Школы закрыли на карантин из-за ОРВИ

Ce se ascunde în spatele închiderii școlilor în București

229
Fostul primar general al municipiului București solicită, din nou, redeschiderea școlilor din Capitală și testarea copiilor și a profesorilor. Totodată, aceasta lansează acuzații de o gravitate extraordinară.

BUCUREȘTI,  30 oct – Sputnik. Gabriela Firea, fostul primar general al municipiului București, revine cu solicitarea de redeschidere a unităților de învățământ din Capitală, argumentând că Europa menține școlile deschise, chiar dacă a redus anumite tipuri de evenimente și activități economice.

Fostul edil cere guvernului, de asemenea, să testeze copiii și profesorii, să izoleze focarele, motivând că sunt mijloace pentru a se face asta.

”În București, școlile rămân închise, ca să acopere incompetența guvernului, lipsa de pregătire și umanitate a celor care se ocupă de criza sanitară. Nu am fost de acord cu închiderea școlilor din București, ca primar general, când s-a votat acest lucru recent în cadrul Comitetului municipal pentru situații de urgență!”, spune Firea.

Aceasta a subliniat că nu și-a schimbat părerea de pe o zi pe alta și a adăugat că reprezentanții Primăriei Capitalei au votat împotriva închiderii școlilor din București. Și aceasta pentru că a fost pregătită o capacitate mare de testare pentru elevi și profesori, iar posibilele focare ar putea fi izolate imediat.  

În opinia sa, Ministerele Sănătății și Educației dovedesc că nu le pasă de elevi, de părinți și de profesori, ținând școlile închise.

Solicitarea fostului edil nu este o noutate, acesta reluând un mesaj prin care cerea redeschiderea școlilor.

Nicușor Dan, primarul general al Capitalei, exclude, însă, o redeschidere a școlilor în actualul context epidemiologic.

”Este o măsură de siguranţă pe care eu o susţin cu toată inima, deci, până când nu vom scădea acel indice sub trei, cum au stabilit specialiştii, eu susţin ca şcolile să rămână în continuare închise”, a precizat edilul.
229
Tagurile:
București, școli închise
Tematic
Miclea: ”Ministerul Educației e mai preocupat să închidă școli”
Știrea zilei: RESTRICȚII RADICALE în școli și spațiul public
Gavrilă, semnal de alarmă în școli: e vorba de bani
Raluca Turcan

Turcan bulversează profesorii: ”clar de explicat, greu de înțeles”

1380
Vicepremierul României spune că motivul pentru care s-a luat decizia trecerii cursurilor în online l-a determinat faptul că, în drumul lor spre și de la școală, elevii se puteau infecta cu coronaviurus.

BUCUREȘTI, 24 nov – Sputnik. Decizia de trecere la predarea online a fost luată de Guvernul Orban pentru că s-a apreciat că școala plus toate fenomenele de până la școală și de după școală prezentau un pericol epidemiologic și eram într-o creștere accentuată a numărului de cazuri. Aceasta este declarația  vicepremierului Raluca Turcan.

Oficialul spune că autoritățile își doresc din tot sufletul să redeschidă școlile, însă numai în condițiile în care se ajunge la concluzia că România este într-o scădere a numărului de cazuri de infectări cu noul coronavirus care să nu mai prezinte un risc de infectare comunitară atât în drumul de până la școală cât și în cel de întoarcere spre casă.

Referitor la momentul în care elevii vor reveni în bănci, vicepremierul Raluca Turcan a afirmat că ”lucrurile sunt destul de clar de explicat, mai greu de înțeles”.

Mai mult decât atât, demnitarul a precizat că, în România, avem o extindere a numărului de infectări și că în multe locuri nu se știe exact cauza. În aceste condiții, specialiștii au sfătuit Guvernul să trimită școlile în online.

”Toți specialiștii au și explicat, și ne-au sfătuit și pe noi să luăm această măsură chiar dacă este dificil de înțeles și de acceptat. Mai mult decât atât, deci noi, ca Guvern, poate că am fi fost în situația cea mai confortabilă să spunem, domne`, lăsăm școlile deschise, că acesta era song-ul general, mai ales că ne asumasem redeschiderea școlilor în condițiile în care foarte mulți țipau că ne trimitem copiii la moarte, vă aduceți aminte, și sunt fix aceleași voci”, spune Turcan.

În opinia sa, persoanele care acum cer redeschiderea școlilor sunt cele care spuneau că autoritățile condamnă copiii la moarte atunci când unitățile de învățământ au fost deschise.

1380
Tagurile:
Raluca Turcan

Загрузка...
Școală

Abuz incredibil în învățământ: ce fac profesorii

562
Iulian Cristache, președintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți – Învățământ Preuniversitar spune că asupra copiilor ai căror părinți nu au semnat acordul că lecțiile online nu vor fi înregistrate se fac adevărate presiuni.

BUCUREȘTI, 24 nov – Sputnik. Situație extrem de gravă în sistemul românesc de învățământ, ca urmare a faptului că unii profesori efectiv refuză să primească la ore elevi ai căror părinți nu au semnat acordul prin care, printre altele, se obligă să nu înregistreze cursurile online.

Dezvăluirea a fost făcută de Iulian Cristache, președintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți – Învățământ Preuniversitar pentru Agenția de Presă Sputnik.

Acesta spune că angajamentul în cauză a căpătat alte valențe la nivelul unităților de învățământ.

”Copiii au fost scoși din lecțiile online dacă părinții nu l-au semnat. Este incredibil pentru mine așa ceva! Toți profesorii, majoritatea sunt și părinți, unii dintre ei au și nepoți… Cum poți să scoți un elev din online dacă părintele nu a semnat un angajament redundant?”, spune Cristache.

Liderul FNAP amintește că a precizat că este de acord cu acel angajament să fie introdus în contractul educațional care este menționat de Regulamentul de Organizare și Funcționare și atunci toate lucrurile erau în regulă.

Mai exact, la începutul anului școlar, trebuia modificat contractul educațional și semnat de toți părinții și atunci nu toată lumea ar fi răspuns dacă propriul copil încălca legislația.

Indiferent de acordul acela sau nu, legea trebuie aplicată, crede Cristache, care susține că, dacă un elev se folosește de imaginea unui profesor și îl batjocorește, și, mai mult, folosește lecția înregistrată nu ca să învețe, ci ca să umilească, atunci da, este un abuz.

Pe de altă parte, mai spune liderul FNAP, nu este de înțeles temerea acelor profesori pentru copiii care chiar vor să înregistreze lecția în scop personal, adică să reia și să înțeleagă lecția.

Mai mult, după câteva ore de stat în online, atenția nu mai poate fi atât de bună încât elevul să înțeleagă tot ce spune profesorul.

562
Tagurile:
Învățământ, Profesori, Iulian Cristache

Загрузка...
Champions League - Group G - Dynamo Kyiv v FC Barcelona

Cât a fost scorul la Dinamo Kiev - Barcelona: Lui Lucescu nu i-a venit creadă!

0
Antrenorul lui Dinamo Kiev, Mircea Lucescu a declarat înainte de meciul cu Barcelona că gruparea catalană va fi la fel de bună și fără Lionel Messi în teren și a avut dreptate. Dar nimeni nu ar fi crezut că liderul din Ucraina va ceda cu 0-4!

Dinamo nu a putut conta pe căpitanul Sidorciuk, pe vicecăpitanul Țigankov, dar nici pe Gerson Rodrigez. Chiar și așa, partida de la Kiev era deschisă oricărui rezultat, mai ales după prestația bună a ucrainenilor de la Barcelona.

Echipa lui Mircea Lucescu putea deschide scorul în prima repriză. Buialski putea relua din prima o centrare venită de pe partea dreaptă, dar o lipsă de sincronizare între el și atacantul Verbic a făcut ca mingea să treacă de careul catalanilor. Lucescu a privit de pe marginea ratarea imensă a elevilor săi și a rămas fără replică.

50 de minute. Atât a rezistat Dinamo Kiev în fața Barcelonei. Deși catalanii au folosit mai degrabă rezervele, echipa lui Ronald Koeman a reușit să marcheze de 4 ori, prin Dest (minutul 52), Braithwaite (57, 70-pen, Griezmann 90+2).

Surpriza serii se putea înregistra în celălalt meci al grupei G. Juventus a marcat golul victoriei cu maghiarii de la Ferencvaros abia în prelungiri, campioana Italiei fiind condusă în prima repriză timp de 16 minute. Ronaldo a egalat, iar Morata a punctat în minutul 90+2.

PSG a trecut la limită de Leipzig, grație penalty-ului transformat de Neymar la începutul confruntării. În cealaltă partidă a grupei H, Manchester United a învins-o categoric, scor 4-1, pe Bașakșehir, pentru care moldoveanul Alexandru Epureanu a jucat tot meciul.

Norvegianul Haaland și-a purtat echipa spre o nouă victorie: 3-0 cu Bruges. La cei 20 de ani, Haaland ajunge la 16 reușite în Liga Campionilor. Asta în doar 12 meciuri! Este fotbalistul care atinge cel mai rapid această bornă.

Partidele din Grupa E au avut un scenariu asemănător. Favoritele Sevilla și Chelsea au deschis rapid scorul, dar s-au văzut egalate în actul secund. Ambele formații au mai înscris o dată, cu Krasnodar, respectiv Rennes, chiar în minutele de prelungiri, și au rezolvat ecuația calificării în optimele de finală ale Ligii Campionilor.

0

Загрузка...