Școală

Profesorii, dezinteresați de cursurile din vară de la CCD

1066
Informația a fost făcută publică de Iulian Stanciu, managerul general al celui mai mare magazin online din România, care spune că dascălii nu s-au înghesuit în perioada vacanței la cursurile pentru pregătire online

BUCUREȘTI,  26 nov – Sputnik. Lecțiile online ar trebui să fie unele captivante, însă cum se poate face acest lucru? Iulian Stanciu, managerul celui mai mare magazin online din România, este de părere că lecțiile online cu o cameră web pusă în clasă nu funcționează. El propune Ministerului Educației și Cercetării adaptarea modului de predare de la fizic la online.

Aceasta este una din cele 4 măsuri de bază bază pentru viitoarea Strategie de digitalizare a Educației, pe care Ministerul a anunțat-o și al cărei draft ar urma să fie pus în dezbatere publică luna viitoare.

Mai exact, Stanciu propune centralizarea nevoii de de echipamente și conectivitate la nivel național, achiziționate aceste echipamente, apoi distribuirea și instalarea lor. Și aceasta pentru că este nivelul de bază pe care se poate construi.

O altă propunere înaintată MEC se referă la dezvoltarea competențelor digitale în rândul profesorilor. În acest caz, este nevoie de cursuri de formare pentru îmbunătățirea competențelor digitale.

Trecerea de la fizic la online nu înseamnă păstrarea aceluiași mod de predare, ci transformarea lecțiilor într-unele captivante, modul de realizare să fie diferit, ”nu doar cu o cameră web pusă în clasă”.

Stanciu a amintit de faptul că unele Case ale Corpului Didactic – CCD – au organizat în vară cursuri de formare pentru profesori, însă cadrele didactice nu s-au îmbulzit. Dimpotrivă.

”În vară au fost organizate cursuri la unele case ale corpului didactic, însă acestea au fost opționale și nu au avut audiență foarte mare. Ar trebui organizate cursuri intensive la nivel național, cu elemente de pedagogie și acreditări, mai departe, pentru profesori”, declară Stanciu.

Ultima, dar nu cea mai puțin importantă propunere este cea referitoare la necesitatea unei reforme majore și de transformare a educației, în vederea pregătirii copiilor pentru societatea și economia viitorului. În acest sens, ar trebui să avem despre ce înseamnă asociere, despre antreprenoriat.

”Ar trebui schimbat învățământul bazat pe memorare și întroduse gândirea critică, dezbaterea, lecțiile despre design și construcție de produse și servicii”, mai spune managerul.
1066
Tagurile:
Cursuri, Profesori
Один день ученика в пандемии

Cererea pentru activități remediale: aveți grijă cum completați!

67
Părinții elevilor care doresc ca aceștia să participe la activitățile remediale organizate în cadrul Programului național pilot de tip ”Școala după școală“, trebuie să completeze o cerere ce poate fi descărcată de pe site-ul Sputnik.

BUCUREȘTI, 1 mart – Sputnik. Unitățile de învățământ din România primesc deja cererile din partea părinților elevilor pentru ca aceștia să participe la activitățile de educație remedială organizate în cadrul Programului național pilot de tip ”Școala după școală”.

În data de 4 martie 2021, școlile vor trimite inspectoratelor datele cu elevii eligibili pentru a participa la acest program, precum și date privind opțiunile cu privire la organizarea activităților remediale la nivelul unității de învățământ.

Cererea pentru participarea copiilor la orele remediale poate fi descărcată de aici.

Elevii și părinții lor vor completa numele, domiciliul, actul de identitate cu care se legitimează, clasa, școala și localitatea.

Ei vor trebui să încercuiască unul din motivele solicitării participării la acest tip de activități educative.

În primul rând, este vorba despre elevii care nu au avut acces sau au avut acces deficitar la activitățile educaționale desfășurate prin intermediul tehnologiei și al internetului, întrucât nu dispun de echipamente informatice proprii sau nu beneficiază de conexiune/conexiune fiabilă la internet.

În al doilea rând, pot cere participarea la aceste ore elevii care se află în situație de corigență la sfârșitul semestrului I al anului școlar 2020-2021 sau au situația școlară neîncheiată la cel puțin o disciplină.

De asemenea, pot participa la aceste activități elevii care demonstrează necesitatea prin rezultatele școlare obținute în semestrul anterior sau la evaluarea inițială de la începutul semestrului în derulare.

”Mă angajez să asigur participarea elevului _ la activitățile de educație remedială organizate în cadrul Programului național pilot de tip ”Școala după școală“, conform programului aprobat și colaborând cu conducerea unității de învățământ în acest sens”, este un alt câmp ce trebuie completat și prin care părintele își ia un angajament față de unitatea de învățământ.
67
Tagurile:
Părinți, Elevi
Tematic
Turcan a făcut anunțul: program pentru școli, demarat
Redeschidere școli 2021: Cîmpeanu trece la amenințări
Moraru dă cărțile pe față: adevărul despre distanțarea fizică din școli

Загрузка...
Ion Creangă

Nu știu alții cum sunt… dar eu întorc la Ion Creangă

111
Autorul ”Amintirilor din copilărie” vedea lumina zilei, potrivit propriilor afirmații, în prima zi a lunii martie, în anul 1837. La aproape două secole de atunci, scrierile sale sunt la fel de vii.

Prima zi a lunii martie marchează nu doar începutul primăverii, ci și ziua când – potrivit propriilor mărturisiri – s-a născut scriitorul Ion Creangă, în anul 1837.

Despre sine, autorul spunea, cu modestie, dar și cu umor – că a fost și el în lumea asta ”o bucată de humă însuflețită din Humulești, care nici frumos până la 20 de ani, nici cuminte până la 30 și nici bogat până la 40” nu s-a făcut.

Nică a lui Ștefan a Petrei, așa cum se descrie el în celebrele ”Amintiri din copilărie”, povestește, învățam noi la orele de Limbă și Literatură Română, ”copilăria copilului universal”.

Dincolo de acest clișeu, trebuie să stăm și să reflectăm: ce înseamnă copilăria pentru Creangă, ce înseamnă ea pentru noi și ce reprezintă pentru copiii noștri? Aparent, sunt lumi diferite, însă toate au un numitor comun: pofta de viață, jocurile și jucăriile – adaptate timpului, năzdrăvăniile specifice vârstei lipsite de griji.

Paradoxal, la aproape două secole de la nașterea sa, Ion Creangă este mai actual ca oricând. Și trebuie să fie așa, pentru a nu ne pierde specificul, fibra națională, specificul sufletului nostru.

Piața de carte din România, manualele școlare sunt efectiv asaltate de scriitori străini. Profesorii par să se jeneze să mai recomande ca lectură un Creangă, un Sadoveanu sau un Ispirescu, în schimb, îi îndeamnă pe cei mici să citească Mircea Cărtărescu sau Roald Dahl.

Profesorul de Limba Română Cristina Tunegaru chiar se războia cu Eminescu sau Creangă.

”Subsemnata, profesoară de română, declar că nu respect, în mod premeditat, programa școlară de limba română, asemenea unui element dușmănos: nu citesc cu elevii mei poeziile de Eminescu, ”Amintirile" lui Creangă”, spunea aceasta.

Dacă refuzăm clasicii literaturii române, vom ajunge în situația dramatică de a ne întreba: Cine suntem noi? De unde venim?

Iar răspunsurile vor fi simple ridicări din umeri.

Nu știu alții cum sunt… dar eu mă întorc la Creangă, ca la o oază de normalitate, de firesc, de simplu și de autentic. Mă întorc la Creangă pentru a mă regăsi pe mine, ca român, în tot acest proces de ștergere a identității noastre.

 

111
Tagurile:
Ion Creangă

Загрузка...
Serghei Lavrov

Lavrov: Rusia nu impune nimănui punctul său de vedere

32
Rusia nu își impune nimănui punctul său de vedere și așteaptă ca reflectarea evenimentelor din țară să urmeze același raționament, a declarat Lavrov.

BUCUREȘTI, 1 mar – Sputnik. Rusia nu își impune nimănui punctul său de vedere și speră ca în aceeași cheie vor fi reflectate evenimentele din Rusia, a declarat ministrul Afacerilor Externe, Serghei Lavrov.

Serghei Lavrov
© Sputnik / Russian Foreign Ministry

“Suntem departe de dorința de impune cuiva ceva, fie și colegilor noștri diplomați, un anumit punct de vedere. La rândul nostru, așteptăm ca evenimentele să fie reflectate în același mod, prezentând totul din mai multe perspective, obiectiv”, a declarat Lavrov la întâlnire cu reprezentanții presei străine, acreditate în Rusia.

Lavrov a subliniat că autoritățile ruse nu se izolează de nimeni, “întotdeauna sunt gata de discuții”, însă nu trebuie acceptate ca un dat actualul val de informații false, etichetări și clișee vechi.

„Acest lucru transformă câmpul informațional într-o arenă de confruntări asemenea celei din perioada războiului rece”, a declarat șeful diplomației ruse.

32
Tematic
Lavrov: Cazul lui Navalnîi, o înscenare a Occidentului
Peskov: Declarațiile lui Lavrov despre UE - denaturate, Rusia dorește relații bune cu UE
Lavrov a numit condițiile de cooperare cu Uniunea Europeană
Lavrov: Rusia nu pleacă din Europa
Video - Lavrov: Folosind pandemia, Occidentul încearcă să pedepsească guvernele „incomode”
Lavrov a comentat situația din Armenia

Загрузка...