Школы закрыли на карантин из-за ОРВИ

Condica de prezență: schimbări uriașe, nimic nu mai e la fel!

348
(reînnoit 16:59 11.10.2020)
Profesorii trebuie să știe că, începând cu 1 noiembrie 2020, condica de prezență pentru orele de școală nu mai cuprinde rubrica ”subiectul zilei”. Ce vor completa dascălii.

BUCUREȘTI, 11 oct – Sputnik. Schimbări majore pentru toți profesorii din România: condica de prezență zilnică la școală, valabilă pentru data de 1 noiembrie 2020, a fost modificată și are un nou model.

Este vorba de modificări radicale, pentru că, de la 1 noiembrie 2020, profesorii nu vor mai scrie, ca până acum, în detaliu amănunte despre activitatea lor. Mai exact, condica de prezență se completează numai pentru orele făcute în sistem clasic. În noul model de condică nu mai există câmpul cu subiectul lecției.

Profesorii completează doar semnătura, în document menționându-se faptul că unitatea de învățământ completează electronic condica cu câmpurile 1, 2, 3 și 4 – adică “ora”, “clasa” “disciplina”, “numele și prenumele” cadrului didactic, informează edupedu.ro.

Începând cu data de 1 noiembrie 2020, modelul de condică de prezență intră în vigoare și devine obligatoriu în toate școlile și instituțiile de învățământ. 

Referitor la fișa de prezență, documentul trebuie completat de fiecare cadru didactic în parte. El este o prezență nouă în peisajul școlar, deci profesorii vor fi încărcați cu o nouă hârtie.

Școală. Imagine simbol
© Sputnik / Павел Лисицын

Această fișă este necesară pentru situațiile în care profesorul rămâne acasă ca să facă ore online. Dacă merge la școală, semnează condica, chiar dacă face orele online. 

De asemenea, conducerea unității de învățământ va elabora procedura operațională care reglementează modalitatea de colectare, validare, păstrare și arhivare a condicii de prezență și a fișelor de prezență.

Ministerul Educației și Cercetării nu recomandă și nici nu menționează pentru aceste documente completarea online.

348
Tagurile:
Școală
Tematic
Tudorel Toader intervine și prezintă soluția pentru Educație! Opinie sinceră și avizată!
Tinerii vor educație sexuală în școli: solicitare către Iohannis
Sindicatele din educație, semnal de alarmă: școlile nu sunt pregătite pentru cursuri!
Elevi în măști la școală în România

Miclea: ”Ministerul Educației e mai preocupat închidă școli”

40
(reînnoit 18:19 28.10.2020)
Fostul ministru al Educației susține că datele provenite din mediile școlare nu arată că unitățile de învățământ ar fi un focar. De aceea, în opinia sa, unitățile școlare nu ar fi trebuit închise.

BUCUREȘTI, 28 oct – Sputnik. Problema închiderii școlilor ca măsură de limitare a răspândirii infecției cu noul coronavirus continuă să înfierbânte spiritele. Din ce în ce mai mulți experți din domeniu spun răspicat că această măsură va avea un impact dezastruos pe termen lung.

După Oana Moraru, care a atras atenția că școlile și grădinițele au fost închise fără să se calculeze pierderile pe termen lung pentru copii și societate, a venit rândul fostului ministru al Educației, Mircea Miclea, să spună că elevii vor avea mult de suferit.

Miclea spune că el consideră o mare greșeală modul în care se procedează, făcând referire la faptul că școlile au fost închise, ca măsură în lupta cu pandemia de coronavirus. Acesta amintește că, în urmă cu câteva zile, OMS a publicat un studiu în care arăta că nu școlile sunt focare de infecție COVID.

Anterior, studii din Germania, Spania, Norvegia, Elveția au arătat clar că începerea școlilor în varianta clasică nu crește numărul cazurilor de Covid.

În România, potrivit datelor Ministerului Sănătății, anterior datei de 15 septembrie proporția copiilor si adolescenților până la 19 ani care aveau Covid era de 6,18%, iar acum e 6,53%, susține Miclea.

Concluzia fostului ministru este că proporția este extrem de mică raportat la totalul populației, iar începerea școlii și o lună de cursuri nu au avut nici un impact în răspândirea COVID la nivelul copiilor.

”Puse toate la un loc, aceste date arată că școlile nu trebuiau închise. Eu văd însă că ministerul este mai degrabă preocupat să închidă școli în loc să fie preocupat de redeschiderea lor. O abordare care nu se bazează pe date, chiar e împotriva datelor.”, susține Mircea Miclea.

În opinia sa, autorităților române le-a fost mai ușor să închidă școlile, având, astfel, și o justificare pentru rezultatele slabe din viitor.

Acesta susține că, pe baza datelor, școlile ar trebui să fie ultimele instituții care să fie închise și primele care trebuie deschise. De asemenea, școlile ar trebui testate prioritar. 

”Nu putem să ne jucăm cu această generație! Dacă încă un an de zile se acumulează pierderi, din păcate ele ar putea să atârne extrem de greu. Pentru că pierderile sunt cumulative”, mai spune Miclea.

Fostul ministru atrage atenția că efectele vor fi dezastruoase, mai ales în condițiile în care România are o rată de analfabetism atât de ridicată.

40
Tagurile:
școli închise, Ministrul Educației
Tematic
Știrea zilei: RESTRICȚII RADICALE în școli și spațiul public
Orban, anunț ferm despre școli, universități și carantină!
Tot mai multe școli trec în scenariul roșu: anunțul MEC

Загрузка...
Școală

Fake news pus în cârca MEC, profesori amenințați

753
Cadrul didactic Mara Luana Rauca trage un semnal de alarmă privind firmele furnizoare de cursuri pentru cadrele didactice și care se folosesc de minciuni ca să și le impună și promova potențialilor clienți.

BUCUREȘTI, 28 oct – Sputnik. Situație cel puțin interesantă în învățământul românesc, acolo unde imaginația unor profitori nu are limite.

Profesorul pentru învățământ primar Mara Luana Rauca arată, pe pagina sa de Facebook, cum firmele furnizoare de cursuri pentru cadrele didactice se folosesc de situația specială în care ne aflăm, respectiv pandemia când dascălii fac ore online ca să facă bani buni.

Dascălul prezintă un mesaj al unei asemenea firme, în care reprezentanta spune că Monica Anisie, ministrul Educației și Cercetării, a declarat în presă că toți profesorii sunt obligați să facă cursul de TIC pentru a putea preda online.

”Cei care nu se vor conforma vor atrage după ei sancțiuni până la tăierea sporurilor. Cursuriautorizate.eu vă propune cursul de calificare pentru Competențe digitale de utilizare a tehnologiei informației ca instrument de învățare și cunoaștere la prețul de 610 RON sau cursul de Operator Introducere, Validare și Prelucrare Date la prețul de 960 RON”, se arată în mesajul postat de cadrul didactic.

Cadrul didactic s-a întrebat, pe bună dreptate, dacă lucrurile stau într-adevăr așa și dacă MEC are cunoștință de ceea ce se întâmplă.

”Suntem obligați să facem acele cursuri din buzunarul nostru la niște prețuri foarte piperate, iar dacă refuzăm vom fi sancționați? Sincer mă îndoiesc, dar am zis să întreb”, a precizat dascălul.

Acesta a revenit ulterior cu o completare a mesajului în care afirma că a primit confirmarea bănuielilor sale și că, din păcate, există companii care se laudă că sunt acreditate de MEC și încearcă să scoată bani frumoși de la cadrele didactice folosind amenințarea ca mijloc de constrângere.

Mai mult, aceste firme au îndrăzneala să inducă ideea potrivit căreia ministrul Educației și Cercetării, Monica Anisie, ar amenința profesorii cu sancțiuni în cazul în care nu urmează aceste cursuri.

”Bineînțeles că este doar o minciună. Dragi colegi, avem CCD-uri (Casele Corpului Didactic, nota Georgiana Arsene) care ne furnizează cursuri bune și gratuite, avem și o groază de tutoriale din care putem învăța! Nu vă lăsați trași pe sfoară, fiți atenți!”, a avertizat Mara Luana Rauca.
753
Tagurile:
Ministerul Educației, online, Cursuri, Profesori

Загрузка...
Медицинский работник берет пробирки с образцами плазмы и крови

Număr mare de teste fals pozitive la un laborator german

0
(reînnoit 18:20 28.10.2020)
Laboratorul Labor Augsburg MVZ din Bavaria a dat vina pe numărul mare de teste și presiunea timpului după ce a înregistrat 58 de teste fals pozitive din 60 într-o săptămână.

BUCUREŞTI, 28 oct – Sputnik. Gabriele Schoen, directorul general al laboratorului Labor Augsburg MVZ din Bavaria, a declarat pentru cotidianul Muenchener Merkur din München că nu este posibil să „verifice dublu în mod constant” testele atunci când acestea au dat un rezultat pozitiv, deoarece erau sub presiune și lucrau fără echipamente adecvate.

S-a constatat că laboratorul a diagnosticat în mod greșit 58 din 60 de teste pentru coronavirus pe care le-a identificat ca fiind pozitive într-o perioadă de o săptămână, după ce a testat probele din nou în contextul unei creşteri neobișnuite a cazurilor confirmate, potrivit RT.

Testele fals pozitive ridică semne de întrebare cu privire la fiabilitatea rezultatelor furnizate în regiune, în condiţiile în care Germania ia în considerare introducerea unui nou blocaj pentru a combate creşterea numărului de cazuri de coronavirus în țară.

Problema legată de teste ar fi fost cauzată atunci când furnizorul laboratorului nu a livrat reactivul normal, ceea ce a obligat laboratorul să utilizeze unul alternativ care nu era compatibil cu procesul lor de testare.

În prezent, nu este clar dacă au fost afectate alte regiuni sau locuri de testare, un purtător de cuvânt al Ministerului Sănătății din Germania spunând că nu există dovezi prin care să fie puse la îndoială „validitatea și acuratețea” testelor moleculare PCR.

Ministrul german al Economiei, Peter Altmaier, a spus că nu crede că există un număr mare de teste îndoielnice pentru coronavirus, în ciuda situației de la laboratorul din Bavaria, sugerând că ar fi vorba de o deviere limitată la o singură locație.

464.239 de persoane au dat rezultate pozitive pentru coronavirus în Germania de la începutul pandemiei, fiind 10.183 de decese legate de virus, potrivit Institutului Robert Koch.

0
Tagurile:
COVID-19, teste, Germania
Tematic
COVID-19 Germania: zonele sub risc, cu cele mai mari focare
„Dezastru” în Germania: record - 7.300 infectări în 24 ore
COVID-19 Germania: lockdown total în acest land

Загрузка...