Grădiniță

Schimbări la grădiniță, propuse în programul de guvernare

8489
În programul de guvernare al Guvernului Cîțu este propusă introducerea competențelor digitale la grădiniță. Acest lucru se poate realiza prin parteneriate cu sectorul IT. Cum se va realiza.

BUCUREȘTI, 28 dec – Sputnik. Schimbări în grădinițe: este vorba despre introducerea competențelor digitale în cadrul învățământului preșcolar.

Acest lucru este propus în programul de guvernare al Guvernului Cîțu prin parteneriate cu sectorul IT.

Cabinetul Cîțu își propune dublarea nivelului de competențe digitale de bază până în anul 2028 de la sub 30% la 60%.

Rapoartele DESI ale Comisiei Europene arată că anul trecut cam o cincime dintre români nu au folosit niciodată internetul.

În Programul de Guvernare se anunță intenția de a dezvolta activități de educație digitală pentru copiii de 3-5 ani. Mai precis, se vorbește despre încurajarea parteneriatului firmelor din sectorul IT cu sectorul educațional pentru introducerea competențelor digitale în toate ciclurile de educație inițială, începând de la grădiniță, cât și ca parte a formării profesionale continue, informează edupedu.ro.

În grădinițe deja există calculatoare ce ar putea și ar trebui folosite la introducerea competențelor digitale pentru copii.

În Strategia pentru Digitalizarea Educației SMART-EDU se precizează că abilităţile de utilizare a calculatorului sunt esențiale în societatea de astăzi, iar în majoritatea grădiniţelor din România există cel puţin un calculator care poate fi folosit în activitatea didactică de predare-învăţare. Și aceasta deoarece instruirea asistată pe calculator stimulează şi mai mult interesul copiilor pentru nou.

Conform prevederilor Curriculumului pentru educație timpurie - OM nr.4694/02.08.2019, în grădiniţa de copii, calculatorul poate fi folosit în mai multe momente ale zilei: în etapa de jocuri şi activități alese, în activităţile opţionale - tip ”Prietenul meu calculatorul” - sau în cadrul activităţilor desfăşurate cu întreaga grupă de copii.

Evident, trebuie să se țină seama de unele recomandări și sugestii ale specialiștilor privind utilizarea calculatorului ca element benefic pentru dezvoltarea copilului.

Este vorba despre folosirea unor programe digitale care ajută descoperirea, orientată spre învățare.

Edupedu.ro notează că tot în strategie apare și informația că “peste trei sferturi - 78,5% - din numărul PC-urilor aflate în grădiniţe au avut conectare la internet”.

8489
Tagurile:
Grădiniță, Grădinițe
Tematic
Grădinițe și școli închise: măsura anunțată de Ludovic Orban
Grădinițele și școlile, toxice! Ce au descoperit specialiștii
Deschiderea școlilor și grădinițelor: ce spune noul ministru
Cîmpeanu: ”Am prioritizat deja grădinițele și învățământul primar”
Școli și grădinițe închise: Părinții, reacție dură
Один день ученика в пандемии

În atenția Ministerului Educației: prezență cumpărată de pe net

42
Un anunț de pe celebra platformă de vânzări dă speranțe elevilor care nu vor să își ”piardă” timpul la orele online, dar vor să aibă prezențe, astfel încât să nu întâmpine nici o problemă cu profesorii.

BUCUREȘTI, 21 ian – Sputnik. ”Fac prezența la orele online”. Așa sună un anunț publicat pe OLX , care dă speranțe elevilor chiulangii că vor fi la același nivel cu colegii lor conștiincioși.

Vânzătorul a pus și preț – 5 lei și, evident, un număr de telefon la care să poată fi contactat.

L-am sunat și m-am recomandat a fi o elevă de clasa a XII-a care vrea să aibă mâine niște prezențe la ore. Mai exact, mă ”interesa” să fiu prezentă la Matematică, Biologie, Geografie și Limba Franceză.

Redau mai jos dialogul cu vânzătorul de prezențe:

Georgiana Arsene: ”Mă interesează niște prezențe”

Vânzătorul: ”De la ce oră?”

Georgiana Arsene: ”De la 9-12”

Vânzătorul: ”Mâine?”

Georgiana Arsene: ”Da, mâine.”

Vânzătorul: ”Se poate. Cum funcționează la voi? Profesorii ce fac?”

Georgiana Arsene: ”Păi… unii țin camera deschisă, alții nu… E așa mai lejer, dar eu trebuie să am prezențele”

Vânzătorul: ”Asta știu. Păi, eu o să pot să fac doar din chat-ul aplicației”

Georgiana Arsene: ”Cu banii cum facem?”

Vânzătorul: ”Vă dau IBAN-ul meu. Ar fi ok?”

Mi-a mai cerut, apoi, numele – ca să știe cum intră și cui îi face prezența.

Georgiana Arsene: ”Tu cum o să faci? Îți dai seama, nu vreau să am probleme, să se prindă…”

Vânzătorul: ”N-are cum să se prindă, că eu fac schema asta cu alți colegi și merge”, mi-a dat asigurări vânzătorul.

Acesta a dorit să mai știe cam ce întrebări voi primi a doua zi ca să fie atent. Prețul ar fi mai mare, evident, pentru o oră întreagă.

Scopul acestui material nu este sancționarea vânzătorului. Dimpotrivă. Acțiunea lui ar trebui să fie un semnal de alarmă pentru cei din Ministerul Educației.

Băiatul în cauză ar putea oferi multe informații despre felul în care se face școală online.

Intenția ministrului Educației de a plăti profesorii care fac ore remediale ar trebui să se bazeze și pe faptul că în România se cumpără prezențe la ore.

42
Tagurile:
Ministerul Educației
Tematic
Rezultate bac 2019, sesiunea a II-a: când se afișează primele note
Tunegaru: ”Școala s-a rupt de elevi”
Părinții: ”Domnilor profesori, respectați-vă statutul. Nu dați note după nume…”

Загрузка...
Liliana Romaniuc

Romaniuc, despre programele remediale: ce trebuie cuprindă

492
(reînnoit 09:04 20.01.2021)
Fostul inspector școlar general susține că procesul de recuperare a elevilor care nu au participat la activități de învățare este unul care solicită nu doar multă atenție, ci, mai ales, profesionalism și muncă din partea profesorilor.

BUCUREȘTI, 20 ian – Sputnik. Liliana Romaniuc a explicat, în contextul în care se discută tot mai mult despre necesitatea unor ore remediale, cum ar trebui să se deruleze procesul de recuperare pentru zeci de mii de elevi din România care nu au participat la activitățile de învățare.

Fostul inspector școlar general a identificat cel puțin patru categorii de elevi ce ar trebui incluși în procesul de recuperare.

Este vorba despre elevi care nu au participat deloc la activități de învățare, de aproape un an, elevi care au participat din când în când, elevi care au participat, dar nu au înțeles suficient de bine, nu au învățat conținuturile predate și nu au dobândit competențele prevăzute de programele analitice la nivelul optim, precum și despre elevi care au participat, au înțeles și / sau au beneficiat de sprijin suplimentar din partea părințlor, astfel încât învățarea a avut loc la un nivel bun și foarte bun.

Este evidenti că nici un program remedial, oricât de dezvoltat ar fi nu va putea acoperi toate categoriile de elevi, cel puțin nu deodată. ”Pentru început, cred că este indicat să ne focalizăm pe cei mai vulnerabili, cu nevoile de învățare cele mai mari, adică elevii din primele două categorii. Nevoile lor de învățare sunt extrem de diferite, iar acest lucru impune ca intervențiile să fie cât mai adaptate și mai personalizate”, spune Liliana Romaniuc.

Pe de altă parte, adaugă Liliana Romaniuc, este important să avem o abordare cât de cât unitară, în sensul parcurgerii câtorva pași esențiali în orice program remedial.

În primul rând, trebuie făcută o evaluare obiectivă și profesionistă a nivelului achizițiilor elevilor.

Aici poate ar fi potrivită o evaluare ”inițială” la nivel național, pentru a ști cât mai obiectiv posibil de unde plecăm.

În al doilea rând, este vorba despre planificarea conținuturilor care vor fi predate și consolidate.

Fostul inspector școlar general recomandă în acest caz o abordare obiectivă venită dinspre experții în curriculum.

”Este clar că nu va putea fi recuperată toată materia, nici nu cred că trebuie, dar selecția esențialului nu va fi deloc ușoară”, a completat Romaniuc.

În al treilea rând, vorbim despre alegerea și aplicarea metodelor și instrumentelor de învățare cele mai eficiente pentru elevii rămași în urmă. Decizia ar trebui să fie a profesorilor.

În al patrulea rând, trebuie făcută măsurarea impactului și a progresului înregistrat de fiecare copil, cu o frecvență bine stabilită.

Fostul inspector școlar general sugerează o abordare cât mai obiectivă, poate tot prin instrumente folosite de cât mai mulți profesori.

”Tot acest demers poate fi o șansă extraordinară pentru elevii noștri, de a reduce decalajul în învățare, dar și o experiență de învățare pentru profesori care ar putea testa, aplica și evalua metode și instrumente noi, dar și impactul acestora în învățare”, a completat Romaniuc.
492
Tagurile:
Profesori, școală, Liliana Romaniuc

Загрузка...
Emir Kusturica

Kusturica se va vaccina cu Sputnik V

0
(reînnoit 15:13 21.01.2021)
Regizorul și muzicianul sârb Emir Kusturica se va vaccina împotriva COVID-19 cu preparatul rusesc „Sputnik V”.

BUCUREȘTI, 21 ian – Sputnik. Muzicianul și regizorul sârb Emir Kusturica a declarat agenției RIA Novosti că planifică să se vaccineze împotriva coronavirusului cu preparatul rusesc “Sputnik V”.

Putin și Merkel, la Forumul Păcii
Пресс-служба Президента РФ

Anterior, premierul sârb, Ana Brnabić, a anunțat că Serbia așteaptă să primească în viitorul apropiat 500 de mii de doze ale vaccinului „Sputnik V”. Prima partidă de 2,4 mii de doze a fost adusă din Rusia în Belgrad pe 30 decembrie 2020. În prezent, preparatul este supus unei proceduri de obținere a unei autorizații permanente pentru utilizarea în țară.

“Vreau să-mi administrez vaccinul „Sputnik V”, pentru că consideră că e cel mai bun vaccin. Ea are la bază ceea ce au și alte vaccinuri, pe care le-am primit când eram copii. Cred că acest lucru cel mai bun”, a declarat Kusturica.

0
Tagurile:
Serbia, Sputnik V
Тема:
Vaccinul Sputnik V
Tematic
OMS, despre examinarea prealabilă a cererii de înregistrare a vaccinului "Sputnik V"
UE ar putea aproba vaccinul rusesc Sputnik V din februarie
Ungaria devine prima țară UE care autorizează vaccinul rusesc Sputnik V
Merkel a oferit sprijin lui Putin pentru aprobarea vaccinului Sputnik V în UE
Rusia poartă discuții cu Germania pentru aprobarea Sputnik V în UE

Загрузка...