Elevi

Vouchere pentru after-school: Bani pentru 150 de școli

159
Ministrul Fondurilor Europene, Marcel Boloș, spune că Guvernul a adoptat acordarea de vouchere pentru after-school, dar și suplimentarea bugetului pentru tabletele școlare. Despre ce este vorba.

BUCUREȘTI, 15 oct – Sputnik. Vești bune pentru aproximativ 300.000 de elevi: ministrul Fondurilor Europene a anunțat că una din măsurile adoptate de Guvernul României este cea referitoare la voucherele pentru educație în regim after-school.

Vorbim despre elevi din clasele I-IV care vor fi beneficiari și despre 150 de unități de învățământ.

Valoarea unui voucher este de 200 de lei lunar și se acordă în cadrul unui program pilot.

”Sunt incluse 150 de școli în programul pilot, școli stabilite prin ordin al Ministrului Educației, iar tipurile de activități urmează a fi definite prin ghidul solicitantului, odată cu lansarea acestuia în dezbatere publică”, a punctat Marcel Boloș, ministrul Fondurilor Europene.

Acesta a adăugat că, în momentul de față, procedura de achiziție publică este în curs de finalizare, iar contractul de achiziție publică urmează să fie semnat săptămâna următoare.

Potrivit contractului, emitenții de carduri au nevoie de 10 zile să emită cardurile, apoi acestea să fie distribuite spre prefecturi, de acolo la autoritatea publică locală și la beneficiarul final.

Șeful Cancelariei primului ministru al României, Ionel Dancă a subliniat că, pentru a nu pierde banii europeni se încearcă a se cuprinde toate aceste angajamente mai devreme.

”Este un efort pe care-l facem pentru a putea plăti la începutul lunii decembrie”, a punctat Dancă.
159
Tagurile:
școli, Guvern
Radu Szekely

Szekely: ”Alternativa pe care am încurajat-o: descentralizarea”

146
(reînnoit 13:01 26.10.2020)
Expertul educațional și, totodată, fost consilier al ministrului Educației Ecaterina Andronescu, a explicat, în contextul în care tot mai multe școli trec în scenariul roșu, că alternativa online-ului este descentralizarea pentru o mai bună organizare.

BUCUREȘTI, 26 oct – Sputnik. Radu Szekely, fostul consilier al ministrului Educației Ecaterina Andronescu susține că închiderea școlilor este cea mai bună soluție dintre multe opțiuni proaste pe care le avem la dispoziție.

În opinia sa se puteau pregăti mai multe alternative dacă exista o descentralizare reală la nivelul instituțiilor de învățământ.

Radu Szekely a explicat că unitățile școlare nu au libertatea să se poată organiza singure și de a găsi soluții în funcție de propriile resurse ca să asigure protecție sanitară elevilor și cadrelor didactice.

”Alternativa pe care eu am încurajat-o este descentralizarea până la nivel de școală a deciziei privind modul de organizare a cursurilor. Adică fiecare director de școală, cu susținerea consiliului de administrație, ar avea posibilitatea să decidă care este modalitatea în care poate furniza educație în cele mai bune condiții pedagogice și în cele mai sigure condiții sanitare - nu 100% sigure, că așa ceva nu există, dar cele mai sigure posibil”, susține Szekely.

În cazul în care există spații suficiente pentru a menține distanțarea și a lucra cu grupe mai mici, și dacă există toate condițiile sanitare corespunzătoare prevăzute de lege - măști, dozatoare cu dezinfectanți, personal medical, poate că directorul și-ar asuma să continue școala în spațiul fizic, nu virtual, pentru că, din punct de vedere pedagogic, ar fi mai bine.

Pe de altă parte, mai spune expertul educațional, ar încuraja directorii și Consiliile de Administrație să găsească soluții alternative mai adaptate situației din școala respectivă. Și aceasta fiindcă varianta online li prezența fizică nu reprezintă unicele alternative.

Mai exact, poate că unii ar găsi potrivit să organizeze învățarea la distanță - pentru că, de fapt, despre asta este vorba, iar mediul online este doar o manifestare a învățării la distanță - deci să organizeze învățarea la distanță folosind metode clasice, cum ar fi materiale de studiu trimise și returnate săptămânal cu Poșta Română, gratuit sau înregistrări video scurte trimise de profesori pe whatsapp și răspunsuri trimise la fel sau prin poștă, convorbiri telefonice unu la unu cu profesori, folosirea radiourilor locale pentru ore.

”Știu că poate sună amuzant pentru anul 2020, dar orice soluție realistă care sprijină educația ar trebui folosită, nu să ne cramponăm în așteptarea unor panacee. Adică ar trebui să lăsăm oamenii din sistem să gândească creativ și să aplice soluțiile pe care simt că le stăpânesc și cu care cred ei că își pot face cel mai bine meseria”, a adăugat Radu Szekely.

Acesta subliniază că discursul a mers mereu spre online, spre platforme complexe, pe care mulți nu le stăpânesc, și unde nu știu să își facă meseria. Și aceasta fiindcă mulți nu au avut ocazia să învețe, iar pedagogia digitală nu se poate învăța peste noapte.

146
Tagurile:
Descentralizare
Tematic
Szekely, despre incertitudinea de ce va fi în toamnă: ”Putem vorbi de risc de abandon”
Szekely, despre sistemul finlandez și răspuns neașteptat pentru un fost șef MEN
Szekely, fostul consilier al Ecaterinei Andronescu, noul ministru al Educației?

Загрузка...
Oana Moraru

Moraru, avertisment: sunt vizați preșcolarii și școlarii mici

49
(reînnoit 13:00 26.10.2020)
Expertul educațional atrage atenția că școlile și grădinițele au fost închise fără să se calculeze termenele pe termen lung pentru copii și societate.

BUCUREȘTI, 26 oct – Sputnik. Mutarea cursurilor exclusiv online atrage după sine o serie de probleme, în special pentru preșcolari și pentru școlarii mici.

Ученики во время урока знаний в школе
© Sputnik / Александр Кряжев

Expertul educațional Oana Moraru subliniază că la preșcolari și școlarii mici, vârsta biologică e dramatic împletită cu dezvoltarea unor abilități cognitive și socio-emoționale.

Asta înseamnă că, dacă un individ a trecut de un anumit prag al vârstei și nu are competența specifică lui, e mai greu apoi să o recupereze altfel decât prin intervenție pedagogică expresă.

Copiii mici care stau acum acasă nu pierd doar o literă-două sau o poezie de memorat.

”Pierd acele pietre de hotar ale formării intelectuale, fizice și emoționale care greu se mai recuperează după ce a trecut o fereastră de oportunitate neuro-biologică. (…) Noi am închis grădinițe și școli primare fără să calculăm pierderile pe termen lung pentru copii și societate”, spune Oana Moraru.

Aceasta nu neagă existența pericolului infectărilor cu noul coronavirus, însă atrage atenția că acum este nevoie să gândim toți nuanțat și strategic.

Moraru mai precizează că la clasele preșcolare și primare nu au existat focare și că nu există niciun exemplu de școală în care copiii sub 6-10 ani s-au infectat unul de la altul, necontrolat.

”Avem câteva statistici grosiere, între 0 și 18 ani, de la începutul pandemiei. Nimic analitic, nimic studiat și aplicat. Copiii stau acasă și pierd timp prețios pentru că noi, adulții, nu știm cum să gestionăm mulțimile pe stradă, nu știm să purtăm măști, nu știm cum să ne organizăm aglomerările, distanțările”, adaugă expertul educațional.

În opinia sa, statul acasă al copiilor va face o tristă diferență în dezvoltarea lor, pentru că vor pierde oportunități de creștere pe care școala românească nu e pregătită să le așeze remedial în programe după întoarcerea lor în clase.

Urmarea este tragică: vom avea și mai mult analfabetism funcțional, și mai mare dezangajare școlară - pentru că vitalitatea, motivația și organizarea sănătoasă a gândirii se câștigă între 2 și 10.

49
Tagurile:
Oana Moraru, Preșcolari
Tematic
Inspectorii școlari, în vizorul ministrului Educației. Ce se întâmplă
Inspectorii școlari generali, umiliți: ”Unii dintre dumneavoastră vă considerați Zei”
Vacanță de iarnă elevi și preșcolari: când se reiau cursurile, premieră
Prima zi de școală: bucurii și emoții pentru părinți, preșcolarii se vor trezi școlari
Lecții online: părinții, apel la inspectorii școlari generali

Загрузка...
Copii

Psiholog: Legăturile sociale cu ceilalţi ne menţin sănătoși

0
Descoperirile recente realizate de neurologi arată modul cum legăturile sociale, în special în timpul lockdown-ului, au un efect pozitiv asupra stării de sănătate. Ce spune un lector în psihologie la Universitatea din Essex, într-un interviu acordat Sputnik.

BUCUREŞTI, 26 oct – Sputnik. Pascal Vrtička, lector în psihologie, la Universitatea din Essex, a explicat, într-un interviu pentru Sputnik, modul cum putem rămâne conectați social în această perioadă.

Întrebat cât de important este pentru noi să ne menţinem legăturile sociale, mai ales dacă revenim la lockdown, Dr. Pascal Vrtička a spus că legăturile sociale sunt importante pentru noi tot timpul. Suntem ființe sociale şi avem nevoie de interacțiuni semnificative cu ceilalți pentru a rămâne sănătoși fizic și mental. Situaţia nu este diferită în contextul în care ne îndreptăm din nou spre lockdown.

De asemenea, Vrtička a mai spus că faptul de a fi conectaţi social influențează pozitiv sănătatea noastră fizică și mentală. Conexiunile sociale ne fac să ne îngrijorăm mai puțin cu privire la potențialele pericole și să ne simțim mai puțin stresați. De asemenea, dormim mai bine, avem un ritm cardiac și tensiune arterială mai mici, necesarul nostru de energie de bază este mai mic și sistemul nostru imunitar funcționează mai eficient. În plus, suntem mai puțin predispuși la depresie atunci când ne simțim conectați social.

În acelaşi timp, a te simți conectat social este o experiență interioară subiectivă. Putem avea o mie de prieteni, dar totuși să ne simțim singuri. Nu izolarea socială fizică, obiectivă, ne îmbolnăvește corpul și mintea, ci izolarea socială percepută emoţional și sentimentul de singurătate. Aceasta înseamnă că măsurile de lockdown ne vor afecta diferit pe fiecare dintre noi. Şi, desigur, trebuie să îi identificăm și să-i ajutăm pe cei care suferă cel mai mult subiectiv de singurătate în această perioadă, a mai spus profesorul de psihologie.

Acesta a subliniat că nu este nimic în neregulă în faptul de a ne simţi afectaţi de situaţia creată de această criză. Trebuie să fim binevoitori cu noi înşine şi să avem grijă de noi. „Faceți o baie fierbinte, o pauză de la știri și de la rețelele de socializare, o plimbare sau o alergare în parc. Încercaţi să vă simţiţi cât mai confortabil posibil. De asemenea, poate fi de ajutor şi cultivarea unei atitudini pline de compasiune față de ceilalți. Așadar, încercați să manifestaţi mai multă amabilitate când interacționați cu colegii dvs. de la serviciu, cu profesorii copiilor dvs., chiar și cu străini la magazinul alimentar sau când conduceți.

Dacă îi abordaţi pe ceilalți cu bunătate și compasiune, vă activaţi propriile emoții pozitive și zonele din creier responsabile cu recompensele și procesele hormonale. Aşadar, vă puteţi simți efectiv mai bine dacă manifestaţi amabilitate şi îi ajutaţi pe ceilalți. Şi, ceea ce este foarte important, cereţi ajutor când simțiți că nu mai puteți face față singur. Este o tendinţă naturală de a căuta ajutor dacă ne simțim copleșiți sau de a-i ajuta pe alții dacă au nevoie de noi. Prin urmare, aproape întotdeauna va fi cineva care să ne asculte și să ne ajute, fiindcă, la urma urmei, suntem împreună în această situaţie. Iar forța noastră comună este cea mai puternică modalitate de a face faţă cu bine acestei situaţii”, a mai spus Dr. Pascal Vrtička.

0
Tematic
Mitul popular despre beneficiile zilelor de repaus alimentar - spulberat
Trei alimente care vă ajută să scăpați de kilogramele în plus
Acest aliment este benefic pentru sistemul imunitar

Загрузка...