Elevii nu mai vor teze: cu ce propun le înlocuiască

106
(reînnoit 12:15 05.11.2020)
Potrivit unui sondaj realizat de Consiliul Național al Elevilor, la care au răspuns peste 60.000 de școlari, majoritatea lor covârșitoare preferă înlocuirea tezelor. Care este propunerea elevilor.

BUCUREȘTI, 5 nov – Sputnik. Un sondaj realizat de Consiliul Național al Elevilor ar trebui să ridice serioase semne de întrebare atât profesorilor, cât și reprezentanților Ministerului Educației și Cercetării.

Și aceasta pentru că sondajul, la care au participat peste 60.000 de elevi atât din mediul rural, cât și urban, începând cu clasa a V-a și până la clasa a XII-a, a relevat faptul că școlarii nu mai vor teze.

Nici o noutate, ar spune mulți profesori, mai mult sau mai puțin cârcotași/realiști, depinde cum vreți să interpretați.

Reprezentanții Consiliului Național al Elevilor spun că putem observa faptul că majoritatea covârșitoare a elevilor - 76,6% - preferă înlocuirea tezelor în acest an școlar cu o altă formă de evaluare sumativă. Totodată, 15,3% dintre respondenți consideră că tezele ar trebui susținute în baza unei programări, astfel încât toți elevii să fie evaluați ca înainte, în timp ce 8,1% cred că lucrările semestriale ar trebui transpuse în mediul online, notează dcnews.ro.

Elevii propun introducerea unor testări standardizate care să evalueze gândirea critică a elevilor și competențele acumulate, în funcție de materia și conținuturile curriculare studiate.

Cu alte cuvinte, profesorii nu ar trebui să trateze rezultatul evaluării semestriale drept un indicator absolut al nivelului la care se află elevul, ci ar trebui să fie însoțit de feedback individualizat din partea fiecărui cadru didactic pentru fiecare elev în parte, alături de sprijin în creionarea planului individual de învățare al elevului, conform art. 72, alin. (1) din Legea educației naționale nr. 1/2011, pentru a sprijini în mod real parcursul educațional al fiecărui elev.

De asemenea, în anul școlar 2020-2021, pornind de la rezultatele evaluărilor semestriale indiferent de forma lor, este necesară aplicarea unui plan de învățare remediată pentru fiecare elev.

”Consiliul Național al Elevilor propune introducerea unui nou tip de evaluare sumativă, axat pe evaluarea gândirii critice și a co
Profesor
© Sputnik / Максим Богодвид
mpetențelor deprinse de către elev”, a declarat Rareș Voicu, președintele Consiliului Național al Elevilor.
106
Tagurile:
teze, Elevi
Tematic
E jale în școli! Profesori și elevi, infectați cu COVID-19
Ultima oră: Veste proastă pentru elevi și profesori!
Senatul a votat: schimbări importante pentru elevi
Детский сад

Grădinițele și școlile, toxice! Ce au descoperit specialiștii

77
(reînnoit 18:35 26.11.2020)
Experții Laboratorului de încercări Radon ”Constantin Cosma” de la Universitatea Babeș-Bolyai spun că în 20% din unitățile de învățământ investigate, concentrația de radon este peste limita permisă de lege.

BUCUREȘTI, 26 nov – Sputnik. România are peste 17.000 de clădiri  cu destinația de școală sau grădiniță.

Experții Laboratorului de încercări Radon ”Constantin Cosma” de la Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca au investigat numai 2% dintre acestea. Vorbim despre 320 de școli și grădinițe din întreaga Românie.

Școală
© Sputnik / Виталий Аньков

Alexandra Cucoș, cercetător ştiinţific I, coordonatorul Laboratorului de încercări Radon „Constantin Cosma”  – LiRaCC al Universității Babeș-Bolyai, Facultatea de Ştiinţa și Ingineria Mediului, spune că rezultatele obţinute indică faptul că România se situează în Europa în clasamentul negativ al poluării cu radon în aerul interior, din perspectiva riscului de radon în clădiri.

Radonul este un gaz periculos: cauzează moartea a sute de mii de oameni pe glob, provocând cancerul la plămâni, se găsește în sol, roci și apă și nu poate fi detectat de către om. Este utilizat în domeniul medicinei și științei, informează Wikipedia.

Cucoș spune că zone cu valori crescute de radon în aerul interior din clădirile educaţionale măsurate se pot remarca în judeţele din partea vestică  a ţării – Timiş, Arad, Bihor, Caraş Severin, Hunedoara, dar şi în interiorul arcului carpatic în Cluj, Alba, Braşov, Sibiu.

Potrivit cercetătorilor, cantitatea de radiație încasată de corpul uman la o concentrație anuală maximă de 300 Bq/m³ este echivalentul a 150 de radiografii pulmonare.

”În baza tuturor rezultatelor ştiinţifice şi experimentale, putem aprecia la acest moment că în 20% dintre clădirile educaţionale investigate concentraţia de radon a depăşit valoarea de 300 Bq/m3, valoare prag reglementată de legislaţia românească şi cea europeană, spune Alexandra Cucoș.

Valorile ridicate pentru concentrația de radon au fost asociate în principal cu o aerisire precară a clădirilor dar şi cu prezenţa unor fisuri vizibile în fundaţii şi implicit a unor valori crescute de radon în sol şi a unui risc mare de transfer şi acumulare a poluantului în aerul interior.

Specialistul a subliniat că, pentru a se aplica într-o manieră corectă și pentru a fi eficiente, soluţiile de remediere pentru protecţia faţă de radon trebuie să fie personalizate în funcţie de tipologia diferită a clădirilor şi de concentraţia de radon măsurată. Pentru fiecare proiect individual, Planul de remediere se concepe de către o echipa interdisciplinară, formată din experți în radon, ingineri în construcții civile și specialişti în sisteme de ventilație şi eficienţă energetică.

77
Tagurile:
școli închise, Grădinițe
Tematic
Termen limită pentru școli: au la dispoziție o săptămână să facă lista
Grădinițe și școli închise: măsura anunțată de Ludovic Orban
Iohannis vrea cu orice preț educație sexuală în școli

Загрузка...
Clotilde Armand

Se taie bursele pentru elevi? Ce spune Clotilde Armand

243
Primarul Sectorului 1, Clotilde Armand, este rugată de părinții elevilor să spună ce se întâmplă cu bursele școlare, după ce primarul a făcut un anunț în care vorbea de reducerea cheltuielilor.

BUCUREȘTI, 26 nov – Sputnik. Clotilde Armand, primarul Sectorului 1, a făcut precizări cu privire la informațiile apărute în spațiul public referitoare la tăierile de fonduri din bugetele unităților de învățământ din sector.

În acest moment, la nivelul bugetului Sectorului 1 există o diferență între cheltuielile bugetate și veniturile reale de ordinul a 1 miliard de lei. Această situație nu poate fi rezolvată decât prin reducerea de fonduri de la toate structurile aflate în subordinea Primăriei sau Consiliului Local Sector , informează Biroul de Presă al Primăriei Sector 1.

Referitor la tăierile de fonduri, reprezentanții Primăriei Sector 1 spun că educația rămâne o prioritate pentru actuala administrație

Tăierile de fonduri despre care se face vorbire în spațiul public nu înseamnă că educația nu este o prioritate pentru actuala administrație.

Oficialii dau asigurări că, în nici un caz, gaura bugetară lăsată de fosta administrație nu va fi acoperită prin tăierea fondurilor esențiale desfășurării actului educațional.

Clotilde Armand, primarul Sectorului 1, spune că vremea dezmățului și populismului bugetar din cel mai bogat sector al Capitalei a trecut.

”Eu voi remedia ceea ce falșii socialiști au stricat și, de acum încolo, voi aloca fonduri rațional doar către proiecte esențiale pentru dezvoltarea comunității locale”, subliniază Armand.

Internauții, însă, i-au atras atenția asupra faptului că elevii au nevoie de burse școlare.

”Semnați să primească copiii bursele, lăsați ce au făcut X și Y. Sunt copii care au nevoie”, a scris un cetățean.

”Bursele de merit, doamnă! Lăsați-mă cu populismele!”, a scris un internaut.

Tabletele pentru profesori nu mai vin

Potrivit informațiilor din presă, care vitează o notă internă de la Colegiul German Goethe, Clotilde Armand a suspendat toate achizițiile din sector. Astfel, tabletele necesare profesorilor nu pot fi cumpărate.

Potrivit informațiilor furnizate de conducerea școlii, la solicitarea primarului, din bugetul unității de învățământ s-au întors la bugetul local 300.000 de lei.

În informarea transmisă de școală părinților se precizează că bugetul şcolii a fost redus prin disponibilizarea unor surse de la bugetul şcolii la bugetul local la cererea noului primar al sectorului 1.

”S-a diminuat bugetul de la următoarele capitole: mobilier, încălzire, apă, piese de schimb, internet, materiale, pregătire profesională. În total, doamna director a spus că s-au disponibilizat 3 miliarde lei vechi", se menţionează în informarea transmisă părinţilor.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

243
Tagurile:
Clotilde Armand, Elevi, Burse

Загрузка...
Mircea Badea

Conducerea Armatei, lovită de COVID! Mircea Badea, reacție

18
(reînnoit 06:41 27.11.2020)
Situație unică în istorie: conducerea Armatei Române este sub asediul… unui virus – iar Mircea Badea reacționează în stil propriu la aflarea veștii.

BUCUREȘTI, 27 nov – Sputnik. O informație transmisă aseară târziu anunța că generalul Daniel Petrescu, șeful Statului Major General al Apărării a fost testat pozitiv – fiind infectat cu SARS-CoV-2.

Informația a fost transmisă de Ministerul Apărării Naționale, care anunță că generalul Petrescu este asimptomatic, dar s-a izolat într-un spațiu al MApN.

De acolo, șeful Statului Major General își exercită în continuare atribuțiile funcționale, transmite MApN.

De asemenea, odată cu generalul Petrescu a fost testat și generalul Nicolae-Ionel Ciucă, ministrul Apărării Naționale, dar rezultatul testului a fost negativ.

Dar, din motive de precauție, ministrul Ciucă a intrat în izolare, tot la sediul MApN – și va fi  retestat peste 72 de ore.

Această din urmă știe este destul de ciudată – pentru că, în mod normal, o persoană care intră în izolare trebuie să rămână la domiciliul declarat – ori e greu de presupus că ministrul și-a declarat domiciliul la minister! Precizăm că Nicolae Ciucă este acum civil, deci nu se pune problema la fel ca la generalul Petrescu.

O reacție la veste izolării capilor Armatei în stilul său unic a avut cunoscutul realizator Mircea Badea.

”Băi, băiatule, ce-i cu ăștia?! Păi cum, șeful Statului Major al Apărării nu s-a… apărat de Coronavirus?! Vă dați seama… Statului Major! Și ce a făcut domnul Daniel Petrescu? A… stat? Da… major!”.

Dar, spune Mircea Badea, ”m-ar interesa de ce s-au testat cei doi? Că așa le-a venit?!...”.

„Nu avea simptomele bolii – și atunci cum de s-a testat, de ce s-a testat?”

18
Tagurile:
COVID-19, Mircea Badea
Tematic
Mircea Badea și Dumitrescu dezvăluie ”recordurile” lui Dâncu
Orban plătește gafa, e băgat la mijloc de Ciutacu și Badea!
Mircea Badea, curaj total – își va pune SUA și UE în cap!

Загрузка...