;
  • c) diminuarea salariului de bază, cumulat, când este cazul, cu indemnizația de conducere, de îndrumare și de control, cu până la 15%, pe o perioadă de 1-6 luni;
  • d) suspendarea, pe o perioadă de până la 3 ani, a dreptului de înscriere la un concurs pentru ocuparea unei funcții didactice superioare sau pentru obținerea gradelor didactice ori a unei funcții de conducere, de îndrumare și de control;
  • e) destituirea din funcția de conducere, de îndrumare și de control din învățământ;
  • f) desfacerea disciplinară a contractului individ
1056
Tagurile:
Evaluare, profesori

Загрузка...

Calendarul Evaluărilor Naționale pentru clasele a 2-a, a 4-a și a 6-a

128
Noul calendar al Evaluărilor Naționale pentru clasele a II-a, a IV-a și a VI-a a fost publicat în Monitorul Oficial. Testele se vor da, cu prezență fizică, în intervalul 12-28 mai 2021.

BUCUREȘTI, 20 apr – Sputnik. Elevii claselor a II-a, a IV-a și a VI-a vor susține evaluările naționale în acest an în luna mai, adică după revenirea elevilor din vacanța de primăvară, prelungită de minstrul Educației, Sorin Cîmpeanu, în scopul limitării răspândirii infecției cu noul coronavirus.

© Sputnik / Евгений Епанчинцев

Evaluările Naționale pentru clasele a II-a, a IV-a și a VI-a se susțin cu prezență fizică.

Elevii de clasa a VI-a vor susține proba scrisă la Limbă și comunicare în data de 12 mai 2021, iar cea de Matematică și Științe ale Naturii în data de 13 mai 2021.

Evaluarea competențelor fundamentale dobândite în ciclul primar la finalul clasei a IV-a are următorul calendar: proba de Limbă Română este programată pentru 18 mai 2021, cea de Matematică, pe 19 mai 2021, iar cea de Limbă Maternă, pe 20 mai 2021, informează edupedu.ro.

Evaluarea competențelor fundamentale la finalul clasei a II-a se derulează pe durata mai multor zile, din pricina faptului că aici vorbim atât de probe scrise, cât și de probe de citit.

Scris – Limba română – 25 mai 2021
Scris – Limba maternă – 25 mai 2021
Citit – Limba română – 26 mai 2021
Citit – Limba maternă – 26 mai 2021
Matematică – 27 mai 2021
Scris – Citit – Limba română pentru minorităţile naţionale – 28 mai 2021.

128
Tagurile:
Evaluarea Naţională
Tematic
Simulare Evaluare Națională 2021: subiectele la Limba Română
Simulare la BAC 2021 - proba Istorie: afișarea baremelor de evaluare
Simulare Evaluare Națională 2021: Când se afișează rezultatele

Загрузка...
Feodor Lukianov

Lukianov: Moldova devine tot mai puțin interesantă pentru Rusia și Occident

0
În condițiile înrăutățirii relațiilor dintre Rusia și Occident, Moldova nu ar trebui să dea preferință niciunei părți, concentrându-se pe dezvoltarea internă, consideră redactorul-șef al revistei “Rusia în politica globală” Fiodor Lukianov.

Implicarea în jocurile geopolitice străine niciodată nu a fost spre binele cuiva. Nici în Moldova nu trebuie să se mizeze pe acest lucru, a declarat cunoscutul politolog rus, redactor-șef al revistei “Rusia în politica globală” Fiodor Lukianov.

“State precum Moldova au ajuns divizate din punct de vedere al opiniei publice, al acțiunilor interne ale diverselor forțe politice, iar acum, din câte îmi dau seama, ajung într-o situație dificilă”, declară Lukianov într-un interviu oferit Sputnik Moldova. – Pentru că pe marea arenă internațională s-a declanșat un război rece de proporții 2.0, care după formă se deosebește de cel din a doua jumătate a secolului XX, însă în conținut este același. Acest lucru presupune că statele care se află la o răscruce de drumuri, iar Moldova se află printre ele, pierd foarte mult din spațiul de manevră”.

Lukianov consideră că pasiunile care se aprind în relațiile dintre Rusia și comunitatea occidentală se vor replica într-o versiune miniaturală în politica internă a țărilor care se află într-o situație similară cu cea a Moldovei. Tot aici el concluzionează: aceste procese nu vor avea un final fericit.

“Cum trebuie să se comporte Moldova în această situație? Cred că republica nu trebuie să penduleze dintr-o parte în alta, ci să încerce să-și traseze o direcție de protejare a propriilor interese. Chiar dacă acestea nu vor coincide întru totul cu prioritățile rusești, oricum vor fi luate în considerație de Federația Rusă cu tot respectul”, se arată convins politologul.

Altceva este, presupune Lukianov, că și Moldova, și multe alte state din spațiul fostei URSS nu sunt capabile să-și formuleze clar propriile interese. Prin urmare, se transformă într-o arena a realizării unor interese străine. Anume acest lucru, în opinia redactorului-șef al revistei “Rusia în politica globală”, provoacă cele mai multe îngrijorări – “am temeri că tulburările interne din Moldova vor fi agravate de contextul conflictual extern”.

Valentina Matvienko
© Photo : предоставлено пресс-службой Совета Федерации

În același timp, Lukianov consideră pentru multe țări conceptul de opțiune devine vag.

Pe de o parte, relațiile dintre Rusia și Occident se tensionează, iar pe de altă parte, din câte îmi dau seama, Rusia, statele europene și SUA se concentrează tot mai mult pe propriile probleme interne, în special, în condițiile extraordinare ale pandemiei.

Prin urmare, interesul sau entuziasmul față de luptele geopolitice și încercările de a atrage de partea lor statele care se află în fața unor opțiuni se diminuează la toți. Moldova devine tot mai puțin interesantă pentru Rusia și Occident”, susține expertul rus.

Acest lucru doar subliniază necesitatea statelor din fosta URSS să atragă atenția la propria dezvoltare internă.

“Moldova, cred eu, trebuie să răspundă sie însăși la întrebarea: este viabilă în calitate de formațiune statală, are capacitatea de a asigura dezvoltarea propriei societăți? Nu să aleagă la infinit între Rusia și Occident în calitate de direcție de bază a politicii”, a conchis Lukianov.

Reamintim că pe 19 aprilie președintele Republicii Moldova, Maia Sandu, a rostit un discurs în cadrul sesiunii Adunării Parlamentare a Consiliului Europei și în decurs de 40 de minute a răspuns la întrebările adresate de deputații APCE. La subiectul legat de relațiile cu Federația Rusă, șeful statului, de facto, a recunoscut că odată cu preluarea mandantului de președinte, relațiile s-au înrăutățit. Totodată, Sandu a declarat că cele două state au “o agendă serioasă” – comerțul, migranții, Transnistria, trupele de menținere a păcii. În afară de aceasta, președintele Sandu și-a exprimat speranța că se va reveni la regimul moldo-rus de comerț, care a existat până la semnarea de către Moldova a acordului de asociere cu Uniunea Europeană.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

0
Tagurile:
Occident, Moldova, Rusia

Загрузка...