Expert educațional, sfaturi pentru educatoare în pandemie

398
(reînnoit 11:23 06.01.2021)
Oana Moraru spune că, în această perioadă, se pierde enorm abilitatea de cooperare și colaborare a copiilor. De asemenea, a expus câteva sugestii atât pentru educatoare, dar și pentru părinții preșcolarilor pentru a putea trece cu bine peste această perioadă grea.

BUCUREȘTI, 27 nov – Sputnik. Învățământul online reprezintă o provocare nu doar pentru profesori și elevi, ci și pentru preșcolari.

Școală
© Sputnik / Виталий Аньков

Expertul educațional Oana Moraru spune că, în această perioadă, se pierde abilitatea de cooperare și colaborare a copiilor. Mai mult, aceasta a expus câteva sugestii pentru educatoare în relația cu copiii și mai ales cu părinții acestora care îi pot ajuta pe aceștia să continue dezvoltarea preșcolară care se face în mod normal la gradiniță.

Moraru a explicat că primul indice după care ne evaluăm copiii se referă la răspunsul adaptativ al acestora la grădiniță din septembrie, când s-au întâlnit cu educatoarele și colegii.

Mai exact: au avut o adaptare lentă, rapidă, au stat deoparte, s-au raportat la educatoare ori și-au căutat un partener de joacă, au mâncat din prima, au dormit ușor?

”Asta ca să surprindem împreună cu familia, cu voi părinții să spunem, care este gradul lui de flexibilitate și cum prognozăm noi pe termen lung capacitatea copilului de a face față schimbării”, spune Moraru.

Motivul îl reprezintă faptul că, până la vârsta de 6 ani, răspunsul organismului față de schimbare, mediu nou, societate este foarte onest.

Nivelul de anxietate al copilului crește în cazul învățământului online. Sunt copii care nu se pot ” conecta deloc pentru că nu pot trece de ecran”.

Al doilea indice este raportarea copilului la autoritate, dacă ascultă, dacă răspunde la ”nu”, dacă înțelege restricțiile, comenzile, tranzacțiile, când este chemat de la joacă la activitate și de la activitate la joacă care este răspunsul lui?

Moraru subliniază că părinții îi spun că micuții nu ascultă acasă când vine vorba de predarea online, că este greu să-și facă fișele trimise de educatoare.

Așa că mulți părinți doresc să știe cum pot obține acea rutină pe care educatoarea reușește să o fixeze la grădiniță.  

”Și noi de regulă, educatoarele, trimitem un document părinților la începutul predării online, de fapt îl trimitem aproape în fiecare zi, în care îi sfătuim cum să-și așeze biroul copilului, câte materiale trebuie să-i pun alături, că trebuie să-l lase singur, cum trebuie să-i răspund atunci când se destabilizează, pleacă de la masă și așa mai departe”, subliniază Moraru.

Moraru sfătuiește educatoare ca, în cazul în care au părinți care vorbesc despre ”aberanta educație online”, cadrele didactice să trimită o scrisoare părinților la începutul fiecărei săptămâni cu informații și sfaturi despre cum ar putea asigura copilului mediul de lucru acasă și cum ar putea regla cu el autoritatea asta formală, socială. 

”Deci în primele două ore, dimineața să zicem, de la 9 la 11, el trebuie să rămână în activitate și trebuie să respecte invitația educatoarei. Părintele trebuie să-și exercite atunci un alt tip de autoritate decât o facem noi la clasă, cu toată grupa de copii. Adică trebuie să aibă o atitudine un pic mai formală cu copilul: “iată, aici lucrăm; iată, aici își face mami treaba; iată, aici îți faci tu, acestea sunt materialele tale, uite am sunat educatoarea, vorbești cu ea la telefon”, a explicat expertul educațional.

Copilul, acasă, nu înțelege de ce trebuie să separeu comportamentul de trântit în pat, jucat și țipat cu comportamentul în care este atent la un ecran.

La grădiniță în perioada preșcolară unul dintre indici arată că educatoarele construiesc în copil reacția lui față de limite, de lucruri care sunt permise social, de lucruri care sunt nepermise. Și asta se face într-o mulțime de activități live, față în față, în care copiii se uită unul în ochii celuilalt și văd reacțiile emoționale ale educatoarelor, ale colegilor, mai explică Moraru.

Din păcate, în online nu înțeleg aceste reacții emoționale, trebuie preluate de părinți, iar părinții trebuie instruiți o facă.

398
Tagurile:
educatoare, Grădinițe
Tematic
Mai multe școli și grădinițe trec de mâine la regim online
Reguli noi pentru grădinițe, începând cu 14 septembrie
Părinții cer MEC schimbarea regulilor în grădinițe
Sorin Cîmpeanu

Cîmpeanu spune cât timp vor primi profesorii bani în plus

54
(reînnoit 20:53 17.01.2021)
Ministrul Educației a declarat că profesorilor le vor fi plătite orele remediale timp de 16 săptămâni, mai exact aproape tot semestrul al doilea din actualul an școlar, 2020-2021. Măsurile nu au fost încă propuse Guvernului.

BUCUREȘTI, 17 ian – Sputnik. Promisiuni fără acoperire? Așa ar putea fi considerate promisiunile ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu, referitoare la plata orelor remediale din cel de-al doilea semestru al anului școlar în curs.

Deocamdată nu se știe exact nici câți bani vor primi în plus profesorii pentru orele remediale, deși Cîmpeanu înaintase valoarea de 100 de lei în spațiul public. Demnitarul a dat asigurări că vom avea câte de curând o decizie prin care să fie clar câți bani vor primi profesorii care predau ore remediale.

”Încă nu am făcut această propunere în Guvern, dar voi iniția o Ordonanță de Urgență prin care aceste lucruri la care lucrăm să fie propuse și sunt convins că vor putea fi aprobate”, a spus Cîmpeanu la hotnews.ro.

De asemenea, ministrul Educației a precizat că există acoperirea financiară identificată, fiind vorba despre un pachet mediu, de cinci ore remediale pe săptămână, vreme de 16 săptămâni.

Reamintim că semestrul al doilea debutează în data de 8 februarie 2021 și durează 17 săptămâni. Acesta se încheie pe data de 18 iunie 2021. Sunt două săptămâni de vacanță de Paște.

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a subliniat că este nevoie urgentă de recuperare de către elevi a acestor pierderi înainte de examenele naționale.

În acest caz, se pune întrebarea dacă elevii vor fi chemați sâmbăta la școală pentru orele remediale.

Cîmpeanu a explicat că decizia îi va aparține profesorului, însă a precizat că se poate face o oră în plus în fiecare zi, de luni până vineri.

Programul va fi făcut de profesor numai după ce a identificat pierderile și necesarul de ore ca să acopere pierderile suferite pe parcursul procesului de predare online, împreună cu elevii, prin consultarea părinților.

Este evident că Sorin Cîmpeanu are încrede în bunele intenții ale profesorilor, însă nimeni nu poate garanta că acele ore chiar se vor derula așa cum trebuie și că profesorii se vor ține de treabă, nu vor chema copiii la școală doar pentru a încasa banii pe orele remediale…

54
Tagurile:
Sorin Cîmpeanu
Tematic
Cîmpeanu cere devotament din partea profesorilor
Refuză profesorii vaccinarea? Cîmpeanu dă explicații
Moraru: ”E liniște peste tot. Nu se mai aud abuzurile profesorilor”

Загрузка...
Elevi

Testarea COVID la școală: secretar de stat, explicații

379
(reînnoit 19:07 17.01.2021)
Andreea Moldovan spune cum anume se va desfășura testarea COVID-19 în unitățile de învățământ din România și ce măsuri vor fi luate în cazul elevilor depistați pozitiv. Se intră sau nu în carantină?

BUCUREȘTI, 17 ian – Sputnik. Semestrul al doilea al anului școlar în curs ar putea să se desfășoare în format clasic. Acest lucru înseamnă că elevii și profesorii ar putea reveni la școală, iar orele s-ar desfășura în format fizic.

Deocamdată nu este luată o decizie finală în această privință, totul depinzând, evident, de situația epidemiologică din România. Totuși, autoritățile au anunțat o serie de măsuri pentru ca revenirea copiilor în bănci să nu constituie un risc pentru sănătatea acestora.

Secretarul de stat în Ministerul Sănătății Andreea Moldovan a explicat cum se va face în școli testarea împotriva noului coronavirus.

În situația în care un școlar este depistat pozitiv, atunci vor fi testați toți colegii acestuia.

Profesorii, împreună cu personalul din unitățile de învățământ vor fi incluși în a doua etapă a campaniei de vaccinare anti COVID-19.

Nu este obligatoriu, se vor vaccina numai cei aflați pe liste.

Medicul epidemiolog Andreea Moldovan, secretar de stat în Ministerul Sănătății, spune că se dorește să se vină cu niște instrucțiuni foarte clare privind testarea antigen în școli și că acestea sunt relevante la persoanele care au simptome sugestive pentru COVID sau la contacți. La persoanele simptomatice, senzitivitatea scade mult.

”Testarea se va face doar celor cu simptome sau contacţilor direcţi”, spune Moldovan, potrivit stirileprotv.ro.

Potrivit demnitarului, testarea ar trebui făcută în cabinetul medical școlar, întrucât vorbim despre un test care poate avea un potențial de risc. Procedura nu este una complicată, important este ce se va face apoi cu informația.

O parte din teste sunt deja în România și au fost distribuite de Inspectoratul General pentru Situații de Urgență. Secretarul de stat în Ministerul Sănătății a explicat că urmează să fie centralizate datele privind testele rămase și cel mai important este să existe teste suplimentare.

Testarea va fi făcută, în principiu, de personalul medical angajat al școlilor.

379
Tagurile:
COVID-19, Școala
Tematic
Rafila: ”Școlile nu trebuiau să se închidă, de fapt”
Iohannis intervine în scandalul schimbărilor directorilor de școli
Știrea zilei: Iohannis a anunțat deschiderea școlilor

Загрузка...