Один день ученика в пандемии

Profesor: dezastru pentru clasele pregătitoare, I și a II-a

5988
Cristina Tunegaru atrage atenția asupra faptului că închiderea tuturor unităților de învățământ în România reprezintă o greșeală și că elevii din ciclul primar au nevoie de școală, ei neînvățând să scrie de la distanță.

BUCUREȘTI, 11 nov – Sputnik. Profesorul de limba română Cristina Tunegaru pune în discuție o problemă extrem de gravă.

Dascălul subliniază că închiderea școlilor în toată țara este o greșeală și argumentează această afirmație.

”Copiii din ciclul primar au nevoie de școală, ei nu învață să scrie de la distanță, prin internet. Ce se întâmplă acum cu clasele pregătitoare, clasele I și a II-a în anii aceștia școlari e o catastrofă pentru viitorul lor. Copiii din mediile dezavantajate se bazează pe ceea ce le oferă școala. Aceste pauze uriașe în școlarizare îi vor afecta profund și iremediabil”, spune Tunegaru.

Sursa citată subliniază că, în ritmul acesta, peste câțiva ani, nu ne va mai speria analfabetismul funcțional, ci numărul uriaș de copii care nu știu să scrie, să citească sau care au abandonat școala.

De aceea, Tunegaru precizează că ar vrea să vadă că se reușește dezvoltarea unui scenariu în care copiii vulnerabili - cei de școală primară, din medii dezavantajate - vin în continuare la școală, mai puțini într-o clasă, în timp ce alți copii ar putea învăța de la distanță, cu profesorii care au demonstrat că predau în online.

De asemenea, ar vrea să vadă o platformă online unitară de învățare care să monitorizeze activitatea online din școlile din România și să ofere activități de învățare tuturor elevilor, în timp ce, în paralel se lucrează la clasă cu grupurile vulnerabile.

”Învățământul nu e un serviciu public secundar de care ne putem dispensa, ci trebuie să fie una dintre prioritățile statului român, așa cum este peste tot în Europa”, a punctat Tunegaru.

Ministerul Educației, întrebări fără răspuns

În data de 20 iulie 2020, în calitate de corespondent al Agenției de Presă Sputnik, am trimis la adresa biroupresa@edu.gov.ro, adică Ministerului Educației și Cercetării, un e-mail în care solicitam răspuns la întrebarea dacă sunt pregătite cadrele didactice să facă față provocărilor învățământului online în anul școlar 2020-2021 și cum se vor derula cursurile la clasele din ciclul primar.

”Sunt pregătite cadrele didactice din România pentru a face față provocărilor învățământului online în anul școlar viitor? Cum se vor derula cursurile la clasele din ciclul primar? Dar activitățile de grădiniță? Are MEC o strategie pentru copiii cu CES?” sunt câteva din întrebările adresate MEC.

Solicitarea a rămas fără răspuns. Având în vedere felul în care au decurs lucrurile în sistemul de educație, se poate interpreta că, la nivel înalt, nu există o soluție coerentă pentru clasele primare.

5988
Tagurile:
Profesor, Elevi
Tematic
E jale în școli! Profesori și elevi, infectați cu COVID-19
Profesor, propunere inedită pentru elevi: e și o provocare
Vouchere pentru elevi - cine sunt beneficiarii
Iulian Cristache, președintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți

Cristache, despre un dascăl: ”I-a fost schimbată încadrarea”

3
Liderul Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți – Învățământ Preuniversitar a explicat ce poate face un elev care este agresat în mediul online de către profesor, în timpul orelor de curs și ce urmări pot exista.

BUCUREȘTI, 25 nov – Sputnik. Iulian Cristache, președintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți – Învățământ Preuniversitar a explicat cum poate face un elev dovada că a fost agresat verbal de un cadru didactic în timpul cursurilor online, în condițiile în care nu poate înregistra ora.

Liderul FNAP spune că acesta este și motivul pentru care profesorii se opun înregistrării orelor și că singurul lucru de care te poți folosi este sistemul audierii martorilor.

Însă, nu este voie ca un minor să fie audiat în absența părintelui său.

”De aceea, măcar la nivelul unității de învățământ, aceste lecții trebuiau, cu ajutorul platformei pe care se predau, înregistrate pentru o perioadă scurtă de timp. După o perioadă de 48-72 de ore, dacă nu sunt sesizări, atunci ele să fie șterse automat”, spune Iulian Cristache.

Ilinca Rădoi, elevă în clasa a X-a la Liceul de Artă ”Nicolae Tonitza” din București a vorbit, în cadrul unei conferințe, despre un asemenea exemplu de profesor.

Eleva a precizat că, la liceu, este o profesoară care, încă de la primele ore, nu a fost agreată de elevi. Și aceasta pentru că dascălul era destul de agresiv și în mod direct, și în mod indirect.

De asemenea, eu, în calitate de corespondent al Agenției de Presă Sputnik am primit o sesizare cu privire la un profesor de limba română de la Colegiul ”Emil Racoviță” din București care ar fi avut un comportament total neprofesional cu elevii în timpul orelor online. Mai exact, vorbim despre o reacție total nepotrivită față de un elev care nu înțelesese ceva pe grupul de Whatsapp și, prin urmare, a pus trei semne de întrebare.

Ce este de făcut în asemenea situații?

Iulian Cristache precizează că lucrurile s-ar rezolva foarte ușor dacă părinții ar sesiza conducerea unității de învățământ și dacă ”directorul și-ar face datoria”.

Chiar dacă lecția nu este înregistrată, părintele poate merge la directorul școlii, la sesizarea copilului și conducerea unității de învățământ poate intra pe platforma pe care profesorul își susține orele și poate asista.

”Pentru fapte grave, te poți folosi de înregistrare. Și nici o instanță nu te poate scoate vinovat de așa ceva. Adică pentru a-ți demonstra nevinovăția, eu cred că nici un judecător nu va da o soluție nefavorabilă unui elev care înregistrează un abuz din partea unui profesor. Și este valabilă și reciproca”, a precizat liderul FNAP.

Din păcate, situații de genul celor prezentate mai sus nu sunt singulare, Cristache precizând că a primit numeroase sesizări în acest sens.

Cel mai bine este ca, atunci când apar asemenea probleme, să sesizeze toți părinții, pentru ca, astfel, dascălul să nu mai facă abuzuri.

În acest sens, liderul FNAP spune că a avut o sesizare de la o școală din București despre o profesoară care era și dirigintă.

”I-a fost schimbată încadrarea. Rostul părinților nu este să schimbe încadrarea unui profesor. Este atributul directorului, dar în momentul în care este vorba despre o bătaie de joc, atunci părinții trebuie să acționeze”, a subliniat Iulian Cristache.
3
Tagurile:
dascăl, Iulian Cristache

Загрузка...
Raluca Turcan

Turcan bulversează profesorii: ”clar de explicat, greu de înțeles”

1415
Vicepremierul României spune că motivul pentru care s-a luat decizia trecerii cursurilor în online l-a determinat faptul că, în drumul lor spre și de la școală, elevii se puteau infecta cu coronaviurus.

BUCUREȘTI, 24 nov – Sputnik. Decizia de trecere la predarea online a fost luată de Guvernul Orban pentru că s-a apreciat că școala plus toate fenomenele de până la școală și de după școală prezentau un pericol epidemiologic și eram într-o creștere accentuată a numărului de cazuri. Aceasta este declarația  vicepremierului Raluca Turcan.

Oficialul spune că autoritățile își doresc din tot sufletul să redeschidă școlile, însă numai în condițiile în care se ajunge la concluzia că România este într-o scădere a numărului de cazuri de infectări cu noul coronavirus care să nu mai prezinte un risc de infectare comunitară atât în drumul de până la școală cât și în cel de întoarcere spre casă.

Referitor la momentul în care elevii vor reveni în bănci, vicepremierul Raluca Turcan a afirmat că ”lucrurile sunt destul de clar de explicat, mai greu de înțeles”.

Mai mult decât atât, demnitarul a precizat că, în România, avem o extindere a numărului de infectări și că în multe locuri nu se știe exact cauza. În aceste condiții, specialiștii au sfătuit Guvernul să trimită școlile în online.

”Toți specialiștii au și explicat, și ne-au sfătuit și pe noi să luăm această măsură chiar dacă este dificil de înțeles și de acceptat. Mai mult decât atât, deci noi, ca Guvern, poate că am fi fost în situația cea mai confortabilă să spunem, domne`, lăsăm școlile deschise, că acesta era song-ul general, mai ales că ne asumasem redeschiderea școlilor în condițiile în care foarte mulți țipau că ne trimitem copiii la moarte, vă aduceți aminte, și sunt fix aceleași voci”, spune Turcan.

În opinia sa, persoanele care acum cer redeschiderea școlilor sunt cele care spuneau că autoritățile condamnă copiii la moarte atunci când unitățile de învățământ au fost deschise.

1415
Tagurile:
Raluca Turcan

Загрузка...