Школы закрыли на карантин из-за ОРВИ

An școlar 2021-2022: Cîmpeanu anunță dificultăți pentru profesori

1802
Ministrul Educației a vorbit din nou despre structura anului școlar viitor, afirmând că aceasta va fi una în avantajul elevilor și că semestrul al doilea va fi mai lung decât primul cu 6 săptămâni.

BUCUREȘTI, 5 feb – Sputnik, Georgiana Arsene. Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației, a făcut un anunț care va deranja, cu siguranță, cadrele didactice, însă ar putea mulțumi elevii.

Este vorba despre anunțul privind structura noului an școlar 2021-2022, despre care demnitarul a dat asigurări că este în concordanță cu așteptările elevilor.

”Este vorba de o abordare conformă cu așteptările elevilor, care înțelegem că vor crea dificultăți multor cadre didactice, dar îmi exprim speranța că se vor implica în așa fel încât să avem o structură logică a anului școlar, bazată pe două semestre, cu trei vacanțe, de iarnă, primăvară și vară, pentru grădinițe și învățământul primar se adaugă și săptămâna de vacanță din luna octombrie, dar semestrul întâi se va încheia înainte de sărbătorile de iarnă”, a declarat Sorin Câmpeanu.

Potrivit demnitarului, semestrul I va avea 14 săptămâni, iar al doilea 20, din care o săptămână va fi dedicată programului Școala Altfel. Excepție vor face anii terminali, al căror an școlar va avea doar 32 de săptămâni, în loc de 34, dar și elevii de la filierele tehnologice.

Materia va fi adaptată duratei celor două semestre.

Demnitarul a subliniat, însă, că unica problemă este aceea a evaluării și notării, care va trebui să fie făcută într-o durată mai scurtă, de 14 săptămâni.

”Mizez pe sprijinul tuturor cadrelor didactice și sper că fiecare va găsi soluții în beneficiului elevilor”, a declarat Sorin Cîmpeanu.

1802
Tagurile:
profesori
Tematic
Cîmpeanu, depășit de situație: ce propune pentru grădinițe
Cîmpeanu, mesaj pentru unitățile școlare: ce le interzice să facă
Redeschidere școli 2021: Cîmpeanu trece la amenințări
Sorin Cîmpeanu

Cîmpeanu, despre examenele naționale: e bătut în cuie!

1422
(reînnoit 11:36 09.04.2021)
Ministrul Educației a anunțat că examenele naționale – Evaluarea Națională și Bacalaureatul 2021 – se vor desfășura cu prezență fizică. Demnitarul spune că au fost deja demarate discuții cu reprezentanții CNSU.

BUCUREȘTI, 9 apr – Sputnik. Examenele naționale din 2021 – Evaluarea Națională și Bacalaureat 2021 – se vor desfășura cu prezență fizică. Acesta este anunțul făcut de minsitrul Educației, Sorin Cîmpeanu.

Declarația vine după ce, în luna martie a lui 2021, Cîmpeanu declarase că se ia în vedere o modificare a structurii anului școlar în curs, astfel încât examenele naționale sp fie reprogramate.

”Având în vedere agravarea situaţiei epidemiologice, vom lua în considerare modificarea structurii anului şcolar, în aşa fel încât printr-o prelungire a vacanţei de primăvară să reprogramăm, dacă va fi cazul, examenele naţionale. Cert este că ne dorim ca ele să fie organizate cu prezenţă fizică pentru a asigura relevanţa acestor examene naţionale”, a afirmat Sorin Cîmpeanu, potrivit hotnews.ro.

Astăzi, 9 aprilie 2021, ministrul Cîmpeanu a precizat că Evaluarea Națională și Bacalaureatul 2021 se vor desfășura cu prezență fizică.

Sorin Cîmpeanu a adăugat că examenele naționale se vor susține față în față la datele care au fost anunțate.

”Examenele sunt programate a fi susținute la aceleași date care sunt știute de mult timp. O certitudine este că ele vor fi organizate cu prezență fizică”, a spus Cîmpeanu, potrivit digi24.ro.

Demnitarul are un răspuns și pentru elevii care, la data susținerii examenelor, vor fi în carantină. Cîmpeanu a explicat că sunt demarate discuții la nivelul Comitetului Național pentru Situații de Urgență și pentru situația în care unele localități vor fi în carantină.

Este vorba despre analizarea posibilității de a organiza în condiții de respectare a unor reguli în plus de siguranță sanitară inclusiv în acele localități să solicite organizarea examenului naționale, ”știut fiind că ele sunt determinate pentru viitorul oricărui tânăr”.
1422
Tagurile:
Examen, Sorin Cîmpeanu

Загрузка...
Elevi la școală

Românii din regiunea Odesa cer în instanță revenirea la limba română în școli

259
Reprezentanții comunității românilor din Odesa cer justiției ucrainene să oblige Ministerului Învățământului să reintroducă limba română în școlile din sudul Basarabiei.

BUCUREȘTI, 8 apr – Sputnik. Tribunalul districtual administrativ din Kiev examinează plângerea depusă de reprezentanții comunității românilor din regiunea Odesa în care se cere revenirea la studierea în limba română în școli, a anunțat serviciul de presă al instanței de judecată pe 6 aprilie.

Plângerea împotriva Ministerului Învățământului și Științei din Ucraina, în care se cere revenirea la predarea în limba română, este semnată de Asociația învățătorilor români din regiunea Odesa, precum și de locuitorii raioanelor Tatarbunar, Ismail, Sărata, Reni și altele.

Curții i se solicită obligarea Ministerului Învățământului să reintroducă limba română, una din limbile oficiale din UE, în zece școli generale din regiunea Odesa.

Cazul va fi examinat conform unei proceduri simplificate, fără notificarea părților, a declarat instanța.

259
Tagurile:
Odesa, Limba română, Români, Ucraina
Тема:
Ucraina lichidează școlile cu predare în limba română
Tematic
România și Ucraina, criticate la unison de Ungaria pentru că poluează râurile
Crimeea este gata să prevină orice posibile provocări ucraineano-române
Cum ar putea arăta uniunea flotelor României și Ucrainei?
Superbă ucraineancă, bănuită că ar fi ucis un celebru miliardar român!
Ministru ucrainean de Externe sfidează statul român la București
Rușine maximă și cinism: Iohannis și Aurescu neglijează TOTAL românii din Ucraina!

Загрузка...
 Voitures à Paris

Milioane de mașini ar putea fi în curând interzise circulației în marile orașe din Franța

0
(reînnoit 09:44 13.04.2021)
Guvernul francez intenționează să creeze zone cu emisii reduse în toate aglomerările țării până în 2024. Prin interzicerea circulației vehiculelor poluante, în special pe motorină, proiectul ar fi benefic pentru calitatea aerului în zonele metropolitane.

Ministrul francez al Tranziției Ecologice, Barbara Pompili, a anunțat săptămâna trecută la BFM TV că Legea privind clima și reziliența ar trebui să abordeze calitatea aerului și că una dintre măsurile importante va fi pusă în aplicare până în 2024 în 45 de zone cu emisii reduse ( zones à faibles émissions - ZFE), inclusiv 10 în 2021.

ZFE-urile prevăd interzicerea accesului la o aglomerare urbană de peste 150 000 de locuitori la cele mai poluante vehicule. Clasificarea mașinilor se va face în conformitate cu sistemul public Crit'Air (anunțat la 2 iunie 2015 de Ségolène Royal, pe atunci ministru al Ecologiei al lui François Hollande, al cărui decret va fi publicat în Monitorul Oficial din 21 iunie 2016), care face posibilă comanda de la stat, sub forma unei etichete autoadezive, a unui certificat care să indice nivelul de poluare al unui vehicul. Certificatul Crit'Air nu este obligatoriu pe toate teritoriile Franței, dar va fi esențial pentru toate vehiculele care doresc să circule în ZPE.

Parisul în capul listei

Trei ZFE-uri au fost deja create în aglomerările din Paris, Lyon și Grenoble, cărora li se vor alătura în 2021 Aix-Marseille-Provence, Nice-Côte d'Azur, Toulon-Provence-Méditerranée, Toulouse, Montpellier-Méditerranée, Strasbourg și Rouen -Normandy. Până în 2024, Franța ar trebui să aibă 45 de ZFE-uri.

Prin aplicarea schemei naționale de autocolante Crit'Air, autoritățile locale vor avea dreptul să își stabilească propriul program de restricții, atât permanent, cât și ad hoc.

Capitala Franței este liderul în dezvoltarea ZFE-ului său. Din 2016, Parisul a continuat să instituie interdicții permanente pentru circulație care afectează în prezent „fără autocolante”, vehiculele înmatriculate înainte de 1997 și toate cele pe motorină cu fabricație înainte de 2006 la Crit'Air 5 și Crit'Air 4. În iunie, aceste restricții vor fi extinse la Grand Paris, delimitat de A86 (nu este inclus). Conform calendarului, metropola pariziană intenționează să excludă și în zonele Crit'Air 3 și Crit'Air 2, respectiv în 2022 și 2024.

Aceste eforturi restrictive vizează inversarea situației legate de poluarea aerului în Parisul, care e puternic afectat. Într-un studiu privind mortalitatea prin poluarea aerului, publicat acum câteva luni în Lancet Planetary Health, capitala Franței se numără printre primele 10 orașe europene cu cel mai ridicat nivel de decese din cauza dioxidului de azot.

„În termen de patru ani, vom reduce poluarea aerului, de exemplu la Paris, cu 40%. Acest lucru va permite în cele din urmă oamenilor să nu mai sufere de boli bronșice. Există 48 000 de oameni care mor în fiecare an din cauza poluării aerului, este a doua formă de moarte care poate fi evitată în Franța”, a declarat Barbara Pompili la BFM TV.

ZFE-urile din Lyon și Grenoble nu au implementat încă restricții împotriva persoanelor fizice. Într-adevăr, pentru moment sunt vizate doar vehiculele destinate transportului de mărfuri, vehiculelor comerciale și vehiculelor grele.

​Numărul de mașini afectate, ajutor și sancțiuni

Motoarele diesel sunt cele mai vizate de ZFE-uri. Dacă punerea în aplicare a inițiativei este în plină desfășurare, autoturismele care funcționează pe bază de motorină ar putea fi complet scoase din circulație la Paris după 2024 și apoi în alte zone urbane.

Potrivit revistei Automobile care citează date din grupul AAA Data, intenția Legii privind clima și reziliența de a interzice Crit'Air 3 din 2025 ar afecta 43% din flota de vehicule din 2020, adică puțin peste 17 milioane de vehicule.

Luând în considerare factorul de schimbare demografică a flotei, site-ul Autoactu estimează că prin interzicerea autocolantelor Crit'Air 3 și anterioare din 2025, vor fi afectate 11,9 milioane de vehicule (9,2 milioane pe bază de motorină și 2,7 milioane de vehicule pe benzină), sau 28,5% din cele 41,7 milioane de vehicule de pasageri înmatriculate acum în Franța.

Având în vedere numărul impresionant de mașini afectate, guvernul oferă numeroase ajutoare șoferilor pentru schimbarea vehiculelor. BFM TV relatează că, în funcție de condițiile de venit ale solicitantului, bonusurile și primele de conversie pot face posibilă obținerea a până la 19 000 de euro subvenție pentru cumpărarea unei mașini noi sau second hand.

În cele din urmă, pentru a descuraja proprietarii de autoturisme scoase din trafic în ciuda restricțiilor impuse în ZFE-uri, sunt prevăzute amenzi forfetare de 68 de euro pentru mașini și două roți și 135 de euro pentru vehicule grele, autobuze și autocare.

0
Tagurile:
Paris, Motorină, Diesel, Mașini, Circulație, Franța

Загрузка...