Sorin Cîmpeanu

Cîmpeanu, depășit de situație: ce propune pentru grădinițe

3355
Ministrul Educației a dovedit, într-o declarație făcută la un post de televiziune, că efectele deficitului de personal în grădinițe vor fi dezastruoase. Ce se întâmplă dacă se îmbolnăvesc educatoarele.

BUCUREȘTI, 3 feb – Sputnik. Anunțul președintelui României, Klaus Iohannis, privind reluarea cursurilor și activităților în format fizic, începând cu data de 8 februarie 2021, când debutează semestrul al doilea al acestui an școlar nu a rămas fără urmări.

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a venit cu explicații suplimentare, pentru că dascălii, dar și părinții și elevii sunt interesați să afle cum va fi influențat procesul instructiv educativ de predare învățare evaluare în cazul în care profesorii se vor îmbolnăvi.

Demnitarul a vorbit și despre educatoare, categorie pe care, de regulă, ”o sărea”.

În cazul în care educatoarea ori învățătoarea nu poate veni la grădiniță sau la școală și nici nu poate fi înlocuită de către alți colegi, atunci copiii fac ore online.

Sputnik a atras atenția în nenumărate rânduri că deficitul de personal din sistemul de învățământ NU PERMITE înlocuirea dascălilor bolnavi.

E bine că, totuși, a aflat și ministrul Sorin Cîmpeanu de această problemă, chiar dacă nu are soluții pentru rezolvarea ei.

Dacă la gimnaziu sau liceu se mai pot găsi înlocuitori, a spus Cîmpeanu, același lucru nu este valabil și în cazul învățământului primar sau preșcolar.

“Lucrurile stau cu totul altfel în învățământul primar și în grădiniță, unde dacă s-a îmbolnăvit un învățător sau un educator, în cazul în care nu există cadru didactic de schimb, și din păcate în cele mai multe nu există cadre didactice care ar putea să preia atribuțiile unui educator sau învățător, în acea școală clasa va trece online”, a precizat ministrul Cîmpeanu.

Totuși, formularea ”în cazul în care nu există cadru didactic de schimb” îl poziționează pe ministrul Sorin Cîmpeanu în sfera oamenilor depășiți de situație și slab informați. Nu există cadrul didactic de schimb că nu are de unde să existe, domnule ministru!

3355
Tagurile:
Sorin Cîmpeanu
Tematic
Educatoarele, supărate pe Sorin Cîmpeanu: reacții dure
Cîmpeanu discriminează educatoarele?
Cîmpeanu: se întâmplă cu dascălii care nu pot merge la școală
Părinții, despre Cîmpeanu: ”Am văzut un ministru total depășit”
Lumânare

Șocant: fost inspector școlar general, moarte fulgerătoare

334
(reînnoit 10:09 05.03.2021)
Ioana Mihaela Neacșu, fost inspector al Inspectoratului Școlar al Municipiului București, a murit brusc, după un stop cardio respirator și un atac vascular cerebral. Cum s-a întâmplat totul.

BUCUREȘTI, 5 mart – Sputnik. Învățământul este în doliu și în stare de șoc, după anunțul că Ioana Mihaela Neacșu, fost inspector școlar al municipiului București, a trecut în neființă.

Potrivit primelor informații, se pare că aceasta a făcut un stop cardio respirator și un atac vascular cerebral după o oră de sport la o sală de fitness.

Un apropiat al acesteia a precizat că Ioana Mihaela Neacșu era o femeie care se îngrijea, însă nu știa că ea practică și fitness-ul și că, probabil, avea ceva afecțiuni de care nu știa.

Anunțul despre moartea Ioanei Mihaela Neacșu a fost făcut de soțul său, care a transmis în cursul nopții trecute un mesaj colegilor acesteia.

Tragedia s-a petrecut ieri. Nimeni nu-și poate explica ce s-a întâmplat, fiindcă ea nu a acuzat niciodată boli.

Pe pagina sa de Facebook, Iulian Cristache, președintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți – Învățământ Preuniversitar – a postat un mesaj emoționant.

”Uneori... viața pare prea crudă. Dumnezeu să te aibă-n pază! O femeie deosebită, un caracter puternic. Condoleanțe familiei! Nu prea am cuvinte, sincer!”, a scris Cristache, care și-a însoțit mesajul de o fotografie cu Ioana Mihaela Neacșu.

Ioana Mihaela Neacșu a fost inspector școlar al municipiului București din partea PSD, din 2018. Ea a fost schimbată din funcție și înlocuită în mandatul Monicăi Anisie.

334

Загрузка...
Sorin Câmpeanu

Cîmpeanu vrea schimbe titularizarea: anunțul momentului

1769
(reînnoit 08:15 05.03.2021)
Ministrul Educației spune că învățământul românesc ar putea deveni mai adaptat la dinamica societății dacă profesorii s-ar putea titulariza pe perioadă determinată, nu nedeterminată cum este în prezent.

BUCUREȘTI, 5 mart – Sputnik. Modul de angajare al profesorilor în sistemul de învățământ s-ar putea schimba. Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, spune că există voință politică pentru schimbarea titularizării și că pandemia de coronavirus a scos în evidență problemele cronice ale sistemului de educație din România.

De asemenea, el consideră că este nevoie de evaluarea cadrelor didactice pe criterii de performanță, indisolubil legată de performanțele elevilor este un lucru foarte clar.

”Este legat și de întrebarea referitoare la titularizare pe perioadă determinată și nu pe perioadă nedeterminată. Este într-adevăr un principiu care ar putea fi ar putea face învățământul românesc mai adaptat la dinamica societății”, a punctat Cîmpeanu la Europa Fm.

Ministrul a explicat că sunt 220.000 de profesori și că întâi trebuie clarificat managementul din sistem, adică relația dintre minister-inspectorate-autorități locale și școli.

Profesor și elevi
© Sputnik / Владимир Астапкович

Urmează un proces de scoatere la concurs a posturilor de directori de școli în toată România. Este vorba despre directori generali, directori adjuncți, ”pe structura director educațional manager sau orice altă structură care va rezulta din dezbaterile care trebuie să fie profunde și rapide”. Obiectivul este să se reușească acest lucru înainte de vacanța de vară.

În ceea ce privește evaluarea, este nevoie doar de un act normativ în care să se precizeze că nu mai este definitivă. Cîmpeanu a dat asigurări că există voință politică pentru ducerea la îndeplinire a acestui obiectiv.

1769
Tagurile:
Sorin Cîmpeanu, 2021, titularizarea

Загрузка...
Antonov An-124

An-124 "Ruslan": de ce Rusia vrea reînvie producția gigantului avia

49
Avionul militar de transport greu și pentru distanțe mari An-124 "Ruslan", care de mai bine de 30 de ani rămâne a fi cel mai mare și mai avansat dintre omologii săi seriali din lume.

Avionul militar de transport greu și pentru distanțe mari An-124 "Ruslan", care de mai bine de 30 de ani rămâne a fi cel mai mare și mai avansat dintre omologii săi seriali din lume, poate obține un aspect modernizat și o a doua viață în Rusia.

În data de 2 martie, în timpul unei întâlniri la întreprinderea "Aviastar-SP" din Ulianovsk, ministrului Apărării, Serghei Șoigu, i s-a propus să reînvie producția aeronavei "An-124 Ruslan". Până în 2004, fabrica de avioane din Ulianovsk a produs 36 din 56 de avioane de acest tip, iar în 2020 aici au fost reparate șase avioane An-124. Nivelul tehnologic al întreprinderii face posibilă restabilirea producției seriale a avioanelor "Ruslan" în cel mai scurt timp posibil.

Propunerea producătorilor de avioane din Ulianovsk nu este una ușoară, deoarece mai devreme o astfel de inițiativă a venit mulți ani la rând din partea Ministerului Apărării al Federației Ruse. Dar ceva încurcă acestui proiect în mod constant. Astfel, decizia din 2006 de a relua producția serială a avioanelor "Ruslan" în Ulianovsk, în cooperare cu întreprinderile din Ucraina, a fost anulată, întrucât, timp de 8 ani, partea ucraineană așa și nu a instalat motoarele. Ministerul Industriei și al Comerțului al Federației Ruse a crezut că nu exista o nevoie urgentă de producție a avioanelor An-124, deoarece repararea flotei existente de aeronave "Ruslan" permitea exploatarea acestora până la sfârșitul anilor 2040 (durata de viață este 50000 de ore, 10000 de zboruri sau 45 de ani). Pe de altă parte, aceeași instituție acceptă producerea unei aeronave de transport super-grele rusești similară cu An-124 după 2020. Poate că anume acum se deschid noi perspective pentru avioanele "Ruslan" și pentru aviația militară de transport rusească.

Evenimentele alarmante din ultimii ani din Siria, Nagorno-Karabah și din alte puncte fierbinți ale planetei au demonstrat importanța componentei grele a aviației milatre de transport pentru transferul operav de trupe, arme și mijloace materiale. Permiteți-mi să vă reamintesc că avionul militar de transport de bază "Ruslan" este capabil să transporte 120 tone la o distanță de 4800 km, cu o viteză de 850 km/h (cu o sarcină de 80 de tone, raza maximă de acțiune crește la 7500 km). Omologul american Lockheed C-5 Galaxy este semnificativ inferior în ceea ce privește capacitatea de încărcare. Cu toate acestea, în cadrul Ministerului Apărării al Federației Ruse operează doar aproximativ zece An-124. Noile provocări și amenințări necesită o creștere cantitativă și calitativă a aviației militare de transport.

Pentru prima dată în istorie

Situația politico-militară dificilă persistă în Siria. Situația poate necesita întăriri mobile, de aceea rețeaua de aerodromuri operative ale Forțelor Aerospațiale Ruse se extinde pe solul sirian. Potrivit publicației americane The Drive, lungimea pistei din Hmeimim a fost mărită până la 3,2 km, ceea ce face posibilă primirea avioanelor militare de transport grele și "încărcate" An-124 "Ruslan".

Anterior, aviația militară de transport (inclusiv aeronavele An-124) a transferat prompt din Rusia în Armenia 1960 de militari din contingentul de menținere a păcii din Nagorno-Karabah – cu arme și echipamente standard (90 de transportori blindați, 380 de unități de automobile și echipamente speciale). Astfel de operațiuni ale aviației militare de transport trebuie exercitate în avans, este nevoie de aeronave de rezervă, echipaje, rute și aerodromuri.

În regiunea Breansk, la jumătatea lunii ianuarie, pentru prima dată în istoria Rusiei, au avut loc zboruri comune de instruire ale echipajelor regimentelor de aviație Seșinski și Tver, cu participarea simultană a șase avioane strategice de transport militar An-124-100 "Ruslan". Scopul zborurilor – îmbunătățirea abilităților echipajelor în transferul simultan al personalului unităților militare cu arme standard și echipament militar pe distanțe lungi. Potrivit Ministerului Apărării al Federației Ruse, șase aeronave "Ruslan" pot lua la bord mai mult de 3000 de militari sau până la 48 de vehicule blindate.

Într-o situație de conflict militar neașteptată, trupele, dislocate pe tot teritoriul Federației Ruse, trebuie să acționeze ca un singur organism, să reacționeze prompt la orice schimbare a situației. În acest scop, ar putea fi necesare zeci și sute de avioane ale aviației militare de transport, respectiv, în viitorul apropiat, lucrările la fabrica de avioane din Ulianovsk vor crește cu siguranță.

A doua venire

Avionul An-124-100 "Ruslan" este capabil să ridice în aer peste 120 de tone de marfă (880 de militari echipați sau patru elicoptere Mi-8 sau o rachetă de 18 metri sau 18 de automobile). Pe lângă Ministerul Apărării, alte 20 de astfel de aeronave sunt operate în diferite structuri din Rusia (Compania aeriană de stat "224 FU", compania "Volga – Dnepr"). Pentru comparație, compania ucraineană "Antonov Airlines" are doar 7 astfel de aeronave.

Desigur, numărul vehiculelor grele de tip An-124 în Rusia va crește. Probabil, modernizarea digitală, noile motoare rusești NK-32 sau PD-14, schimbările semnificative ale avionicii și construcția șasiului vor duce la producerea unui avion greu de transport militar sub un nume diferit. De exemplu, NATO numesc de mult timp avioanele An-124 "Condor". Nu există obstacole de netrecut pentru reînvierea producției de avioane militare de transport grele la fabrica din Ulianovsk.

La întreprinderea de stat ucraineană ANTONOV, o astfel de producție este considerată imposibilă fără participarea ucraineană, dar mai devreme Ministerul Industriei și al Comerțului al Federației Ruse a spus că ANTONOV, în calitate de deținător al certificatului pentru aeronava An-124, nu își îndeplinește obligațiile de a menține navigabilitatea aeronavelor din Rusia, respectiv, implicarea industriei rusești este inevitabilă. Nu este primul an în care întreprinderea din Ulianovsk "Aviastar-SP" efectuează întreținerea și modernizarea avioanelor "Ruslan" An-124-100 (versiunea aviației militare de transport) și An-124-100-150 (sarcina maximă – 150 tone) . Încercările de a "privatiza" ideile sovietice de proiectare sunt inutile, iar tezele moderne ale Kievului privind "originea ucraineană" a avioanelor An-124 nu rezistă criticii.

Aeronava An-124 a fost creată în Uniunea Sovietică, în cooperare cu întreprinderile de aviație din Voronej, Ulianovsk, Kiev. A fost adoptat de Armata sovietică în 1991. Inițial, acesta a fost destinat pentru a arunca în aer lansatoarele mobile ale rachetelor balistice intercontinentale, de care Ucraina independentă nu dispune. În Ulianovsk, au fost produse 36 din 56 de avioane "Ruslan" și nu este o întâmplare faptul că An-124 lipsește astăzi din lista celor patru produse ale companiei ucrainene ANTONOV. Starea industriei aeronautice ucrainene permite doar visarea la producția de giganți înaripați. Degradarea tehnologică este un "partener" de încredere al tuturor țărilor din spațiul post-sovietic, care rup unilateral legăturile tradiționale cu Rusia. Apropo, faimosul proiectant sovietic de avioane Oleg Antonov – originar din gubernia Moscova, a studiat la Saratov și Leningrad și și-a început activitatea de proiectare la Moscova. Din 1946, a condus Institutul Siberian de Cercetare în Aviație, care a fost transferat la Kiev în 1952.

49
Tagurile:
An-124 Ruslan, Avion
Tematic
Avion de luptă rusesc, unul dintre cele mai frumoase din lume – site american
Primul avion cu motor electric supraconductor, testat în Rusia - VIDEO
Rusia și Emiratele Arabe Unite vor dezvolta împreună un avion de pasageri hipersonic

Загрузка...